[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:22

Reageer morgen op bovenstaande berichten :)

Onze buitenrit was geweldig! Twijfelde heel erg of ik der op touwhaslter zou rijden, toch gedaan en ze deed het top! Relaxt galopperen, bergjes klimmen en dalen en over een boomstam springen ze was echt geweldig <3
Afbeelding
Afbeelding

Heb gefilmt met mijn capcam dus zal die hier later plaatsen :)

Kris_P

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:32

@liindseyV ze zeggen toch dat als friese paarden op 3 jarige leeftijd 1,60 meten ze de perfecte lengte hebben? *\o/*
@chriske fijn dat het zo goed ging! Buitenritten zijn toch wel het leukst (vind ik :D )

Ik heb net even met lieukje grondwerk geoefend, ging best goed! :D
Morgen onze eerste rijles vind het echt heel erg spannend :x *\%/*

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:09

wow mooie hoogte al liindseyv :j

ziet er uit als een overheerlijke buitenrit chriske<3

komt goed joh kris_p!

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:44

Ik ben weer terug van de les :D
Het ging best goed! Ik heb wel nog veel dingen waar ik aan moet werken, maar het komt wel goed zei ze. *\o/*
Even een vraag
Doet of deden een van jullie friezen ook in draf heel hard rennen en dat je ze dan niet meer goed kan terug halen?
Of is lieuwkje gewoon zo raar? :+ }>

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:49

Fijn! Kris_P! Nee hanne die zette met twee benen tegelijk af en schoot er in rengalop vandoor :')

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:03

@hannelover ja dat kan ook }> :')
Doet ze dat nu niet meer?

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:31

Chriske wat een mooie omgeving! En wat super dat je haar zo op touwhalster kunt rijden. Leuke kleur ook trouwens :)

Kris_p wat fijn dat je les goes ging? Kun je lekker aan het oefenen. Merci heeft helemaal niet wat jij hebt . Die heeft n beetje vam het andere uiterste, moet goed mijn best doen ok haar actief te houden. Kom wel eens aan onze bak liggen want met proefrijden was ze iedere keer fijn voorwaarts :)

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:35

Ik heb vandaag ook wat met merci gespeeld. Eerst aan halster en touw wat geoefend met mee stappen, stoppen en achteruit. Mee draven vertikte ze. Toen maar los gemaakt. Toen had ze ineens wel zin om achter me aan te draven als ik weg rende :p heel grappig. Ze begon ook lekker met het hoofd te schudden en te doen tijdena het rennen dus geloof dat ze het wel leuk vond :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:48

Lindsey wat een mooi maatje heeft Siebert al, zal zeker nog wel wat bijkomen :D

Chriske wat een mooie omgeving, fijn dat je zo genoten hebt! Knap ook dat het zo op touwhalster kan.

fijn Kris dat je les zo goed ging! Geeske zet het vooral op het rennen als we het niet eens met elkaar zijn. Raak ik vaak m'n geduld kwijt en moet ik even rustig ademhalen en rustig verder rijden. Dan gaat het weer goed.

Maar kan je wel vertellen dat je dan een fijn paard hebt, ze heeft looplust en daar kan je later je voordeel uit halen.

Leasde voor Geeske een andere Fries en die was super lui. Met Geeske ben ik nu al veel verder in een kortere tijd.

Lonneke leuk om zo met haar te spelen!

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:57

@gett ik hoop ook dat dat later een voordeel is! Nu mag het wel iets minder. :+
Het is nu vooral dat ze eerst heel hard gaat rennen en je echt geen been mag geven en daarna moet je haar vooruit duwen want dan is ze moe :+

@_Lonneke Altijd leuk he als ze achter je aan rennen en dan spelen! ziet er zo schattig uit <3

Heb net nog even op de grond gewerkt, ze loopt braaf mee in stap en draf en stil zetten gaat ook al steeds beter. Ze kan nu ook heel goed achteruit lopen *\o/* (wilde ze eerst niet toen moest je echt duwen en nu hoef je alleen terrrrug te zeggen (met extra r :D ) en een beetje het touw naar achter doen en dan doet ze het :D .
Ik probeer ook vrijheidsdressuur te doen alleen ze snapt het niet zo goed :+ :?
Maar we hebben al een beginnetje van de jambette :D (ze teelt haar been op als ik het aanwijs met de zweep en eerst deed ze dat niet dus het is al iets :') )

Kunnen jullie eigenlijk vrijheidsdressuur trukjes?

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:30

Yke was eerst als Merci niet vooruit te branden maar nu moet ik soms echt de rem erop zetten _O- Yke kan jambette,kus,flemen,dingen aan raken ,zweep pakken beetje :D

Vandaag heb ik weer gereden en wat deed ze het Super!! Alles gaat nu veel beter en aan de teugel lopen doet ze nu veel beter,sneller & soepeler :o Mijn vriendin heeft foto's gemaakt *-:) en ik wil ze heel graag aan jullie zien :D dus ENJOY van mijn foto spam

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ja I know te diep en te losse teugel maar ze ging uit zichzelf dit doen :')

Afbeelding

Afbeelding
En een pirouette :P Just kidding gwn een galopje hahahh

Afbeelding
Is ze geen scheetje? <3

Afbeelding
<3 <3

Afbeelding
Kusjeeuh!!! <3 <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:44

Chriske wat een mooie omgeving! <3
Kris_P wat fijn dat je les zo goed ging! Menno kent zo'n 30 kunstjes. Alleen het liggen en zitten kent hij niet.
Leuke foto's ykelover!! Mooi zo in het rode setje!

Vandaag heeft het overbuurmeisje een buitenrit op Menno gemaakt. Was heel fijn en hij was erg braaf!
Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:42

Waauw mooie foto's yke_lover!!!

Kris_P, Siebe kent met mij geen trucjes. Ik ben allang blij als ie stilstaat als ik zeg dat ie dat moet doen :')
Zijn vorige verzorgster heeft er met mijn instructrice wel wat dingen aan gedaan en hij kan dus op commando de piaffe. :+ maar ook daarvoor gaan alle credits naar de instructrice, ik lift alleen maar mee dan.

Aah die lieve Menno!

Gett, fijn is dat he? Als je een paard hebt wat ook gewoon wil werken! Veel beter dan een hele slome die niet wil.
Dat van dat ademen herken ik :+ ik krijg het tijdens mijn lessen wel eens te horen: 'En nu nog ademen en dan gaat het beter.' En dat is ook gewoon waar...

Vandaag even bij Siebe geweest. Hij stond net in de wei, dus er moesten appels aan te pas komen om 'm te vangen. Opgezadeld, draaf ik aan... loopt ie achter niet goed -O- he oliebol.
Ik vind dat voor hem dan vervelender dan voor mezelf :') hij stond zo lekker in de wei, moet ie eruit voor niks... hopen dat het snel verholpen is! We dachten stijf/vast in zijn bekken. We wachten af!

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:25

Wow die van jullie kennen echt veel dingen van de vrijheidsdressuur, dat gaat bij mij nog wel even duren :')
@Yke_lover fijn dat het goed ging O:)
@renskep wat vervelend dat Siebe niet goed loopt, hopelijk word het snel weer beter!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:46

Komt wel goed hoor Kris, lekker Door blijven gaan!

Ik begin niet aan vrijheidsdressuur, veel te bang dat ik het haar niet goed leer. Heb ook wel paarden gezien die er super irritant van werden :+ en er misbruik van gingen maken.

Alleen de basis dingen moeten wel goed. Zo stond ze heel makkelijk in de trailer, maar achteruit ging wat moeilijker...

Yke gaat goed, ziet er al super uit!

Menno is ook een topper, zo braaf en fit!

Jeetje wat balen renske dat Siebe niet goed liep, hopelijk is het gauw over!

Vorige Fries was wel een topper hoor, maar had heel veel afwisseling nodig, meer buitenritten en vond dat hij voor de kar veel beter liep.

Maar dit is wel heel fijn ja!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:18

Kris_P schreef:
@hannelover ja dat kan ook }> :')
Doet ze dat nu niet meer?

Nee gelukkig niet :')

_Lonneke schreef:
Ik heb vandaag ook wat met merci gespeeld. Eerst aan halster en touw wat geoefend met mee stappen, stoppen en achteruit. Mee draven vertikte ze. Toen maar los gemaakt. Toen had ze ineens wel zin om achter me aan te draven als ik weg rende :p heel grappig. Ze begon ook lekker met het hoofd te schudden en te doen tijdena het rennen dus geloof dat ze het wel leuk vond :)

Haha wat leuk!

Kris_P schreef:
Heb net nog even op de grond gewerkt, ze loopt braaf mee in stap en draf en stil zetten gaat ook al steeds beter. Ze kan nu ook heel goed achteruit lopen *\o/* (wilde ze eerst niet toen moest je echt duwen en nu hoef je alleen terrrrug te zeggen (met extra r :D ) en een beetje het touw naar achter doen en dan doet ze het :D .
Maar we hebben al een beginnetje van de jambette :D (ze teelt haar been op als ik het aanwijs met de zweep en eerst deed ze dat niet dus het is al iets :') )

Haha er wordt hier lekker gespeeld met de paardjes zo te horen <3 ik doe af en toe ook wat vd hanne kan haar voetje optillen maar je kan het geen jambette noemen :+ en ze kan een klein beetje flemen :D en achteruit lopen en achtermij aanlopen maar dat is meer horsemanship :o

yke_lover schreef:
Yke was eerst als Merci niet vooruit te branden maar nu moet ik soms echt de rem erop zetten _O- Yke kan jambette,kus,flemen,dingen aan raken ,zweep pakken beetje :D

Vandaag heb ik weer gereden en wat deed ze het Super!! Alles gaat nu veel beter en aan de teugel lopen doet ze nu veel beter,sneller & soepeler :o Mijn vriendin heeft foto's gemaakt *-:) en ik wil ze heel graag aan jullie zien :D dus ENJOY van mijn foto spam

[ [url=m/9VWagH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/51YKyS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zVGnlP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dcvU7T.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NEK175.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cxvwU7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nbQxHc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Uo0DRu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is ze geen scheetje? <3

[ [url=m/WFiIiQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3 <3

[ [url=m/YWlZKS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kusjeeuh!!! <3 <3

Hele leuke foto's <3

Captain schreef:
Menno kent zo'n 30 kunstjes. Alleen het liggen en zitten kent hij niet.

Vandaag heeft het overbuurmeisje een buitenrit op Menno gemaakt. Was heel fijn en hij was erg braaf!
[ [url=m/xQbuep.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow dat zijn er veel :wow:
Ahw leuk!

renskep schreef:
Vandaag even bij Siebe geweest. Hij stond net in de wei, dus er moesten appels aan te pas komen om 'm te vangen. Opgezadeld, draaf ik aan... loopt ie achter niet goed -O- he oliebol.
Ik vind dat voor hem dan vervelender dan voor mezelf :') hij stond zo lekker in de wei, moet ie eruit voor niks... hopen dat het snel verholpen is! We dachten stijf/vast in zijn bekken. We wachten af!

Beterschap voor sieb!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:34

Afbeelding
Afbeelding
<3 <3 het avond zonnetje kwam er zelfs nog even bij!

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:40

@gett super mooie foto's <3

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:06

Kris_P schreef:
@liindseyV ze zeggen toch dat als friese paarden op 3 jarige leeftijd 1,60 meten ze de perfecte lengte hebben? *\o/*
@chriske fijn dat het zo goed ging! Buitenritten zijn toch wel het leukst (vind ik :D )

Ik heb net even met lieukje grondwerk geoefend, ging best goed! :D
Morgen onze eerste rijles vind het echt heel erg spannend :x *\%/*

leuk dat de grondwerk goed ging! jah ik vind buitenritten ook echt heerlijk :D
lees net over je les, floor deed dat in het begin vooral omdat ze der balans niet goed kon houden dat is nu al niet meer het geval :)

_Lonneke schreef:

wat leuk! haha lekker happy tijden het spelen heerlijk als ze zo meegaan!

Kris_P schreef:
@gett ik hoop ook dat dat later een voordeel is! Nu mag het wel iets minder. :+
Het is nu vooral dat ze eerst heel hard gaat rennen en je echt geen been mag geven en daarna moet je haar vooruit duwen want dan is ze moe :+

@_Lonneke Altijd leuk he als ze achter je aan rennen en dan spelen! ziet er zo schattig uit <3

haha uhm jah floor kent wel wat dingen :P begin klein komt vanzelf

Captain schreef:
Chriske wat een mooie omgeving! <3
Kris_P wat fijn dat je les zo goed ging! Menno kent zo'n 30 kunstjes. Alleen het liggen en zitten kent hij niet.
Leuke foto's ykelover!! Mooi zo in het rode setje!

[ [url=m/xQbuep.jpg]Afbeelding[/url] ]

knappe menno! die kleur staat hem echt mooi :)

yke_lover schreef:

Is ze geen scheetje? <3

<3 <3

Kusjeeuh!!! <3 <3

wauw dat rode staat gaaf, zag foto's van jullie op insta voorbij komen kan dat :)?

renskep schreef:
Waauw mooie foto's yke_lover!!!

Kris_P, Siebe kent met mij geen trucjes. Ik ben allang blij als ie stilstaat als ik zeg dat ie dat moet doen :')
Zijn vorige verzorgster heeft er met mijn instructrice wel wat dingen aan gedaan en hij kan dus op commando de piaffe. :+ maar ook daarvoor gaan alle credits naar de instructrice, ik lift alleen maar mee dan.

Aah die lieve Menno!

Gett, fijn is dat he? Als je een paard hebt wat ook gewoon wil werken! Veel beter dan een hele slome die niet wil.
Dat van dat ademen herken ik :+ ik krijg het tijdens mijn lessen wel eens te horen: 'En nu nog ademen en dan gaat het beter.' En dat is ook gewoon waar...

hoe gaat het nu met hem?

gett schreef:
[ [url=m/66quaz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QxHg7Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3 <3 het avond zonnetje kwam er zelfs nog even bij!

awh wat een lieve foto's <3

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:48

chriske schreef:
yke_lover schreef:

Is ze geen scheetje? <3

<3 <3

Kusjeeuh!!! <3 <3

wauw dat rode staat gaaf, zag foto's van jullie op insta voorbij komen kan dat :)?

dankjewel :) zeker kan dat :) vast zeker op @friesianyke hoe heet jouw account dan? :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:13

ah leuk ga ik volgen! blond_1996 haha :)

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:56

Ik had vandaag minder tijd om iets met lieuwkje te doen, heb haar wel zelf binnen en buiten gezet maarja dat was nou ook niet echt wat ik had gehoopt. Ik had veel liever even willen spelen maarja. :(
Dat ik vandaag minder tijd had was trouwens niet voor niks!
Op school sta ik namelijk nu nog maar net op overgaan (sta 2 onvoldoendes, bijna 3 :x )
Dus ons mam heeft me beloofd dat als ik overga dat ik mijn eerste setje krijg *\%/*
(ja daar gaat je inzet wel van omhoog := )
Dus als ik nu aan het leren ben en eigenlijk naar lieuwkje wil dan denk ik gewoon, kris als je nu nog heel even door zet krijg je uiteindelijk je rode peesjes, dekje en polo en dat wilde je zo graag dus nog even door zetten!

Hier wel nog even een foto van mijn mooie (maar ook een beetje stoute := ) meisje <3
Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:05

haha jah dat is een leuke deal! goodluck :D

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:08

@chriske tnx :o Ik hoop wel dat ik overga nog een extra jaar kan ik niet aan hoor :O
maar dat komt wel goed :+

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:52

Chriske, heb mijn tante gesproken (de eigenaar van Sieb) en die zei dat hij van het weekend ook een flinke buitenrit gemaakt had. Wat zwaarder dan anders. Dus hopelijk is het alleen daar wat stijfheid van geweest!
Zij gaat er morgen een staprondje mee doen, dus daarna hoor ik het wel! Het klinkt in ieder geval niet heel ernstig :)

Enne goeie deal Kris_p! Zet m op! Weet je al welke kleur het moet gaan worden? :D