Friesen taxatie topic!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:33

5000 voor mijn knol?

wendely

Re: Friesen taxatie topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:43

Dan nu die van mij

Naam: Berber G, fan 't Tsjerkelân
Geslacht: Merrie
Geb. dat.: 09-04-2000
Afstamming: Tsjerk x Piter (komt uit stam 2 een na oudste stam)
Papier: 1a premie als veulen (reserve fokdagkampioen)
3e premie Stamboekopname (gaat komend jaar nogmaals voor Ster opname)
Schofthoogte: 1.64m
Gebreken: Niet en ook geen witaftekeningen
Sportprestaties: B+9 en kent oefeningen uit hogere klasses
6e geworden met de Finale van de Noordelijke Indoor Competitie

Afstammelingen: Remmelt fan 't Tsjerkelân (Tsjalke x Tsjerk) 3e premie op veulenkeuring (verkocht naar Duitsland/Amerika)

Ze loopt dus onder het zadel, ze is zeer leergierig en werkt graag voor je. Verder loopt ze ook voor de kar dit vind ze ook machtig om te doen maar het is meer een dressuurtypje.
Ze is trailer en verkeersmak..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Remmelt fan 't Tsjerkelân

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou ik ben benieuwd
Laatst bijgewerkt door wendely op 13-03-06 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:45

_Marjolein_ schreef:
5000 voor mijn knol?

Tsja echt goed in taxeren ben ik niet
Ben benieuwd waar jullie die van mij op taxeren

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:52

Wendely: 6500

Ik ben ook niet goed in taxeren hoor!

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:55

Ze is voor nog wat meer centjes verzekerd..

Ik ben trouwens laatst nog in Boornbergum geweest

Sharlon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:34

Hoi allemaal!

Van mijn kant een hele andere vraag......
Op dit moment rijd en verzorg ik voor iemand 3 friezen. De bijna driejarige was op het moment van mijn komen nog groen. Ik ben bezig hem zadelmak te maken en straks in de rijden. De eigenaar zelf gaat hem voor de kar beleren.

De (inmiddels) ruin is gefokt uit eigen merrie en gedekt door hengst die eerst goedgekeurd en later afgekeurd is wegens te weinig bijdrage aan het friese ras. Hij is inmiddels voor het duitse stamboek wel weer goedgekeurd.

Het is een redelijk barok type en gedurende zijn ontwikkeling zal hij nog groeien in zowel de hoogte en de breedte. Hij heeft redelijke gangen, een heel makkelijk karakter en staat aan huis bij de eigenaar.

Zijn vraag aan mij: Of ik de ruin t.z.t. over wil kopen en dan mag hij gratis bij hem blijven staan als ik in ruil zijn dan 2 a 3 andere paarden een beetje bijrijd.

Wat is een goede prijs om de ruin van hem over te kopen???????
Alvast bedankt.

reeskees

Re: Friesen taxatie topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:54

Ik zou er hooguit 1500-2000voor geven. Je steekt er nu al een berg tijd in, terwijl hij nog geeneens van je is, Terwijl die eigenaar er straks wanneer ie goed is aangereden er vast een flink bedrag voor wil gaan vragen?
Enne dat duitse stamboek is dat niet een verzameling van hengsten van teleurgestelde eigenaren die thuis de beste hengst op stal hebben staan...?? dus gewoon friese hengsten die gewoonweg niet goed genoeg zijn voor de friezenfokkerij... dan richt je toch gewoon zelf een stamboek op waarbij je eigen hengst wel goedgekeurd wordt
Lijkt wel een beetje op het AES, waar hengsten die nergens anders goedgekeurd worden, daar nog wel goedgekeurd kunnen worden.

succes met je keuze

mellamoshan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:04

ok, miss dat er ook een schatting gemaakt kan worden zonder foto

riena, merrie:

vader: oege
moeder: rana
leeftijd: 8 jaar
gebreken: geen, super karakter ook geen stalgebreken
aftekening: 3 witte haren op haar neus
vol papier
3e premie met veulenkeuring
bereden maar nooit op wedstrijd, en jaren geleden ook eens voor de kar gestaan.
verkeersmak
barok type
stoere uitstraling
veel behang
ong. 1.65 m

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:08

1500 - 2000 is wel erg weinig hoor, hij heeft wel papier en als het ook een mooi paard is is hij echt wel meer waard. Een echt reele schatting durf ik niet te maken, daarvoor weet ik te weinig van afstammeling. Maar als ik een gokje waag dan zeg ik toch tussen de 3000 en 4000. Maar wat heb je ervoor over? Kijk eens op marktplaats naar de prijzen...

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:14

Amable schreef:
1500 - 2000 is wel erg weinig hoor, hij heeft wel papier en als het ook een mooi paard is is hij echt wel meer waard. Een echt reele schatting durf ik niet te maken, daarvoor weet ik te weinig van afstammeling. Maar als ik een gokje waag dan zeg ik toch tussen de 3000 en 4000. Maar wat heb je ervoor over? Kijk eens op marktplaats naar de prijzen...

Die paarden met die prijzen, zijn die vergelijkbaar met dit paard, afstamming, afgekeurde papa etc? Die paarden staan over een jaar nog voor diezelfde prijs te koop! Op markplaats staat dan een vraagprijs, maar jij weet niet voor wat voor prijs ze weggaan

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:15

Ik weet wel dat je dit bedrag neerlegt voor en fries zonder papier, of een fries met een aandoening zoals exceem. Sterker nog, deze friezen gaan nog wel voor meer weg! En als het een mooi barok paard is en er een goede moeder lijn achter zit is 'ie echt meer waard! Uiteraard, het is wat de gek ervoor geeft, maar ik denk niet dat de eigenaresse hem voor dat geld weg doet.

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:21

Amable schreef:
Ik weet wel dat je dit bedrag neerlegt voor en fries zonder papier, of een fries met een aandoening zoals exceem. Sterker nog, deze friezen gaan nog wel voor meer weg! En als het een mooi barok paard is en er een goede moeder lijn achter zit is 'ie echt meer waard! Uiteraard, het is wat de gek ervoor geeft, maar ik denk niet dat de eigenaresse hem voor dat geld weg doet.

Een ruin uit een goede moederlijn... dat zegt verder niet zoveel
Volgens mij was het een vraag van iemand (sharlon) die misschien een paard aan wilde kopen

mellamoshan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:22

en de mijne dan?! (zie hierboven)
is niet te koop hoor, maar gewoon nieuwsgierig!

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:23

Dan nog denk ik dat je een reele prijs in gedachte moet houden... En ja, bij friezen wordt er altijd naar het papier gekeken, ook bij ruinen.

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:31

mellamoshan schreef:
en de mijne dan?! (zie hierboven)
is niet te koop hoor, maar gewoon nieuwsgierig!

Sorry mellamoshan, ik heb geen verstand van Friezen, Maak ze alleen maar zadelmak , maar weet wel dat de vraagprijs vaak heeel veel hoger ligt, dan dat ze er uiteindelijk voor krijgen. het gewone spul is vaak niet meer waard dan 3500 euro. Een echte aparte blijft prijs houden.

Sharlon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:47

Er zit wel een goede moederlijn in geloof ik. Zal het morgen nog weer eens even navragen wat er ook weer achter zit. Zijn papa is heel barok en mama is een hele luxe. Hij zit er dus een beetje tussenin. Ik heb al wel op marktplaats gekeken, en gelijke paarden m.b.t. wat ze kennen hebben een vraagprijs van tussen de 2500-3000 euro. Maar ja, of ze daar ook voor weggaan? De lijnen van die paarden (papa/mama) staan er dan trouwens ook nooit bij.

Ik weet nog dat de papa van de fries de naam met een F begon, maar was t ook zo weer vergeten. hihi *schaam*. Ik kan verder nog vertellen dattie een derde premie heeft gekregen als veulentje.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:10

Berber G, fan 't Tsjerkelân : echt een mooie merrie, word vast nog wel ster de schatting rond de €7.500

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:19

wendely schreef:
Ze is voor nog wat meer centjes verzekerd..

Ik ben trouwens laatst nog in Boornbergum geweest

Bij de Tweespan zeker?

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:39

Nee niet eens, daar wil ik binnenkort nog wel eens ff kijken
We kwamen er doorheen rijden waar naartoe weet ik niet meer

Marijkeeee schreef:
Berber G, fan 't Tsjerkelân : echt een mooie merrie, word vast nog wel ster de schatting rond de €7.500

Dat hopen we wel ja

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:39

[quote="wendely"]Nee niet eens, daar wil ik binnenkort nog wel eens ff kijken
We kwamen er doorheen rijden waar naartoe weet ik niet meer
[quote]

Weet je niet eens meer waarom je door dat gatje heen reed?
Ik dacht kan maar een ding zijn, de Tweespan!

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:56

Nee is al even geleden kweet niet meer waarom we die kant op moesten.. Maar weet nog wel dat we door boornbergum heenreden

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:10

Okay! Dan moest je zeker naar Drachten ofzo
Maar we gaan weer lekker offtopic.

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:31

Nee niet naar drachten.. wij kwamen eerst door drachten daarna pas boornbergum volgens mij
Haha ja we dwalen idd goed af

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:35

Ik vind dat hier nogal laag getaxeert word, Friezen zijn in deze periode ontzettend duur, Mijn paard is echt wel meer dan 8500 waard! (buterblom van kooldenhof) ze heeft 2 nakomelingen die ster zijn, een 4 jarige ruin betaal je al gauw met goede papieren 5000 voor, en je kan een paard niet alleen taxeren op uiterlijk. Het gaat ook nog eens om of die papieren heeft, en hoe goed die papieren zijn.

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:29

uiteindelijk kan je gewoon heel moeilijk taxeren op foto's...het zijn momentopnames, en als mensen slim zijn zetten ze de mooie momenten erop, wat al gauw een vertekend beeld KAN geven...
Ik denk toch dat je een paard moet ZIEN voor het taxeren....er wordt hier maar wat in de wilde weg gegokt, tsja het kan ook niet anders uiteindelijk...