[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:16

Saida, wat fijn dat je met je eigen ogen en ervaringen hebt kunnen zien dat het goed is bij Yorick :(:)

Martine, JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEE wat goed van jou en Flaafje en wat moet dat je een lekker gevoel geven zeg!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:21

Martine, vergat op jou te reageren. Goede berichten :D ! Die lees ik graag top meid.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:23

Prinslover schreef:
En vond die foto zooo leuk van jou en Rints. Met die mooie bloemen op de achtergrond!

Hahaha! Ja en de bloemkool daarachter! :+

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:28

_Saida_ schreef:
-> Als jij al Karina haar griep heb meegekregen, dan ben ik wel benieuwd naar hoe de anderen die dinsdag op bezoek waren er nu aan toe zijn..... :=

Voor Suzanne ben ik geexcuseerd, die had het al voordat ze bij mij kwam, maar die andere twee.... eh.... zijn wel opvallend stil :D

Zo, met mijn snothoofd hele rits paardjes gewassen. Veludo maakte een hoop bombarie om vervolgens te bedenken dat hij eigenlijk toch wel erg blij was met de exclusieve aandacht, en ik denk dat hij toch ook wel even een opgefrist gevoel had. Hij wilde daarna best graag nog even los wat met mij spelen en spaanse (portugese?) passen voor me. De mini's zijn ook weer hip en fris.

Nu ga ik voor Sol een schriktrainingparcoursje neerleggen. Al kan hij eigenlijk al heel goed schrikken ;) .

Ik maak me ietsje zorgen omdat we een brief in de bus hebben gekregen dat er volgend weekend festiviteiten zijn op het militaire kamp, en dat ze daar ook bij zouden gaan schieten en knalllen, dat we daar als omwonende wel wat last van konden hebben. Het is zaterdag , maar ze gaan vrijdag ook vast oefenen. Hmm, wij zitten echt tegen dat terrein aangeplakt, de dichtste omwonenende zeg maar... en ik ben toch een beetje bang dat de paarden over de zeik gaan. Wat zouden jullie doen? Ik heb geen idee wat voor tijden ze dat gaan doen, vrijdags kan er niet eens hele dag iemand thuis zijn....

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:28

Hoi, lekker bijgelezen en wat een leuke foto's van de kleuren-macho zeg!

Hier gaat alles zijn gangetje. Heb maandag flink moeten oefenen bij de fysio en dus begon gister de spierpijn. Inmiddels is dat in mijn schouder weer weg, maar heb nu last van de gespannenheid in mijn nek- en rugspieren. Dat trekt door mijn hoofd en in combi met veel werk achter de PC van maandag tot woensdag uit zich dat dus in hoofdpijn. Finimal-C werkt goed gelukkig, maar het luide gespeel van de kids niet :Y)

Ben gister met dochter van ruim 4 naar Jippe geweest. Eerst stal gemest en dochter heeft dus de kruiwagen helemaal naar de mesthoop gereden :D Nadat ze handmatig alle kleine poepjes uit zijn stal had gevist want het bed van Jippe moest wel schoon zijn natuurlijk :+ . Toen Jippe uit de wei gehaald en dit keer luisterde dochter keurig als ik zei "stil staan" "daarheen lopen" of wat dan ook. Want ja ze is 1,03 m en Jippe wel wat groter natuurlijk. Dus af en toe meot ze echt even direct uit de buurt zijn. Jippe de paddock in gedaan, touw om zijn nek en een touw aan zijn halster. Kind erop. Zij hield het touw om zijn nek vast en ik dat aan het halster. En zo hebben we zeker 10 minuten in de paddock rondgestapt. Met een superbrave Jippe die echt steun bij mij zocht. Hij vond het heel wat zo'n klein ding op zijn rug. In het begin leiep hij met zijn hoofd zo ongeveer IN mij. Hoe langer we liepen en hoe vaker ik hem de hemel in prees hoe ontspannener hij ging lopen, hoofdje naar beneden, nek mooi lang en laag. En dochter prinsesheerlijk op die grote zwarte rug :D . Superpaard! Ze was daarna wel moe en is keurig aan de rand van de paddock blijven zitten toen ik Jippe terug bracht.

Vandaag weer geweest. Lekker gepoetst op de poetsplaats. Rechtsachter gaf weer even problemen, dus een flinke tik tegen zijn kont en een korte "preek" (oftewel ik vraag hem met beetje boze toon: "Wat is dat nou?!") Even kriebelen achter zijn oor (hij bleef dit keer rustig trouwens toen ik hem de uitbrander gaf!) en weer voetje gevraagd: geen probleem meer verder. Omdat zoonlief graag met voltigesingel erop wil gaan stappen heb ik vandaag de eerste stappen gezet Jippe eraan te wennen. Jippe blijft tocvh wat onrustig op het moment dat je iets op zijn rug legt. Voor die singel heb ik een mooi dik shabrak van wit nepbont (zit fijn voor mijn zoon). NOU!! Wat ik nu weer in mijn handen had. Jippe weer in de stress. Ik heb hem ermee geaaid, rustig op zijn rug gelegd, de hemel in geprezen, voltigesingel erop. Nou toen weer stress en poepen dus! Heb hem net zolang rustig toegesproken tot ie kalm was en toen heb ik alles er weer afgehaald. Daarna de paddock in en lekkers gegeven.

Het zadelen blijft onrustig. En zodra je hem dan de plaats af hebt en naar longeerbak of rijbak loopt is de spanning over. Tsja, hij zal er toch aan moeten wennen!

Oja, de pown gaat niet door |( De eigenaar had de vorige eigenaar de eerste optie gegeven en hij is een man van zijn woord. Dus haar het probleem voorgelegd dat 4 paarden echt te veel wordt. En nu neemt zij hem dus weer over. |( Nou ja, hij mag wel bij die meneer blijven hoor. Als maatje voor 1 van zijn andere paarden.

Ja en dan: hoe nu verder?
Ik heb het gister met de kids overlegd.

Kind 1: Stefan wordt toch wat te groot voor Sando. Als ie dat nu niet is dan eerdaags wel. Pown is 80 cm en Stefan is nu al 1,28 cm. Stefan is wat angstig voor San geworden na de laatste keer eraf gebokt te zijn (minder dramatisch dan het hier klinkt hoor. Hij is niet gevallen maar door ondergetekende eraf geplukt). Hij wil liever grondwerk met Jippe doen (gaat ook beter dan met San, Jippe volgt hem namelijk wel en Sando (shet-eigen) dus niet :Y) ). En hij wil met voltigesingel dus wel op Jippe stappen. Tsja toen ik 8 was ben ik ook op een Fries begonnen met rijden. En Stefan is 7 en hij mag rijden op zijn eigen tempo. Dus al duurt het tot ie 10 is voor hij echt wil gaan rijden; prima. Ik vind de ontspanning belangrijker (ivm zijn lich beperking) en dat krijg je toch meer met stap dan in draf.

Kind 2: Kirsten deed tot nu toch alleen maar stapritjes op Sando en dat kan ze dus ook op Jippe zo blijkt gisteren wel. En dat vind ze toch wel heel tof (zo'n groot peerd onder je kont).

En beide kids gaven aan liever met ons eigen paard verder te willen.

Ikzelf had San graag erbij gehad want het is een supershet. Ook aan de LL voor mijzelf. Maar ja. Heb ik er wel de tijd voor? speelde toch ook wel door mijn hoofd.

Dus al met al besloten dat we ons gaan richten op Jippe en alle tijd die ik en de kinderen hebben dus in hem gaan steken. Zeker nu ik merk dat Jippe steeds rustiger wordt en daardoor in mijn ogen betrouwbaarder met en voor de kinderen. (Ik weet het blijft een paard! Een vluchtdier! Cap en BP krijgen ze aan.)

Vind het nog wel heel jammer, want het is echt een superlieffie, maar het zij zo. :o

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:37

Karina: Aahh veludo gek op aandacht hihi. Hij vind dat stiekem wel wat :j ! En knallen van het weekend.. ik denk dat het heel erg mee zal vallen... Chico reageerd ook op geluid (sterk). Maar die ging ik laatst rijden, terwijl ze vuurwerk afstaken.. hij schrok 1 keer, en toen was het klaar. Ze blijven best een tijd aan de gang met dat vuurwerk.. En ook met onweer ofzo heeft ie niks van.. Maar als je niet weet hoe ze reageren, zou ik ze op stal zetten, iig ergens waar ze niet ff over de omheining springen :=

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:54

Saida: wat een lieve foto van jullie samen! Ja die gekke Flaaf he.. Echt compleet veranderd :) Hopen dat het goed gaat met de keuring van Rintske!

Karina: ik stuur je een PB met een big thank you en een nogal lang verhaal ;)

Soeske: jaa ben zo blij :) welterusten!

Kelly: jeeee het voelde zo intens goed vandaag, ik probeer nu gewoon duidelijker te zijn t/o hem en ook meer op hem te letten, volgens mij begrijpen we elkaar ineens een stuk beter :)

Ilona: jaaa ik kom gezellig naast je zitten op die roze wolk!

Zilfstar: vervelend die spierpijn :(

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:11

Pfff,ik kom ook even om de hoek met mn zieke kop...heb heuse keelontsteking en koorts ;(
heb alleen geen tijd om ziek te zijn,baas is met vakantie dus ik ben druk zat.Maar voel me hondsberoerd...ik ga zo even snel eten koken,dan snel Moreno gedag zeggen (kan de puf niet opbrengen om te gaan rijden)en dan kruip ik mijn bed in...of lekker voor de openhaard op de bank met een dekentje.
:wave:

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:17

is niet niks keel onstekking
nou sterkte ermee :(:)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:33

Nou, is geen bedje geworden, is lekker naar buiten geworden hihi. Met Goya weer zonder zadel naar buiten, moeders en hond mee. Doet me goed :)
Karina, nee, ik heb het iig niet van jou, maar waar Yen en Malin zijn?? haha. Lastig met die dag van het militaire kamp. Ik kan ze gewoon laten staan, ze zullen een keer schrikken maar dan houdt het wel op.. Maar weet niet hoe die van jou reageren natuurlijk. Lastig..

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:38

borderjay schreef:
Pfff,ik kom ook even om de hoek met mn zieke kop...heb heuse keelontsteking en koorts ;(
heb alleen geen tijd om ziek te zijn,baas is met vakantie dus ik ben druk zat.Maar voel me hondsberoerd...ik ga zo even snel eten koken,dan snel Moreno gedag zeggen (kan de puf niet opbrengen om te gaan rijden)en dan kruip ik mijn bed in...of lekker voor de openhaard op de bank met een dekentje.
:wave:

Veeeel paracetamol.... oh ik was vanochtend ook vreselijk aan het koortsen, echt serieus, stond te tollen op m'n benen. Nu redelijk onder controle. Ik zit me af te vragen welke kluge Hans die griepvoorschriften heeft gemaakt, dat je netjes in een zakdoekje moet niesen.... pffff, ik ben al blij als ik op tijd m'n hand er voor krijg :+ . Morgen zou vriendin met dreumes op visite komen maar heb ze maar afgebeld, kindje is al zo ontzettend gevoelig op de luchtwegen... kan ik ze niet aandoen.
Moreno zal het wel overleven, die heeft gisteren toch lekker gewerkt. Misschien wil ie nog een spaans krabbeltje voor je doen ;) .

Martine: *thumbs up* -> PB terug, ik ben helemaal blij.

Ilona: Hmm, op stal is dus een beetje het probleem hè, ik heb er maar 1, nouja, maar 1 die dichtkan. In de paddock zijn het schuilstallen dus open aan de voorkant. En Sol heeft dus wel al laten zien dat hij de omheining kan springen.
Nu is Sol eigenlijk wel okee en rustig op stal... (moest ie pas in omdat er hier een paar mensen in de bak kwamen lessen).
Veludo niet, die breekt de boel af. Maar die is wel weer meer knallen gewend van toen we nog in Koedijk woonden, heb hem zadelmak gemaakt naast een koolveld met draaiende knalmachine :), en op de schriktraining gaf hij er ook niet zo heel veel om.
Okee, je hebt me toch geholpen. Ik ga denk ik Sol op stal zetten en Veludo vertrouwen :D . De mini's zijn aardig cool sowieso.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:47

Haha, het spring akkefietje herinnerde in mij ook nog.. Vaak reageren ze er niet eens op. Chico stond op de wei naast 16hoven, vliegveld, laag vliegende vliegtuigen zijn niet eng! Een brievenbus langs de weg, das eng :+ . Maar gezien Sol nu toch wel heeeeel erg geliefd is, hengst, en goed kan springen, en jij de vrijdag niet de hele dag thuis bent.. Zou ik hem op stal zetten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:55

Ik ben er nog wel! :wave:

Lees best braaf mee, maar heb er nog niet de tijd voor genomen om weer goed bij te reageren. En jullie hebben me niet aangestoken (*even afkloppen*).

Karina Dan creëer je toch ook een kamer voor de paarden bij jou in huis? Ik bedoel, de poezen hebben een eigen kamer, de honden hebben een eigen kamer, ik bedoel maar... :Y)

Ik ging vanochtend op de sportschool maar eens op de weegschaal staan. Normaal mijd ik die dingen en ik heb er thuis niet eens een, maar ik was toch een paar kilo lichter i.v.m. een paar maanden geleden. Het was nu 62 ipv 65. *\o/* Als er nog 2 kilo vanaf zouden gaan zou ik helemaal blij zijn, maar het is niet zo dat ik bewust aan het afvallen ben ofzo.

Straks komen 2 vriendinnetjes hier pannenkoeken bij me maken. M'n vriend zit in Duitsland voor z'n werk en komt over 2 weken pas weer thuis. Ik heb sinds maandag nog geen enkele keer voor mijzelf gekookt. Iedereen zorgt goed voor me! ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:13

Heerlijk Yen, dat er zo voor je gezorgd wordt ;)

Wat fototjes van vanmiddag
Poseren
Afbeelding
Drafje (wat een lol hahahha)
Afbeelding
Galopje
Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:15

Prinslover schreef:
Haha, zat ff per toeval in het oude topic te lezen... :D Lijkt wel jaaaaaaren terug, maar is gewoon van vorig jaar. Paar leuke quotes!

Leuk dat je die opgezocht hebt :D Toen zaten we echt midden op een de roze wolk :+

lakshmi schreef:
Ben vanochtend voor het eerst sinds 'het incident' weer met Flavio naar buiten geweest.. Het begon gelijk goed, hij was erg vriendelijk in zijn box en stond duidelijk te genieten van het poetsen. Doordat ze de weg aan het verbreden zijn moesten we een stuk vlak langs de weg, en hij was zo kalm! Zelfs toen er een paar auto's luid toeterend vlak langs ons reden, hij keek niet op of om, gewoon lekker oortjes naar voren, lekker doorstappen. Op het strand aangekomen liep hij zo het water in, ondanks de hoge golven. Onderweg kwamen we de eigenaar van Playboy, het schimmeltje nog tegen, die helemaal weg was van Flavio. Flaaf moest wel even hinniken naar zijn paarden maar bleef, zelfs toen ik even afstapte, keurig naast me staan, ondanks de twee hengsten van die man die op 2 meter afstand stonden. :wow: was zo blij met hem, en zo blij dat het uiteindelijk niet door is gegaan.. Werd er helemaal emotioneel van :+:

Dat zijn de betere berichten *\o/* *\o/* Go! Martine!! :D

Saida: Ik zal voor je duimen voor de keuring :j
En fijn dat je lekker bij Jorick op school hebt kunnen rondkijken :D Geeft vast nog weer een fijner gevoel. Went het al een beetje dat hij minder thuis is?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:38

Hai, ik kom me ook maar eens na een lange tijd melden :D

Ik kwam hier terecht omdat ik Kelly_Taco's profiel bekeek aangezien haar avatar zo erg leek op mijn paard, en het bleek dus ook om een barok paard te gaan. Toen heb ik besloten toch me maar eens te melden hier, want stiekem was ik eigenlijk een beetje te lui om mezelf toch eens voor te stellen ofzo :))

Ik ben Nadia, 15 jaar, heb een Knabstrupperruin genaamd Pathos aus der schützenden Hand [ook wel Karel :))] en ik leid hem volgens de klassieke rijdwijze op [en mezelf ook natuurlijk]. We krijgen les op Classical Breeding and Training Centre Moravita en daar komt Karel ook vandaan :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:05

Even alle zieken:

Borderjay :(:)
Soeske :(:) (denk ik tenminste? En anders kan een knuffel nooit kwaad haha)
Karina :(:) Wel slim ja om zo'n kleintje af te bellen :)* Mijn schoonzus deed dat nooit als haar kinderen ziek waren. Dus zat ik steevast een paar dagen later met 2 zieke kinderen thuis (en zelf ook. Maar als mama kun je neit ziek zijn zeg maar)

En voor degenen die ik overgeslagen/ gemist heb en een knuf kunnen gebruiken :(:) :(:) :(:)

Lakshmi: Ja het zijn echt die spieren in mijn rug en nek. Regelmatig moet ik van de fysio mijn hoofd naar beneden buigen met mijn handen op mijn hoofd. Oprekken zeg maar AAAAUUUUWWW!!!! :Y) Klinkt goed met je paardje!

Yenneke: even vraagje (want heb het denk ik gemist met mijn drukke weekje :o ) Is er iets er dat er zo voor je gezorgd wordt? Alles goed?
Ik hoop ook elke keer op kilo's eraf maar blijf nog hetzelfde. Ik probeer wel af te vallen. moet van 84 naar 70 eigenlijk (maar ben in de laatste 4 jaar al 8 kwijt geraakt!)

Soeske: Leuke foto's!! Zit soms te dubben of ik voor Jippe ook bitloos wil proberen. Hij vindt het hoofdstel omdoen altijd wat vervelend. En hou bij het uitdoen altijd het bit vast en reageert dan wat angstig. Maar hoe kun je dat uitproberen? Gewoon eens met een halster? Os kan ik dan beter een touwhalster kopen? Of voor een tweedehandsje kijken op MP? Kortom hoe kom je erachter of bitloos werkt met je paard? Zadelloos ga ik na mijn val echt voorlopig niet proberen hahaha!

Drunksheep: :D :D :D Welkom en ik moest erg lachen om je introductie. Je noemt een prachtig hoog Duiste naam bladiebladie.... Ook wel genoemd.... Karel _O- Lekker droog!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:07

Hij is altijd al zo genoemd en het is ook wel een Karel met zijn lekkere bekkie en zijn grote hoeven :D Dus we laten het maar zo!

En verder, sorry dat ik nog niet op iedereen kan reageren maar ik kom ook zo maar binnenvallen, dus dat kom nog wel :=

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:11

@Karina, wat verschikkelijk balen dat Veludo zo'n last heeft van jeuk! :(:)

@Saida, wat leuk dat je in het internaat ben wezen kijken.
Fijn dat alles daar zo gaat!
Xantha is verzekerd bij Hippo, maar dat had ik al verleld dacht ik

@martine. Goed zeg dat Flaaf zo braaf was.
Fijn dat je hem toch nog een kans hebt gegeven.

@Suzanne, stoere foto's zo zonder zadel.

Ik heb vandaag weer heerlijk op Xantha gereden.
Elise moest me zelfs afremmen want ik bleef gaan.
Gelukkig maar want anders kan ik morgen niet lopen denk ik. :P
Morgen even een dagje rustig aan.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:13

Drunksheep schreef:
Hij is altijd al zo genoemd en het is ook wel een Karel met zijn lekkere bekkie en zijn grote hoeven :D Dus we laten het maar zo!

En verder, sorry dat ik nog niet op iedereen kan reageren maar ik kom ook zo maar binnenvallen, dus dat kom nog wel :=

Ach ja, toen ik voor mijn paard ging rondkijken (Friezen) had ik allerlei leuke namen bedacht: Orion, Thunder, Black Magic, Black Jack (onze hond heet Black Jinto...), Inuendo (Manlief is gek van Queen)...

(verder stonden op de lijst Donder of Bliksem (beide gekozen door mijn zoon haha, dochter van 4 kwam met Schattie en Lieffie aanzetten :+ )

En toen kwamen we die stal in bij het paard waar het helemaal mee klikte. Hij heette Jippe en tsja... het WAS gewoon Jippe. Zijn hele uitstraling (zie profiel hihi). Hij luisterde ernaar, zag er ook zo uit en de kinderen kunnen het goed uitspreken en schrijven! Dus...

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:19

Welkom Drunksheep, je komt wel binnenvallen op een moment dat iedereen aan borrel zit te denken. _O-

Jeu alweer een maand geleden inderdaad Martine, dankzij Ramadan! :9

lakshmi schreef:
een goede ruitersportzaak in de buurt van Amsterdam? Heb best veel spul nodig.. Ging de laatste keren steeds naar een zaakje in de buurt van mijn appartement maar daar hebben ze niet zo'n heel groot assortiment..

Iemand bekend met de zadelmarkt in Urk?
Ik weet niet of jij een auto tot je beschikking hebt Martine, maar volgens mij is deze groot: http://www.zadelmarkt.nl
Verder in Amsterdam Zuid maar ze hebben nooit de spullen eerder uitgestald gehad, maar ik vond het initiatief wel leuk: http://www.ruiterruil.nl
En verder zijn er heel veel internetshops die niet te duur zijn maar kennis van kwaliteit heb ik ook niet zo van n plaatje.

Fijn dat Flaav zo fijn doet. Ik ben blij voor je!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben verder in bijleesmode ben suf van de kriebel en zit onder de blauwe plekken van de allergische reactie met bultjes en jeuk van het grassnijden en de muggen. Tja nix is gratis, ook niet hier in het oaseparadijs.
Maandag weer afkoelen in Hollands weer.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:43

bedouin schreef:
Welkom Drunksheep, je komt wel binnenvallen op een moment dat iedereen aan borrel zit te denken. _O-

.

Ik niet :D
ik zit alleen aan een castratie tedenken :P

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:50

Nou nou iedereen is echt ziek lijkt het wel.. Hmm misschien toch maar niet naar NL maandag :+

Sanne: jaaaaa hij gaat zo goed nu :D gewoon zo door blijven gaan dus :j

Nadia: heb even in je profiel gegluurd, zo wat een prachtig beestje die Karel van je! Welkom :)

Zilfstar: aaaah pijnlijk! Wat zegt hij ervan, gaat het lang duren? Hopelijk is het snel weer over!

Debby: ben daar ook heel blij om.. En hij maakt zich nu helemaal waar gelukkig :) wat fijn dat je lekker gereden hebt :) inderdaad even rustig opbouwen.. Na een pauze voel je toch die benen weer he :S

Wenda: ooh over zadelmarkt heb ik hele slechte verhalen gehoord, spijkers die uit zadels steken en weetikhetwat... Niet goed iig. Weet hier iemand meer? Nu heb ik voorlopig toch geen zadel nodig, hoofdstel, dekens, vitaminen enz... Dat ruiterruil klinkt wel interessant :) kunnen we wel een keer gaan kijken. Ik mag in principe de auto van mijn vader gebruiken, maar dat is een automaat en heb enkel nog schakel auto's gereden... Daarnaast heb ik mijn rijbewijs hier in Tunesie gehaald dus tsja.. Hehehe, ben bang dat ik 100 verkeersregels ga breken in NL! In ieder geval maar nog even van die borrel afblijven ;) hoe gaat het met Omar? Ik heb via het tunesie forum trouwens een berichtje gekregen van Monique, die ken jij blijkbaar? Is weer een vriendin van een vriendin van mijn moeder..

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:57

He ze hebben bij dat ruiterruil een oud berberzadel liggen :) grappig..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:05

Zilfstar, in de training rij ik met kaptoom en spaanse stang,maar was nu niet aant trainen dus denk, lekker makkelijk. Goya is er ook niet altijd gemakkelijk in hoor.
heb zelf voor het eerst bitloos met een hackamore gereden. Deze kaptoom is vrij duur nieuw, en 2e hands moeilijk aan te komen..
Bij Goya weet ik dat ik met een kaptoom (buiten) iets minder te vertellen heb dan met een bit. Met een halster is het sowieso moeilijk, deze schuift snel. Een touwhalster zou op zich wel kunnen
alleen zit daarbij de bevestiging aan de onderkant ipv. aan de zijkanten
Jolyn, lekker hoor, ff op Xantha rijden!
Lakshmi, die verhalen heb ik inderdaad ook gehoord over zadelmarkt. Er zitten een paar betere zadels tussen, maar veelal niet..