Karina -> Ik zou er zowiezo voor zorgen dat er geen spullen als ballen oid in de paddock liggen waar ze lopen.
Mochten ze wel schrikken en gaan rennen weet je maar nooit hoe dat afloopt.
Maar verder gewoon laten gaan en niet al te veel aandacht aan besteden.
In Enkhuizen was er vanavond vuurwerk en we konden de knallen zeer goed horen.
Klinkt wel anders als schieten, en verder weg, maar toch zijn de paarden dat natuurlijk niet gewend.
Ze stonden af en toe die kant op te kijken en te luisteren, verder reageerden ze er niet op.
Afgelopen 2 jan. toen het bollenbedrijf van 200 mtr. verderop in de brand stond bleven de paarden ook heel rustig.
Toen stonden ze wel binnen, maar de knallen van de ontploffingen klonken wel erg dichtbij zeiden de eigenaar en z'n dochter.
En de geur van brand was in het begin overduidelijk omdat de wind onze kant op stond.
Gelukkig ging die draaien want de vonken zagen ze ook over het terrein vliegen.
Ondanks alle tumult van brandweer, politie, omstanders e.d. is niet één paard onrustig geweest.
Hoe reageren je paarden op vuurwerk?
Wanda -> Jij/jullie maken goed vooruitgang met Jippe!
Ben best wel jaloers dat jullie met het hele gezin met paarden bezig zijn.....
Ik doe alles alleen, wat ik echt niet erg vind, maar als dat wel eens zo om me heen zie/hoor/lees dan zou ik wel eens willen dat Frits en de kinderen er ook meer interesse in zouden krijgen.
Ietsje maar, al is het maar 1x in de 2 weken bij wijze van dat ze meegaan.....
Sanne -> Thnx voor het duimen alvast! (tussen 12 en 1

)
Vorig jaar heb ik haar voor de aankoop laten keuren en daar kwam ze prima doorheen.
Ben wel benieuwd hoe het nu gaat.
De laatste tijd loopt ze steeds iets kort in het begin en naarmate ik met haar bezig ben en ze warm wordt loopt ze goed.
Vanavond vrij gelongeerd, dus zonder lijn, en nu liep ze ook prima.
Hopelijk morgen ook!
Nadia -> Welkom hier!
Leuke paarden heb/rij je!
Vooral Pathos is om te
Vanaaf Rints vrij gelongeerd, dus zonder lijn eraan, en ze liep goed.
Duimen jullie morgen voor ons dat ze dan ook zo loopt?
Dan komt ze zeker weten goed door de keuring!
Bah, heb begin deze week weer eens varkensvlees gegeten, en er zitten nu 6 van die pijnlijke pukkels in mijn hals en nek.
Ik kan er echt niet tegen en eet het ook vrijwel niet, behalve boterhambeleg dan.
Ben al weer druk in de weer met applicatievloeistof, des te eerder zijn ze weer weg.....