Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bambolina schreef:Weet je ongeveer wat ze per voerbeurt in de stal gooien? 2 plakken, 3 plakken? Van ruwvoer zal je in ieder geval niet snel te veel geven, wees dus niet al te voorzichtig met het omhoog gooien van de hoeveelheden
Marleen_vA schreef:volgensmij krijgt je paard een goed tekort aan voedingsstoffen die er in rap tempo ook meer dan dat hij heeft afgetraind wordt. Ik zou eens goed voeren (wel voorkomen dat het voor een koudbloed niet teveel suikers enzo worden) en de training op een lager pitje zetten. Meer vitamine en mineralen. En denk dat het niet zo'n slecht idee is om een veearts in te schakelen mocht er een achterliggende gedachte zijn (tanden, oid)
DarkoFoitzik schreef:Marleen_vA schreef:volgensmij krijgt je paard een goed tekort aan voedingsstoffen die er in rap tempo ook meer dan dat hij heeft afgetraind wordt. Ik zou eens goed voeren (wel voorkomen dat het voor een koudbloed niet teveel suikers enzo worden) en de training op een lager pitje zetten. Meer vitamine en mineralen. En denk dat het niet zo'n slecht idee is om een veearts in te schakelen mocht er een achterliggende gedachte zijn (tanden, oid)
Dat is inderdaad het probleem van te weinig voer.
Hij krijgt elke 6 maanden een behandeling van een paarden tandarts. Ik heb er nog nooit een osteopaat of dergelijke aangehad. In eerste instantie denk ik dat hij gewoonweg te weinig binnenkrijgt.
Santos_05 schreef:Droog hooi of kuil? droog hooi zit rond de 20kg
Fabster schreef:Santos_05 schreef:Droog hooi of kuil? droog hooi zit rond de 20kg
Daar zit nogal verschil in, is mijn ervaring. Zelfs balen uit dezelfde snede, zelfde pers, zijn soms ineens een stuk kleiner of groter. Ik heb wel eens gevraagd hoe dat kan. Maar heb er nog geen duidelijk antwoord op gekregen.
Ik stapel de balen zelf. Bij 20 kg vind ik ze best zwaar worden. De meeste krijg ik wel gestapeld. Dus ik schat dat ze eerder richting 15, dan 20 kg zijn. Maar goed. Dat is wel zo ongeveer wat een Belg weg eet. Dus een paar x per dag een flinke plak is niet genoeg, ben ik bang. Dus zou bij die stal wel vragen hoeveel er precies gevoerd wordt. Daar zijn ze meestal rijpaarden gewend. Dat is echt wat anders.....