[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bedouin

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:05

Uhm, Cloris Thermometer stond er al bij Prinslover.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:06

Ach staat die er dubbel op :+

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:22

bedouin schreef:
Mijn Omar is dus echt niet zo intelligent als jouw Goloso.
Met geen mogelijkheid bleef hij in het teiltje Omo staan, nu maar een zak met watten en een middel dat dezelfde werking zou hebben als natrium bicarbonaat (kennen ze niet hebben ze niet, net zo min als biotex laat staan groene) maar vloeibaar en roze. Van de apotheek. Het zou een desinfecterende werking hebben met een zekere trekkracht. Maar even aankijken, wat het effect is straks.

ik denk wel dat jou Omar zeker intelligent is ;) , zeg hem , wat je gaat doen....je zal echt verbaasd staan, hoeveel ze begrijpen.
Niet dat ze altijd luisteren hoor :D
goloso ook niet
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nombrado op 02-09-09 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:25

Prinslover schreef:
Even een vraagje.. wat hebben jullie in je kast staan? Wat is nu echt een must-have op stal?
Heb tot nu toe even opgezocht en gekeken, maar kwam uit op:

-thermometer
-schaar
-soda
-traumeelzalf
-betadine
-uierzalf

Vergeet ik nog iets? Ik moet echt is wat gaan aanschaffen :o . Heb nu niks op stal := .

Ik zweer zelf bij Acederm zalf maar ja ieder heeft zo zijn favo smeerseltje bij wondjes denk ik.
Gaasjes/ gaasverband etc misschien handig? Ik heb trouwens enkele dagen geleden bij horseshophorsepower.nl de EHBO tas gekocht. Zitten gaasjes in, verbandspul, veterinaire thermo (met koortje tegen verdwijnen :P ) en 2 coldpacks, schaar, pincet...

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:42

Wow, Goloso ziet er lekker uit :D Modderbadje genomen, haha!

Ik heb altijd Betadine, Azederm, vliegenspray, schaar, klei ehm... niet zo'n grote apotheek, haha!

Adidas trouwens ook.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:45

nombrado schreef:
bedouin schreef:
Mijn Omar is dus echt niet zo intelligent als jouw Goloso.
Met geen mogelijkheid bleef hij in het teiltje Omo staan, nu maar een zak met watten en een middel dat dezelfde werking zou hebben als natrium bicarbonaat (kennen ze niet hebben ze niet, net zo min als biotex laat staan groene) maar vloeibaar en roze. Van de apotheek. Het zou een desinfecterende werking hebben met een zekere trekkracht. Maar even aankijken, wat het effect is straks.

ik denk wel dat jou Omar zeker intelligent is ;) , zeg hem , wat je gaat doen....je zal echt verbaasd staan, hoeveel ze begrijpen.
goloso ook niet
Afbeelding

Vertellen wat er gaat gebeuren doe ik ook altijd en vertellen wat hij allemaal wel kan! woorden hebben zoveel kracht ;)

Mayke wat ziet hij er lekker uit, heb je een bui-tje gehad?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:53

Toch maar wakker gebleven vind slapen zo zonde van mn tijd....

Cloris jij wilde gewoon het topic weer vol kletsen en dus alles dubbel zetten of niet???

Bedouin (ben je naam kwijt...) Geen idee of het luzerne is. heb het in Marokko ook gezien maar toen stond het niet in bloei... Daar teelden ze het ook heel veel voor de dieren.
En ik ga zeker vaker op pad met hem. Waarschijnlijk overmorgen alweer haha..

Snowy ik raad je aan waar je nu gebleven bent te stoppen haha of aan speedreaden te doen want de laatste pagina's zijn pure chaos :P

Martine is daar niet ook een leuke loterij om te winnen??? Ik droom er ook al eeuwig van om in een boerderij te wonen en paarden aan huis te hebben haha.... maarja blijft denk ik bij dromen...

Sanne wat rot van het hondje. Hopen dat het straks weer beter gaat!

Cynthia oeh leuke deken van de Lidl, jammer genoeg heb ik er geen nodig... (en is Hinc als de dood voor fleecedekens omdat hij daar heel snel een schok van krijgt..)

Mol leuke foto's wat een nek heeftie zeg!!!

Nathaly geweldig he hoe paarden aan kunnen voelen dat ze voorzichtig moeten zijn echt super gaaf!

Heidi wow echt speciaal van je ezeltje. Dieren hebben wat dat betreft toch een beter gevoel dan mensen...

Suus fijn dat het lessen zo lekker ging. en Hinc doet dat ook als hij het moeilijk vindt...

Regine oeh das niet lekker dat trillen... Gelukkig was het met de terugweg niet. Weet ook niet waardoor het nou precies kan zijn gekomen...

Jasmijn ja joepie heerlijk dat ponykamp... Was vandaag gelukkig op tijd klaar met losgooien want toen ik aan het rijden was gingen ze in de losgooibak kruiwagenrace doen hihi...

Ilona veel plezier vanavond met Chic en lief dat hij naar je toe kwam in de wei.

Zo dan nu over Hincapie.

Was gister trouwens nog even geschrokken maar ben het helemaal vergeten te vertellen hier. Was zo druk met foto's uploaden...
Toen we terug waren had ik Hinc lekker op stal gezet zodat hij meteen kon drinken en plassen. Loop ik daarna naar zn stal en ga zn hoeven uitkrabben. Was bij linksachter toen ik iets raars voelde bij zijn knie achter...
Kijk ik goed zie ik dat er een ijzerdraadje uit zijn been steekt!!!!
Schrok me echt helemaal kapot! Dus ik zn halster aan en hem bij een jongen die ook in pension staat in de handen geduwd zodat hij ermee op het gangpad stond zodat ik meer licht had. Ik samen met mn ma kijken en voel en je voelde verder geen draad in zijn been zitten. Wondje bekeken en heel voorzichtig de draad eruit gehaald. Vond het echt doodeng.

Wij ons afvragen hoe hij daar dan weer aan kon komen. Dacht aan de stootkussens in de trailer maar die zitten te hoog... in het bos ben ik niet dicht langs bosjes gegaan etc. Toen kwam mn ma erachter. We hebben bij Hinc altijd de longe erachter als we hem in de trailer laden. De longe had op de grond gelegen. We denken nu dus dat de draad op de grond lag en in de longe is gaan zitten en daarna in zn been. Echt creapy dus!
Zn been was een heel klein beetje dik dus ingesmeerd en even aangekeken.

Vandaag was er gelukkig niks meer van te zien.

Maar vandaag weer flink geschrokken....

Vandaag voelde ik me niet helemaal top dus heeft mijn moeder gereden en die vond hem echt zalig gaan! :D
Daarna hem lekker op de wei gezet. We hebben één grote wei die in 4 stukken is opgedeeld. w8 maak een tekeningetje want zo krijg ik het niet uitgelegd haha...

Afbeelding
In wei 1 stonden 4 ruinen. In wei 2 stonden 3 merries en in wei 4 stond Hincapie. Wei 3 was leeg. Dr staat stroom op en daar blijft hij mooi achter gelukkig. Hij kon de merries dus wel zien maar dat boeide hem eigenlijk weinig. Voor de zekerheid blijf ik er toch altijd bij (na zn leuke weide avontuur op de vorige manege).
Ik stond met mn moeder en twee mensen van stal te kletsen bij de ingang van wei 4 toen we achter ons gepiep horen. Merrie stond bij de rand van de wei van de ruinen en één van de ruinen klauwde en haakte zo met zn been in de draad. Door de stroom vloog die dus naar achter met draad en al... Trok heel de wei los waardoor er ineens één grote wei was bestaande uit wei 1 en 2 en met daarop 7 paarden die nog nooit samen hadden gestaan. Daarnaast begon alles te rennen en was de stroom eraf doordat de draad de grond raakte...
Gelukkig konden ze niet bij Hincapie maar die werd ook aardig dol van al die rennende en gillende paarden. Dus ik snel Hincapie gepakt en richting uitgang gedraafd. Daar hem aan een ander gegeven en zelf mee paarden gaan vangen. Gelukkig bleven ze aardig rustig na de eerste 5 min. De rest had er al een paar te pakken en ondertussen kwam er hulp aangesneld.
Was me echt kapot geschrokken en was blij dat ik erbij was gebleven... Voor het zelfde geldt was Hinc ook los en hadden we volgend jaar 3 veulens....

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:56

Zo nombrado was dat nou die ultrawitte Golosso? Lekker ding! *\o/*

Ok ok wrijf het me maar onder mn neus: ik ben dus niet zo intelligent, ik vergat uit te leggen wat ik allemaal verwachtte :o?
Nu staat ie met zo'n zak met watten om zn voet, dat voelde wel lekker zacht.
Straks de DA zover krijgen dat ie komt en dan mag die beslissen.
Ik ga ervan uit dat hij her en der op de hoef gaat kloppen. De 'vijl en nijptang man' kan ik geen hoefsmid noemen. Die vroeg mij: "is het zo goed? Is dit wat je bedoelt?", toen ik vroeg de hoef korter te 'knijpen'. Wat n ellende die mannen hier!
En dan is het ook nog ramadan en blijven ze allemaal slapen tot de zon ondergaat.

Zijn er nog meer van die mooie modderbad foto's?

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:06

cloris schreef:
nombrado schreef:
goloso ook niet
Afbeelding

Vertellen wat er gaat gebeuren doe ik ook altijd en vertellen wat hij allemaal wel kan! woorden hebben zoveel kracht ;)

Mayke wat ziet hij er lekker uit, heb je een bui-tje gehad?

Klopt, alleen die clown van mij gaat het anders gebruiken.. Nog niet zo lang geleden, met zijn nieuwe hoofdstel om.. Kijk zeg ik tegen mijn zusje, die stond te kijken.. de franjes werken ook op een andere manier, niet alleen tegen de vliegen, maar ook om te kijken of het paard mooie tact heeft, als dat zo is, gaan die franjes netjes heen en weer.. (dat gebeurde dus ook) maar prompt, Querido ging anders lopen, zodat ze niet meer bewogen.. Ja ja zal hij gedacht hebben..
Maar wat waar is is waar..
Als we een dag weg gaan, zeg ik het altijd tegen hem, we gaan dit doen, of dat.. en Gerrit zegt altijd tegen Querido, als jij je netjes gedraagd, (lees, de trailer in en uit) doe ik dat ook, en krijg je een lekkere beloning.. werkt toch..(laatste tijd vliegt ie bijna de trailer op. Is ook wel eens anders geweest)(niet dat Gerrit het in zijn hoofd haalt om niet rustig te rijden.. hij zou niet durven hoor..)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:08

Jellie Beterschap :(:)

Madelief Oef wat een enge foto....
Gelukkig is het inspannen daarna wel goed gegaan.
Vervelend dat er toch een kleine blessure door gekomen is.

Sanne Wat vervelend zeg dat dit dan net moet gebeuren als de eigenaar van de hond niet thuis is..

Cloris Jemig is Piropo alweer 16 :oo
Hij ziet er nog super top en fris uit!
Die 16 jaar geef je hem echt niet.

Regine Wellicht even zelf in je trailer gaan staan en een rondje rijden.
Kan zomaar zijn dat er iets rammelt of kraakt als je rijdt en dat ze dat eng vind :?
Ben wel benieuwd hoor naar jullie show op Horse Event!
Super leuk dat je het daar mag laten zien.

Mol Wat een leuke plaatjes!

Nathalie Wat een topper he die Querido van jou!

Nadina Het betekend: mijn liefde voor jou is voor altijd, jij bent mijn reden, mijn vrede, mijn licht

Martine Haha bedankt voor de foto :~

Ilona Dat heb ik ook staan... enne het nr van je DA blijft het belangrijkst ;)

Cloris Woorden hebben zeker heel veel kracht maar vooral de manier waarop je ze uitspreekt en wanneer je ze gebruikt hebben heel veel waarde :j

Mayke Oef die Goloso kon wel een wasbeurtje gebruiken.

Laura Nou als de veulens zo snel komen dan zou ik blij zijn :D
Daar hoef je niet zo snel bang voor te zijn... meer voor andere chaos denk ik..
Maar gadsie een stuk ijzerdraad in zijn been... dat is raar zeg..
Gelukkig niks aan over gehouden.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:18

Haha nee zo makkelijk is het niet nee Kelly maar Hincapie zal het in ieder geval proberen en twee van de drie merries waren hengstig dus die hadden ook niet van zich af gemept denk haha...
En wie weet hoe ze dan gereageerd hadden...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:40

kelly: leuke foto's! Heb je ook ohz foto's van jou en adorno? Ben wel benieuwd!

jellie: beterschap! Hopelijk zet het niet door!

sanne: Hoe was het bij de da? *verder gelezen* hopelijk pakt alles goed uit! Jammer van de ene puppy! Welke hond het eigenlijk, die buiten zaten?

regine: hopelijk blijft ze de volgende keer rustiger! Op HE worden toch ook wel foto's gemaakt zeker?

laura: Kan me voorstellen dat je schrok! Hopelijk geneest hincapie snel! Zat het toch niet diep?
Misschien hadden die merries het wel heel lekker gevonden! Weet jij veel ;)!

Zondag ga ik met shannon naar het strand :D Gister had pierre een wild plan en we gaan nog ook!
En navarra is 16 dagen drachtig met gelukkig maar 1 eitje! Over een paar weken nog een controle of alles in orde is.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:46

Haha ja dat hadden ze vast haha! En nee het zat niet diep maar een heel klein stukje erin maar precies genoeg om te blijven haken...
Gefeliciteerd met het drachtig zijn van Navarra!!! En alvast veel plezier zondag!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:49

lakshmi schreef:
Saida hihi hier kan je die lekkere vent van je nog beter zien: http://www.berber-almansour.de/pferde/q ... lb_p3.html

Ik zeg; NIKS MIS MEE! Strikje erom en opsturen! :D

Machonito schreef:
Je bedoel paard en man :D
Dan neem ik de man wel mee voor Saida :D :P

Is goed! Die zie je nooit meer terug! _O-

Kelly_Taco schreef:
Saida Je hebt gelijk hoor! Enne Frank zal hier toch wel actief worden anders moet hij namelijk zijn harem over geven aan Jan..

Hmm, ik geloof niet dat Jan daar problemen/moeite mee zou hebben..... _O-

Marielle -> Een offday..... Beterschap!

Sanne -> Hoe gaat het nu met de pup?
Snel handelen, hoor! Een pasgeboren pup kan echt niet lang zonder moedermelk!
*lees net dat ze bij de DA zijn, dat is al een flinke zorg minder voor je*

Cynthia -> Beetje Scapa look-a-like spulletjes bij de Lidl.
Ben bang dat de fleecedeken niet gaat passen, ziet er nogal nauw uit rond de hals.....

Ilona -> Must have's voor in je stalkast..... ik heb een flinke lijst in m'n kast wat ik allemaal gebruik.
Idd thermometer, traumeelgel + druppels, mengsel van olijfolie en zwavelbloempoeder voor de mokplekjes, Groene Os drainagecompositum & peescompositum, Betadineshampoo, Okugesttabletjes, Calendulanzalf, Betadinezalf, Imaverol, schaar, vochtige doekjes.....

Mayke -> Hahaha! Heeft die ff een heerlijk modderbadje genomen!
Ik ben toch zó blij dat ik géén wit paard heb! _/-\o_

Laura -> Getver wat een naar idee dat ijzerdraadje in z'n been.....

Michelle -> Gaaf een strandrit! Wel foto's maken dan hè!

Hier nog een paar fotootjes van Rints en mij, gemaakt door Anouk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thanks Anouk voor het maken van de foto's!
En Frank thanks voor het branden en opsturen!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:52

Hebben jullie het nieuwe boktlogo al gespot!?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:55

zasread schreef:
Hebben jullie het nieuwe boktlogo al gespot!?

Euh.... Nee???

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:56

nu wel! Ik vind hem beter!

hehe! eindelijk is rijfoto's van saida! Ziet er leuk uit!, Hoofdstel dekje combi is erg chique! oranje was het toch :P

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:58

Net 2 topics gezien over het nieuwe logo en F5 geklikt. Nu zie ik hem wel. Ziet er mooi uit.

Saida: Mooie foto's! (wil zelf ooit een rood hoofdstel voor Jippe, maar dit onderlegde is ook mooi.)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:05

Mies_Apollo schreef:
oranje was het toch :P

GRRRRRRR!!! ~~}>

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:13

Laura en Malin, wat leuk dat jullie samen hebben gereden! Stoer om toch door te rijden in de regen :D

Wat top dat je opleiding goed bevalt Jasmijn! Hopen dat je dat gevoel gaandeweg ook vast kunt blijven houden :) En wat is Romeo een heerlijk kereltje! En je vakantie klinkt als een heerlijke tijd, top dat je genoten hebt! Moet ik eigenlijk ook weer eens doen, echt lekker op vakantie :)

Ik had hem gewoon nog eens onder de douche gezet hoor Karina, of met een natte spons het zand eraf. Een nat paard is prima op te rijden :) Ben stiekem wel blij dat Jauke onder een exceemdeken staat :o Nooit een vies paard 8-)

Goed nieuws Jellie, als Flan alweer lekker uit zichzelf mee rent met de rest :)

Wel leuk Martine, dat je vriend de paarden ook wel ziet zitten! En wat een maf gedrag van Flavio, vooral dat het iedere keer zo opeens, zonder reden lijkt wel, komt.

Ik zie Jesse al helemaal dat bordje wegrukken om toch aan de computer knoppen te kunnen zitten! :)) Volgens mij is het een heerlijk manneke Heidi!

Het is ook leuk om zo bezig te zijn Anouk! En mijn ervaring is idd dat onze barokke paarden er veel aanleg voor hebben, ze hebben er ook echt plezier in! Ik heb wel eens met een hengst gewerkt die zo fanatiek in de spaanse pas werd dat hij beide benen tegelijk probeerde vooruit te steken en dan verbaasd was dat 'ie bijna op zijn neus lag :))

Die schapenfoto :)) Magnifiek Esther! En die vrolijke foto is ook super leuk, mooi koppie zit erop!

Jeetje Jus, dat is minder goed nieuws, sterkte met je moeder!

Adorno heeft zo'n zachtje uitdrukking Kelly, ik kan me levendig voorstellen dat je stapelgek op hem bent!

Wat sneu voor de pups Sanne! 1 van mijn angsten bij de hele dracht van Chai. Als alles goed gaat is het zo leuk, maar het is zo vreselijk als het mis gaat!

Owh Mayke, wat ziet Goloso eruit :oo Hij is er vast gelukkiger mee als jij :)) :+

Wat ziet Rints er goed uit Saida, glimt lekker en mooi rond, super!

Jeetje, dat waren alweer heel wat pagina's om bij te lezen, jullie gaan nu al weer veelste hard joh!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:17

hihi het topic bestaat nu precies 1 dag en we zitten nu al op 8 pagina's.....

500: 8 per dag = 62 1/2 dag voordat we in het nieuwe topic zitten....
Dus meiden die hem gaan maken jullie hebben max. 2 maanden :P SUCCES!!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:21

laulau85 schreef:
hihi het topic bestaat nu precies 1 dag en we zitten nu al op 8 pagina's.....

500: 8 per dag = 62 1/2 dag voordat we in het nieuwe topic zitten....
Dus meiden die hem gaan maken jullie hebben max. 2 maanden :P SUCCES!!!

We zijn inmiddels met zo'n 40 leden, als die allen 1 ding zeggen vul je al bijna 2 pagina's. Willen we het rustiger aan doen dan mag ieder max. 1 ding per dag posten :=

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:36

oeps dan zit ik vandaag al zwaar over mijn tax heen :P hihi...
Mag ik nou de komende 3 dagen niks meer zeggen?? :P

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:43

Idd, jij je mond houden de komende 3 dagen Lau :P En ik mag nu dus ook niets meer posten tot morgen :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:47

Haha ja we posten flink door!
Maar het is eigenlijk wel normaal posten, sommige HK topics kletsen ze veel onzin.
Dit is voornamelijk reageren op anderen en dingen vertellen die je bezig houden.

Mies Ja die heb ik wel maar zijn heel onduidelijk :j
Ik rij hem ook eigenlijk als ik alleen ben met niemand erbij.

Saida Wat een leuke foto's!
Dat rood is erg apart! Maar dan vind ik eigenlijk je dekje er niet heel mooi bij staan haha....
Wat dat betreft vind ik dan als je aan een onderlegt hoofdstel begint dat het wel moet matchen... daarom hou ik van zwart met bling :D

Amable Dank je, het is ook een heel zachtaardig en super intelligent paard :)

Sanne Ik moet nog wel wennen aan het nieuwe logo hoor!