[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:50

Foto's van Chico spammen! :D

In het begin na het instappen iets oppakken
Afbeelding

Indraven, nog even onwennig..
Afbeelding

Ietsje meer oppakken..
Afbeelding

Gaat ie zichzelf weer iets oprichten
Afbeelding

Hier gaat ie al beter loslaten
Afbeelding

Afbeelding

En toen was de motor warm ontspant ie lekker en gaat ie goed loslaten.. Even voor de grap met 1 hand rijden :))
Afbeelding

Galop met 1 hand..
Afbeelding

Afbeelding

Jambette ohz :D
Afbeelding

Moest ze even met jullie delen!! :D Uiteraard moet er nog genoeg verbeteren.. Moet ik eerlijk zeggen dat ik niet écht eraan heb gereden en het een beetje recht toe, recht aan hield voor de pics. Had ook een fotograaf die verder niet gek veel van paarden weet en dus soms hele charmante (verkeerde moment) foto's maakt :+ . Maar was allang blij dat ze het wilde doen en ben met sommige plaatjes wel tevreden :D ! Kortom, we lessen volop, er wordt aan gesleuteld ;)

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:09

Ziet er prima uit toch!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:02

Prinslover schreef:

Afbeelding

;)

hier gaat ie eigenlijk het beste van alle foto's...
de andere zijn veelal 'achter de teugel' en een valse knik kan zo ontstaan.
de "knik"hoort nl bij de nek te zijn, vlakbij de oren, niet halverwege de hals. ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:09

Drunksheep schreef:
Daar heb ik er eentje van, maar dan de ongestipte versie :Y) En ze zijn leuker als vaak wordt gedacht hoor.
Ze staan ook bekend als het pippi paard en aangezien veel mensen niet weten dat ze er ook effen van hebben, schijn ik vaak een PRE te hebben :')
:+:

Worden de knapstrubbers ook zonder stippen of andere kleuren opgenomen in het stamboek?
ik heb nog nooit een bruine gezien....

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:14

Nombrado waarom moet jij altijd kritiek geven als iemand hier trots foto's plaatst/

Van jou zien we nooit wat.. behalve woeste steigerfoto's ;)

dit is echt niet bevorderlijk voor de gezelligheid en openheid hier.. straks durven mensen niet eens meer hun fototjes te laten zien omdat er toch standaard commentaar op komt.
Het is jouw visie maar je drukt het er echt te dik op :r

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:38

Het gaat vlot :D

eerst even beterschap voor al onze zieken ;)

Karina, toen Piropo net uit Madrid kwam stond hij in Callantsoog vlak naast het Botgat en daar oefende ze met Tanks en ander zwaar geschut, kwamen ook met regelmaat F16s over enz, hij is de 1e keer wel geschrokken maar niet in paniek geraakt en daarna heeft hij er eigenlijn nooit meer iets van gemaakt. Vuurwerk vindt hij minder leuk trouwens.
Die vogelverjaag knallen maken ook geen indruk.
Ik heb trouwens morgen een vliegshow aan de overkant, ben dus ook wel reuze benieuwd hoe de paardjes reageren op zoveel in 1x maar ik verwacht dat ze er geen moer om geven. Ik denk dat jouw paarden wellicht ook eerst wat onwennig zijn en dan het accepteren als achtergrond geluid ;)
Ben je niet bang, als je ze uit hun routine haalt en binnenzet, dat ze er meer van gaan maken?

Saida, heel veel succes met de keuring!!

Drunksheep, welkom hier leuk om een Knabstupper in het topic te hebben.

Het probleem met varkensvlees heb ik niet, ik eet helemaal geen vlees :+

Chico-fotos zag ik *D het plezier straalt er vanaf en Chico ziet er best uit! zitten ook al mooie momenten tussen he? ;)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:41

Zullen we het gezellig houden Kelly.
Ilona kan heus wel tegen commentaar denk ik. ;)

Mayke bedoeld het goed volgens mij.
Ze geeft gewoon haar mening.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:41

speciaal voor kelly-taco :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:42

"Sorry Jolynn maar zodra iemand hier een foto plaats dan denderd ze er altijd meteen overheen met commentaar.
Als Ilona commentaar wilt dan zet ze ze wel op HAW.

maar goed ik zal er voortaan maar overheen lezen O:)

Dank je Nombrado, en wat is dan jouw zicht op deze foto's?
100% goed kan het namelijk nooit zijn.
Dat vind ik dan ook wel weer leuk om te lezen wat jouw verbeterpunten zijn.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:49

Kelly_Taco schreef:
"

ja..das lekker....geef ik je iets om "kritiek" op te geven, mag ik het zelf doen?

100% bestaat idd niet...dat gaan we niet redden in dit leven 8-)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:52

Mayke, je geeft me niet iets om kritiek om te geven alleen ik wilde dan graag een keer foto's zien van degene die kritiek geeft ;)

Ik kom pas net kijken in het klassieke rijden dus ik ga me er niet aan wagen, natuurlijk zie ik kleine dingetjes maar dat is meer pietlutten.

Ik vind het leuk om je foto's te bekijken, mooie trotste paarden en trotse ruiter die haar paard goed laat zien.
Maar dat probeert iedereen hier te doen.
Vandaar ook dat het me gewoon verkeerd schoot dat er nagenoeg altijd commentaar is van jou als iemand foto's hier plaats.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:54

Hallo allemaal

Straks moet ik naar Het Ac ziekenhuis en wordt ik helemaal onderzocht, hopend hebben we meteen de uitslag? En kan ik jullie misschien vertellen wat er nu aan de hand en gebeurd is de afgelopen week.

Iloon wat een gave foto’s zeg van Chic wat is het toch een heerlijk beessie!

Sanne wat groeit jou kleine jongen snel zeg , geef je hem ook pokon? En hij is ook echt super van bouw zeg prachtige halslijn en schouders, dat gaat nog wat worden en verwacht ik daar ook veel van! Wat een kanjer zeg!!

_Saida_ hoe kan dat ? dat je zo heftig reageert op varkensvlees? Ben je allergisch?

Regine ik kan je fotos beter maken”, stuur ze maar door dan maak ik het in orde voor je.

nombrado een ding! Verbeter de wereld maar begin bij jezelf! Ongepast het commentaar op Ilona.

Gisteren wat foto’s gemaakt van Marialva en Roelie Mn 2 super trotsen! En een paar leuke foto’s van Dalvëira, hier ook de links van de filmpjes van gisteren!

Filmpje Marialva
http://www.youtube.com/watch?v=ODLuuDDm ... annel_page

Filmpje Dalvëira

http://www.youtube.com/watch?v=VUz7-mB_ ... annel_page

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier Dalvëira (te koop) met haar aparte kleur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:03

Kelly_Taco schreef:
"Sorry Jolynn maar zodra iemand hier een foto plaats dan denderd ze er altijd meteen overheen met commentaar.
Als Ilona commentaar wilt dan zet ze ze wel op HAW.

maar goed ik zal er voortaan maar overheen lezen O:)

Je moet het ook niet als commentaar zien maar als goedbedoeld advies ;)
Ik zie ook regelmatig plaatjes waarover ik iets zou kunnen zeggen, maar ik hou mijn mening meestal voor me.
Kan me ook niet zo goed uitdrukken.

Enne Mayke, ik vind wel dat je wat meer mag lachen op de rijfoto's hoor :+

Marialva sterkte in het ZH!!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:08

Kelly_Taco schreef:
Ik vind het leuk om je foto's te bekijken, mooie trotste paarden en trotse ruiter die haar paard goed laat zien.
Maar dat probeert iedereen hier te doen.
Vandaar ook dat het me gewoon verkeerd schoot dat er nagenoeg altijd commentaar is van jou als iemand foto's hier plaats.

ik vind ieder paard trots, en iedere ruiter trots en zie hen de best doen....
het kritische wat ik heb betreft rijden, heb ik naar iedereen, ook naar mijzelf ;) (juist naar mijzelf)
dus als ik mijn eigen foto's bekijk? pftt...nou daar is nog wel wat aan te verbeteren, wat ik vervolgens ook probeer.
we streven allemaal naar harmonie en samenspel met de paarden, iedereen heeft die intentie neem ik aan. als iemand mij daar een tip in kan geven, graag.....veel ogen zien meer dan 1 toch?
trots zijn, mag je op jezelf...je paard heeft die trots al lang mee gekregen en is er om ons dat weer te leren terug vinden.

nog een plaatje zonder zadel..wat ik zelf veel doe om houding te verbeteren en nog meer op zit te rijden (hoe kleiner de hulpen , hoe beter)
hier probeer ik hem terug te rijden op zit.
Afbeelding
hier mag ik meer toestaan in handen
Afbeelding

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:11

Jolynn schreef:
[

haha ja....oppppppppppppperste concentratie :+
dit was de eerste keer met stang en trens op goloso
(mes en vork :Y) )

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:13

marialva schreef:
nombrado een ding! Verbeter de wereld maar begin bij jezelf! Ongepast het commentaar op Ilona.

en wat vind Ilona? Of spreek jij voor haar ;)

hoe leer je rijden als je alleen bij jezelf begint? :+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:16

_Saida_ schreef:
Oehhhh,honingrum is écht lekker! Ik heb een keer zo'n fles bij Gall&Gall gekocht! Maar als je er te veel van drinkt ga je echt héééél erg eng dromen,wist je dat?

oh vandaar dat een dronken vrouw een engeltje in bed is??!![/quote]
Hoe wil jij het één rijmen met het ander, Frank? :=[/quote]
Frank is zeer creatief :P

Ilona: Chico ziet er goed uit :j Het rijden gaat ookal een stuk beter. Het is echt een heerlijk beestje om naar te kijken :+: een super stel zijn jullie :j

Kelly: ik ben het eigenlijk wel met je eens :j

Cynthia: Huh? Waar had ik een foto geplaats dan?Of heb je in mijn profiel gespiekt :=
Maar bedankt voor je compliment :j Het is inderdaad al een hele kerel, lekker breed :D
Heel veel sterkte vandaag :(:)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:18

Ik hou helemaal niet van op kritiek geven vanaf fotos , maar word hier meer gedaan dus even comentaar op de piaffe foto van Nombrado. Op deze foto zie je duidelijk dat de knieen van de ruiter opgetrokken zijn en in plaats van op de zitbeenknobbels je op je dijbenen zit en omdat je je knieen optrekt gaan je hakken omhoog druk je die in het paard en het paard daarom ook scheef wegtrekt in de tweede piaffefoto. En je nek en schouders ontspannen , je handen erg hoog en tegen de buik. Mooi paard op de 2e foto doet hij het beter dan de ruiter :P

Eerste foto weet ik niet wat je aan het doen bent lijkt wijken voor het been ?

Op de zonder zadel fotos kan ik weinig oordelen zijn momentopnamens en niet op het goede moment genomen kwa gangen paard.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:18

nombrado schreef:
Jolynn schreef:
[

haha ja....oppppppppppppperste concentratie :+
dit was de eerste keer met stang en trens op goloso
(mes en vork :Y) )

Hahaha, ik weet nog toen ik bij jou op Goloso mocht rijden, ook met stang en trens.
Wist niet wat ik met al die teugels aan moest. Toen hebben we de stangteugel maar in de knoop gelegd :D
Heb ik nog ergens een hele leuke foto van

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:35

Nog even snel wat over fotos nemen , ik zet de camara meestal in sportstand dus dat die doorklikt dan zitten er fotos tussen dat je zegt ooh wat erg maar ook ook hele mooie en dan zitten er secondes tussen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:59

Goede fotos maken is idd heel lastig, 100 fotos en dan 2 goede :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:08

nombrado schreef:
Prinslover schreef:

Afbeelding

;)

hier gaat ie eigenlijk het beste van alle foto's...
de andere zijn veelal 'achter de teugel' en een valse knik kan zo ontstaan.
de "knik"hoort nl bij de nek te zijn, vlakbij de oren, niet halverwege de hals. ;)

In mijn lessen zijn we bezig dat hij de hele bovenlijn aanspant en heel zijn lijf gebruik en niet een deel ervan..
Hij gaat zichzelf hier oprichten en zit zichzelf daar juist een beetje mee vast in de rug... ;)
Hij mag nog meer neerwaarts, en meer mijn hand volgen. Ik moet hem helemaal kunnen instellen waar ik wil straks.
Moet hem lang en laag kunnen instellen (ook al vind hij dat moeilijker) en vanuit daar gaan we leren oprichten.. Maar hij moet eerst goed vw-nw zijn.
Maar goed, zoals er al stond we zijn druk aan het lessen, en er wordt een gesleuteld. ;) Al denk ik dat we sowieso niet echt op 1 lijn zitten kwa rijden :o

De rest bedankt voor jullie reacties op de foto's :D . Ben gewoon hartstikke blij met mn ventje :+: .

Edit: KARINAAAA, gefeliciteeeeeeeeerd *\o/* Have a nice day!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:34

Cynthia heel erg veel sterkte in het ziekenhuis!! Ik hoop dat het alles toch meevalt. En ik zal na het weekend de foto wel doorsturen, lief dat je dat wil doen. Je hebt weer prachtige foto's geplaatst van die kerel van je!

Sja over commentaar op foto's, als iemand dat fijn vind dan zou ik zeggen lekker doen. Meestal plaats je foto's omdat je er zelf heel erg trots op bent en inderdaad ook ik plaats gewoon de mooiste moment opnames als ik rijfoto's plaats. Laten we het gewoon gezellig houden, het is juist zo'n geniet topic met die foto's van alle mooie paarden. Ik denk dat zowel Kelly als Mayke het goed bedoelen maar er ergens gewoon even ruis in de verbinding is.

Mensen ene heel fijn weekend, ik ben maandag weer online.
En idd Karina!! Van harte met je verjaardag!!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:41

Karina, gefeliciteerd!
Cynthia, leuke fotos ook! Mag ik vragen waarom ze de stang teugel onder de pink rijd? Wat is haar/jou mening daarop? ik rij nl. altijd met de stang teugel de ringvinger en pink..

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:03

Karina: gefeliciteerd met je verjaardag.

Cynthia: sterkte vandaag.

Ilona: herkenbaar probleem. Ik rij ook voorwaarts neerwaarts en schakel veel zowel in tempo als hoofdhalshouding. Halley zet zich ook snel vast in de rug als hij hoger ingesteld is.

Mijn probleem is dat ik het heel moeilijk vind om voor publiek te rijden. In plaats van trots te zitten, kruip ik heel snel in elkaar. Heb toch iets van faalangst.
Wordt wel beter, maar toch altijd jammer. Paard komt dan toch veel minder goed naar voren.