En hoe maken jullie dan de hengstenvlecht?
Bovenop de manenkam of juis erlangs? Of is dat weer een merrievlecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lowara schreef:erbovenop is de hengstenvlecht, eronderop ( normale manier van vlechten) is de merrievlecht
ikzelf ben sindseen jaar overgegaan op de hengstenvlechten omdat deze dichter tegen de kam aanliggen.
ziet er netter en strakker uit, en creert de "speknek" look
Sjolvir schreef:stomme vraag, die vlecht in mijn profiel (of in onderschirft topic 1e wedstrijdje, zijn dezelfde foto´s )
Is dat nou hengste of merrie vlecht. vraagteken.
(ik was allang blij dat ie bleef zitten met overdosis aan equistar en beginnend vlechter.)
Wig_love schreef:Whinnylando schreef:Ken je Coboy Magic? Is ook heel fijn voor lange manen.
Ik vind het wel handig als die lange manen ook op stal in een aantal vlechten zitten. (we hebben er 1 gehad met manen van een meter) Om zoveel tijd dan even wassen en goed uitkammen, ook tegen de jeuk, werkte goed
Die van mij zijn nog langer, maar uitkammen is zonde, je trekt er zo veel onnodige haren uit.!
roooosje schreef:Ik heb ooit eens een tip gelezen: Gebruik geen paarden elastiekjes, maar 'mensen'-elastiekjes.
De rubber paarden elastiekjes 'plakken' als het ware aan de manen, waardoor je het kapot trekt als je het elastiekje eruit haalt. Bij jezelf zou je ook nooit zo'n bruin rubber elastiekje in doen (auw!), maar dan kies je zo'n gekleurd ding die je bij de drogist koopt, deze zijn ook in een kleine maat te koop.