Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gloa schreef:Ik ben nog geen trekpaarden tegen gekomen die geen ribbel/verdikking in de kootholte hebben![]()
De juiste voeding is stap 1.
De mijten kan je het beste behandelen met byemite of cydectin pouron. Die laatste is wat duurder maar wel het makkelijkst omdat je het op dezelfde manier toepast als vlooiendruppels bij honden.
Mocht je geen meewerkende dierenarts hebben dan kan je ook nog gebruik maken van vlooiendruppels voor honden. Voor de zwaarste honden en dan 1 pipet per been.
Blijf weg bij finecto! Ik heb dit voor langere tijd gebruikt bij mijn paard met 0,0 resultaat maar wel verhoogde leverwaarden.
Gloa schreef:Geen idee hoe cpl in de medische wetenschap wordt beoordeeld qua maatstaven.
Gloa schreef:Ik doe hier regelmatig met de uitdun kam de sokken van mijn trekpaard borstelen. Daardoor wordt het geen enorm dik verstikkend pakket en blijft er ook geen vuil in hangen.
mindful schreef:Gloa schreef:Ik doe hier regelmatig met de uitdun kam de sokken van mijn trekpaard borstelen. Daardoor wordt het geen enorm dik verstikkend pakket en blijft er ook geen vuil in hangen.
hoe en met welke kam verdun jij ze? Ik wil dat ook doen, dacht anders de buitenkanten van de sokken te scheren en gewoon in het midden wat te laten staan?
8nnemiek schreef:Niet uitspoelen inderdaad, en precies 10 dagen later moet je het een keer herhalen, dat heeft met de levenscyclus van de mijt te maken. Stal leeg halen en schrobben met detol is altijd aan te raden.
Staat hij veel op stal? Constante rustige beweging is echt heel belangrijk bij CPL.