nombrado schreef:heb je zelf die cursus ook gevolgd?
want dat was wel idd een vraag die ik nog had willen stellen
iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen beslissingen
Echter in mijn coachinglessen wordt nl ingegaan op het stuk angst.
er is teveel angst bij mensen, maar ook onbewust omgaan met het paard.
Er is teveel bemoeizucht op stallen, waardoor iemand die minder sterk in zijn schoenen staat, dingen gaat doen met het paard, waar ze zelf eigenlijk ook niet achterstaan. (is hun les)
En mensen die lak hebben aan opmerkingen om hun heen, en hun eigen ding doen worden serieus buiten de groep gezet op stallen. Slecht over gesproken en geroddeld . Zo triest
Laat ons, gewoon op de manier met ons paard bezig zijn zoals wij dat zelf willen.
Jij wilt geen hengst
ik wel
Jij kan het waarschijnlijk niet aan, omdat je alle geschreven horror verhalen gelezen hebt, en die voor waar aanneemt. Maar er zijn altijd 2 kanten. Enige waardoor een paard een mens zal aanvallen is door bedreiging (en vaak als ze bekend zijn met mensen is daar vaak geen sprake van, of de mens moet hem wat hebben aangedaan) Ik heb nog nooit zoveel pure hengsten gezien als rechtstreeks uit de campo
1 lichaamssignaal was genoeg. Die zijn namelijk prima door elkaar opgevoed. Geen mens aan te pas gekomen. Andere reden van aanvallen is, dat het dier pijn heeft, of tumor in het hoofd en niet meer weet wat hij doet. Iets anders bestaat niet.
De hond die mij ooit beet, had pijn...dat kon je al zien in zijn ogen. Maar het was niet mijn hond, ik kon het alleen benoemen naar de eigenaar. Nog geen maand later, pakte hij een vriendin die hoogzwanger was en in het ziekenhuis terecht kwam.
Ik vertrouw heel erg om mijn intuitie. ALs iets niet goed voelt voor mij bij een dier, dan ben ik zeker voorzichtig.
Dat is vertrouwen op je gevoel. Niet opgelegd door je omgeving, maar puur afgaan op jou eigen instinct en intuitie, zonder herrie eromheen. Dat is vertrouwen op jou eigen oordeel.
Hoeveel mensen zie je onbewust op het paard zitten? met de mobiele telefoon?
ik vind dat naar het paard respectloos.., maar das mijn mening.
Als ik rijd, ben ik met het paard bezig en het paard met mij.....geen afleiding of andere dingen
ik vraag aandacht van het paard, dan mag hij dat ook van mij verlangen.
Ik heb geen zin om voortdurend op scherp te staan, en wil ook met 40 graden koorts in mijn lijf naar mijn paard toe kunnen. Maar dat even terzijde. Idd een paard verdient 100% aandacht. Ware het niet dat er ook nog eens een leven naast de paarden zit die je mee kunt nemen naar de paarden toe. En dat ik persoonlijk pas weg kan zetten op het moment dat ik er op zit, en niet altijd op het moment dat ik er naast sta.
Paarden krijg je niet altijd puur uit de campo. Daar is genoeg mee gedaan als je ze uit Nederland in handen krijgt. Maar als het feit dat er weinig tot geen basis in zit het criterium is om de opfok in Spanje de hemel in te prijzen, ben ik het daar niet mee eens. Genoeg in Spanje gefokte en opgefokte en ingereden dieren gezien met serieuze littekens op de neus, waar niet zo netjes mee was omgegaan. Die hadden behalve opfok in Spanje daar ook nog de rijtechnische basis gehad. Met die neusriem met stekeltjes aan de onderkant, hoe heet die ook alweer? Topic al gezien van Paardentango over Solo?
Ik heb trouwens de cursus zelf gevolgd, heb inmiddels Master II. Of ik doorga voor coach, daar ben ik nog niet helemaal achter. Is afhankelijk van de financien en de toekomstperspectieven. Maar mocht je nog een cursus willen, en bereid zijn om je ego even aan de kant te zetten (wat een goede coach uiteindelijk uitmaakt is zijn vermogen om te luisteren en niet zijn mening te verkondigen (zo ver ben ik nog niet en ga daar misschien ook nooit komen) zou je er zomaar wat van kunnen opsteken. Want op die cursus wordt er geen aandacht besteed aan angsten maar aan het creeëren van je toekomst. Niet in het verleden blijven hangen. Dingen plannen en op je bek durven te gaan. En net een keer vaker opstaan dan dat je op je bek bent gegaan. En als dat betekend dat jij het leven laat of zelf of een ander serieuze gevolgen ondervindt van het feit dat jij een bepaalde keuze hebt gemaakt, zul je daar de rest van je leven mee verder moeten. Omdat het jouw keuze was.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 30-01-13 01:03, in het totaal 2 keer bewerkt