springen met fries

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boshuisje

Re: springen met fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:04

Mijn fries kan wel springen (niet hoog). En als we samen springen dan geeft ie standaard altijd een bok erachteraan... (heb er al naast gelegen) dus dat doen we maar niet meer, hahaha. Bij hem moeten de voetjes aan de vloer.

Als we in het bos rijden en een boomstam moeten passeren dan gaat het vaak met een hoop gestommel... blijkbaar geen zin om de pootjes op te tillen, hoe actief ik hem ook naar een boomstam toe rijd.
Nee, het is echt niet zijn ding.

Vind het wel heeeel leuk om de springende friesjes te zien op foto, leuk.

emmeley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:27

Spring met mijn friesje ook zo nu en dan ter afwisseling van de Dressuur.
Hij kreeg in de dressuur de vliegende wissel niet voor elkaar, maar door het springen van meerdere hindernissen kreeg hij langzaam in de gate dat het makkelijker is om om te springen.
Dus voor de dressuur heeft het ook zeker voordelen.
Tja en afwisseling is natuurlijk voor ieder paard goed

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:16

mijn fries kan erg goed springen, techniek natuurlijk niet perfect. Maarja wat wil je verwachten.
Ze vind het overrigens erg leuk om te doen.
Hier een foto van ons springmoment (niet ons record hoor ;), die staat toch op de 1.10 als het goed is)
Afbeelding

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:26

het friesje waar ik mee rijd hebben we het echt moeten leren... hij begreep het gewoon niet maar omdat ik hem wel eens in de twee weken mee nam naar springles is het uiteindelijk toch gelukt... eerst beukte hij overal dwars door heen ( maximaal 30 cm hoog). of er nou een grondbalkje lag of niet maakte niks uit. drafbalken kende hij wel van het longeren aan de lange lijnen. halverwege de winter ging ineens de knop om. telkens op het moment van afzeten gaf ik flink been en in eens begreep hij dat. dus dat hebben we langzaam uitgebreid. alleen combinatie's als dubbel en drie sprong wil niet. hij komt gewoon nooit uit omdat zijn galop zo anders is als van de andere ( grote kwpn paarden) in de les. en hij springt wel braaf maar het risico is mij gewoon te groot en ik vind het ook neit eerlijk naar hem toe om hem dat te laten doen als ik weet dat het gewoon niet kan. nu hebben we echter een nieuw probleem hihi. hij word zo heet nu met springles dat ik hem geregeld bijna niet meer kan houden. en toen ik laatst luisterde naar de instructie terwijl ik rond draafde heeft menneer zelf besloten dat hij vast ging beginnen met een hindernis vlak bij de hoefslag.... dat was best wel humor.

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:42

hee allemaal,
ik heb net een friese merrie; Hinke.
Ze vind springen zo geweldig dat ze soms zelfs echt HEET word.

Xx

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:03

Ik heb ook nog een fotootje gevonden van ons Reinou fan it Jachthûs die wel graag es een sprongetje neemt :D

Afbeelding

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:21

Ik spring wel eens met 1 van de hengsten over een greppeltje, is dan niet écht springen, over hindernissen enzo, maar hij vind het wel leuk! :D

zib

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:25

WildChild schreef:
Friezen kunnen niet springen?

http://i191.photobucket.com/albums/z250 ... de223b.jpg
Hoppateeee!

Ik denk wel dat je Fries er gevoel voor moet hebben, er zijn er een hoop die het principe niet snappen. Hidde vind het nou eenmaal leuk dus we draaien eens in de twee weken een springlesje mee, is absoluut niet slecht hoor, eerder goed voor de conditie! :) Natuurlijk moet je je grenzen kennen maar hij doet absoluut niet onder voor de rest, hij heeft nu zelfs zijn eigen bruine springset! :D

Wowie dat ziet er gaaf uit
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 10-02-11 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto quoten. Foto in link geplaatst.

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:50

de mijne vind springen ook super! doe het echter niet meer ivm 2 peesblessures die ze gehad heeft(niet door springen hoor!)
Afbeelding

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:25

Ik wil binnenkort ook met een fries gaan springen met als doel een parcoursje van 40 cm rond te komen. Ben benieuwd.

kiwiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:33

Het is gaaf hoor om met een Fries te springen.
Gwn doen !

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:11

Nu krijg ik ook weer kriebels om het weer te proberen.
Heb het al eens geprobeert. ze vond het heel leuk alleen snapt ze nog niet dat het ze het kan.

Maarja, zo snel je haar loslaat kan ze wel 1.20 springen zonder hindernissen. Had er nog foto's van maar stonden op mijn telefoon die gestolen is.
Dan dacht je echt dat er een hindernis van 1.10 weg gephotoshopt was.

Dus dan gaan we nu maar weer eens proberen. Cavaletti doet ze overigens heel erg goed.

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:42

Haha mijn 3 jarige loves to jump :P

Zou willen dat ze het niet leuk vind..

een draad van 90 cm halve meter niets, weer een draad van 90 cm..
Ze springt er gewoon overheen.. we lachen er maar mee en roepen dat ze ons wil vertellen dat ze graag in de springsport wil ;) maar het is eigenlijk alles behalve grappig.. gelukkig heeft ze nog wel respect voor het prikkeldraadje om de weide heen..

brendatje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:02

Tjaaa.... Heel veel friezen zijn anders he! Maar ik ben met die van mij gewoon begonnen met springen en ze vond het echt geweldig! Ik spring nu ongeveer 60 cm.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 00:46

Ik heb vandaag die van mij over een balkje leren stappen was voor de aller eerste keer. De eerste keer ging ze erover en tikte ze aan, de tweede keer was wat eng, de derde keer trapte ze de balk met achterbenen weg, en de vierde keer sprong ze vanuit de stap zo'n 80 cm omhoog haha. Niet eens over de balk. Was best een komische zicht. Maar dat ze kon springen dat was al bekend.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:48

Ik heb toevallig zondag weer een springles. Het springen gaat nu al veel beter, hij blijft eindelijk mooi aan elkaar tijdens het springen (het heeft wat tijd gekost, maar dan heb je ook wat!) en gaat er mooi overheen. In-uitjes en 60cm was allemaal geen probleem. Helaas is onze bak eigenlijk net iets te zwaar en te verend voor het springen :( Dus het is al snel te vermoeiend voor hem omdat hij niet zo makkelijk los van de grond komt, maar hij blijft het doen met de oren naar voren, dus ik ben er blij mee! Ik zal eens kijken of mn moeder foto's wil maken van het springen zondag.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:09

ze zijn zo zalig, ik vind ook dat je met een fries paard kan springen, je mag gewoon niet forceren.

xx elise

loveyou174

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:06

ik wil ook beginnen met springen met mijn fries maar het weer laat het niet echt toe
leuke foto's :D

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:37

Toen ik Friso, mijn Fries, net had, had hij nog nooit gesprongen. Paardje liep gewoon vol door de hindernis heen en stapte precies OP alle balkjes haha. Hij was ontzettend braaf, maar zo lomp! Ik bleef het met hem oefenen en na een tijdje begon het al steeds beter te gaan. Nu, 4 jaar later is hij nog steeds een beetje lomp met balkjes, maar hij vindt springen helemaal geweldig! Tussen de kwpn'ers sprongen we 1.10 meter in de springles en dat ging super. Ik wil even zeggen dat springen helemaal niet slecht is voor een Fries, dat is onzin! Je moet alleen niet te hoog gaan, niet te veel, niet te vaak. Het blijft natuurlijk wel zo dat Friezen er.niet op gebouwd zijn. Ik ben met Friso uit de springles gegaan omdat ik niet meer van hem kon vragen dan dit. In de mate waarin wij sprongen, was ik bang dat zijn gewrichten beschadigd zouden raken. Als er wat met hem zou zijn, zou ik mezelf alleen maar de schuld geven.

Zolang je niet over z'n grenzen heen gaat kan springen prima met je Fries, waarschijnlijk wordt hij er alleen maar handiger van in z'n lijf.

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:46

gister voor het eerst gesprongen met een friesje die ik rijd! en ze deed het super. ik had de hindernis lekker laag dus ze draafde eigenlijk er alleen maar overheen haha maar volgende keer ga ik ietsje hoger proberen! hier de foto's: [SPR-ITP] Springpaard in de dop!
ik spring vooral voor de afwisseling, maar als we op het niveau komen dat we een BB parcourtje kunnen doen lijkt me dat wel leuk! maar ik wil niet te snel gaan, lekker rustig opbouwen!

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:36

Hier nog 1 die kan springen maar ook regelmatig de boel omver loopt! Heb nu alweer een tijd niet gedaan maar denk dat ik binnenkort weer een sprongetje ga doen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:43

Hier ook een springende Friese merrie,ze vind het hartstikke leuk en als ze met z'n allen vrij lopen in de bak dan is zij de eerste die over de hindernis springt,en wat ze ook wel doet is hup erover,in de ankers,omdraaien en nog een keer springen.

Onder het zadel is het record 80cm,hoger gaat ze balkje's eraf gooien dus hou ik het mooi wat lager. Is het voor beide leuk.

Chellebel21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:29

Mijn eerste friese bijrijdmerrie heb ik ook gewoon leren springen !
Om haar achterhand sterker te maken, ben ik begonnen met balkjes
lopen. Daarna ben ik gaan longeren en heb ik de balkjes 10cm van
de grond gezet zodat ze goed haar achterbenen moest optillen.

Toen dit allemaal goed ging, eerst vrij springen met een lage hindernis
en daarna er zelf op gaan zitten :)

Ze vond het erg leuk om te doen maar ik hield de hindernis wel laag aan.

Afbeelding

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:16

Afbeelding

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:26

Dit doet ze uitzich zelf springen vindt ze geweldig , ( alleen ik niet :+ )

Afbeelding