[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:19

soeske, geweldig zeg!

Foogul, da's balen... Boos!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:24

soeske, dat ziet er helemaal geweldig uit. Ja zo zou ik het ook wel willen !

Afbeelding
Queen Jacolien !

Ik was vrijdag voor mijn werk in Leek, en aangezien ik toch een nieuwe Cap moest kopen, ben ik even langs Divoza gewipt...veel teveel leuke dingetjes gezien hahaha. Oa deze frontriem, ik kon hem niet laten liggen. Verder heb ik nog een halstertouw gekocht met halster in de kleuren roze met grijs, dezelfde kleuren als van Equitheme. ( en daar had ik net een rijbroek, sjabrak en trui van gekocht) Hahaha, voor het eerst dat ik een heel setje had aangeschaft, voelde me net een penny hahaha.
Afbeelding Deze set bedoel ik maar dan in roze+grijs.

Het had vanacht zo hard gewaaid, dat onze hooi bakken kilometers verder op in een sloot lagen, de man van een stalgenoot heeft ze met een aanhanger op moeten halen. Draden waren geknapt en er stond een pony in de sloot...., vanacht gaat alles naar binnen en gaat een stalgenoot nog voeren na half 1 zodat we morgen vroeg niet zo vroeg naar stal hoeven en lekker uit kunnen slapen.

Afbeelding
onze stal
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:31

Gaaf je frontriem!
Rose met grijs is ook erg gaaf zeg!

Ja, wat een wind he?!
Lekker dat alle paardjes vannacht naar binnen kunnen bij jullie.
Staan ze anders nog dag en nacht buiten nu?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:02

Ja zolang het nog zo zacht is qua weer wel, tenzij de bak blank staat van de vele regen dan gaan ze naar binnen snachts. Of zodra het weer omslaat. Maar overdag gaan ze, als het kan natuurlijk weer lekker naar buiten.
We hebben aan de zijkant van de stal, (schijne kant) aan beide zijdes een schuilstal,inloop stal dus ze kunnen binnen staan mochten ze dat willen. Je merkt aan onze paarden dat ze veel liever buiten staan, ze vinden het heerlijk.

Op deze foto kun je zien dat ze naat binnen kunnen lopen
Afbeelding
Aan de andere zijde kan dat ook. We hebben er op deze manier dus twee extra stallen bij mocht dat nodig zijn.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:09

Mijn plan was eerst de paarden buiten te laten staan, maar dat is toch niet zo'n goed idee. Elmiran en ik waren aan het rijden, 's ochtends vroeg, en er werd kabiet geschoten, 100 meter verderop. Toen lagen we er dus bijna naast..
Later met de paarden afzadelen steken ze tot 2 keer over een lawinepijl af [je weet wel, zo'n pijl en als die klapt, dan trilt de aarde zo'n beetje], Picasso helemaal in shock verkerend. Clown

Ik laat Picasso vannacht toch maar gewoon op stal. Met veel hooi, en een speeltje. Hij heeft toch een 4 x 3 stal, dus ruimte zat. Lichten aan, radio aan, en hopelijk kan hij zich een beetje inhouden..
De stal kan ik zien vanuit m'n raam, dus ik kan 'm in de gaten houden.

Zo'n uitloopje is trouwens ook een goed idee! Ja

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:47

Soeske wat een uitzicht zeg gaaf.
leonietje leuke spullen, leuk he even een keertje winkelen
Vuurwerk is hier ook gruwelijk. gisteren was Rod amper te berijden 1 brok spanning, hij was echt in de stress van het vuurwerk.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:52

Ok.. Nors opkijken

En het is echt bar en boos met het vuurwerk nu. Het is donker en het siervuurwerk vliegt je om de oren.. Dat vind ik nog niet eens zo erg, maar die lawinepijlen wordt je spontaan doof van. Boos!

Ik ga proberen m'n paard uit het land te vissen..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:58

Moderatoropmerking:
Spam verwijderd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:59

leonietje, lekker voor ze, zo'n inloopstal!
Veel paarden staan inderdaad graag buiten, weer of geen weer! Haha!

Picassox/cojolly, het is hier ook bar met het vuurwerk, staat al helemaal blauw van de rook en de knallen zijn echt bar... Boos!

Ik ben net nog even naar stal geweest, heb ze nog een half uurtje buiten gehad en de mest nog even uit de stallen gehaald.
Konden ze nog even beentjes strekken en staan ze weer lekker in een schone stal voor de nacht! Knipoog

Ik fietste terug door de wijk en daar stonden 2 politie-auto's en een ziekenwagen met een hele groep van die gastjes er omheen...
Zeker de eerste vingers eraf... Clown

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:13

Wat gaaf zeg dat je zo vanuit je raam je paarden kan zien.
Dat lijkt me toch zó geweldig!!
(Zien jullie nou wel dat die -tig miljoen hier moet vallen Haha! ).

Heerlijk hè,lekker shoppen.
Zet mij ook in een ruitersport zaak en ik voel me net Alice in Wonderland Clown
Kan dan ook echt helemaal los gaan.
Vooral rose en grijs,dat zijn echt mijn kleuren,dus ik ben een tikkie jaloers Knipoog

Uiteraard ook hier de nodige knallen.
Ondanks dat toch met Mynke gewandeld,gelukkig door de polder,daar was het rustig,je hoorde alleen knallen op afstand.
Toch merkte ik aan Mynke dat ze wat onderhuidse spanning had zeg maar,de voetjes gingen regelmatig flink van de vloer,hahaha.
Dan is ze zo grappig,net een rondspringend konijntje Clown

Nou,als ik jullie niet meer "spreek" ;
Allemaal een hele fijne jaarwisseling!!
(Morgen wens ik pas een gelukkig nieuwjaar Pling ).

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:03

Alvast allemaal een hele fijne jaarwisseling toegewenst.

Twee jaar terug hebben wij een kwpn ruin verkocht aan een meisje die een dorp verderop woont. Vanochtend kwam haar moeder vragen of wij voor vanavond nog een stal vrij hadden. Het paard staat nu bij een boer in een containerstal. Naast de stal hebben jongeren een caravan neergezet gevuld met autobanden en die wordt vannacht weggesleept en dan in de fik gezet. Het meisje en haar moeder waren doodsbang dat de jongens wellicht vuurwerk in de containerstal zouden gooien of in de fik wilden steken. Helaas hadden wij zelf geen plek voor hem, maar we hebben hem vanmiddag weggebracht naar een kennis van ons. Daar staat hij lekker rustig.

Hier in de buurt valt het gelukkig mee met het vuurwerk. De paarden reageren er nauwelijks op. Nu maar hopen dat het zo blijft en dat er geen rottigheid uitgehaald wordt.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:35

Soeske.. Ik heb niks ontvangen? Verward
Zou je me willen toevoegen op msn: Penny_Picasso@hotmail.com
En de andere mogen me ook toevoegen, als je het leuk vindt.. Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:32

okee, heb je toegevoegd..
We hebben met wat vrienden een grote tent met bbq en wat drinken. Daarnaast ook allemaal karbiet bussen. Stond ik even wat op de bbq om te draaien *Boem* bijna al t vlees over de wereld haha
Inderdaad, voelt voor mij soms ook wat ongeloofwaardig dat ik zo me paardjes heb, 's ochtends uit bed ze even kan zien in je pyama.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:08

Ik ben blij dat ze hier niet zo fanatiek zijn met vuurwerk (zijn ze te arm voor). Ik geloof dat ik precies drie rotjes gehoord heb vandaag.

Mijn paardje is vandaag aangekomen!
Op zijn portugees, in een wagen waar ze "levende dieren" in vervoeren volgens het bordje. Nogal open, maar wel een dak en zijschotten, maar daaronder en boven tralies. Paardje stond in en soort box, afgesloten met twee traliedeurtjes. Ze stond te bibberen op haar benen en zweette heel erg. Het viel niet mee voor haar om op de been te blijven op een metalen bodem (hoewel met reliëf en zaagsel) met die lange hoeven, waar ook nog eens ijzers onder zitten. IJzer op ijzer glist enorm. Ze moest er bij de oude stal inspringen, en in de buurt van mijn stal er uit springen. Het is net wat hoger als een trailer hoor, voordat je de hoogte van een vrachtwagen voor je krijgt. We hadden juist een plek in een bocht uitgezocht waar hij achteruit tegen een verhoging in de grond kon rijden, zodat het nog lager was en ze zacht kon landen op aarde.
Ik had mijn camera mee, maar vergat helemaal foto´s te nemen van de aankomst en het uitladen. Buiten begon ze meten te grazen en ik heb haar zo af en toe laten grazen terwijl we naar de stal liepen.
Ze heeft een schaafwondje aan haar spronggewricht opgelopen tijdens de reis.
Ze was erg blij met het hooi en stro en heeft eerst continue staan eten. Borstelen vond ze erg lekker.
Het is een heel braaf paardje.
Hier de eerste foto´s:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:10

Ooh, wat een scheetje! Is er met haar ook wat naars gebeurd? Had begrepen dat je paarden opvangt laat maar zeggen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 22:02

Deze heb ik omdat de handelaar, die haar had gekocht om door mij door te laten verkopen, er mee bleef zitten, omdat de dame die een witte merrie wilde, haar niet leuk vond van de foto´s.
De handelaar vroeg of ik haar niet wilde en ik kon haar goedkoop en op afbetaling kopen, anders was het nooit gelukt.
Ze komt ergens bij de Spaanse grens vandaan en heeft stieren gehoed, dit werk:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JKBUIX6H
En wellicht ook een stierenvechters opleiding gehad, ze is in elk geval zeer goed doorgereden!
Ze werd bij haar oude adres, dus waar de handelaar haar vandaan had, erg opgejaagd in de wei en daarom was ze nogal mager en wilde de eigenaar, die al veulens van haar in opleiding heeft, er vanaf.
Ze had erg lange hoeven en de handelaar heeft er niks aan laten doen. Ik schat dat ze zeker een half jaar geen smid heeft gezien... Wel ijzers onder.
Ze kreeg bij de handelaar stro te eten dat ze niet erg lekker vond en een beetje mais. Ze stond in een kleine stal waarin ze amper kon keren. Halster heeft ze ook al die maanden continue omgehad. Hij heeft er nog wel de tandarts bijgehaald.

In mijn profiel kun je lezen over de eerste keer dat ik haar zag (en heb gereden)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 22:09

Lusitana, wat een schatje zeg!
Fijn dat je haar op kunt vangen na zo'n nare tijd voor haar!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:15

Toen ik bij die handelaar was om te onderhandelen, ben ik even bij haar gaan kijken. Hij had haar uit de stal gehaald, ze ging meteen het koolveld in. Liet zich gemakkelijk pakken, maar toen ik haar in haar stal had gezet, wilde ze me achterna, ze vond het maar niks dat ik haar achterliet. Ik denk dat ze mij meer gekozen heeft dan ik haar...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 01:41

Dan kun je haar gewoon niet achterlaten...

Ze heeft voor jou gekozen!

Je hebt vast een superfijn maatje aan haar!

Iedereen trouwens een heel gezond gelukkig nieuwjaar toegewenst!!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 05:59

Pff.. Zo, lekker uitgeweest.. * en hoe *
We zijn met z'n 8en op stap gegaan, en we kwamen met z'n zessen terug. Allerlei feesten in de buurt, knallend vuurwerk, en veel alcohol.. Ben een beetje licht in m'n hoofd, maar verder ben ik er nog aardig bij. Mijn vriend daar in tegen niet.. Clown
Pff.. Moet ik ook nog gaan slapen. Het is 5.00, ben totaal over m'n slaap heen..
Ik voel me echt beroerd. Haha. Clown

@Lusitana, leuk paardje! [voor zover ik nog kan zien]

@Soeske, ik heb je in m'n msnlijst!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 11:00

Lusitana Ze ziet er echt heel erg lief uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 11:56

Beste wensen iedereen he Lachen !

Wat een leuk dier Lusitana, ze heeft een erg lief koppie. Fijn dat je haar zo kunt opvangen, hopelijk knapt ze goed op!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:08

Iedereen allereerst de beste wensen voor 2007!!!

Soeske...dat zou ik ook graag willen... zo'n uitzicht.. maar helaas... ik heb helemaal niks gewonnen gisteravond Huilen

Ik hoop dat alle dieren de jaarwisseling ook weer te boven zijn. Ensueño heeft geen last van vuurweerk. Hij stond gisteren gewoon in de wei terwijl ze ernaat carbid aan het schieten waren(waarvan de rook lekker over de wei dreef). Geen probleem, Ensueño vindt het allemaal best zolang er maar eten is Clown

Mijn katten waren de halve avond panisch en lagen wisselend onder de kast, de bank, achter de wasmachien en onder de tafel... maar gelukkig vanaf een uur of 1 waren ze allemaal weer relaxed gelukkig.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:21

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!! Bij ons in huis hebben alle dieren mee gekeken naar het vuurwerk, totaal geen stress! Je zag de katten kijken "zouden we erachteraan kunnen gaan? Extreme duivel " *LOL*

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:37

Happy Newyear!!
Ik hoop dat het voor iedereen een jaar wordt vol gezondheid,warmte en (dieren) liefde.

@Lusitana> Duidelijk dus dat ze jou gekozen heeft.
Zo ging het met Ligon en mij toen ook.
Je zal zien dat je iets heel speciaals met haar krijgt.
Ze heeft een überlief koppie,lijkt me echt een schat van dier.
En ik hoop dat jullie nog heel lang samen mogen blijven.

Ik heb wat gewonnen in de staatsloterij Go jij! Go jij!
5 euro!! Hahahaha.
Nou ja,wie het kleine niet eert......

Ga nu even gauw naar Mynke,haar nieuwjaarsknuffel geven,hopelijk de eerste van vele.