De (voor mij) perfecte Andalusiër

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:18

Degene die genoemd wordt op MP (van de valk) is idd geen zuivere koffie. Ze hebben 2 paarden verkocht (waarvan ik het weet) waar wel een verhaaltje bij zat...maar als goed geadverteerd werden.

merries zijn op dit moment goedkoper, omdat door de crisis minder mensen een veulen willen fokken en er dus veel fokmerries uit gingen. In de goede tijd waren de merries juist duurder.

Merrie van Andalusier op maat vind ik een erg leuk paard!
De schimmelhengsten van de filmpjes niet. De ene is een hakketrekker (beweegt het achterbeen achter de massa omhoog) en loopt rechtsachter niet oke en de ander lijkt ook niet helemaal rad. Maar bovenstaande merrie is echt wel een leukerd!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:35

Sanne135 schreef:
Oh grappig ik vond haar juist niet zo mooi :oo niet helemaal mijn smaak

niet naar kleur kijken he, bij een andalusier
schimmels zijn net toverballen ;)
4 jarige Gemelo (ik kreeg hem helemaal zwart :D aan het beleren )
Afbeelding
nu 12 jarige gemelo
Afbeelding

Sychess

Re: De (voor mij) perfecte Andalusiër

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 20:44

Haha ja ze veranderen lekker van kleur ^^ dat vind ik juist wel heel erg leuk eigenlijk :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:47

tssss...die heb je gewoon in de bleek gezet Nombrado ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 00:10

Goede fokkers en ruiters rijden gewoon op trens of stang en trens in Spanje , tot niveau 4 is het namelijk verplicht om met trens te rijden op (oficiele) wedstrijden en keuringen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 00:48

Kinke schreef:
tssss...die heb je gewoon in de bleek gezet Nombrado ;)

gewassen met dreft :D

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:36

Sanne135 schreef:
Ik jeb gemerkt dat merries ook goedkoper zijn, waarom is dit? Weet iemand dat? Ik wil echt op zoek naar rrn ruin ipv een merrie maar goed je weet maar nooit wat ineens mijn pad kruist

Ik weet niet wat je er voor uit wilt geven, maar verwacht niet dat je voor 3.000 euro een goed paard hebt. Dan heb je waarschijnlijk een heel erg simpel misschien niet volledig gezonde PRE. De prijzen van het spaanse paard moet je al berekenen dat je een gezond jong paardje die heeel simpel is en niks extra´s heeft al gouw 10.000 is.

De prijzen zijn er echt belachelijk hoog eigenlijk en hoe hoger en meer je eisen zijn hoe meer je ervoor betaald natuurlijk.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:50

Lusitana heeft ook altijd leuke PRE paarden in haar bestand, heeft zij hier al gereageerd? :)
Ik vind het boenstaande jonge merrietje erg aansprekend, lijkt me ook een heel betrouwbaar, leuk karakter te hebben is mijn eerste indruk na het bekijken van het filmpje. :)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:50

http://www.andalusieropmaat.nl/?q=content/niebla-xxviii

Deze van de site vind ik persoonlijk mooier, wat voller en stabieler om te zien. maar ook stukje ouder.
Ik zou zeker niet uitsluiten om gewoon in NL en Belgie te kijken want er staan genoeg leuke degelijke paarden bij.
Jouw eis is niet zo enorm hoog denk ik, mocht je iets heeel goeds of apparts zoeken en er een flink bedrag voor neerleggen tja dat vind je niet hier dan moet je echt naar Spanje toe gaan om goede paarden te zoeken.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:53

Dat is inderdaad een mooie merrie PP! Lekker lang ook.
10.000 is wel erg veel hoor. Daaronder kun je ook zeker een kwaliteitspaard vinden, daar ben ik van overtuigd.
euskalhorse.net en dan annuncios, even je spaans ophalen maar daar is echt veel te koop voor normale spaanse prijzen. Zonder blondbelasting.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:48

De merries zijn echt wel goedkoper nu hoor. de allerbeste natuurlijk niet. Maar je kunt een nette merrie nu voor best heel redelijk geld kopen.

Bovenstaande merrie was mij ook al opgevalleen op de site. jammer dat er gee nfilmpje bij staat. Ze is niet zo lang hoor, de eerste foto is ee nbeetje langgerekt, als je de andere aanklikt zie je dat ze goed in verhouding is.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:54

Cyrina, ik vind dit een zeer mooie rastypische pre merrie die ik zeker zou kiezen,
de prijs van merries heb ik nooit bij gekeken maar ik denk dat een goede merrie ook een ruk geld kost en geen 3.000

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:57

PP, TS wil niet per se een goede merrie, maar een gezond paard voor buitenritten. Daarvoor hoef je echt geen zakken geld uit te rukken. Ik heb ook geen flauw idee wat voor budget TS heeft, maar voor wat zij zoekt kan je met max. 5.000 al een aardig eind komen.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:59

Daarom zeg ik, dat ze het beste gewoon in NL kan zoeken en Belgie omdat hier ook zat leuke spaanse paarden staan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:18

Niebla heb ik bekeken toen ik daar was. Ik heb volgens mij zelf ook nog wat foto's gemaakt van haar. Ze was iets te dik maar ik vond haar inderdaad ook erg mooi. Helaas is ze iets bol in de knie. Ik hou zelf van het ronde type met stevige hals :)
Het is een lieve merrie in ieder geval :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:19

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:27

O ja ik zie het linksvoor. Ze oogt wel heel vriendelijk! Hoe was ze kwa beweging?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:32

ehmm...dat weet ik niet meer...ik vond haar mooi maar te duur en dan die combi met bolle knie, toen was mijn interesse eigenlijk al afgezakt.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:36

ik ga dit toppic even lezen en volgen, ik wil namelijk straks ook een andalusier, ofja bij mij is het wat preciezer, een PRE en ik ken ook maar 1 adresje waar je je inderdaad blauw betaald omdat je betaald voor de aanleg van dressuur etc en ik zoek kwa doen en laten tzelfde als jou, Lekker naar buiten, grondwerken en knuffelen. Dus erg fijn om adresjes te vinden

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:37

hoe bedoel je bol in de knie ? een dikke knie ofzo ?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:41

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:45

ik denk dat bij zoiets de keus is van, belemmert dit het paard in zijn beweging
of word het afgekeurt voor bij de fokkerij ?
Zoals ik dan zie op je site die je mee stuurde, is het een aangeboren iets net als platvoeten of bokken poten. En er zijn zat paarden die daarmee zeer goed functioneren

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:48

Ze kunnen er prima mee functioneren en is niet zo ernstig dat ze afgekeurd worden door de fokkerij in deze mate. Maar elke lichte afwijking geeft natuurlijk wel mee blessuregevaar. Echter geen paard is perfect.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:50

Tja maar het is maar net wat je wilt, geen enkel paard is volledig schoon en heeft wel iets,
of ze moet echt een heel krom been hebben. Ik zou deze merrie er niet op afkeuren want ik denk dat dit wel een zeer lieve en is ook een zeer mooie merrie om te zien.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:51

Kinke schreef:
ehmm...dat weet ik niet meer...ik vond haar mooi maar te duur en dan die combi met bolle knie, toen was mijn interesse eigenlijk al afgezakt.

Er staat bij prijsklasse laag??