Azteca

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:58

Denk ook dat het aan de ruiter ligt , je hebt paarden die opgeleid worden door een goede ruiter en met tijd en andere door (om het lief te houden )niet zo goede ruiters , daarom kost een goed gereden paard veel meer centjes.
Ik zit zelf in Spanje maar is ongeveer hetzelfde verhaal.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:17

jus schreef:
Denk ook dat het aan de ruiter ligt , je hebt paarden die opgeleid worden door een goede ruiter en met tijd en andere door (om het lief te houden )niet zo goede ruiters , daarom kost een goed gereden paard veel meer centjes.
Ik zit zelf in Spanje maar is ongeveer hetzelfde verhaal.

oke

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:55

Cambiar schreef:
Misschien wel ;) , mij hoor je niet klagen hoor, ben verzot op m'n veiga's ;)

Mag ik de afstamming van jouw merries weten? Mag via pb hoor. Gewoon nieuwsgierig naar wat er achter zit. :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 20:58

keona schreef:
zijn er eigenlijk mensen die dus komend jaar gaan dekken en een goede azteca proberen te fokken

Dit jaar weet ik niet, wellicht volgend jaar, als ik eruit kom met de hengst, ik neig naar dekken met een Azteca B.

Ik hoop dat dit topic ook weer wat meer in de richting kan gaan die ik bedoelde (ervaring met Azteca, registratie etc.)

castano

Re: Azteca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:20

JA, lijkt mij ook gezellig :)
wij (jos) gaan natuurlijk dit jaar weer dekken en gaan weer voor de azteca A
dus ook met een B.
dan gaat Neo dit jaar ook weer op voor de dek dienst ( dus ik hoop dat er wat meer Azteca fans zich gaan melden)en ik ga met hem diepvries sperma doen ook voor het buitenland.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:22

Authentic schreef:
keona schreef:
zijn er eigenlijk mensen die dus komend jaar gaan dekken en een goede azteca proberen te fokken

Dit jaar weet ik niet, wellicht volgend jaar, als ik eruit kom met de hengst, ik neig naar dekken met een Azteca B.

Ik hoop dat dit topic ook weer wat meer in de richting kan gaan die ik bedoelde (ervaring met Azteca, registratie etc.)

Wat heb je zelf dan op het oog of wat zijn je ideeën erover? En waarom?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:25

Enne, maar een Lusitano topic openen waar we verder kunnen kletsen? ;)

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:42

/3
Laatst bijgewerkt door castano op 16-01-13 00:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:50

castano schreef:
het waarom mag duidelijk zijn!!!..staat allemaal in deze forum en met wie ook :)

Ik kan het niet terug vinden. :D Welke hengst is het geworden dan? Het waarom zal dan zijn omdat ze de eigenschappen van Iberische paarden mooi vindt en graag zou terug zien in combinatie met de eigenschappen van haar Quarter?

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:06

}:0
Laatst bijgewerkt door castano op 16-01-13 00:11, in het totaal 3 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:07

Ik vroeg het aan TS :)

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:09

oke
Laatst bijgewerkt door castano op 16-01-13 00:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:12

Mag ze zelf niet reageren? ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 00:17

Jessix schreef:
castano schreef:
het waarom mag duidelijk zijn!!!..staat allemaal in deze forum en met wie ook :)

Ik kan het niet terug vinden. :D Welke hengst is het geworden dan? Het waarom zal dan zijn omdat ze de eigenschappen van Iberische paarden mooi vindt en graag zou terug zien in combinatie met de eigenschappen van haar Quarter?

Hengst weet ik inderdaad nog niet zeker, maar ik wil kijken voor een Azteca B om tot een Azteca A te komen uit mijn merrie, dus 5/8 Quarter, maar ik hoop op een veulen met een hogere halsaanzet en wat hoger op de benen. Ook omdat mijn merrie specifiek voor de reining is gefokt en ik toch weer meer de dressuur kant op ga neigen (ze staat nu ook voor de sulky).

Ik vind Iberische paarden ook erg mooi ja :j ik zal natuurlijk nooit een Anda of Lusi uit haar kunnen fokken, maar dat wil ik ook niet omdat ik graag veel eigenschappen van de (mijn) Quarter verankerd zie. :D

En ik wil dit jaar ook graag wat Azteca's gaan bekijken natuurlijk. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:25

Oké duidelijk verhaal waarom je dan iets anders toe wil voegen aan jouw Quarter merrie. Ik ben benieuwd wat er allemaal op je pad gaat komen! Het is sowieso erg leuk om je weer ergens in te kunnen verdiepen, vind ik tenminste. Succes met je zoektocht!

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:37

sorry Jessix,ik dacht dat je het in het algemeen vroeg, vandaar dat ik leuk ging antwoorden, wat IK ging doen :) vandaar dat ik mijn tekst weg heb gehaald hihhi
dus voor de mensen die zich afvragen waarom ik een koe heb staan daar stond dus mijn hele uitleg hihihi

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:39

authentic eind mei begin juni is de azteca A te bewonderen bij JOS, (als alles goed gaat hihi)
ik denk dat ze het heel leuk vind als je komt kijken :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 09:49

Dank je Jessix :D

En daar ben ik helemaal benieuwd naar castano :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:13

castano schreef:
sorry Jessix,ik dacht dat je het in het algemeen vroeg, vandaar dat ik leuk ging antwoorden, wat IK ging doen :) vandaar dat ik mijn tekst weg heb gehaald hihhi
dus voor de mensen die zich afvragen waarom ik een koe heb staan daar stond dus mijn hele uitleg hihihi

Geen probleem, ik moest er wel om lachen. En het is natuurlijk ook leuk om te weten wat jij gaat doen in de nabije toekomst, maar dat de Azteca jouw hart heeft veroverd was natuurlijk al helemaal duidelijk! :D

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:23

authentic, je mag altijd komen kijken hier hoor. wij hebben 3 azteca's en een aantal azteca fans. . :)

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:36

:j <3 :j <3 :j <3

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:25

Jos schreef:
authentic, je mag altijd komen kijken hier hoor. wij hebben 3 azteca's en een aantal azteca fans. . :)

en hier nog een paar *\o/* , die alleen geen tijd schijnen te vinden om weer eens naar het Westen te rijden. Dan moeten we het dit jaar maar combineren als de volgende Azteca baby zich aandiend!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:54

El Cid : het heeft geen haast , want Viva en Hijo blijven beide bij Dos Mundos.
Viva als toekomstige fokmerrie en Hijo als dekhengst. Hijo is een azteca D en die mag ook PRE en Lusitano merries dekken.
Daarbij is het een geweldig leuk mannetje met een ook nog eens een apart kleurtje.
Maar............ eerst netjes opvoeden inrijden en wat uitbrengen op wedstrijden .doel WE, Dressuur en Western.
dus wij hoeven ons de komende jaren niet te vervelen :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:04

Fijn om te weten, maar we willen ze toch nog even zien voordat ze volwassen zijn ;) . Je hebt in ieder geval iets om volop van te genieten <3

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 14:14

Jos schreef:

Als er wat mooier weer aandient kom ik ze graag eens bekijken :D