barock pinto eigenaren

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:48

Rocamor schreef:
En Sjaak is de sjaak? Spannend

Mijn dame mag dadelijk ook weer aan de bak. Als het goed Is, neemt juf een bareback pad mee. Mijn zadel gaat steeds naar rechts. Spannend want heb nog maar 1 keer zonder zadel op mijn dame gezeten.

Madam Is "mooi rond gebouwd maar dat wiebelt nogal". Mijn ruin is veeeeeel smaller, als die zich 2 mm verstapte, gleed je er niet direct af


Haha! Dat is bij mij net andersom! Ik heb allemaal ronde paarden en daar zit ik heerlijk op. Maar Sjaak is heel smal en daar glij ik dus zo vanaf. Niks tussen je benen! Vandaag ga ik maar weer eens een zadel ip Sjaak leggen. Eens kijken wat hij daar van zegt. Vorige x met barebackpad gereden. Dat vond hij goed. Zadel is alweer een half jaar geleden.

Leo

Berichten: 50221
Geregistreerd: 06-12-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:54

Wat fijn Lindy!

Succes met les vandaag Fabster! Hopelijk raken jullie er samen weer een beetje in :j

Ik ben ook meer van rond, maar dat komt ook omdat ik eigenlijk alleen maar ronde paardjes gewend ben :D (haflinger, kruising trekpaard, ronde quarters en 'gelukkig' is Rock ook zo rond als maar zijn kan :+ )

Rock gaat 'gewoon lekker'. Hij staat al weer een maand in training. :)
Afbeelding

ReadTheRulez
Berichten: 1431
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:50

Even nieuwsgierig, ik wil mijn merrie toch weg brengen voor het beleren.

Hoe zat dat bij jullie met stallingskosten? Ze staat nu dag en nacht op het land op pension.

Moesten jullie de stalling doorbetalen?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:56

Net les gehad en het ging goed! Ben zelf weer wat blijer en dat zie ik meteen in Sjaak. Hij spiegelt echt als een gek! Heb er ook weer op gezeten,maar heb toch echt een zadelprobleem. Dus na mijn vakantie maar eensoo jacht.

Rocamor

Berichten: 11023
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:07

Als jouw les net zo goed ging als mijn les... dan zag ik jou dus net voorbij komen op die roze wolk.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:48

Haha! Zou best eens kunnen. Ben echt blij met mijn juffie. Zij weet altijd de positieve dingen te benadrukken. Ik moet dus alleen wel een nieuw zadel.

Leo

Berichten: 50221
Geregistreerd: 06-12-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:01

Ligt je Ghost niet goed meer?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:58

Nee. Die is eigenlijk voor mijn fjord en is inmiddels echt naar haar (ronde) vorm gaan staan. En dat gaat niet goed met Sjaak zijn hoge schoft. Ik had een aanbieding voor een deuber (van een kennis) en anders ga ik voor een Ghost Speciaal voor Sjaak.

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:30

Allemaal lekker aan het trainen en het gaat goed lees ik, goed om te zien! Zadelzoektochten zijn wel lastig, denk dat wij daar binnenkort ook weer aan moeten.

Vorige week heb ik in een iets enthousiaste bui na een fijne training oefendressuur opgegeven.. Begon er van de week wel even over te twijfelen omdat ik niet echt proefgericht aan het rijden was met Cato, maar ze heeft ons enorm verrast! Het liep mega uit dus heb er bijna 1.5 uur opgezeten met elkaar, ze was ook wel moe em daardoor werd ze iets hangerig, maar we reden 197,5 en 204 dus ben helemaal blij!!

Afbeelding


Afbeelding

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:14

Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier sinds vorige week ben ik een trotse bezitter van een barock pinto merrie van net 7 jaar oud. Ze is ontzettend lief maar zit een flinke kop op vooral met rijden. Haar vader is James bont junior. Hier wat foto's van haar. Officieel heet ze Loulou fan de Gouw maar wij noemem haar Fenna.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:56

Gefeliciteerd met Fenna, Tundra! Mooi paardje!

Vandaag weer les gehad. Zou ik eigenlijk met Sjaak hebben, maar daar had ik vandaag geen zin in. Dus heb mijn Belg meegenomen. Dinsdag ga ik op vakantie, dus hij heeft 2 weken vrij.

Esaqar

Berichten: 3179
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:59

Wat een prachtig paard heb je zeg _Jeann! En gefeliciteerd met je punten, netjes!

Fabster, haha verstandig. Dat is dan het voordeel van meerdere paarden.

Jij hebt ook een gaaf paard, Tundra! Veel plezier met haar, en wel foto's plaatsen eh! :)

Morgen ga ik springen met Sterre. Ik ben benieuwd hoe het gaat want ik heb zo'n gevoel ik dat de osteopaat er weer bij moet komen... ook wel logische, ik heb haar de laatste weken erg terug gereden ivm mijn angst, maar nu die angst eigenlijk bijna weg is rij ik haar weer vooruit... wat de laatste week resulteerd in zo af en toe bokken en stilstaan...
En met zo af en toe bedoel ik... zaterdag niet, maandag wel, dinsdag niet en donderdag weer wel...

Esaqar

Berichten: 3179
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:12

Wat foto's van het springen vandaag.
Mevrouw was heel braaf, maar werd bij de laatste geplande hindernis toch wel éeeerg heet.
Ze gooide 4 keer de balk er af, ik kon haar écht niet meer houden...
Toen maar even gedraafd, haar goed bij me gehouden en een aantal keer stil gezet, ook stil gezet voor de hindernis.
Daarna weer geprobeerd en dat ging heel braaf, toen maar gestopt.
Kreeg al aardig last van mijn arm, over een week of 2 maar weer een keer, ze vind het zo leuk.
Echt een springpaard in het verkeerde jasje, haha.

Afbeelding

En bij deze kan je duidelijk zien dat ze toch wel een beetje heet werd. Oeps.

Afbeelding

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:18

Bedankt ik zal zeker foto's plaatsen.
Vandaag is ze voor het eerst een uurtje op het land geweest om te wennen met haar nieuwe paarden vriendjes maar echt spannend was het niet gelijk eten.

Leuke springfoto's de mijne schijnt ook leuk te kunnen springen ben er alleen geen held in

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:39

Lekker bezig Esaqar!

Wat goed Jean , dat smaakt naar meer ...gefeliciteerd met de puntjes. Ik heb ook zo'n zin om straks met Noor te rijden en ook wedstrijdje te proberen.

Mooi paardje Tundra!

Rocamor

Berichten: 11023
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:55

Goed bezig Esaqar. Je hebt je snel herpakt zo te zien.

Jean gefeliciteerd met je punten.

Leuk paard Tundra! Veel plezier samen.

Mijn meisje gaat ook goed. Gisteren betrapt op een showtje in de wei
Afbeelding

Esaqar

Berichten: 3179
Geregistreerd: 22-05-13

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:33

Dankjullie allemaal! (: En ja ik heb me best herpakt, ineens ging de knop om, ik stap nu ook geregeld uit zonder hoofdstel, vinden mijn ouders altijd erg leuk -not- :')

En even de beentjes strekken hierboven, lekker in het verse gras! Kan niet wachten tot ze hier weer op het gras gaan!

Hutcherson

Berichten: 7476
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:06

Finn staat weer in de wei. Hij was zaterdag jarig! Hij werd 3. EINDELIJK! Hij gaat deze zomer nog de wei mee op en daarna hoop ik hem op deze stal in te rijden. Als hij dit onder de knie heeft, ga ik hem verhuizen. Dus dan moet ik weer een stalzoektocht gaan houden.

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:05

Afbeelding
Hier ook heerlijk op de wei.

Lindor92
Berichten: 7008
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:30

Wat goed esaqar!

Haha jullie paarden genieten wel van de wei :p Doressa staat het liefst op stal. Raar dier.

Rocamor

Berichten: 11023
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:55

Tundra vergeef mijn bemorialpost, maar ligt jouw dek wel lekker?

Lijkt zover achter de schoft te liggen.

Mijne Is blij met de wei Afbeelding

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:39

[quote="Rocamor"]Tundra vergeef mijn bemorialpost, maar ligt jouw dek wel lekker?

Klopt had hem aan de voorkant losser gemaakt maar was daardoor meer naar achter verschoven nu weer strakker gedaan en ligt weer goed. Bedankt voor het opletten

ReadTheRulez
Berichten: 1431
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:23

Ik zal het vast al een x genoemd hebben maar 6 mei is in damwoude een barocke wedstrijd (knhs) en er is nog wel plaats :D

Ik hoop mijn merrie zaterdag weg te brengen om te beleren. Ik ga uit van 4 weekjes

Rocamor

Berichten: 11023
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:01

Hoewel mijne BP is, is ze verrrrrrrre van barock :D

ReadTheRulez
Berichten: 1431
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:49

Rocamor schreef:
Hoewel mijne BP is, is ze verrrrrrrre van barock :D



Dat maakt niet uit :') Dat is de mijne ook niet. (Appaloosa/arabieren uiterlijk)