Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:55

_Zsazsa_ schreef:
jeej! De ruin is verkocht en de merrie gekocht!
Nu even verdiepen in hoe het fokken met Spanjaarden werkt. In eerste instantie word dit veulen voor mezelf voor de sport over een aantal jaar. Dus veel gaan inlezen over hoe en wat. Baal er wel van dat de keuring al geweest is.
Kunnen jou merries gewoon daar op stal blijven Azmay?

Super!
Die van mij komen daar lekker op een weitje te staan. Is voor iedereen de eerste keer dus we hebben er twee weken voor uit getrokken.

Sta ik volgend jaar wel met een flink drachtig paard op de apta met Diva.

Vind het wel een beetje eng, ben flink bang ze kwijt te raken stiekem :o
Laatst bijgewerkt door Azmay op 06-06-16 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:56

Gefeliciteerd zeg top :)!

Elisa2

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:29

Kan ik me voorstellen Azmay...fokken is niet alleen maar leuk, ik ben ook mijn merrie op die manier kwijt geraakt.

Gefeliciteerd zsa zsa! goed nieuws..nu mogen wij vast wel een foto zien van de merrie. Erg leuk om zo de fokkerij in te gaan..en Especial is echt knap.

Don Quichote is ook leuk, erg barok type of niet?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:32

Elisa2 schreef:
Kan ik me voorstellen Azmay...fokken is niet alleen maar leuk, ik ben ook mijn merrie op die manier kwijt geraakt.

Gefeliciteerd zsa zsa! goed nieuws..nu mogen wij vast wel een foto zien van de merrie. Erg leuk om zo de fokkerij in te gaan..en Especial is echt knap.

Don Quichote is ook leuk, erg barok type of niet?

Hij is vrij barok ja, maar nog wel functioneel met goede rug. Niet ieders type maar ik vind hem mooi. Karakter is vooral ook heerlijk en dat is minstens zo belangrijk.

De risicos van fokken zijn op zich niet zo groot natuurlijk, maar je zou maar net pech hebben..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:15

Klopt, 9 vd 10 keer gaat het goed..ik zat toen bij die ene procent waarbij het mis ging, en dat kwam ook mede doordat echt alles mis ging bij ons wat mis kon gaan.

Goed laten scannen en zorgen dat er geen tweeling in zit is het belangrijkste...{dat was bij ons, 4x gescand en niet gezien}

Ik hou wel van barok, lekker stevig..ben benieuwd naar meer foto's..karakter is misschien wel het allerbelangrijkste.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:24

Scannen wil ik inderdaad laten doen, dan wel aan huis want ik ben bang dat een opvoelbox toch redelijk traumatisch zal zijn met de dierenarts hierzo.
Wat erg dat het bij jou mis ging zeg..

Don met zijn baasje.
Afbeelding

Heb in principe 75% kans op schimmel veulens dus ben zeer benieuwd of het kleur kan en gaat zijn.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:19

Ik ga haar morgenochtend halen en dan plaats ik foto's! Mijn ruin is net al meteen opgehaald.

Ben benieuwd Azmay! Ziet er goed uit.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:38

Goedemorgen! Bedankt voor jullie vakantie wensen. Vandaag vliegen we terug naar Nederland. Dus vanavond weer lekker knuffelen met Rufian. PRE's heb ik hier ook niet gevonden helaas haha. Had me wel leuk geleken.
Zsazsa, wat een gedoe zeg met de verkoop van je paard. Maar fijn dat het uiteindelijk toch snel is gegaan. Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst!

Azmay, wat een knappe hengst heel veel plezier en succes met uitkijken naar de datum!

Elisa: ik heb het idee dat hij niet via een stal naar Nederland is gekomen maar via particulieren. Tenminste dit maak ik uit zijn paspoort op..

Zijn er eigenlijk nog andere PRE/ Andalusiër forums op internet?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:51

Hij is erg knap Azmay! ik hou van schimmels.. scannen kan makkelijk aan huis toch? scheelt inderdaad een hoop stress.

Leuk zsazsa! ik ben benieuwd

Fijne vakantie gehad willemlover? op FB heb je wel andalusier pagina's/forums.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:10

Ik zit nu ook naar Favorito te kijken. Die is wat langgelijnder met een mooi hoofd. En lijkt het goed te doen in de sport.
Ik zal straks een foto plaatsen van de merrie, dan kunnen jullie ook advies geven! Ik ga haar zo halen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:11

_Zsazsa_ schreef:
Ik zit nu ook naar Favorito te kijken. Die is wat langgelijnder met een mooi hoofd. En lijkt het goed te doen in de sport.
Ik zal straks een foto plaatsen van de merrie, dan kunnen jullie ook advies geven! Ik ga haar zo halen.

Ik ben zeeer benieuwd naar je merrie :j

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:13

Ja op FB had ik er 2 gevonden inderdaad! Ja heerlijke vakantie gehad. Alleen vind het ook niet erg om weer thuis te zijn haha.

Spannend Zsazsa! Veel succes en plezier! En ik ben heel benieuwd naar een foto!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:03

Zo uitgeladen en snel foto gemaakt. Ze is ook heel braaf en rustig. Ze is dit jaar 7 geworden.
Afbeelding
Afbeelding

Dus hengstenadvies is welkom!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:14

Leuk dier! lijk redelijk luxe te zijn of niet? fijn dat ze zo braaf en rustig was.

Je wilt een sportpaard fokken? ik persoonlijk hou meer van het barokke type..dus ik zou er een wat meer barokke hengst bij doen denk ik.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:17

Favorito opgezocht..dat is wel een erg mooie hengst!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:52

Ik vind haar vrij zwaar haha vergeleken bij mijn pre ruin. ze maait wel wat dus wil een hengst die dat niet doet. ze heeft een gigantische schoudervrijhheid en echt Spaanse gangen. Ze mag van mij wel Indd wat ruiger. Ze is 1.62 net gemeten dus dat is wel een fijne maat. Haar afstamming is Aramis IV x Brujo XI. Ik wil wel graag een hengst die in de sport uitkomt. Favorito is nog jong en loopt al Z2. Dus dat spreekt me wel aan. Nu even kijken wanneer ze hengstig word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:53

Mooie merrie! Wil je haar dit jaar nog dekken of 2017?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:55

Liefst dit jaar omdat ze nu kampt met een kleine blessure waardoor ik haar wat rust wil geven. Dan kan ik haar volgend jaar op gaan pakken in het rijden. Plus ik ben nu zelf ook zwanger dus ik rij toch niet tot aan december denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:56

Oja dat is wel ideaal :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:59

Mooie merrie Zsazsa!!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:59

Dit is ze ohz met een amazone van ruim 1.80.
Afbeelding

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:02

Ik kom al bijna 3 jaar bij Geesje dus ken favorito erg goed, echt een geweldig dier zowel met werk als in de omgang! :)

Edit: overigens zou hij zelfs al ZZ licht mogen starten want zit rond de 25 winstpunten al geloof ik, maar vanwege z'n jonge leeftijd wacht Geesje nog even tot de winter.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:06

Oké goed om te horen Zoë! Even uitzoeken of ze ook sperma verzend of dat ze daarheen moet. Ik weet niet waar hij staat..

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:08

Hij staat in havelte maar ze verzenden inderdaad ook gewoon want we hebben vlakbij een hengstenhouder.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:56

Wauw! Knappe merrie hoor Zsazsa! Succes met het zoeken van een geschikte hengst!