Veel plezier op wedstrijd allemaal! Ik ga morgenochtend lekker een buitenritje maken met mijn meisje. Misschien alleen, misschien gaat er nog een jong meisje mee. Echt aan toe na de afgelopen tijd en zo'n zin om te gaan! Heerlijk, bos, paard en zon
Ik heb Z2 gestart met mijn Fries. Helaas is hij 5 weken geleden geopereerd aan botsplinters in zijn hoefgewrichten van beide voorbenen en weten we nog niet of hij überhaupt ooit weer te rijden is.
Ik heb Z2 gestart met mijn Fries. Helaas is hij 5 weken geleden geopereerd aan botsplinters in zijn hoefgewrichten van beide voorbenen en weten we nog niet of hij überhaupt ooit weer te rijden is.
Ahh das minder... Succes met je paardje!
nine1987
Geplaatst: 06-06-14 21:47
Succes allemaal dit weekend.. Mijn friesje gaat pas savonds aan het werk en overdag lig ik on het zwembad..
Succes met het herstel van je friesje.. Hoop dat t allemaal goed verloopt!!!
Vandaag zat het niet mee. De eerste proef heel gespannen en kwam ze drie keer omhoog 166 de tweede proef liep ze veel beter en fijner, maar daar was de jury het er niet mee eens had heel veel 5en waar geen commentaar achter stond. 165 dus minder dan de eerste proef waarin ze vervelend was. Ik snap het zelf niet maar goed..
Ik begrijp nooit zo goed dat er jury's zijn die dan kwpners willen zien en vinden dat friezen voor de kar horen.. Als ik eerst naar een proef van een fries zit te kijken en daarna naar een proef van een kwpner vind ik de laatste altijd zo tegenvallen! Friezen stralen veel meer uit en dan loopt er tenminste echt een paard. Gelukkig zijn er nog genoeg juryleden die daar ook zo over denken
Ja maar in feite ben je dan net zo goed wat bevooroordeeld.. Omdat je een friezenfan bent.. (let wel: ik natuurlijk ook.. :p) Heb in de loop der jaren wel geleerd dat de kwpn de oefeningen toch net wat makkelijker oppakt dan de gemiddelde fries.. Maar juist door het extra werk dst wij in onze friezen moeten steken, vind ik de beloning als ze het trucje doorhebben en de oefening kennen, veel groter..
patrick1994
Geplaatst: 12-06-14 16:48
Hey hey wat een verhalen hou jullie haast niet bij!!
Ik heb zoals ik al vaker de bevestiging gehad dat koudbloeden niet door alle jury's worden gewaardeerd.
Gister ben ik op een avond concours gestart hier in de buurt. De wedstrijd ervoor had mijn knappe friese dame nogal der kop er op staan dus mijn doel was gewoon lekker rond rijden en genieten. En wonder boven wonder was mijn dame op en top bij de les en liep haar derde keer in de klasse L1 dressuur. Afgezien van wat schoonheids fouten in de galop (vind ze nog erg lastig) ging het echt super.
Beide proeven met een BIG SMILE op mijn knappe dame gezetten waar ik na die tijd van verschillende mensen ook complimenten over kreeg. 'Wauw wat zit jij trots op je paard' bijvoorbeeld.
Zelf was ik er dus ook al een beetje vanuit gegaan dat ik beide proeven winstpunten had gereden NOOIT WEER DENKEN DUS hahah!!
Tijdens het uitstappen kwam heel snel een van de schrijfsters naar mij toe om te zeggen dat ze het een geweldig paard vond en mooie proef. Ik vroeg haar toen of de jury er ook zo over dacht en ze zei hierop het volgende ' nou niet bepaald nee' ik vroeg haar hoezo niet ze gaf aan dat de jury meteen al aangaf niet van friezen te houden en niet begreep waarom ze werden voorgesteld in de sport.
Weer het bewijs dat er dus wel degelijk jurys zijn die niet van koudbloeden houden. Eerste proef toch nog 180 gereden en tweede proef 172. Geen rare punten maar veel te laag voor hoe ik gereden heb.
Al me al maakt het me niet uit want ik heb fijn gereden en het was immers nog maar de derde keer in het L1. Zo ik ik ben mijn ei weer kwijt en ik dacht wil het toch even met jullie delen. hahah
Patrick je had een klacht moeten indienen bij secretariaat jury mag dat niet zeggen moeten naar de proef kijken en niet het ras
Helaas doen ze daar maar weinig mee. Ik heb de KNHS ook al eens gemaild. Nix.. Je krijgt dan terug dat de jury niet racistisch "hoort te zijn".. Kun je precies niets mee.
Daarom Patrick altijd zo stralen als je met de Friese dame op pad bent!
weet ik sanet maar als je niets zegt verandert er ook niks. en ik hoop dat als ze maar vaak genoeg dit horen de jury toch een keer aangesproken wordt
Betteke
Geplaatst: 12-06-14 22:58
Dan meld ik me ook maar eens met mijn Fries. Eind april voor het eerst gestart in de B, nu heb ik 3 wedstrijden achter de rug en 9 winstpunten op de teller staan. Over 2 weken de laatste keer in de B hoop ik en dan gelijk door naar de L1.
Mijn vorige paard was ook een Fries en ik heb werkelijk nog nooit gemerkt dat je dat terugziet in je punten. Tot nu toe zit ik iedere keer bij de eerste 3 en ben al 2x eerste geworden met 200 en 199 punten. 1 proef was 168 punten en dat was ook helemaal terecht, die proef ging gewoon zwaar ruk en verkeerd rijden helpt ook niet echt om je puntenaantal op te krikken.
Zolang ik al met een paard wedstrijden rijd, doe ik dat op een fries. En dat is al een jaar of 20. Kan wel merken dat er nu minder wordt gekeken naar een fries dan dat er in het begin was. Er zijn er nog maar een paar die een fries anders beoordelen dan een kwpn-er of welk ander dressuurpaard dan ook. En als ze nu streng zijn, dan zijn ze dat in het algemeen.
Ik start op dit moment een 6-jarige merrie in de L1- dressuur. En dat gaat heel netjes, al zeg ik het zelf. We rijden nog wat wisselvallig. De ene keer dikke winstpunt en de andere keer net aan.
Martina1997
Geplaatst: 13-06-14 17:47
Die van mij zelf helemaal naar de wedstrijden gereden. Op mijn allereerste wedstrijd had ik 153 en 167 ofzo. Werkelijk alle banen van het terrein gezien. Tweede wedstrijd in de B gestard gelijk 190 en 195, onder warme omstandigheden. Nu bijna L2 starten met dit prachtige ras! Soms wel grappig, om als 16-jarige, op een fries tussen de volwassenen te rijden. Niks mis mee natuurlijk. Ik vind het juist een uitdaging!