Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Monday schreef:@ DaphneL: ik hou eigenlijk ook niet zo van vosjes![]()
Na mijn ervaring met Monday wilde ik een "normaal" paard.
DaphneL schreef:Ja, er zit wel papier bij, maar ze staat als TP (Tuigpaard) op papier, terwijl ze er naar mijn idee toch echt niet veel van weg heeft
Tancreda4 schreef:Hier ook een gelders fanBen eind 2000 een gelderse beginnen te verzorgen, en sinds dien ben ik verslaafd
In middels al heel wat in handen gehad, allemaal familie van elkaar
![]()
In mijn profiel wat meer info en fotos te zien.
Idd werklustig, en de paarden bij ons op stal zijn/waren stuk voor stuk schatten van dieren. Rustig, echt koudbloedig, braaf in omgang, en werkwillig(mmm, op Tannie na dan
). Niet sloom met het werken, maar zeker niet te druk.
Mijn lievie was Genderose, een merrie van Pygmalion. De andere paarden op stal waren allemaal familie van haar. Lenteroos (v. Ahoy), Otto (v. Farao), Union (v. Fabricius), Victoria&Wiskey&Wodka (v. Patriot) waren allemaal kids van haar. Tancreda was een klein kind.
Overigens zoek ik NEVELROSE, dus als iemand daar meer van weet
Dit is Genderose - 15 jaar
[image]
Nu kom ik nog vaak bij Otto. En sindskort staat er ook een gelders tuigpaard typ jaarling - een Vos merrie van Ranno.
Die is overigens erg pittig, maar dat waren alle veulens bij ons op stal. Naar mate ze ouder worden (en wijzer) komt het fijne karakter van de paarden naar boven
Ik hoop ooit mijn eigen brave rustige gelderse te hebben!
Monday schreef:
Salvador Wilton (hengst of ruin inmiddels?) v. Zichem m. Hester mv. Walser
Donkere Vos, geb. 14 mei 1999
Salvador is op 26 april 2003 uitgebracht in de B-dressuur.
japsen99 schreef:Heb vroeger een halve Gelder van Bazuin gehad (Bazuin x Natron x Hanassi xx), en een 100% Gelder, Zichem x Satelliet x Wachtmeester.
Monday schreef:Ik heb (zoals je misschien hebt gelezen) ook een Zichem x Satelliet gehad... wat een *piep* bok.
<knip>
Overigens stond ie wel in het kerstnummer van de Hoefslag van afgelopen jaar
Monday schreef:Elegant is eigendom van AB Stables in Bennekom. Vind het een schat van een hengst, super stalgedrag, relaxed etc.
japsen99 schreef:Hmmm... Misschien moet ik mijn geheugen eens flink shaken, maar wat ik me van Elegant op stal herinner is dat ie in een 100% dichte stal (geen luik dus) stond en met een bord erop dat je er ver vandaan moest blijven, anders vrat ie je op met huid en haar. De Elegant nakomelingen die ik ken zijn ook niet al te makkelijk ingesteld (de meeste, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen). Vaak neigend naar eenkennigheid, niet erg extravert, snel heet en dan typisch op z'n Gelders met de staart en de kop d'r op. Enneh Monday, ik hoop dat je nu niet gaat denken dat ik hier alleen ben om je tegen te spreken hoor
japsen99 schreef:
Ben dit jaar op de Dag van het Gelders Paard geweest, misschien dat sommigen me gezien hebben, ik was die idioot die omver gekegeld werd door die lompe Gelderse merrie van Bazuin.
AnkeD"]
Jaaah, ik heb je gezien!!!!
Dat zag er niet nogal eng uit, maar gelukkig stond je snel weer op (er verder niets aan over gehouden?)
Dat meisje was ook tijdens de proef gestopt omdat het paard telkens uit de ring vloog, toch?? Verder heb ik nog meegekregen dat er iemand anders (met korte broek) op ging zitten om hem even bij te spijkeren, maar hoe dat verder afgelopen was weet ik niet omdat toen het programma weer op het hoofdterrein begon.
[/quote]
Degene met de korte broek was de eigenaresse, de amazone een vriendin van haar. Het bijspijkeren is gelukt, Toosje is nog wel een keer bijna van het losrijterrein verdwenen maar uiteindelijk was ze braaf en onder controle. Dat een paard bang is voor een debiel die met een zweep achter een hengst aan gaat lopen jagen, okee, daar valt mee te leven, maar dat is m.i. nog geen reden voor dat paard om van het losrijterrein te verdwijnen. Afijn, de eigenwijzigheid is wat bijgestuurd en ik heb er inderdaad niks aan overgehouden, afgezien van een deuk in mijn ego en een onooglijk klein blauw plekje op mijn bovenbeen waar ik in contact ben gekomen met de voorknie van Toos. Paarden zijn toch een stuk harder dan mensen...
[quote="Monday schreef:De hengsten staan er idd niet luxe bij, maar ik betaal liever normaal dekgeld dan dat ik de stalling van de hengstenhouder erbij bekostig. Vind het niet handzame van Koss overigens nog wel meevallen, zeker voor een dekhengst (Je moet op zoek naar betere foto's, ik hou me van harte aanbevolen). Als ik de veulens van Koss van dit jaar zo mee maakte in de wei, kan ik niet wachten tot die van mij er zal zijn...
mandylover schreef:Ik rijd op het rechterpaard (als je op de wagen zit het linkerpaard). Het paard met de kol dus.
Met de landauer (Ja dat ben ik die naast die man met die snor)
[image]
Met de brandweerwagen (nu zit ik achterop)
[image]
graciaxxx schreef:@japsen zou je wat foto's van bazuin willen plaatsen of maieln??? ik ben zo benieuwd....enne jij hebt hem natuurlijk op stal gezien... heeft hij een beetje een lief karakter???