Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:50

ja, dat lees ik ook net! Mooi een stuk dichterbij en een groter terrein met meer mogelijkheden. Dat wordt volgend jaar maar weer eens naar HE ;-)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:51

Jij ook succes zondag Berdien ;-)

berdien85

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:03

Das inderdaad wel beter zeg! Dan wil ik volgend jaar ook wel naar HE.
En dankje :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:40

Ik wil eigenlijk zondag nog heel graag naar Horse event, maar niemand wil met me mee.. Maar dat het naar Ermelo gaat is echt wel super!

Vorig jaar mocht ik meerijden in een clinic van Lammert Haanstra met de Fries (misschien is het jullie opgevallen dat ik haar niet bij naam noem, maar je kan zo makkelijk googlen op haar naam en mijn naam. Niet dat het geheim is wat ik zeg, maar het is niet mijn paard dus wil ik ook niet teveel op internet). Was erg leuk toen!

Veel succes in Drachten vanmiddag!

Ik vind dit trouwens zo'n leuk en positief topic, er wordt zo fijn op elkaar gereageerd!

Ik heb net echt heerlijk gereden, er was niemand op stal, de bak net gesleept en de zon scheen! Dan gaat het rijden sowieso altijd al fijn bij mij haha. Daarna de stoere schoenen aangetrokken en zonder zadel erop geklommen om haar weer naar het land te brengen (ze staan nu helemaaal achteraan, waardoor je bijna 5 min aan het lopen ben.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:36

Welkom Ilsemarie, gaaf paard heb je!

DnBles schreef:
Het gaat zeker hard, veel terug te lezen :o

Zijn er meerdere friezen ruiters uit deze topic die meedoen aan de wintercompetitie voor Friesch Paard Zuid Nederland?
Ik wil namelijk dit jaar voor het eerst deelnemen aan deze competitie en was benieuwd wie er nog meer zou gaan of al ervaringen met deze competitie :D

Oh super leuk! Wij wilde ook mee doen helaas is het ons nog niet geluk papier te krijgen via DNA onderzoek, anders hadden wij ook mee gedaan.

Laura, balen! Beterschap

DewiRox, klinkt fijn! Heerlijk als het rijden zo goed gaat, en helemaal als je het dan zo even af kunt sluiten zonder zadel :)

--

Vandaag naar Liselot geweest, gisteren had ze vergadering en zijn de stal eigenaren opa en oma geworden van een tweeling dus vanmiddag kwam beter uit.
Goed nieuws, niks aan de hand met Luna, ze had gewoon spierpijn en ik ben veelte voorzichtig met haar. Vandaag een zware training gehad en het ging heerlijk na uitgebreid losrijden en de nodige rek en strek oefeningen.
Dus wij zijn weer helemaal happy

Wel moet ik Luna meer gaan voeren, ze staat nu op alleen basis brok en dat is niet meer genoeg.
Helaas is ze allergisch voor melasse, dus nu even opzoek naar het goede voer. Vanavond gaat er even een mail uit naar Pavo :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:32

Geheel onverwacht even heerlijk in de zon gereden met douwe niet al te lang hopelijk kan ik morgen en zondag ook nog een ritje maken.
Succes allemaal dit weekend. En veel plezier op HE!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:55

DewiRox zeker kur gaan rijden als het kan. Heel gaaf!

R_G; fijn dat er niets met Luna aan de hand was. Toch fijn dat ze even na is gekeken. En weer lekker aan de slag kunnen :) .

Heerlijk zo'n ritje Laura! Het wordt nog heerlijk weer dit weekend, dus volop weer om van te genieten!

Hoe was het op HE lrtje?? Mooi dat het volgend jaar naar Ermelo gaat.. goed idee!

Hoe is het gegaan bij de CK Lauke? Als ik eerder (goed had gelezen :P) had geweten dat je er was hadden we een kleine meeting ;) ..

Ik ben dus net terug van de CK in Drachten. Finale Pavo Phryso Cup gereden. Hij was erg fijn. Een tikje gespannen. Maar het was zo verschrikkelijk gaaf om in die grote baan te mogen rijden met die tribunes, mensen langs de kant, de hele entourage, tussen de profs etc. Hij was even overdonderd door het hele geheel, maar liet zich fijn bewerken daarna. Ging er hierbij vanuit dat we ergens in de onderste helft zouden eindigen tussen al die kanonnen en toppers van paarden.. En minstens onze selectiescore (65%) een beetje verhogen.
Nou het resultaat was echt fantastisch! Gewoon 73% en een 8ste plaats van de 22 deelnemers (5/6-jarige ruinen/hengsten). Hoe gaaf is dat!!! Mijn dag kan niet meer stuk :D :D <3 !
En bij "presentatie door ruiter" stond onderaan het protocol "zeer goed". Super trots :D .

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:58

Wauw super gaaf Fredt!!
Lijkt me echt zo gaaf om mee te maken. En wat een geweldig resultaat!! gewoon 8ste! Gefeliciteerd!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:01

Wat gaaf fredt! Jij hebt zo te lezen een geweldige dag gehad!

Lauke Hoe is het jullie vergaan?

RG fijn dat alles goed is met luna. Al kan spierpijn heel lastig zijn.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:07

Wauw super Fredt! Gefeliciteerd!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:07

DnBles schreef:
Het gaat zeker hard, veel terug te lezen :o

Zijn er meerdere friezen ruiters uit deze topic die meedoen aan de wintercompetitie voor Friesch Paard Zuid Nederland?
Ik wil namelijk dit jaar voor het eerst deelnemen aan deze competitie en was benieuwd wie er nog meer zou gaan of al ervaringen met deze competitie :D

Nog niet eerder gehoord over de wintercompetitie zal eens opzoeken

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:08

Super gedaan Fredt!! Gefeliciteerd!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:12

Fredt. Van harte wow!!!

Vandaag naar Horse event geweest. Aanrader!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:12

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:15

Leuk Jenny! Zag al veel enthousiaste verhalen op FB over HE. Had laatst kaarten gewonnen bij een wedstrijd, maar ik ben zo overloaded dit weekend met andere dingen dat ik het aan me voorbij laat gaan. Wellicht volgend jaar in Ermelo.. Is ook dichterbij :P ..

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:19

Goed bezig Fredt! Begin echt te :~ van dat paard!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:32

Stoere foto's hoor!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:34

Fredt terecht dat je op een roze wolk zit. Foto's zien er super uit

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:39

Afbeelding

Bij deze maar eens een foto van ons! Gemaakt tijdens de clinic van 2 weken terug :)

-----
Volgens mij zien jullie hier geen foto, of wel?
Laatst bijgewerkt door DewiRox op 12-09-14 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:40

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:53

Dewi. Heel leuk!!
Knap paard

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:15

Wat een block fredt. Heerlijk!! Ik ben verliefd!!

Nou, het streng zijn begint zijn vruchten nu al af te werpen.
Vandaag gelongeerd met touwtjes.
Eerst zonder touwtjes, zodat we eerst lekker los konden werken.
Nadat mevrouw besloot in galop te gaan, besloot ik haar 4 rondes daar te houden.
Ze vind galop erg moeilijk, en ze keek me een aantal keren erg boos aan, toen ze uit galop viel en vrouwtje weer riep "GAAAALOP!!"
Die kop, onbetaalbaar!! "Bah, moet ik weer...?? PFFFF"
Voordeel is wel. Ze galoppeert steeds wat gemoedelijker. Steeds wat vloeiender.
Je hoort nog steeds een tank die door het zand banjert. Maar het oogt gewoon veel prettiger.
Ook het aanspringen gaat steeds beter. niet eerst heel hard rennen. Nee, rustig in draf, en dan aanspringen in galop.

Ik wist niet, dat ik nu al zoveel kon bereiken. Ben benieuwd, wanneer ik weer fatsoenlijk adem kan halen, dat ik er weer op zit, hoe dat gaat.

Ik blijf streng!!

Met touwtjes was ze ook erg ontspannen. Ze kon alles goed los laten. Ook haar omgeving. En had ze haar kop niet bij, liet ik haar verruimen en verzachten in de gangen (Stem reageert ze super op.)

Ondanks alle goede berichten, is ze toch wel echt hengstig! Maar omdat vrouwtjelief hier verre weg van zorgen om maakt, en daar korte metten mee neemt, laat ze dit bij mij niet erg zien. (Bij de ruin wel, gniffel gniffel)

Met mijn verkoudheid gaat het beter. Alhoewel ik vanochtend wel aan toiletpotknuffelen heb gedaan.
En dat voordat ik mijn ontbijt binnen had!
Mijn ontbijt is goed naar binnen gegaan, brood gesmeerd, en naar de opleiding gegaan.
Thuis zitten kan ik niet.

Ff een leuk plaatje :D

(Eten uit haar nieuwe slowfeeder.)

http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... BNUUPl_u70

iedereen die naar HE gaat, super veel plezier!

Helaas moet ik morgen werken. En zondag hebben we een evenement met trekkers hier in de buurt.

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:22

Gave foto's Fredt !
_R_G_ de competitie begint in oktober (18&19okt is de eerste wedstrijd)
Misschien lukt het je voor die tijd nog ;)

Jenny_S je kunt info vinden op :
http://www.friesepaardzuidnederland.nl/Agenda.html

Leuk dat het bij iedereen steeds beter gaat zo te lezen :D

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:51

Goed bezig Maralyn! Gaat de goeie kant op!

Ik vroeg me de hele week af waarom mevrouw dus zo chagrijnig deed etc Zelfs met buitenrit (waar ik trouwens voor het eerst met haar heb gegaloppeerd, heuj!) was ze niet vrolijk. Vandaag lag er weer witte urine in dr stal wat bevestigde wat ik vermoedde.. ook hengstig! Morgen kijken hoe ze met rijden is.. moet toch mn nieuwe laarzen uitproberen haha
Dus we gaan voorlopig niet over op andere brok ;D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:17

splinterz...

Ohh heerlijk hengstiheid.
Zoals ik hoor, valt haar karakter nog mee :d haha :D