[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Enamorado

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:41

Iedereen een gelukkig 2007! Ik lees wel regelmatig mee hier hoor. Alles gaat zo gigantisch hard hier.

Ben nog druk aan het rondkijken voor een andalusier of lusitano hengst. Als ik er echt 1 gevonden heb dan zal ik wel de verhalen er over schrijven. ben al een paar keer bij paarden geweest en zo. Maar steeds gaat er "iets" niet goed. En dan ben ik weer van slag en heb ik geen zin om de hele verhalen erom heen te schrijven. Ik merk wel dat het moeilijk is een paard kopen. Laten we het daar op houden.

Hoe dan ook. Dat iedereen maar een super barok 2007 mag hebben!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:50

Allemaal de beste wensen voor 2007, dat al jullie wensen uit mogen komen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:52

Van hetzelfde iedereen!

En Redina, laat je ons het weten wanneer je er eentje op het oog hebt? Ik ben erg benieuwd! Ja

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:59

Tjong, ook hier een min iemand haha. zaterdag uitgeweest, vannacht uigeweest en er is vanaaf weer een feest.. Naja, hebben we dat ook maar weer gehad.
Wat een mooi verhaal Lusitana, ze heeft duidelijk voor jou gekozen!
Jammer dat jullie niets gewonnen hebben, op de €5.00 na dan haha. Had geen lot, zou wel halen, maar vergeten eigenlijk..

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:33

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:01

Hai eigenaartjes Doei! leuk om jullie ook weer in het nieuwe jaar te zien Haha!
Mijn internet en e-mail heeft er om de 1 of andere duistere reden een paar dagen uit gelegen (ging GIGANTISCH traag!) maar dat is nu opgelost, hopelijk toch
Er waren een hoop pagina's bij te lezen en heb weer een hele resum foto's voorbij zien komen.
Ik zag er geen reactie van missmuts in voorkomen dus dan schreeuw ik nu even het goeie nieuws uit dmv een foto

Afbeelding

Xen is dus zadelmak, is superbraaf en doet het supergoed Haha!
Ik heb nog veeeeeel meer foto's maar daar kan ik misschien beter een apart topic voor maken.
In ieder geval zijn we beide erg tevreden met Xen z'n vooruitgang en inzet (en ook die van Maike natuurlijk Tong uitsteken) Je merkt in alles dat hij volwassener wordt en dan met name het laatste halfjaar want dat hete, neurotische gaat er stilletjes aan helemaal uit. (gelukkig maar ook Haha!) Ik was nog even bang dat hij een terugslag zou krijgen van zodra hij bij Maike op stal zou komen (hier ging hij naar binnen als het donker was en weer naar buiten als de zon nog niet op was) maar niets is minder waar. Hij geniet met volle teugen van alle aandacht en lessen volgens mij want ik lees enkel maar gigantisch positieve verslagen over hem. Das alleen maar goed natuurlijk maar ik ben toch ook wel blij ergens dat Maike hem 1 keer "op z'n slechtst" heeft meegemaakt, anders had ze me nooit gelooft hoe hij kan uitbarsten als je hem niet op de juiste manier aanpakt denk ik (niet een allemans-paard, vraag dat maar aan Maike's stalgenoten Haha!) Maar als je met hem om kan gaan dan is het een enorme knuffel die alles goed voor je wil doen, dat blijkt weer wel uit deze foto Knipoog
Naja om een lang verhaal kort te maken, ik ben trots Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:11

Geweldig.... mooi paard ook!! Daar mag je best trots op zijn Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:47

redina schreef:
Ben nog druk aan het rondkijken voor een andalusier of lusitano hengst. Als ik er echt 1 gevonden heb dan zal ik wel de verhalen er over schrijven. ben al een paar keer bij paarden geweest en zo. Maar steeds gaat er "iets" niet goed. En dan ben ik weer van slag en heb ik geen zin om de hele verhalen erom heen te schrijven. Ik merk wel dat het moeilijk is een paard kopen. Laten we het daar op houden.

Al bij Gaby geweest? Die heeft oa paarden via mij en wij selecteren echt hele goede dieren. Geen verrassingen. No skeletons in the closet Tong uitsteken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:48

@Loolapelooza, gaaf dat het zo goed gaat. Mooi paard!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:43

Lusitana, wat een gaaf beest! Fijn dat het zo goed gaat, maak je dan nog even een ander topic met meer foto's? Maar je mag ze hier ook wel plaatsen hoor, ben ontzettend benieuwd! Ja

Redina, als je nog een paard zoekt, moet je eens bij Stal El Paradiso gaan kijken in Lunteren. Ze hebben daar echt de mooiste hengsten staan [ik weet niet wat je precies zoekt], maar het is echt het kijken waard. Alleen die paarden zijn wel voor mensen die behoorlijk wat geld hebben. Vork

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:05

Juist. Haha! Dat is dus nou net mijn probleem. Ik wil wel heel veel geld hebben. Maar ik heb het niet.

Ik kan nog 1 jaar doorsparen natuurlijk. (met al die dingen die steeds mis gaan lukt het misschien ook wel haha) Met 2000 euro extra kom ik ook op de hele mooie paarden maar ja dat extra geld heb ik helaas niet.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:06

iedereen ne gelukkige nieuwjaar! dat uiteraard alle wensen mogen uitkomen en de goede voornemens ook Lachen

groetjes (ik ga een van dees nog eens bijlezen)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:07

Loolapelooza, fijn dat het zo goed gaat!
Leuk dier hoor!

PatriesjeMR2, ik kon vanmorgen je rijfoto's jammer genoeg niet zien...
ik zal het zo weer even proberen... Knipoog

redina, succes met je zoektocht naar een fijn paard!
Gaby heeft volgens mij op dit moment niks staan voor de verkoop voor zover ik weet...
Je zou wel eens bij haar of bij Men. Pennings (lusitano-vereniging) kunnen informeren, zij weten wel de juiste adressen in Portugal om goeie paarden te vinden (en kunnen deze ook voor je naar Ned. laten komen).

Paardjes waren bij ons vannacht toch wel wat van streek geweest door het vuurwerk...
Vooral Tulp had het moeilijk gehad, was voor haar ook de eerste keer zo dicht bij al dat geknal...
Gelukkig waren ze vandaag weer aardig rustig en ik heb Tulp nog even lekker een half uurtje gereden.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:36

Het viel mij trouwens op dat er vandaag weinig vuurwerk afgestoken werd. Dan is er vanacht ondanks het slechte weer toch aardig wat afgestoken.
Loolapelooza: Gaaf dat je er zelf voor het eerst opgezeten hebt.
Is toch altijd een bijzonder moment. Succes met het verder zadelmak maken.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:27

Hallo,

IEDEREEN EEN GELUKKIG EN GEZOND 2007 TOEGEWENST .

Vuurwerk was overdag hier best te doen, viel mij heel erg mee.
Savonds en snachts was er wel heel wat afgestoken.

@PatriesjeMR2, leuke fotos.
@Lusitana, wat een leuk beest, geweldig dat je deze kans hebt gekregen om haar te kopen en voor haar helemaal dat ze eindelijk door iemand is gekocht die haar alle liefde en aandacht wil geven.
Heel veel succes en hoop mooie verhalen over jullie te lezen.
@Pipi... GEFELICITEERD meid Knipoog

Wij waren naar mijn broer en schoonzus en kids.
Hun poezen lagen gewoon te slapen boven en de hond was wel wat zenuwachtig maar dat ging best.
Onze katten hebben nergens last van die pitten gewoon door, een van de twee durft zelfs wel voor het raam te gaan zitten kijken, das zo'n koele kikker, als het weerlicht gaat ze ook voor het raam zitten kijken. Toen wij thuis kwamen lagen ze ook lekker tegenelkaar aan op de bank.
Vanmorgen met ontzettend hoofdpijn wakker (fles rose leeg gedronken met een fles..???iets met een drop smaak samen met schoonzus) Het was erg gezellig maar geloof dat ik strax op tijd op bed ga...ben moe !
Ik ben niet op stal geweest vandaag want wij moesten langs familie (zo'n rot hekel aan)
Morgen maar even kijken, alles is wel goed gegaan gelukkig.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:43

redina schreef:
Het viel mij trouwens op dat er vandaag weinig vuurwerk afgestoken werd. Dan is er vanacht ondanks het slechte weer toch aardig wat afgestoken.
Loolapelooza: Gaaf dat je er zelf voor het eerst opgezeten hebt.
Is toch altijd een bijzonder moment. Succes met het verder zadelmak maken.

euh... heb ik het niet duidelijk uitgelegd? Haha! Xender staat in training bij missmuts en die heeft er ondertussen al 2 keer opgezeten Haha!

Mijn merries en veulens die hadden eigenlijk helemaal geen last van het vuurwerk maar die zijn ook wel de jager gewoon die vlak naast onze stal op duiven schiet (wij zitten in een bos) die knallen zijn veel luider dan het vuurwerk een eind verderop (wij zijn omringd door weilanden)

En Redina wat voor een paard zoek je precies?

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:49

iedereen de beste wensen voor 2007 en veel paardenplezier !!
Ik ga morgen alles bijlezen, net terug van een aantal dagen winterberg Haha!

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:30

allemaal een geweldig, super en gezond 2007

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:18

owké kheb bijgelezen!
lusitana proficiat met je paardje! Echt wel een mooi beestje! en ze zal nu wel blij zijn met fatsoenlijke verzorging!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:43

Nouvel schreef:
Gaby heeft volgens mij op dit moment niks staan voor de verkoop voor zover ik weet...
Je zou wel eens bij haar of bij Men. Pennings (lusitano-vereniging) kunnen informeren, zij weten wel de juiste adressen in Portugal om goeie paarden te vinden (en kunnen deze ook voor je naar Ned. laten komen).

Ik ben een van die "juiste adressen" voor Gaby. Ze heeft ze dus niet daar staan, maar je kunt elk moment bij haar aangeven wat je zoekt, dan gaan wij hier op zoek...
Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:48

I know... Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:49

wednesday schreef:
owké kheb bijgelezen!
lusitana proficiat met je paardje! Echt wel een mooi beestje! en ze zal nu wel blij zijn met fatsoenlijke verzorging!

Het gaat een lange weg worden voordat ze weer goeddoorvoed en bespierd is. Eerst moeten de hoeven gedan, dan kan ik pas trainen. Eerst dagen stappen. Ik kan hier mooi berg op en berg af rijden om haar achterhand te sterken...

Ik heb niet zoveel foto´s omdat ze erg dichtbij me bleef en wilde eten (logish), maar als het weer het toestaat, zal ik morgen wat foto´s nemen waar ze helemaal op staat. En een topic aan maken in ITP.
Hier nog wat foto´s van gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet dat er een en ander aan de stal moet gebeuren...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:53

Nouvel schreef:
I know... Haha!

I bet you do Haha! Knipoog

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:00

Patries leuke foto´s. Wat een lekkere kerel is Ensueno toch.

Redina Wij hebben op dit moment echt een superbraaf knuffel veulen te koop (vader Grelo). In mei verwachten we 2 veulens van onze Halley.

Lusitana Op de laatste foto ziet ze er heel tevreden uit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:08

Ze heeft echt een lief koppie Lusitana!
Volgens mij is het een schat van een diertje!
Creatieve stal heeft ze inderdaad! Haha!
Ze zal er vast meer dan tevreden mee zijn, nu er weer iemand is die om haar geeft en goed voor haar zorgt!
Wat een prachtig uitzicht trouwens!