Ik ben blij dat ze hier niet zo fanatiek zijn met vuurwerk (zijn ze te arm voor). Ik geloof dat ik precies drie rotjes gehoord heb vandaag.
Mijn paardje is vandaag aangekomen!
Op zijn portugees, in een wagen waar ze "levende dieren" in vervoeren volgens het bordje. Nogal open, maar wel een dak en zijschotten, maar daaronder en boven tralies. Paardje stond in en soort box, afgesloten met twee traliedeurtjes. Ze stond te bibberen op haar benen en zweette heel erg. Het viel niet mee voor haar om op de been te blijven op een metalen bodem (hoewel met reliëf en zaagsel) met die lange hoeven, waar ook nog eens ijzers onder zitten. IJzer op ijzer glist enorm. Ze moest er bij de oude stal inspringen, en in de buurt van mijn stal er uit springen. Het is net wat hoger als een trailer hoor, voordat je de hoogte van een vrachtwagen voor je krijgt. We hadden juist een plek in een bocht uitgezocht waar hij achteruit tegen een verhoging in de grond kon rijden, zodat het nog lager was en ze zacht kon landen op aarde.
Ik had mijn camera mee, maar vergat helemaal foto´s te nemen van de aankomst en het uitladen. Buiten begon ze meten te grazen en ik heb haar zo af en toe laten grazen terwijl we naar de stal liepen.
Ze heeft een schaafwondje aan haar spronggewricht opgelopen tijdens de reis.
Ze was erg blij met het hooi en stro en heeft eerst continue staan eten. Borstelen vond ze erg lekker.
Het is een heel braaf paardje.
Hier de eerste foto´s: