[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:13

@Lakshmi: Dat is echt gruwelijk balen, arm dier. Ik hoop voor m dat ie er alsnog vlot vanaf komt en weer lekker kan lopen.

Mijn paardje heeft afgelopen jaar een lelijke beenblessure gehad, BOTVLIESONTSTEKING. Heeft ruim een half jaar geduurd, maar is er nu wel 100% vanaf. Is ook geen slechte plek meer ofzo, gewoon helemaal goed. Hij liep letterlijk op 3 benen. Jouw verhaal doet me een beetje aan het mijne denken. Mocht het idd botvliesontsteking zijn, dan kan het dus echt helemaal goed komen.

In ieder geval beterschap voor Mabrouk.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:21

Hoi, heb de hele tijd meegelezen en nu eindelijk tijd voor even een berichtje :D

Inmiddels is mijn vader geopereerd en voelt zich stukken beter en 10 jaar jonger.
Dochter is 6 geworden en went nu aan een zadel op Jippe. Ze gaat van het voorjaar les nemen op ene pown bij ons op stal.
Zoon is inmiddels net 9 (valentijnskindje) en heeft woensdag op Jippe gezeten. Vond het allemaal weer super spannend waardoor Jippe het OOK weer engig vond. Ach ja. We gaan weer rustig aan beginnen aan de longe.
Ik doe met Jippe pogingen buiten te wandelen. Ben al 2 keer buiten het hek geweest *\o/* 200 meter ofzo }:0 en gisteren stond hij op de oprit alweer PLOINK in de ankers omdat men eenden aan het voeren was > ritselzakjes zijn eng. Dat werd een dribbel, bijna steiger festijn maar ik heb hem kortdaat aangepakt en heb het hele stuk 2 keer op en af met hem gelopen :+

Lakshmi: Dat klinkt niet best! Veel beterschap. Met dat soort dingen is eht wel naar dat je dan in een land woont met weinig paardenfasciliteiten. Sterkte hoor!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:34

De rest heb ik ondertussen ook bijgelezen, haast niet bij te houden hier... :D

Veel mooie foto's :j

@mies: tsja, ik vind het echt gaaf om met mn twee beestjes te rijden (Mn katten neem ik maar niet mee op buitenrit.... :+ )
Ik ga nu nog niet met haar over de straat, maar ik weet haast zeker dat dat straks ook goed gaat. Ze is nu met haar 8 maanden al zo absurd gehoorzaam!
dat vloerkleed onthou ik....

Wat loopt jouw paardje op de eerste foto's lekker lang in haar hals. Ik zie nog altijd heel veel mensen met friezen rijden met van die opgekropte korte halsjes. En das lastig om eruit te rijden.... Mijn Lusi deed dat in het begin ook heel erg, dat wordt gelukkig steeds minder. (Ik ben beslist geen dressuur of wedstrijdruiter, maar gewoon lekker los en ontspannen rijden moet ook met een recreatiepaard kunnen, vind ik)
Hihi, die stop :D Nooit aan western gedacht ?? .... :P

@Sanne Leuk he, pups.... de onze is door het sloopstadium heen, gelukkig! Viel bij die van ons ook wel mee, heeft alleen een keer een plint te pakken gehad...
Tandjes en kiezen heb ik wel van haar, als ze goed loszaten, kon ik ze er zo uithalen. Toen ik dat 2 x gedaan had, kreeg ze t door, en kwam ze bij me als ze last had van een losse tand... Ik heb er geloof ik 5 of 6.

@branka Fijn dat Frio aan het eind lekker liep. Qua diggitenne: Als je dat apparaat nog een keer kan lenen: Test even of hij geen storing geeft als er vrachtauto's, bussen of bromfietsen langsrijden.... Dat gebeurt namelijk altijd bij mn schoonmoeder! Die weet het altijd precies wanneer er een brommer door de straat komt...

@madelief 2 bijrijders: dat is wel luxe! Maar ook wel prettig voor je paardje, in ieder geval aandacht genoeg. En als jullie allemaal op ongeveer dezelfde manier rijden, dan moet dat volgens mij best kunnen. Ik ben druk met het zoeken van een bijrijder(ster) voor Tweety. Het lijkt erop dat ik iemand heb gevonden. Maar echt makkelijk is het nog niet, want ik moet zeker weten dat ze met Tweet overweg kunnen buiten.... Ik heb geen bak waar ik kan rijden. En t kan een heetkoppie zijn. Nooit gemeen, maar wil graag HARD.... :)

@xanthaa
Ik hoop dat t meevalt met Xantha. Even n dipje is niet zo erg, als het dat dan maar is. Ik weet dat Tweety in het voorjaar altijd 1 a 2 weken een beetje gammel is. Dat valt altijd samen met het moment dat de rui op zn heftigste is. Gek genoeg heeft hij er alleen in het voorjaar last van, in het najaar niet.

@zilfstar Fijn dat het weer de goede kant op gaat met je vader!

Hosante

Re: BPL5 In volle vaart kletsen we verder over het barokke paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:48

Das minder Ellis hopelijk knapt hij snel weer op.
Mooie foto’s Mies knap paard moet wel lukken die L2
Arme bank die van mij had het voorzien op schoenen en dan alleen die van mij.
BrankaZ Super da t je les zo lekker ging, ja en katten die zijn natuurlijk levensgevaarlijk dat snap je natuurlijk wel.
Wij hebben internet en telefoon van KPN en dat bevalt prima geen klachten hier.
Luxe Madelief 2 bijrijders en ja die van mij is een draakje met een heel sterke eigen wil
Martine, klinkt niet best de berichten over Mabrouk hopen dat een foto uitkomst biedt.
Zilfstar fijn dat je vader weer helemaal opgeknapt is en nog gefeliciteerd met de verjaardagen van de kids.
Hoop dat het dipje meevalt Xantha.

Hier alles rustig mijn oude paardje van bijna 22 is weer thuis blijft een paar dagen logeren, de baasje gaan op wintersport. Verder vind ik het maar koud vandaag en heb dus weinig gedaan behalve de stallen en boodschappen.
Vanavond is de borrel van vrienden bij mij en morgen naar de Huishoudbeurs met moeders.
Zondag maar uitslapen denk ik.
Gr. Ingrid.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:55

Ellis je mannetje zag er fijn uit vond ik, ondanks dat ie nog wel wat koorts heeft.
Hij ging net in de bak en hij stond die vos echt uit te dagen. Bokken en rennen joh! :')

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:47

Martine: Oei, veel sterkte met Mabrouk. Klinkt echt niet goed, ik duim voor je.

Femke: Jij hebt het er ook goed van af gebracht met jouw paard, botvliesontsteking is heftig!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:52

Ellis, he bah wa balen, sterke ermee, ik hoop dat je kleine man snel opknapt.

Denise, dank je, en we gaan zeker heel veel foto's maken verwacht ik zomaar ;)

Alicia, ja hij wordt alweer een stuk lichter! Ben benieuwd hoe hij er zometeen uitziet zonder zijn wintervachtje.

Debby, ja het is ook heel leuk hoor! Hij is er ook heel serieus mee bezig tegenwoordig, enige irritatie waar we op stal tegen aan lopen is dat hij zooo lang bezig is met Kelt (denk; belachelijk veel behang en wit :Y) ) terwijl ik met Dito zo klaar ben :+ Maar goed, dat weegt niet op tegen de supermomenten die we bij de paarden hebben!

Mies, we hadden al een voorproefje gehad en je foto's zijn echt om bij weg te kwijlen!! Kan niet wachten om Shannon weer irl te zien :D Met haar mooie dunne vachtje :D

Laura, lekker shoppen! Haha ik heb nog genoeg nodig maar dan moet ik eerst meer gaan verdienen hahahaha... Ben al weken in een shopbui, maar dan ook voornamelijk voor mooie kleertjes, lingerie, make-up en sieraden voor mezelf maar helaas geen ruimte voor met twee vakantie's over ong 2 maandjes!

Judith, leuk volgende keer plaatjes :D :D Worden vast weer hele mooie!

San, haha Noa met haar eerste puppenstreken, bereid je maar voor ;) er komen er vast meer!

Martine, jeetje heftig met Mabrouk, hopelijk knapt ie snel op!

Zilfstar, fijn dat je vader zich beter voelt!!

Ingrid, leuk dat je ouder paardje blijft logeren, lijkt me fijn om goed contact te hebben met de huidige eigenaren.

Hier niet veel nieuws, rustige maar lange dag gehad (van 9 to 20.00 zoals altijd op vrijdag) gehad op werk. Voornamelijk mode-blaadjes gelezen en bekeken en nog meer zin gekregen om te shoppen, ik wil-ik wil-ik wil!!! Maar goed :+ Kan niet, even op bezuinigenstand momenteel :P
Tsja, met 2 paardjes en twee fantastische vakantie's in het voooruitzicht moet je helaas compromissen maken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:29

even snel berichtje van deze kant...
Ik kreeg vanmorgen een mailtje dat hij nu echt aan de beterende hand lijkt, dus dat is goed nieuws!
uitslag van het bloedonderzoek weet ik nog niet...
shanna, fijn dat jij 'm er ook weer beter uit vond zien!

elise, even nagevraagd, maar hij heeft inderdaad panacur gehad...

mies, gave foto's zeg, ziet er goed uit!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:12

Madelief hihi nee die voorpluk had ik nog niet afgeknipt := haha en Fuur weer zo lekker hyper.. Hmm en twee bijrijdsters maar liefst, dat is op zich wel handig, helpen ze verder ook een beetje mee enzo? En wel fijn dat jullie allemaal bij dezelfde instructrice lessen :) ik heb op Flaaf maar heel af en toe iemand anders eigenlijk, manlief heeft er een paar keer opgezeten (waarvan laatste x dus een beetje raar verliep) en verder een meisje die wel eens met hem naar buiten gaat, oh en Suus natuurlijk :) hier is het niet zo makkelijk om iemand echt gemotiveerd te vinden die ook nog eens redelijk kan rijden.. Nu wel zonde want ik kan zelf natuurlijk ook steeds minder.

Denise dank je.

Debby thanks, en jee Xantha ook al een beetje vreemd, hopen idd dat een beetje rust haar weer goed doet.

Femke jemig dat klinkt ook heftig, ik heb een beetje wat opgezocht van de week en we vermoeden ook dat het dat zou kunnen zijn, of misschien een botschilfertje oid, ik liep net nog even langs en hij lag gewoon lekker in het stro, hoop dat er morgen wat verbetering te zien is zeg :'( wil je mij misschien jullie verhaal daarover vertellen?

Wanda gelukkig gaat het beter met je vader! Gefelicteerd nog met je kids :) en ja hier is het echt balen dat we overal zo ver vandaan zitten, in Tunis is dus wel alles gewoon maar ja dan moet je paardje wel even een dikke 500km in de trailer.. Pfff :'(

Ingrid leuk dat je oude paardje op bezoek is, fijn dat je haar zo nog kan zien :)

Alicia dank je!

Jasmijn thanks, en hee twee vakanties, vertel waar gaan jullie heen?

Manlief gaat morgen een ritje met Flaaf en de arabier maken met een vriend van hem. Net nog een rondje langs de paarden gelopen (volle maan! wat een licht :D ) en ze lagen allemaal lekker te slapen, zwartje en banaan lekker buiten tegen elkaar aan gekropen.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:58

debby - balen dat xantha niet helemaal lekker was, hopelijk is ze morgen weer wat vrolijker

ellis - fijn dat je zwarte eindelijk lijkt op te knappen, scheelt je een hoop zorgen

wanda - nog gefeliciteerd met je kinders, en fijn dat de operatie van je vader geslaagd is en dat die zijn eigen beter voelt
en super dat je met jippe buiten het terrein gaat wandelen, hopelijk kan je snel een buitenritje maken met hem

martine - manlief gaat morgen lekker rijden lees ik heerlijk hoor ik ga zondag denk ik even een buitenritje maken

nou weltrusten allemaal, ik ga heerlijk slapen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 00:41

Femke_Tweety schreef:
@branka Fijn dat Frio aan het eind lekker liep. Qua diggitenne: Als je dat apparaat nog een keer kan lenen: Test even of hij geen storing geeft als er vrachtauto's, bussen of bromfietsen langsrijden.... Dat gebeurt namelijk altijd bij mn schoonmoeder! Die weet het altijd precies wanneer er een brommer door de straat komt...

Heb reserve van mijn moeder een tijdje te leen en geen storing. Kan bijna niet. Staat n.l. aan de achterkant op 2 hoog en daar rijden geen vrachtauto's omdat het een parkeerplaats is. Hooguit de vuilniswagen.
Brommertjes komen er soms langs, maar ook die gaan liever voor langs.
Tot nu toe dus nog geen storing.

Vanmiddag richting stal geweest. Frío gereden, ging fijn. Beetje gespeeld met zijn schouders verplaatsen in galop (voor achterhand zetten). Pakte hij op een gegeven moment goed op. Heel gaaf en eigenlijk ook grappig gevoel.
Daarna nog even paard van stalgenoot gelongeerd die een weekend naar Rome is. En toen was het ineens half 8! Tijd was omgevlogen.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:26

Mogge allemaal Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:33

Mogguh! Reageer later wel bij hoor

DinkeyGirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:05

Wow er is alweer een deel 5! Ik meld me ook maar weer even, weet niet of ik het bij ga houden maar wel leuk om mee te lezen en lekkere foto's van knappe paarden te kijken :P

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:29

Haaaaai Malin, gezelli!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:41

Goedemiddag :D
Met broekie gaat het weer een stuk beter, na gisteren antibiotica te hebben gegeven. Zwelling weer een stuk minder en kan ook weer vrij normaal lopen en al weer een stuk beter buigen. Nog een paar dagen zo door, hopen dat er echt blijvende verbetering in zal zitten! Verder weinig te melden..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:48

Zooo ik ben er ook weer (even). Ben even druk geweest. De avond van Gert van den Hof was interessant, laat ik het zo zeggen, ik was volgens mij de enige criticus in het afgeladen Ermelo...

Ik zal het netjes houden en er open en bloot op internet maar niet teveel over gaan roepen, maar de vraag die ik had: "Of ze tegen kritiek kunnen", is wel beantwoord. En het antwoord is: "NEE!" hahaha...

En verder heb ik mij heb ik mij vooral verbaasd over de kortzichtigheid van de mensen in het publiek. het is interessant om te zien dat er nog zoveel mensen geen kaas van paarden en (stressvrije) africhting hebben gegeten. Je kunt ze werkelijk waar alles wijsmaken in zo'n clinic, want ik heb ze namelijk diverse malen op onjuistheden betrapt en kennelijk sloeg nagenoeg niemand erop aan...

Vandaag even met ons hengstje gespeeld, die moest leren steigeren op commando. Hij pakte het aardig op voor de eerste keer...

Hier even voor de foto (oefenen hebben we overigens wel op het gras gedaan hoor, dit was even voor een Kodak momentje) Afbeelding...
Laatst bijgewerkt door Suelza op 19-02-11 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:49

Suelza schreef:
Zooo ik ben er ook weer (even). Ben even druk geweest. De avond van Gert van den Hof was interessant, laat ik het zo zeggen, ik was volgens mij de enige criticus in het afgeladen Ermelo...

Ik zal het netjes houden en er open en bloot op internet maar niet teveel over gaan roepen, maar de vraag die ik had: "Of ze tegen kritiek kunnen", is wel beantwoord. En het antwoord is: "NEE!" hahaha...

vertel vertel vertel
(mag ook via pb)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:33

Elise leuke foto, en ik ben ook wel benieuwd :=

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:43

Wat fijn om te lezen Martine!
Elise, ben benieuwd naar een eventueel uitgebreider verslag ;)

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:29

Citaat:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd.

Nou fantastisch toch dat jij het wel allemaal aannemelijk vindt. Een kritische noot kan nooit verkeerd zijn, mits goed onderbouwd. Heeft helemaal niks met een ego te maken.

Anywho,
Ik ben vandaag geweest... :D Even gereden. Ging best goed, als je nagaat dat ik 2 jaar niet gereden heb, en paardje ook niet.
Eigenaren denken er nog even over na. Voor mij is het al duidelijk, ik wil haar! Maar de eigenaren hebben haar al heel lang, en hebben er ook best wel moeite mee. Dus, we wachten nog even. Ligt trouwens niet aan mij hoor ( tenminste, dat idee heb ik niet :P )
Maar verder lekker gepoetst, een paar rondjes gestapt en gedraafd. Doet ze keurig. Ze is echt super braaf. 2 jaar niet op gereden, en je kan zo opstappen. Top hoor!!
Nu duimen draaien, en dan hoop ik het jullie over een paar dagen te kunnen laten weten. Camera deed het trouwens niet door de kou. Dikke vette $%^&*( zooi.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 19-02-11 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:52

bijzonder om je voor zoiets aan te melden en dan zo een lopend topic in te springen zonder voor te stellen...
er is ook altijd nog een pb-functie voor zulk soort dingen... 8-)

limonade, spannend hoor!
hopen dat er snel een besluit komt!

elise, klinkt interessant, ben benieuwd naar uitgebreider verslag inderdaad!
leuke foto trouwens!

martine, fijn dat het beter gaat!

Frio lekker aan de slag geweest!

Wij hebben vanmorgen een rondje aangespannen gereden, was echt berekoud met die wind erbij, brr!!
Ferro heeft nog steeds wat koorts, maar lijkt verder weer fit, wel bizar, maar wel fijn dat 'ie weer actiever is!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:09

probeer ook even wat bij te reageren :o

Ellis Wat naar van je zwarte ventje,gelukkig lijkt het weer een beetje de goede kant op te gaan!

Martine Wat een nare bult zeg,hopen dat het snel wat beter met hem gaat :(:)

LimonadePffff,súper spannend! Ik duim voor je dat ze bij jou komt! Ben ook heel erg benieuwd hoe ze er uit ziet! En je zal morgen dan vast wel spierpijn hebben na 2 jaar :P

Elise Ik ben ook benieuwd naar een uitgebreider verslag en jouw visie er op! Knap bont ventje heb je daar :~

Sanne Wat een draakje die Noa...beetje je bank slopen.Tjsa,puppie tandjes... :D

Shanna Ziet er al goed uit!

Mies Jemig,wat ziet die dame van jou er goed uit :~ en wat super joh,alweer L2!

Femke
Wordt het niet weer eens tijd om wat foto's te spammen van jouw mooi gekleurde paardje?(echt mn favo kleurtje :~ )

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:11

Ik heb nu al spierpijn ..... :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:11

@Lakshmi: ik zal t hele verhaal van Tweety wel even uittypen, is nogal een lang verhaal eigenlijk. Dan stuur ik het wel via pb. Ik kijk ook nog even of ik wat foto's voor je heb. (ik denk niet dat ik er heel veel heb, had wel wat anders aan mn hoofd toen, maar ik kijk mn bestanden er even op na.)

@borderjay: ik zal eens kijken of ik wat foto's kan spammen.... Moet ik even achter de andere computer gaan zitten en ze opzoeken Doe ik in ieder geval dit weekend wel even :j

Verders vandaag lekker t bos in geweest met Tweedles. T was de eerste keer t bos in, en Amerongen is voor mij t dichtste bij. Ik ken er de weg verder niet, maar dat loopt meestal wel los bij mij. Bij mij wel...... Tweet gaat de laatste tijd zo makkelijk met trailerladen dat ik het wel aandurfde met mn vriend. Heeft op zn zachtst gezegd niet zoveel met paarden...
Ging Lekker en Tweet had er lol in.
Hoewel knisperende beukenblaadjes onder je voeten wel heel apart zijn.... Wat kan dat dier een bekken trekken zeg.... :D Tweedles was verders braaf maar wel voorwaarts in het bos. Ik ben vrij veel mountainbikers tegengekomen, maar daar is meneer niet bang voor. Sterker nog, hij wou dr t liefst in volle vaart achteraan... :D
Ik zou een uurtje met Tweet rijden, en mn vriend zou een uurtje met de hond lopen. Ieder voor zich, we hadden bij een vast punt (t Berghuis in Amerongen) afgesproken. Daar zouden we na een uurtje terug zijn.

Ik was inderdaad na een uurtje terug, maar vriendlief in geen velden of wegen te bekennen...
Dus maar gebeld waar ie was.
Tsja, t antwoord was dat hij er voorlopig nog niet was, was nl verdwaald.... :+
Hij beschreef de plek waar hij was. Hij had een enorme mazzel, daar was ik op mn rondje ook langsgekomen, en ik wist dus wel hoe ik daar moest komen.
Gezegd dat ie daar maar moest blijven, en ik die kant op gecrost. Paardlief blij, de rit was naar meneer zn zin toch al wat te braafjes geweest. Hij houdt nogal van GAAAAN!
Vriendlief inderdaad aangetroffen waar ik dacht, en samen teruggelopen naar t Berghuis en daarvandaan naar de auto en trailer.
Volgende keer toch de wandel-gps maar weer meenemen...

Uiteindelijk alles bij elkaar ruim 2 uur op t paard gezeten, en eigenlijk heerlijk gereden.... 8-) HIHI