hengsten zijn charmeurs, en de jouwe is nog jong dus de charme moet hij nog leren.
jonge paarden voed je het beste op door ze zo om de tuim te leiden je voor elkaar krijgt wat je wilt en dat belonen.
want dan bedenken ze de oplossing voor jouw al en dat heet ook wel uitdaging en jongen beesten moeten natuurlijk ook voordurent bezig gehouden worden die zijn nog zo druk en aanwezig en willen spelen. Je moet ook duidelijk je grenzen aangeven. net als met kleine kinderen, snoep alleen als je het verdient niet tussendoor, want de linken moeten nog gelecht worden dat snoep beloning is en anders wek je schooien op. hengsten worden snel driftig en gaan snel dingen afdwingen
al helemaal in die leeftijd en dat moet je al niet pikken. vaak is de energie hoe je ergens tegen over staat al meer als genoeg.
Ik vind hengsten geweldig om mee te werken nogmaals het zijn echte charmeurs en wat is er nu leuker dan een paard dat zijn uiterste best doet en nog wel op een versier poging haha. Een goed opgevoede hengst is super fijn en zo heel moeilijk is het niet. wel blijf ik erbij dat je een type persoon moet zijn om ermee om te kunnen gaan, Ik kan super met hengsten altijd al gekunt. maar merries weer totaal niet daar krijg ik echt ruzie mee