[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:07

Hier geen last gehad van wind de afgelopen dagen!

hoe gaat het nu met je knappe dame Ellis?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:50

hier wel veel wind daardoor voelt het ook koud aan

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:25

Miichelle90 schreef:
hoe gaat het nu met je knappe dame Ellis?

Gisteren stond op mijn voicemail dat de hechtingen eruit zijn en dat er een klein stukje van de wond dicht is.
De rest is nog open, maar het wondvocht wordt wel minder.
Temp is nu 38, dus bijna goed.

Morgen gaan we er weer naar toe! *\o/*
Dan hebben we ook een gesprek met de arts over het hoe en wat verder...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:27

Ellis fijn dat jullie morgen weer naar haar toe kunnen!

Hmm hier is het toch ook weer gaan waaien, wel lekker zonnig verder maar je zit wel gelijk steeds onder het zand..

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:49

Wat fijn dat ze al zo goed herstellende is! Ben benieuwd als je morgen gaat! :)

Pff ben dood, net heel me huis verandert haha.

Mijn valkparkiet stond eerst in de 'eetkamer' doorgebroken kamer van de huiskamer. Heb hem nu in me huiskamer gezet. Mijn grote kattenkrabpaal in de gang gezet. Gang spullen helemaal verandert. Kantoortje helemaal opgeruimd en anders neer gezet. Sam der kamer helemaal gedaan (had even een nichtje gespeeld) die 2 hadden samen 1 grote vieze boel ervan gemaakt. Ook haar bed enz anders gezet. Nu eerst maar even douche met Samantha en boodschappen doen, voordat ik daar helemaal geen zin meer in heb... *hekel aan boodschappen* haha en dan me keuken en wc nog :S Dat vind ik echt rotklussen allemaal haha

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:57

Nouvel schreef:
Hier waait het ook al dagen echt hard, en met die droogte stuift het ook enorm...
Gisteren even een paardje in de bak gereden, werd compleet gezandstraald... :+

Wind lijkt vandaag ietsje minder volgens mij...

Ik heb ook helemaal zere ogen van die stuifzooi gekregen, ben blij dat het iets minder is :j

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:06

Michelle lekker productief bezig geweest dus :D ik ook de laatste dagen, verdorie had ik eergisteren net de hele badkamer grondig gepoetst, was ik gisteren met die zandstorm het raampje open vergeten, nu ligt er een hele gele laag zand overal :( boodschappen heb ik ook zo'n hekel aan, hier is het helemaal zo'n gedoe, er zitten wel wat winkeltjes in de buurt maar je kan daar niet veel bijzonders krijgen, dus het is of naar de markt waar je dan kraampje voor kraampje af moet, of naar de hele grote supermarkt die een kwartier rijden met de auto verderop ligt. Gelijk weer zo'n halve dagtaak.. Dat was in NL dan wel handig, woonde 100m van zowel een Appie als een Aldi..

Ik probeer Darius eens fatsoenlijk op de foto te krijgen maar je ziet steeds amper wat, hij is zo zwart, daarbij zat er nog steeds zand in de lucht dus alles wordt een beetje wazig.. Vind hem nog steeds erg puppy aandoen, nog steeds een klein bovenlijfje, hij zou nu bijna 3 moeten zijn maar wil nog niet erg rond worden hoewel hij toch zowat de hele dag aan het eten is.

Afbeelding

Afbeelding

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:13

Ik heb hier op zich weinig last van de wind, paar dagen geleden wel, toen waren de auto's steeds zanderig..
En gisteren zat er zand in ons water, ze hadden met werkzaamheden onze waterleiding kapot getrokken...
-.-'

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:11

Oh Darius is echt nog een puppie, wel een hele leuke <3

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:16

Heey

Ellis: Fijn dat ze geen koorts meer heeft :). Super dat jullie morgen naar der toe gaan.

Martine: Knappe Darius <3.

Michelle: Druk dagje zo te lezen.

Denise: Beterschap :(:). Hopelijk heb je er snel geen last meer van.

Ik kruip op de roze wolk <3. Heb gister avond zo lekker met Shaddy gewerkt <3. Lekker grondwerk gedaan in de bak en daarna de straat op geweest *\o/*.
We zijn niet ver gegaan maar wel voorbij de enge blaffende honden. Gister blafte ze ook maar Shaddy liep er heel stoer langs op *\o/*. Alleen toen er een of andere gek heel hard voorbij scheurde werd ze erg gespannen dus toen zijn we terug gelopen.
Ben zo trots en blij dat we eindelijk met ontspanning de straat opkomen *\o/*. We komen nog niet ver maar de 1ste stap is gezet.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:34

Hihi ik vind Darius nog meer op een 2 jarige lijken dan op een bijna 3 jarige.. Hopen dat hij gewoon wat laat is in z'n ontwikkeling en het nog wel komt.. Hij is ook nog een beetje overbouwd, slungel.. Maar hij wordt wel steeds knapper toch :D

Angela heerlijk joh zo lekker aan de slag geweest, fijn dat het weer zo goed loopt tussen jullie!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:49

Even snel een update van de trieste situatie hier. Poes weigert OOK met pijnstillers te eten. Wel is hij vrij fit als je de waardes ziet. Poes had 2 weken geleden dus ineens nierfalen. Maandag bleken die waardes dubbel zo hoog te zijn, hoewel hij klinisch beter oogte en meer praatjes had met bloed afnemen :(:) Blijkt zweren in zijn bekkie te hebben en daardoor wil hij niet eten.

Opties:
1 narcose; kies eruit die last veroorzaakt: effect over 1 week dooie kat (narcose is erg slecht voor nieren)
2 niks doen, beest heeft pijn, wil zeker niet eten en gaat dus dood
3 pijnstilling die ook ontstekingsremmend werkt, OOK slecht voor nieren, maar dan heeft ie geen pijn meer en wil miss eten en blijft dan wellicht wat langer onder ons.

Tsja, de beste maar gekozen, nr 3. En hopen op willen eten. Maar nee dus. ;( De waardes zijn zo hoog dat de DA een suffe lamme kat had verwacht. Meneer hobbelt dus gewoon nog een stukje mee naar buiten als ik de hond uitlaat en zat net lekker in het zonnetje op Stefans kamer. Probeer hem zo min mogelijk te pesten, maar probeer ook af en toe wat eten erin te krijgen in de hoop dat ie toch wil eten. Blijf me afvragen waar ik goed aan doe. dwangvoederen of niet....

En het moeilijkst gisteren was.... hoe vertel je de kinderen dat hun eigenlijk toch wel liefste en gekste maatje van 6 (in juli wordt ie 7) dood aan het gaan is.... |(

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:29

Arme poes! Inderdaad lastig om dat dan te vertellen, is dan idd wel echt een maatje na 7 jaar!
Hoop voor je dat ie nog even op gaat knappen zilfstar!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:14

Zilfstar,

Niet banketstaaf bedoeld hoor. Maar als het mijn kat was zou het gewoon gelijk het einde zijn voor de kat.
Nou moet je elke keer maar kijken of die wilt eten?
(Ik vind het nogal egoïstisch dat je de kat laat doorleven omdat het al zoveel jaren je maatje is)
Nierfalen word de kat toch niet meer beter van.

Sorry voor mijn uitgesproken mening..

Martine, ik vind hem schattig hoor! Zo'n puppie hihi hij ziet er al stukken beter uit!

Ja nou stomme vogel gooit al zijn zaadjes uit zijn hok :O Kan ik weer 2 x per dag de huiskamer gaan stofzuigen haha

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:06

Miichelle90 schreef:
Zilfstar,

Niet banketstaaf bedoeld hoor. Maar als het mijn kat was zou het gewoon gelijk het einde zijn voor de kat.
Nou moet je elke keer maar kijken of die wilt eten?
(Ik vind het nogal egoïstisch dat je de kat laat doorleven omdat het al zoveel jaren je maatje is)
Nierfalen word de kat toch niet meer beter van.

Sorry voor mijn uitgesproken mening..

Ik ben zelf DA-assistente, dus denk je nou echt dat ik dat niet overwogen heb? Ik heb dit dus echt wel besproken met mijn DA. Ik heb ronduit gevraagd: is het niet tijd hem nu te laten gaan?
Maar zij vond het te vroeg. Beessie is nog heel fit voor zo'n zieke kat en blijft drinken bijv en wil zelf nog niet opgeven. Dus hebben we gekozen voor de hoop dat ie miss nog zelf wilde gaan eten. ALS hij dat gaat doen verbruikt hij minder spier- en vetweefsel en zouden zijn nierwaarden weer kunnen gaan dalen (ivm betere stofwisseling, door niet te eten teert ie in op zijn reserves namelijk) en kon hij er nog zo'n eind bovenop komen dat ie nog wel een half jaar of langer mee kan in goede gezondheid zonder pijn. Want een kat met chronisch nierfalen op een goed dieet en met goede medicijnen kan nog echt jaren mee, mits er geen andere complicaties komen.

Waarom deze kans gegeven? Het kon nml zijn dat het puur aan de pijn in zijn bekkie lag, de pijn van de ontsteking. Als hij dan gaat eten wordt zijn bek weer beter gesmeerd, gelikt etc, heeft hij weer goede voedingsstoffen om te verbruiken ipv lichaamsvet etc. Dus die kans heb ik hem gegeven. Dus daarom de pijnstilling en de antibiotica voor zijn bek (1 spuit verder niks)

Ik heb GEEN infuusspullen meegenomen, want daarmee spoel je de nieren en rek je het alleen maar langer als ie straks toch afglijdt.
Ik heb GEEN extra medicijnen meegenomen, juist om het deze dagen even af te kijken.
Ik heb dus alleen pijnstilling en renal-vlees tot mijn beschikking en dan de niermedicatie.

Ik ben de laatste persoon die een dier voor mijzelf laat doorleven!!! Dus ja dit vind ik heel erg wat je nu voor mijn voeten gooit. Heb verdorie ervaring genoeg als paravet.

We zijn nu 1 dag verder, 1 dagje maar!!! Ik ben niet al 2 weken aan het dwangvoederen en dat ben ik ook niet van plan. Het is vandaag helaas duidelijk aan het worden dat het NIET alleen aan zijn bekkie ligt. Hij wil gewoon niet eten, ook niet met de pijnstilling. Hij voelt zich wrs idd te beroerd om te eten. En toch kotst ie niet bijv wat DA wel had verwacht. En toch loopt ie mee en is ie erbij en zegt prrrrrt als je hem aait en geeft kopjes en is blij. Stomme kat is gewoon blij!! Lag ie maar voor pampes, dat heb ik eerder meegemaakt met onze vorige kat. Nou dan maak je zo'n belsuit heel snel en makkelijk, dan is het alleen maar een klein duwtje richting hemel. Maar als je deze kat ziet nu, geloof je gewoon niet dat ie doodziek is. En dan is zo'n besluit heel heel moeilijk hoor!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:42

zilfstar, sterkte...
dat zijn vervelende momenten als jij voor je dier moet bepalen wanneer het moment gekomen is of juist nog niet...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:14

Waardeloos hoor, van slecht werkende nieren worden ze ook misselijk dus dat is, buiten haar bekkie, dan nog eens dubbel, hopelijk gaat ze eten want dat is het allerbelangrijkste. Die Renal had ik hier toen ook voor mijn teef, nou dat moest ze echt niet. Ik heb haar lekker haar eigen eten (vers) gegeven en ze heeft het nog een paar jaar volgehouden zonder niermedicijnen enz. dus er is zeker wel hoop na een nierfalen ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:32

Zilfstar, bah.. Kan me voorstellen dat het allemaal erg moeilijk is voor jullie. Volg je gevoel.

Komt zo een meisje van 11, voor de 2e keer, even bij de ukkels kijken. Wilde ze wel verzorgen. Verder maar even zien, misschien Goya even rijden. Waait gelukkig niet meer zo hard hier

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:08

sterkte wanda, altijd moeilijk zo'n beslissing

ellis super om te horen dat het wondvocht minder is en dat de hechtingen eruit zijn, ik duim nog steeds voor je.
en vertroetel je meisje vandaag maar lekker als je bij der bent.

michelle druk bezig met verbouwen :P hier heb ik mijn huis ook helemaal veranderd

angela lekker op je roze wolk blijven zitten fijn dat het buiten goed ging ook met de blaffende honden

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:12

Hij heeft gisteren idd zelf gegeten, van zijn gewone voer :Y) Heeft vanmorgen ook weer wat gegeten. Van dat Renal wil hij nu ook niks weten (de eerste week wel trouwens). en hij krijgt goed gewoon kattenvoer, geen goedkoop merk. Nou ja, liever dat ie dat eet en DAT ie tenminste eet, dan dat hij weigert omdat ie het niet lekker vind....

Momenteel is ie trouwens de hort op :? Lekker buiten rondstruinen. Zoals ik al zei, het is echt een gekke kat. Zijn Uream was iets van 60 en zijn Creat 555, en met die waardes "hoort" een kat voor pampus te liggen en misselijk te wezen. Die van mij is nu dus gewoon een ommetje aan het maken.

Dit is hem trouwens, in zijn favo pose, vorige week genomen toen ie al zo ziek was....

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:38

Heey

Dankjulliewel :D.

Zilfstar: Jeetje wat ontzettend rot. Heel veel sterkte :(:).

Met Shaddy gaat het echt helemaal super :D. Ze loopt nu weer lekker de heledag op het gras en dat gaat gelukkig goed :D.
en even Nouchka spammen.
[KS-ITP] Nouchka laatste keer kraamstal itp

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:08

He Zilfstar wat naar.

Ik hoop van harte dat hij t nog een poosje volhoudt, en dat de bloedwaardes nog een stuk herstellen nu hij weer eet.

Zolang hij nog vrolijk is, en geen pijn heeft, lijkt het me nog niet het moment om hem te laten gaan.
Als hij straks daadwerkelijk voor pampus ligt, en niet meer happy is, en ook de kans dat hij dat nog weer happy wordt niet of nauwelijks aanwezig is, dan lijkt dat me het moment om hem te laten gaan.

Maar als hij nu nog gewoon vrolijk is, en goed in zijn hum lijkt te zijn, dan zou ik hem een prettige laatste tijd bezorgen. En jezelf alvast de gelegenheid om aan het afscheid te wennen.

In ieder geval sterkte met je beslissing, en ook met het afscheid als de tijd daar is.

Het is en blijft het allergrootste nadeel van het hebben van huisdieren (en ook paarden), dat je weet dat er een keer een moment van afscheid komt, en dat er moeilijke beslissingen genomen moeten worden.
Het plezier dat je van dieren hebt weegt daar wat mij betreft wel volledig tegenop.
een bekende regel wat dat aangaat:
Het is beter iets te verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:41

Femke_Tweety: dank je wel. Zo denk ik er dus ook over. Momenteel is meneer weer thuis, heeft nog wat vlees naar binnen zitten werken en ligt nu weer lekker te slapen op zijn vaste plekkie op het wasgoed :P Momenteel mag hij zo'n beetje alles, behalve aan de trap krabben 8-)

Ja, zelf kan ik het best, ook verdrietig, op een rijtje zetten. Voor de kinderen is het het moeilijkst en helemaal voor zoon die echt zijn maatje gaat verliezen. Die kat heeft destijds hem gewoon uitgekozen en zijn naam verteld :7 Het is voor zoon dus ook wel goed dat kat er nog is en dat hij aan het idee kan wennen. Af en toe hebben we het erover, en ik heb hem (hoe moeilijk ook) de vraag gegeven of hij erbij wil zijn als we hem laten gaan of niet. En wat hij wil met bijv een pluk haar etc.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:23

martine was helemaal vergeten op je foto's te reageren sorry :o
maar ik vindt hem er idd nog wel jong uitzien, maar niet als een 2 jarige hoor maar hij toont nog wel puppy idd

angela zal vanmiddag even reageren

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:24

Zilfstar ik hoop voor je dat alles goed komt.

Lakshmi hij ziet er wel jeugdig uit hoor maar wel gaaf.

Ik zit met Daks in mijn maag.
Hij is zo rustig voor zijn leeftijd.
Echt onwijs rustig en zelfs alleen op stal doet hem niks.

Ik weet het echt niet.
Ontwormen doe ik echt met regelmaat volgens recept van de DA