[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:51

thaollat schreef:

Gelukkig!!! Haha!
En bedankt he''!! Knipoog
Plezier zal wel lukken!!! Bloos

Als de modjes beetje onntopic blijven... Ach gut Haha!


Nors opkijken Haha!
We doen ons best Knipoog

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:52

Wayra
yarda, of yara
Zarah

tis zo moeilijk he, er is gewoon niet 1 naam waarvan ik denk, dát is het...


wel leuk dat jullie allemaal zo meedenken, keep 'em coming Haha!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:54

Ytica

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:04

ach kjoetie,je hebt nog 3 maanden bedenk tijd.. Tong uitsteken

en anders wordt het gewoon Yppie Haha!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:16

Hahahahah ja of Yanssen he Tong uitsteken

of Yippie *LOL* handig met roepen als het hele spul op de wei staat Nagelbijten / Gniffelen

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:49

Het gaat hier echt allemaal heel snel.

Als eerste alle nieuwkomers: Welkom.

Ik zie net pas dat we in de huiskamer zitten, dus ik ga mijn batterijen in de oplader proppen. Kan ik morgen foto's maken en plaatsen.

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:54

jaaa leuk skattie!!! ben heel erg benieuwd naar de foto's!

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:58

redina schreef:
jaaa leuk skattie!!! ben heel erg benieuwd naar de foto's!


Als je ooit hier een keer in de buurt bent, mag je altijd foto's komen maken, hoor!! Knipoog Ben er zelf niet zo heel goed in!!

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 20:30

Da's hard gegaan zeg... zo alweer 8 pagina's Tong uitsteken

Ik zal binnenkort ook weer eens foto's maken. Is alweer een tijdje geleden en Ensueño heeft zo'n lekker vachtje nu Haha!

Ook nog een welkom aan alle nieuwkomers... Pling

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 20:44


DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 20:50

Nou het gaat zeker hard hier, heb net op mn gemak alles bijgelezen! Ik ben net terug van Suevo en heb hem gelongeerd, hij liep echt netjes voor de tweede keer sinds de operatie. Je merkt nog wel dat hij sterker moet worden van achteren, maar het ziet er goed uit en hij loopt lekker ontspannen, dus ik ben weer helemaal trots op mn ventje! Lovers

Wereldhummel ja dat was het stuk over met welke paarden jullie begonnen waren, welke er daarna kwamen enzo, bijzonder om te lezen! En echt hele mooie paarden, het eerste span vond ik nog het mooiste!

Mariska thanx hehe Bloos Leuk dat je Suev leuk vind, ik ben echt verliefd op Antje. In Spanje zou je echt zo ontzettend veel geld voor haar kunnen vragen, daar zijn ze helemaal gek op zwart! Zwart en bruin zijn daar bijzondere kleuren.

Cloris: cool, je was dus pasgeleden weer even hier met Prop. Gave foto's en wat heeft Alegra een lief koppie Lovers Staat ze nu al in de opfok?

Twister: Graag een foto van jouw knapperd haha Tong uitsteken een dubbele betekenis hier Haha!

Pipi ze is zeker een dametje aan het worden, en ze heeft echt een superlief hoofdje Lovers Ben het met Eef eens dat je dat stukje over een soort van erfenis van Ligon heel mooi verwoord had...

Angela: haha je ik vind het ook moeilijk bijhouden. Wat gaaf, paardenvoetbal, dat zou zeker wat voor Suev zijn. Die vindt skippyballen al helemaal geweldig dus ik ben benieuwd wat hij van zo'n voetbal vindt Haha!

Verder allemaal weer hele gave foto's, Pedro is ook een leukerd. Evelinepien wat is dat voor hoofdstel die je bij die cruzado om hebt?

En Marleen je moet echt snel die foto's plaatsen, hij is zo mooi geworden! Lekker uitgezwaard, Suev ook al, het lijkt een heel ander paard! Ze worden een beetje puppy af he Haha!

Nicky Suevo is altijd superbraaf met scheren. Ik had dan ook op lopen scheppen op stal dat hij altijd zo klaar was en zooooooooo braaf, whaha nou alsof hij me gehoord heeft hoor! Duivel Hij was vervelend niet normaal meer! We hebben er zelfs heel even een praam op gehad, maar toen werd hij helemaal raar en viel om, dus dat wilde ik niet meer. Ik schaamde me dood, zeker omdat ik weet hoe hij normaal doet, en natuurlijk heeft heel de stal mee mogen genieten van zijn geklier Haha! Ik zal dus nooit meer zeggen dat hij braaf is LOL Hij kwam er wel supermooi onder vandaan, het lijkt wel een valk nu!
En Dinkey, die vroeger de hoefsmeden, scheerders etc het licht uit de ogen sloeg en die we plat moesten spuiten met een halve tube sedalin (pony is 90 cm en weegt 175 kg Schijnheilig) was echt superbraaf en we hebben geen verdoving nodig gehad Cool

Ik ga even mijn kip dagschotel eten Haha! Lachen hoor, zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie, KLEUTER Pling

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:08

ohhh prachtig skattie !! wereld combi
heerlijk die shetters

uhmmm dink houd ik mijn mond nog maar even hoe schurk normaal is bij het scheren Haha!

we zitten echt in mega twijfel/dilemma nu
tot nu toe hebben we m ieder voorjaar moeten scheren omdat die te veel last kreeg
van zijn veel ste dikke vacht ..cq dubbelle vacht (oud en nieuw )
maar dan is het al zooo dik dat we der slechts met een schapen scheer machine en een
hoop moeite (ja zelfs met zo'n monster van een apparaat..) om er door heen te komen

dus eigenlijk wilde m dit jaar eerder scheren zodat we der met een semi normaal machientje ook door heen komen ..maar ja nu staat hij voor het eerst enigzins normaal in wintervacht
want dat staat die net als maike al , kompleet in wintervacht
ze duimen beide op koud weer want het word ze al iets te warm ..

tja wat is wijsheid ...

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:28

DinkeyGirl: Voor het hoofdstel dat "die cruzado" (zou bijna iets gaan vragen aan je over de papierenaffaire naar aanleiding van de manier zoals je hem hierboven benoemd maar laat ik dat niet doen Knipoog !) omheeft, kun je het beste even contact opnemen met hypofocus want het is/was nl. te koop.

En wat leuk dat iedereen hier zo enthousiast is Haha! !

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:33

Evelienepien schreef:
DinkeyGirl: Voor het hoofdstel dat "die cruzado" (zou bijna iets gaan vragen aan je over de papierenaffaire naar aanleiding van de manier zoals je hem hierboven benoemd maar laat ik dat niet doen Knipoog !) omheeft, kun je het beste even contact opnemen met hypofocus want het is/was nl. te koop.

En wat leuk dat iedereen hier zo enthousiast is Haha! !


Hahaha sorry, ik had je foto's al dichtgeklikt dus ik wist zijn naam niet meer, alleen nog dat je erbij had gezet dat het een cruzado was Tong uitsteken Vind het echt een gaaf hoofdstel, ik heb geen nieuwe nodig ofzo maar was gewoon benieuwd welk merk het was, en zag ik het nou goed dat het bruin onderlegd was?

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:40

DinkyGirl: Even goeije vrienden Haha! Haha! Haha! ! Het is volgens mij een Kieffer hoofdstel met V-bling-frontriem en ja, het was bruin (en dat vond ik jammer anders had ik het wel geweten Knipoog ).

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:27

he hoi,
Wat een leuke grelo! Waar heb je die gekocht? Wij hebben ook 3 grelo's. Beetje hebberig maar ze zijn zo geweldig!!!! Groetjes moravita
Ps gringo is net goedgekeurd. staat op www.moravita.com onder kopje nieuws......

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 01:00

leuke hengst

omg die kazir lijkt als 2 druppels op een duc de normandi klein dochter die ik 6 jr gereden heb (gelder gefokt)

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:42

moravita schreef:
he hoi,
Wat een leuke grelo! Waar heb je die gekocht? Wij hebben ook 3 grelo's. Beetje hebberig maar ze zijn zo geweldig!!!! Groetjes moravita
Ps gringo is net goedgekeurd. staat op www.moravita.com onder kopje nieuws......


Gefeliciteerd! Pling Leuk paard ook! Wat een mooie website zeg, volgens mij ben ik daar wel eens geweest met de clinic van David de Wispelaere, kan dat?

Nicky volgens mij heet die hengst Kazahr Tong uitsteken Kazir klinkt een beete arab haha Haha!

Over dat scheren he, normaal scheerden we Dink altijd 2x omdat hij halverwege de winter zoveel vacht had, dat hij er weer last van kreeg. Als je ze overdag de hele dag op een wei hebt gaat dat toch hard. Dit jaar had hij niet zoveel vacht, en hij had er ook niet zo veel last van dus had ik het zo gelaten. Nou dat doe ik dus nooit meer! Hij is de hele zomer niet door zijn zomervacht heengekomen en heeft dus nu dubbel last gehad van de warmte en van zn benauwdheid, doordat hij gewoon onderhand zijn wintervacht nog had Huilen Ik heb echt van alles geprobeerd, lijnzaadolie, zo'n karteltjes zweetmes, elke dag goed poetsen, zeewier, maar het heeft allemaal echt geen zak geholpen. Dus dit jaar gaat hij gewoon weer lekker 2x Knipoog

Ik ga zo lekker een stuk naar buiten met Suev!

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:23

Goodmorning lady's Doei!
Het is weer heerlijk weekend...
Lekker uitgebreid de tijd om te genieten van de paardjes Knipoog

Een buitenritje.....Malin ik ben jaloers Bloos
Geniet ook maar een beetje voor mij.
Ik kan bijna niet wachten tot ik zelf weer op pad kan,erop zittend dan Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:06

Hee Malin, ja ik was vorige week weer ff terug op de HCK met Piropo ze hadden opendag en ik deed daar even een demo Knipoog

Blij dat het goed gaat met Suevie, heel blij

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:09

Vanmiddag een buitenritje gepland...dwz als Ensueño niet in de blubber heeft liggen rollen Bloos , want dan wordt het vanavond weer binnenbak(als hij weer droog en poetsbaar is).

Da's het groter nadeel van zonder deken op in de wei... elke dag een zwarte schimmel hoevaak je hem ook poetst. Clown
Ik vindt het zachte bontvelletje van hem overigens heerlijk om tegenaan te knuffen. Als Ensueño op stal ligt 's av0onds ga ik er wel eens tegenaan zitten. Heerlijk Lovers

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:51

ik heb maestro en gambit ook geschoren,nu moet lazlo nog...

als ik naar buiten kijk zie ik dit...
Afbeelding

haha maestro staat altijd naar buiten te gluren...

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:03

Dan zal ik ons ook even voorstellen.
Is wel een beetje een lang verhaal hoor.

Ik ben Cyrina, 25 jaar oud.
Mijn eerste paardje was Bobby ( ik heb hem nog) ras onbekend, maar hij oogd aardig barok.
.http://www.mijnalbum.nl/Album=33WMJJK4

Na een tijdje wilde ik er graag een tweede paard bij.
Ik ben altijd al gek geweest van Barokke paarden, door hun gratie en trots en ik hou gewoon van ronde paarden. Ik had wat ervaring met de Fries, maar dat was het net niet voor mij, ik vond ze iets te flegmatiek. De andere barokke paarden heb ik eigenlijk nooit aan gedacht (was nog te duur en ik wist niet waar je ze zoeken moest.) En omdat iedereen toch op gewone warmbloed paarden reed kwam er bij mij een mooie NRPS merrie.

Ik had totaal geen klik met dit paard, het wilde gewoon niet lukken. Na een tijdje kwam ik Taco-taco tegen, een PRE hengst hij stond bij kennissen te koop. http://www.mijnalbum.nl/Album=OQXFCRTL
1 blik en ik was verliefd!! Ja Taco is een goedgekeurde dekhengst, maar 1 met een zeer slecht verleden, hij zit totaal onder de littekens. Ik was ondertussen afgestudeerd en had een leuke baan gekregen en een boerderijtje gekocht met mijn vriend. Ik kon het me dus permiteren om meer paarden te houden.
We hebben hem dus meegenomen in de hoop dat ik hem nog fijn aan het lopen kon krijgen.
Toen ik Taco op stal had bleek dat dit de paarden waren waar ik naar zocht!! Hoe moeilijk hij het ook heeft gehad..hij blijft zo onzettend gek op mensen en wordt zo trots en blij wanneer je hem prijst. Vanaf dat moment wist ik het, dit ras wordt het!

Ik heb de NRPS merrie verkocht en er een toen 1,5 jarige PRE merrie voor terug gekocht Engreida H.
http://www.mijnalbum.nl/Album=GLKSDKSE
Dit is echt mijn oogappeltje, man wat ben ik gek met dat meissie!! Ondetussen heb ik mij echt helemal op de PRE gestort en probeer alles te leren, wat er te leren valt !

Helaas wordt het met Taco onder het zadel niets. Zo gaat het redelijk, vervolgens krijgt hij uit het niets een angstaanval, die ons in gevaarlijke situaties brengt.
Daarom is nu mijn grote wens om een beter berijdbare PRE hengst te hebben, maar ja nu geen geld meer. Knipoog

Ik ben in contact gekomen met een fokkerij in Spanje, die gerund wordt door een Nederlandse. Ik krijg nu af en toe paarden van hun over, voor de verkoop hier en zo doe ik weer veel ervaring op en kan ik een beetje sparen voor mijn eigen nieuwe hengst (over een jaar of 10 ofzo vermoed ik haha.). Dromen
Hier zie je er 2, de bruine is al verkocht, de schimmel nog te koop.
http://www.mijnalbum.nl/Album=KQZTL7K4
http://www.mijnalbum.nl/Album=RWKAAXK8


Mijn vriend is inmiddels ook besmet met het virus, zeker nadat we met Engreida naar de keuring zijn geweest en hij al die paarden daar to braaf en mooi zag lopen. Hij heeft zijn KWPN merrie pas geleden ook weg gedaan en er een 1,5 jarige PRE merrie genaamd Canosa VII voor terug gekocht. http://www.mijnalbum.nl/Album=NNXDE7M7
Ze zag er niet uit toen ze kwam, maar kan fantastisch bewegen.
Helaas nog geen recente foto's, dus alleen nog maar foto,s toen ze net binnen was en vreselijk was afgevallen van de reis, net een muildiertje , hihi.


Verder hebben wen nog Bobby's beste vriend, onze Shet Joekel.
http://www.mijnalbum.nl/Album=YSVZSQW8
Niet barok, maar ik kan het nu natuurlijk niet maken om hem niet te noemen, haha.


Ik weet het, het is een beetje veel allemaal!! Nagelbijten / Gniffelen Uiteindelijk willen we 2 merries en 1 of 2 hengsten, die alle geschikt zijn voor de fokkerij en onder het zadel. Maar Bobby en Taco mogen hier gewoon blijven tot hun dood en ik hoop dat dat nog heel lang duurt, dus tot die tijd hebben we het dus een beetje druk.

wednesday

Berichten: 814
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herk-de-Stad (België)

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:26

wow dat lijkt met tof om al je paardjes eens in de wei zien te staan! allemaal knapperds! Ik kan begrijpen dat het liefde op het eerste gezicht was met Taco! Wat een schatje...

Iedereen vandaag buitenritjes gepland... Ik ben er een beetje jaloers op! Voorlopig heb ik nergens gelegenheid om met pedro te rijden Boos!
Maar amuseer jullie vandaag en geniet van het mooie zonnetje!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:22

middag dames
welkom Cyrina leuke paardjes

hey wat leuk zo fem ! heerlijk uitzicht Haha!

dinkey wij hadden ook alles al geprobeerd van idd dagelijsk met uitdunkam/borstel lijnzaad en hele rits
nou dan toch maar weer scheren dus ..gaan we vd week maar eens regelen dan

miss vanmiddag nog even rijden
morgen word de laatste keer proefgereden met kia , als het bevalt is ze verkocht
maandag weer voor controle naar rdam

en vanmorgen druk druk geweest in het zaakje
vooral veel vragers ..