lusitano praat en foto,s

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:19

Haha, Duijfje, misschien heb je gelijk en zijn het inderdaad lentekriebels. :D

Nouvel, wat zitten jullie in een mooie omgeving qua buitenrijden, wow! Ferro ziet er goed uit op het filmpje.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:37

Kennis van me heeft een papierloze (zij zegt Luso, ik denk cruzado ;) ) te koop. Temperamentje maar verder wel een braaf beest volgens mij, zij doet er ook cavalerie demo's mee dus hij is letterlijk bomproof. Dus als jullie nog iemand weten die een leuk paardje zoekt. :) Marktplaats link

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:06

rider schreef:
Kennis van me heeft een papierloze (zij zegt Luso, ik denk cruzado ;) ) te koop. Temperamentje maar verder wel een braaf beest volgens mij, zij doet er ook cavalerie demo's mee dus hij is letterlijk bomproof. Dus als jullie nog iemand weten die een leuk paardje zoekt. :) Marktplaats link

Waw...zeer veelzijdig paardje...weet je toevallig met wat deze Luso gekruisd is?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:25

Nee, dat weet zij ook niet. Ze heeft er geen papieren bij en hij heeft wel een brandmerk maar dat kon ik niet terugvinden in de database. Hij heeft ook geen 'stamboek'naam, op z'n paspoort heet hij Bolero maar hij komt uit 2009 en dat is een E-jaar.

Hij heeft in ieder geval in de arena gelopen. Dus misschien wel gewoon uit twee Lusitano ouders maar zelf niet opgenomen, of wel een kruising. Vind hem zelf qua hoofd en bouw wel iets weghebben van een luso-arabe, maar goed, is lastig te achterhalen. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:42

Wel een stoer dier!

DeniseSoares

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:49

Heb je misschien een duidelijke foto van het brandmerk, of, althans, jouw kennis?
Daph haar paard Cedro heeft in zijn paspoort een hele andere geboortedatum staan en naam.
Herkende het brandmerk en contact opgezocht...nja dat is al eerder in het topic aan de orde geweest dit verhaal haha..

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:47

Brandmerk ziet er zo uit:

Afbeelding

Het is zeker een stoer dier. :j Te groot naar mijn smaak maar voor de meeste Nederlandse ruiters zal dat waarschijnlijkju ist een voordeel zijn.

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:15

Even een vraagje hier (aangezien er volgens mij helemaal geen Facebookpagina's zijn waar je nou eens lekker kunt praten over Lusitano's). Ik zou eens een mooi Portugees zadel willen kopen. Rij zelf nu met een Ludomar Ronda en een Zaldi New Trades. Dit zijn hoog opgebouwde zadels (vind ik persoonlijk fijn want dan komen mijn lange benen niet onder de buik vandaan...). Graag zou ik jullie ervaring horen met Portugese zadels.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:56

Een goede vraag voor Rider denk ik. Die heeft mooie spullen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:24

rider schreef:
Brandmerk ziet er zo uit:

[ [url=m/YE1tzn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is zeker een stoer dier. :j Te groot naar mijn smaak maar voor de meeste Nederlandse ruiters zal dat waarschijnlijkju ist een voordeel zijn.

Afbeelding
Ik zie toevallig een vergelijkbaar brandmerk voorbij komen, is het zo als deze?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:53

Nee, die is open aan de zijkant en die ik bedoel helemaal dicht.

Faya ik kom later ff terug op je tuigage vraag.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:19

Faya_barock schreef:
Even een vraagje hier (aangezien er volgens mij helemaal geen Facebookpagina's zijn waar je nou eens lekker kunt praten over Lusitano's). Ik zou eens een mooi Portugees zadel willen kopen. Rij zelf nu met een Ludomar Ronda en een Zaldi New Trades. Dit zijn hoog opgebouwde zadels (vind ik persoonlijk fijn want dan komen mijn lange benen niet onder de buik vandaan...). Graag zou ik jullie ervaring horen met Portugese zadels.

Bij Gomes Equestre in Portugal kan je terecht voor de echte Portugese zadels. Ze versturen en maken ze op maat en zijn ook nog zeer vriendelijk geprijsd.
http://www.gomesequestre.com/pt/pagina-inicial

Wij hebben er al diverse zadels ( zowel een echte Portugesa, een Zaldi en een Relvas ) gekocht; prima service, ze spreken Engels en als je een keer naar Golega gaat, daar hebben ze een winkel, dan kan je uitzoeken.

http://www.gomesequestre.com/pt/loja-on ... alos/selas Ze maken de zadels in de kleur die je hebben wil, wij hadden toen een blauwe. Wij hebben de Portugesa uiteindelijk verkocht omdat we een zadel wilden met meer contact met het paard maar het zat echt heerlijk.

Op deze foto nog met de Portugesa toen Ultramar werd goedgekeurd.

Afbeelding

en iets beter te zien tijdens het werken met koeien:

Afbeelding

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:25

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:52

Ik heb ff gevraagd naar het brandmerk, kijken of we een antwoord krijgen.
Die Daphne postte is een Texeira da Costa

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:23

Vaak een puzzel, die brandmerken.

Twee x Tweet vandaag:

Vanochtend duttend zowat met zijn hoofd bij mij op schoot:

Afbeelding

En heel wat wakkerder smiddags op rit:

Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:39

Faya_barock schreef:

Zoals El Cid al zegt, Gomes Equestre is een fijne zadelmaker. Ik heb zelf ook goede ervaringen met Pedro Lopes (Sela Lusitana), spreekt ook Engels en bouwt je zadel helemaal naar wens op. Met een beetje deco erop ben je dan tussen de 750 en de 900 euro kwijt (in ieder geval de laatste keer dat ik er iets besteld heb, twee jaar geleden ofzo).

Portuguesa is inderdaad hoog opgebouwd (en breed) en zit erg fijn, maar je hebt daardoor wel weinig contact met het paard. Dat was voor mij de reden om voor Santi een Riano te kopen, wel de looks en de steun van een Portuguesa, maar iets minder hoog en daardoor meer contact. Mijn huidige zadel is van Marjoman, daar ben ik ook heel tevreden over.

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:30

Dank je wel voor je reacties rider!
Heb je van Marjoman de Relvas Lusitania?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 13:44

Whoeeeeeh zaterdag crosstraining met geisha

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:53

De Portuguesa zit inderdaad heerlijk maar door de hoge opbouw is er weinig contact met de paardenrug en je zit er wel heel erg "vast" in; het zijn natuurlijk zadels die van oorsprong zijn ontworpen voor stierenvechters en dan wil je wel graag erg vast zitten maar voor het gewone (dressuurmatige) werk zijn ze niet handig omdat de bewegingsvrijheid van de ruiter niet optimaal is.
In Portugal rijden overigens vrijwel alle dressuurruiters gewoon met dressuurzadels en zie je de speciale zadels alleen op de Hogeschool of tijdens speciale gelegenheden.

Het Portugese WE team rijdt wedstrijden met een Relvas model, ook een vaste, zachte, zit maar meer bewegingsvrijheid maar ze trainen met gewone dressuurzadels of een variant als de Zaldi Lusitanus zadels. Wij hebben de Zaldi Lusitanus de luxe en die geeft een vaste zit maar wel bewegingsvrijheid. Overigens gebruiken we nu een eigen ontwerp zadel, zonder kussens op een westernboom, die optimaal contact met het paard geeft en dus veel fijner is omdat de hulpen veel beter en puurder doorkomen.
De Zaldi Lusitanus de Luxe: http://www.equus-libris.com/catalog//ca ... hbaikwrmhv
Relvas model : http://www.baroquetrade.com/images/large/PL30%20SL.jpg

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:41

Faya_barock schreef:
Dank je wel voor je reacties rider!
Heb je van Marjoman de Relvas Lusitania?

Nee, de Riano Sillero. :)

Afbeelding

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:46

Langzaamaan lijkt Guapa ronder te worden...Het heeft tijd nodig, maar we komen er wel.
Een hulk zal ze nooit worden, het is een fijne merrie.
Maar wel mooi vind ik zelf, zeker nu ook haar manen steeds langer worden en haar staart.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:51

Keona: Hoe was de oefencross gegaan??

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:13

Kleine update over Alegria, ze was gisteren uitgerekend maar laat nog niks zien. Ze is wel heel zwaar en hoop dat ie toch wel snel komt nu.
Afbeelding
Afbeelding

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:21

Oeeeheoeoe bollie wollie!!!
Ben heel erg benieuwd wat zij heeft gemaakt hoor!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 22:00

Nou het is echt een toppertje. Hekjes, breedte sprong met hooi en hout, ijzeren olievaten, hekje met planten enz ze heeft alles gesprongen als ze even twijfelde legde ik het been iets meer aan en hup overal overheen. Ik heb ook filmpjes gemaakt je ziet de sprongen helaas niet heel goed. Maar heel blij met dit resultaat. We moeten nog veel oefenen ook dressuurmatig zijn we er nog lang niet. Maar heel blij met haar. Als ik foto en filmpje's heb zal ik de link delen
Ook super complimenten gehad over haar hoe ze het deed en oppakte , ieder een zag dat ze het leuk vond.

Jou merrie ziet goed uit denk dat net zo,'n type is als onze geisha.