[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:34

Heidi & Marcel -> Van Harte Gefeliciteerd met jullie Trouwdag vandaag! Go jij! Go jij!
Mooie foto's van de Bunschoten-dag!

Patricia -> Jij en Peter ook Van Harte Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
Wat een mooie bos rozen!

Frits is echt totaly not romantisch, maar vanmorgen ontdekte ik dat hij een grote bos met tulpen heeft gekocht voor mij!
Op zaterdagavond komt er altijd een man langs de deuren met tulpen, en normaal als ik er niet ben dan koopt Frits niets, maar nu zomaar wel!
Wat een schatje is het toch! Lovers

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:54

Patricia: jij ook van harte dan Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

en allemaal bedankt Haha!
Ja we gaan zo eerst naar de paardjes.
Machonito mag lekker op zijn landje spelen zoals altijd Vork
en daarna buitenritje maken.
Ik denk dat ik maar op llano kruip omdat Baron heerlijk drukjes is als we naar buiten gaan en met me heup zit dat nog niet echt lekker.
Hij wil een keertje uit racen en met mij erop durf ik het niet aan Bloos
Dus mag Marcel hem uit laten racen op de ruiterpaden.
dat heeft ie gewoon eventjes nodig 1 x in de zoveel tijd moet je ze gewoon laten gaan Bloos
energie eruit laten springen haahahahaha.
En aangezien Baron op het momend super vrolijk is Hyper!
en niet elke dag of week naar buiten gaat omdat het met mij eventjes niet kan is hij dus hyper.
Hij rijd wel met mijn verzorgster erop maar zij mag nog niet alleen naar buiten alleen onder ons toezicht en samen met een ander paard. Bloos
maar dat komt wel ze begint goed zijn trukken doos tekennen Tong uitsteken

Nou ik stop maar eerst eventjes eten en dan paardjes en dan vrolijk feest vieren met zijn 2 tjes Tong uitsteken

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 11:36

Anita: Heb je nog zon gehad, bij ons was het redelijk weer. De zon kwam later er af en toe een beetje door piepen. Maar het was buiten licht genoeg om mooie foto's te maken.

Heidi: Toe maar weer, jij hebt inmiddels zeer beroemde paarden Knipoog
Gefeliciteerd met je 1jarige huwelijk!

Ilona: Ik hoop voor je dat je uitgenodigd wordt!! En daarna natuurlijk dat ze je aan nemen. In je eigen dorp, dat is onwijs handig!

Soeske: Nee, dat Fries is voor mij helemaal Abracadabra!! Bij mij op de Hanze zitten best veel Friezen en als die elkaar tegen komen gaan ze gelijk Fries praten en dan waan ik me in het buitenland Knipoog
Wat een druif, die shet van jou, hahaha, moest wel lachen toen ik het las. Maar je moet je wel een ongeluk geschrokken zijn Ach gut Hopelijk heeft hij niet vaker van dat soort geintjes!

Patries: Ik kan je verzekeren dat er echt prachtige foto's tussen zitten. Ik moet ook zeggen dat ik gisteren een goede fotografen dag had, want ik heb wel heeeeeeeeeeeeeeel veel goed gelukte ( 372 Schijnheilig ) foto's!
Wat een prachtige bos rozen! Ik zou wel willen dat mijn vriend zo attent was Bloos

Fanny: Ik snap je verhaal niet helemaal. Maar ik vind het wel heel rot voor je dat je zo onzeker bent over zijn toekomst! Ach gut Is er echt niks meer aan te doen, kan hij niet nog blijven leven als weide paard?

Saida: Ik denk dat ik het niet in ga pakken Tong uitsteken Ik denk niet dat we genoeg pakpapier hebben Tong uitsteken
Gelukkig kunnen we zeggen dat het een beetje beter gaat met Cipke, nu hopen dat hij voor de rest een heel gelukkig leven kan gaan hebben!
Arme boer Ach gut Het gaat zo wel heel slecht met hem! Hou oud is hij?
Gelukkig ook nog goed nieuws! Wat leuk dat je zo met hem gespeeld hebt, dat vind ik altijd zo leuk om te doen!
En wat heerlijk dat je weer op Grytsje kan rijden!

Peet: Leuke foto's! En Tsjillert had ik gelijk herkent aan dat prachtige koppie en die mooie nek van hem!

Net werd ik gebeld door Otje zijn baasjes, Otje is ontsnapt!! Of ik snel wilde komen. Dus ik ben samen met mijn moeder op de fiets gesprongen, want een beetje hulp is nooit weg. Maar het probleem is nog steeds dat ik hem niet kan pakken, want dan gaat hij er weer vandoor. Dus na een tijdje met snoepjes geprobeerd hem in de wei te lokken hadden we nog steeds geen succes, want hij kneep er steeds weer tussen uit.
Gelukkig heb ik daar wel 3 (ja, 3! Bloos ) longeerlijnen daar hangen, dus hebben we hem daarmee proberen in te sluiten. Mijn moeder stond alleen nog niet goed klaar en had de longeerlijn tussen haar vingers gewikkeld, kwam Otje weer terug racen en door de longeerlijn heen. Mijn moeder kreeg de longeerlijn toen bijna niet los en nu heeft ze helemaal bloederige en kapotte vingers (en voel ik me schuldig). De 2de keer ging het gelukkig wel goed. Dus Ot staat inmiddels weer braaf in zijn weitje en mijn moeder zit met haar vingers in een bakje met soda.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:28

Even een voorproefje van de foto's die ik gisteren bij Patricia heb gemaakt. Kijk en geniet van deze prachtige heren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kwijl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's spreken voor zich denk ik Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:50

Heidi en Marcel Gefeliciteerd met jullie 1 jarig officieel bestaan samen Haha! Haha! !!! Gaat echt zooo snel, weet nog vorig jaar, dat ik erbij was. Clown

Patries en Peter, ook jullie van harte met jullie 5 jaar! Haha! Mooie bos bloemen!

Sanne & Patries: Gezellig dagje gehad lees ik! Haha! Kan ook niet anders met 2 liefhebbers van barokjes en nog 2 barokjes erbij Haha! .

Sanne: Heeeeele mooie foto's van patries dr kanjers hoor! Je begint het al aardig goed onder de knie te krijgen dat fotograferen! Ja En stout Otje toch! Tong uitsteken Gelukkig staat ie weer in de wei... maar arme moeders dr vingers moesten er onder lijden lees ik... Ach gut

Peet & Djemo: Gezellig zeg zo met ze 2e Haha! Leuke foto's zo samen Ja Ziet er goed uit! Veel plezier vandaag met de buitenrit

Fanny: Schrikken zeg van Monse.. Maar die mocht toch sowieso nooit meer bereden worden? Omdat ie niet 100% goed was meende ik??! Wel sneu voor m Ach gut Doe voorlopig maar rustig aan....

Saida: Ojee... ik maak me toch wel zorgen om die kleine Cipke.. Ach gut Plingurf het bijna niet te vragen * maar wat als het niet beter gaat, is er dan een kans dat ie word opgegeven....? Verdrietig Ik hoop het iig niet! Maar zoals ik het nu lees gaat het alles behalve goed in die korte tijd van zn leventje.. Wel positief nieuws over Grytsje las ik! Fijn hoor zo lekker rijden! En met Goloso gespeelt Haha!

Gister was het heeerlijk weer zeg. Jammer dat Amanda niet in de buurt was Haha! Ik had maar wat graag een lekkere buitenrit met dr gemaakt. Hopen dat deze 2 weken VAKANTIE Haha! (jippie!) ook eens mooi weer word, zodat ik een lekkere lange rit kan maken Ja Ik heb er zin in hihi.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:04

Wow Sanne... dat zijn prachtige foto's geworden!!!!!! Vingers aflikken Haha! Afgod

Otje is wel heel stout lees ik... uit ervaring(helaas) weet ik dat opgegeschuurde vingers door een longeerlijn erg pijnlijk zijn Scheve mond
Gelukkig hebben jullie Ot wel weer op z'n plek gekregen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:54

Patries: Ten eerste gefeliciteerd, wat een prachtig boeket rozen!
Sanne: Goh, leuk dat je een aantal dagen daarheen gaat.
Wel goed voor de aanstaande mama zorgen he Haha!
Hahaha, een reuze-duizendpoot Haha!
Sjeeminie, wat vervelend voor je moeder! Foto's zijn zeker mooi, Patries je kanjers staan er goed op!
Saida: Sjee, wat een ellende voor dat kleintje..
Nog bedankt voor je berichtje op hyves trouwens, lief Lachen
Wat een narigheid met die boer nog steeds, echt vervelend voor hem.
Klinkt leuk met Goloso! En wat lief van Frits, de mannen zijn in een romantische bui!
Ilona: Ja, aan de ene kant is dat ook wel tof, maar vind dat pure contact juist zo fijn Haha!
Spannend, je sollicitatie! Een reactie duurt meestal nog wel ff, je bent er wel op tijd bij iig Knipoog
Jaa je moet naar alkmaar komen hoor!!
Anita: Hihi, zo af en toe een kwpner er tussendoor is ook leuk om te zien Haha!
Ziet er goed uit!
Zusje: Gefeli met Bandito! Heb zin dat hij hier heen komt...
Karina: Fijn dat het zo goed gaat met Veludo!
Die mugjes, nou ik was gisteren bij Furia, was echt sneu!
Hij was helemaal lek gestoken, tussen zijn billen en onderlangs naar zn buik toe..
Barste van de jeuk, vond het echt sneu.. VD week maar anti-vliegen spul halen.
He, ik zie nu pas dat je in Koedijk woont?? Vlakbij is dat, leuk!
Djemo Djee djee is wel echt mooi zeg!
Esmee: Onwijs gefeliciteerd!
En al zin dat ie naar NL komt, bijna zover!
Yenneke: Echt gaaf hoor dat je nu lekker op je kerel kan!
Mies: Leuk hoor, je maakt het wel spannend met welk paard je uiteindelijk thuis komt Haha!
Soeske: Nohhh, wat een boefje bram zeg!!
flamon: Wat naar zeg... Maar hij zal heus niet naar de slacht gaan toch, ik hoop voor je dat hij snel beter loopt!
Peet: Leuke foto's en wat een boefje die Tsjillert zeg..
Heidi&Marcel: Gefeliciteerd met jullie 1-jarig huwelijk!
Jullie waren inderdaad erg schattig zo handinhand!

Het weer was inderdaad echt prachtig gisteren, heel warm.
Maar de dag had een vreselijk begin..
Sommige hebben het al op Jasmijns hyves gelezen, maar onze opa is zaterdagochtend vroeg overleden, heel plotseling.. We zijn er allemaal helemaal kapot van, zo onverwachts Vriendjes zijn?

Mijn opa&oma zijn hele vitale, actieve personen. Ze hebben ons ondersteund met de aankoop van Furia destijds, en zijn helemaal gek van hem. Toen ik op mijn afgelopen verjaardag (november), op stal kwam, hing er een heel lief houten bordje met "Furia" er op geschreven, dat had mijn opa helemaal zelf gedaan (en mijn oma had de letters gedaan), ook zelf aan de box opgehangen etc.
Ze kwamen vaak op stal, ook als ik er niet was, dan gingen ze lekker op een bankje samen zitten genieten. Ze hebben 62 jaar met elkaar mogen zijn, en het is zo een geweldig stel! Echt superlief, elkaar plagen maar de liefde straalt ervan af Lovers . Ze zijn ook gek op hun 4 kleinkinderen (ons gezin dus), en hun 2 kinderen, mijn vader en mijn oom maar mijn oom heeft geen gezin, we zijn dus een kleine&hechte familie. En nu natuurlijk ook hun achterkleinkind, mijn lieve nichtje Juna van bijna 3. Gelukkig heeft mijn opa dit nog mogen meemaken, ook op haar was hij helemaal gek.

Ik wist dat mijn opa een griepje had de afgelopen week, maar voor de rest was er niks aan de hand. Ze houden zich ook altijd wel wat stoerder, maar het was maar een griepje. Achteraf hoorde ik wel dat er donderdag was vastgesteld dat opa bronchitis had, de dokter was langsgeweest en mijn oma moest bellen als er de volgende dag (vrijdag) geen verbetering was.
Mijn oma belde vrijdag, de assistente zei dat ze de andere dokter (het zijn er twee) zou inlichten en als er voor half 2 die middag nog niet was teruggebeld moest mijn oma zelf terug bellen. Dat deed ze, maar ze kreeg de voicemail. Hoe stom ook, maar als de arts was langsgekomen en hem in het ziekenhuis had laten opnemen..

In ieder geval, om 3 uur in de nacht werden mijn ouders wakker gebeld door mijn oma in tranen, zij gingen onmiddelijk naar het huis, maar ik moest thuis blijven, de kleine (Juna) sliep namelijk bij ons.
Ik vroeg nog of hij in het ziekenhuis lag maar hij was nog thuis. Ik dacht bij mezelf, hij kan niet doodgaan, dat kan gewoon niet je maakt het erger in je hoofd. Hij moet nog zien welke opleding je gaat doen, hoe het met Furia verder gaat Verdrietig
Om een uur of 7 in de ochtend, kwamen mijn ouders thuis, ik had verwacht dat mijn opa in het ziekenhuis was opgenomen, maar hij was al overleden.
Mijn oma heeft hem zelf nog geprobeerd te reanimeren, hem verteld dat ze haar niet in de steek mocht laten, god, ik vind het zo verschrikkelijk voor haar.. Het ambulance personeel heeft hem daarna ook gereanimeerd en zijn hart weer aan de praat gekregen, hij is levend het ziekenhuis ingekomen. Maar hij zat zo vol met vocht, zijn hart werkte maar voor 1/5 nog en hij is dus overleden. Hij heeft ook geen pijn gehad en is de hele tijd buiten bewustzijn geweest, als ze hem weer levend hadden gekregen was hij waarschijnlijk invalide geweest.

Ik ben compleet ingestort toen het werd verteld, heb de hele ochtend alleen maar gehuild. Mijn oma was er, mijn oom en mijn ouders, iedereen compleet van de kaart. Had mijn vriend gebeld maar hij nam niet op, dus stuurde hem een smsje en hij kwam om tien uur meteen naar me toe Lovers Hij heeft me gigantisch gesteund vandaag en gisteren, de schat.
Jasmijn en mijn oudste zus werden op de hoogte gebracht, kwamen zo snel mogelijk uit hun werk.
Mijn arme nichtje snapte niks van die huilende mensen, maar ze snapte uiteindelijk wel dat opi niet meer kwam, dat omi nu alleen was..

Gelukkig kwam mijn vriend dus, we hebben eerst een tijdje rondgereden in zijn auto, toen kwamen we in Santpoort uit, daar is een prachtig natuurgebied, waar we heerlijk hebben rondgewandeld, terwijl het steeds warmer werd. Hij wist me echt heel goed af te leiden, om een uur of 5 zijn we richting mijn huis gegaan. Nog even met mijn oma en de rest van de familie gezeten en toen ging mijn oma naar huis en ben ik nog langs Furia geweest.
Daar ook aan de staleigenaresse verteld, die ze dus ook kende omdat ze vaak langskwamen.
Toen begon ze me te knuffelen en toen ging het weer los.. Zo verschrikkelijk..
Hele tijd staan praten en ineens voelde ik het weer opkomen, heb ik al vaker gehad.
Klam zweet, bloed heet, rillingen, suizen, misselijkheid.. Ben snel gaan zitten en kon net voorkomen dat ik wegzakte. Val namelijk flauw bij ernstige prikkels (hitte, emoties etc).
Gaan zitten maar het gevoel ging niet weg, Jitske ging snel water halen en toen kwam Antine (dochter van Jitske) weer me ook knuffelen Ach gut Gelukkig ging het langzamerhand wat beter en ben ik niet flauwgevallen. Uiteindelijk stal uitgemest en weer naar huis.
Gelukkig had mijn vriend voorgesteld dat hij me weer kwam ophalen en ben bij hem wezen slapen, lekker tv gekeken en heeft me de hele tijd vastgehouden.
'S ochtends waren we vroeg wakker en ik was in de douche, opeens weer hetzelfde als gisteravond, dat is zo verschrikkelijk! Ik word dan zo boos omdat mijn lichaam me dan gewoon in de steek laat Verdrietig Nu werd ik ook extreem misselijk en mijn lichaam gaf over zonder dat er iets uitkwam. Mijn vriend stond er gelukkig bij, douche aangezet en uiteindelijk ging het weer beter.

Ik voel me wel oke op het moment, omdat ik me het gewoon niet kan voorstellen dat hij er niet meer is. Dat flauwvallen is gewoon van de emoties die toch door je lijf gieren ook al druk je ze weg.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden zo'n heel verhaal, maar het is gewoon fijn om even alles op een rijtje te zetten.
Verdrietig

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:59

Ja ik vind het zo vreemd, en afschuwelijk dat hij er niet meer is..
En onze arme oma, kom net van haar vandaan.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:03

Jasmijn en Madelief, heel veel sterkte..

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:04

Madelief en Jasmijn: Gecondoleerd en heel heel veel sterkte!!!!
Je weet dat de dag komen gaat dat je opa of oma overlijdt, maar je bent er nooit op voorbereidt en het is altijd veel en veel te vroeg!

Zal een kaarsje voor hem branden vanavond.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:10

Superlief van jullie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:37

Madelief en Jasmijn, gecondoleerd Vriendjes zijn? Heel veel sterkte de komende tijd! Ach gut

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:16

Jasmijn en Madelief: Gecondoleerd!!! Heel veel sterkte de komende tijd Vriendjes zijn? Ach gut
Zo onverwacht komt hard aan en dan hadden jullie ook nog zo'n goede band. Nogmaals heel veel sterkte!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:09

Jasmijn en Madelief: gecondoleerd Huilen Ontzettend veel sterkte, ook voor jullie familie Ach gut Vriendjes zijn?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:32

Jasmijn en Madelief, enorm veel sterkte. Super dat je het zo van je af kunt schrijven, geef je verdriet alle ruimte die het nodig heeft.

Ik woon nu inderdaad in Koedijk, aan het kanaal. Paarden staan hier paar honderd meter vandaan aan de nauertogt, in het Geestmerambacht.

Prachtige foto's van de paarden van Patries, geweldig!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:37

Jasmijn, Madelief, wat een enorm verdrietig verhaal en wat plotseling. Wat akelig voor jullie oma.
Meiden gecondoleerd. Heel veel sterkte met dit grote verdriet en gemis.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:25

jasmijn en madelief hele veel sterkte met het verlies van jullie opa
ik hoop dat jullie een beetje stuen hebben van onze berichtjes hier
il wil jullie verdere familie ook heel veel stuen wensen met dit grote verlies
hou jullie haaks
veel liefs peet +famillie Ach gut

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:04

heb nog heerlijk buiten gereden met een groep van 7 man
incl. djemo en marielle wat erg goed en gezellig was
morgen weer een buitenrit met de les ,neem ze lekker mee naar buiten hihihi beter dan in die warme binnenbak lesgeven,

tsjillert viel een beetje makkelijker weg te rijden bij het land heb eerst ff in de bak gereden en ben toen weggereden met hem morgen maar kijken hoe het gaat

heb verder hele mooie foto`s van zasread gezien echt gaaf
en ilona gaat/wil een lange buiterit maken las ik

morgen komt celine haar pony ook bij tsjillert in het land erbij voor twee weken dus lekker samen rijden door het bos
Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:06

Jasmijn & Madelief Echt vreselijk voor jullie Verdrietig Huilen en ook voor je oma en de rest natuurlijk Ach gut Heel veel sterkte te komende tijd meiden.. Lovers Ach gut * Vind het heel knap van je geschreven madelief... !*

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:14

Madelief en Jasmijn, ik heb er geen woorden voor. Gecondoleerd en veel sterkte Ach gut

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:24

Iedereen ontzettend bedankt voor het medeleven.
Het is voor ons echt als een klap gekomen, er waren nog zoveel plannen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:30

Jasmijn, begrijp ik helemaal... Zeker omdat het onverwachts is komt de klap nóg harder.... Sterkte meis Kusje

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:36

jasmijn hoe is het nu met iedereen? gaat het een beetje
het is heel erg wat er nu gebeurd is en ik hoop dat jullie het met elkaar kunnen verwerken
nogmaals liefs peet Ach gut

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:37

sterkte meiden!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:05

Jasmijn en madelief:geconcoleerd, enveel sterkte met dit vreselijke verlies! Ach gut