[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 14:49

Ik kom ook weer even binnenvallen! Haha! Hier alles goed, lekker weekendje bij vriendlief in de polder. Heb net een sollicitatie verstuurd Nagelbijten / Gniffelen SPANENNDDDD. Ben heel benieuwd of ik word uitgenodigd voor een gesprek. Het is voor secretaresse op een advocatenkantoor bij mij in het dorp. Zou natuurlijk heeeel leuk zijn als ik daar een baantje kan krijgen als ik straks klaar ben met me opleiding Haha! Haha! . Jullie horen het nog Clown

Jasmijn als eerst... GEWELDIG!!! GEFELICITEERD meis!! Haha! Haha! Ben zoooo blij voor je! Youre dream come true!! Haha! Dit is natuurlijk wel een bezoekje aan Alkmaar waard, dat snap je wel! Dat moeten we nog maar even kortsluiten Knipoog

Heidi: Joepieee! Haha! Ik sta er ook weer in dus Tong uitsteken Moet hem eigenlijk maar even gaan kopen dan he Vork

Yenneke: Super dat alles zo goed gaat met Xje! Spannend die 2,5 week zelf proberen, maar komt goed! Ja

Djemo: Geweldig leuk ding die kleine, lekker bos manen Lovers

Sanne en Patries: Veel plezier vandaag Haha!

the Leoni: Super toch!!! Knap gedaan hoor, al ben ik het wel met Patries eens. Ik vind 3 wel érg jong Nagelbijten / Gniffelen

Sanne: Hahaha, gek taaltje is het he! Ik denk dat alle dorpen en steden dat wel hebben! Clown En je zusje zal vast blij zijn met de MEGA cadeau Haha!

Mies: Goed dat je nog een x gaat kijken! Al is het om je gevoel bevestigd te krijgen!

REgine: Welkom terug Tong uitsteken We gaan snel hier! Fijn te lezen dat je paardjes het goed doen Ja

Esmee: Geweldig nieuws!!!!!! Haha! Foto's maken he als ie terug is Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:14

Es en Jasmijn, super, gefeliciteerd!
Djemo, leuk he, shetties Haha!
Patries, zonnetje komt er nu ook lekker bij, tenminste, hier haha.
Sanne, haha, ja, wij hebben hier het Fries, snappen ook veel mensen niet :p
Zohe, had gister toch wat... Bram wilde zwemmen met het mooie weer... Had hem voor de wagen en we gingen de weg op (we wonen op een dijk, dus loopt naar onder) en wij lekker draven, me ma was ook mee, maar meneer ging opeens bokken en raced zo de dijk af. Ik er gauw afspringen en ik hoorde PLONS, Bram te water met wagen en al. Gelukkig kon hij er in staan, onder de blauwe drek. Dus ik door de brandnetels naar het weiland er tegenover. Bram klom er gelukkig al uit, gauw de boel los getrokken. Gelukkig alleen met de schrik er vanaf ge komen (en een gekneusde duim en wat schrammen) maar durf hem eigenlijk niet echt in te spannen... Moet wel natuurlijk..
Vandaag heerlijk gereden met Goya, lekker buitenritje Lachen

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:06

Go jij! Go jij! van middag even lekker bij mijn kanjer Vingers aflikken geweest.
peet was er ook ze vroeg of ik mee naar buiten ging, ze ging tjillert weer naar het land brengen,
ja nee ja nee ben toch lekker mee gegaan het was zo mooi !!!!! weer , maar zo ver was ik nog niet met djemo naar buiten geweest, ik zij zie wel hoe het gaat en ben lekker mee geweest .
heen weg ging allemaal super ,en toen moest ik alleen met mij 2 kids ( die waren op de fiets )
tereug ik had zo iets van heb je vertrouwen in je paardt of niet , tuurlijk heb ik vertrouwen in mijn kanjer Vingers aflikken ( ben natuurlijk wel erg allert) nou het ging super !!! hij is gewoon zo super !!! super !!! lief Lovers en lievere paardt kan ik me niet wensen , hij vertrouwdt helemaal op mij gewoon super !!! Lovers Lovers Lovers . morgen lekker weer naar buiten met een groepje van de manege ,peet vroeg of ik dan ook lekker mee ging nou dat kan ik niet weigeren Nagelbijten / Gniffelen het ging zo goed vanddaag .
morgen verder het verhaal hoe dat ging, Doei! nog nooit met een groepje naar buiten geweest is toch weer anders .

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:18

soeske : wat kunnen die ondeugend zijn , gisteren liep hij buiten het land lekker gras te eten .
het is dat mijn man er langs kwam met de auto en zag dat hij uit de wei was , anders liep hij mss wel los tot aan de middag maar hij stond er lekker op zijn gemak. gelukkig ook maar want we zitten aan een rondt weg gelukkig is het goed gegaan.
Prinslover: ja stoer he zo bos manen ben er ook zuinig op hoor Pling
the_leOnii: wees maar trots op je fries want die kunnen heeeeeeeeeeeel erg mooi lopen in de dressuur hoor . ( heb zelf ook een fries ) Vingers aflikken
zasread: ondanks dat hij een hengst is is hij wel erg lief hoor Vingers aflikken

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:53

Super van Djemo en jou! Lekker... morgen met een groepje naar buiten gaat vast ook heel leuk en gezellig worden Haha!

Heide: Heb de Amazone er meteen op nageslagen.... wat gaaf dat jullie er weer instaan Haha!

Vanmiddag is Sanne geweest... erg gezellig en echt leuk dat je even bent geweest. Mijn mannen vonden je ook erg lief Haha!
Ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar de foto's Tong uitsteken

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:08

@dinkeyGirl ; zou je mij een foto van de straal kunnen sturen? Mijn vriend wil je graag raad geven, maar wil wel eerst een goed beeld krijgen om zeker te zijn......
Geldt trouwens ook voor anderen hier; is er wat met hoeven dan wil mijn vriend graag helpen. Hij is dan wel geen professor of hooggeleerde, maar gewoon een hoefsmid in hart en nieren met veel ervaring...
Als ik dat zo terug lees klinkt dat wel erg opschepperig Bloos , maar hij heeft al meerdere opgegeven paarden goed kunnen helpen....

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:15

Ja die zal ik voor hem maken, vast erg bedankt!

Maar het ligt niet aan zijn stralen, zijn stralen zijn gewoon goed. Die groeves in de straal zelf zijn ook niet diep ofzo. Alleen het stukje wat doorloopt, tussen de ballen van de hoef, en een heel klein stukje richting de koot. Maar die foto zal denk ik meer duidelijkheid geven.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:05

triest berichtje van mij Verdrietig
heb vandaag monse gereden en nog niet 2 x rond geweest in de bak en ik voelde dat hij niet goed liep. wat afgesrapt hem alleen laten lopen en ja hoor meneer zakte hele maal door zijn linker voorbeen en links achter sleepte hij zijn been mee.
meteen toen ik het zag heb ik hem afgezadelt en gekoelt toen ik klaar was met koelen ben ik heel dicht tegen hem aan gaan staan en gaf hem een dikker knuf terwijl ik dat deed liepen er tranen over mijn wangen. ben zo bang mijn maatje kwijt te raken.
ben zo bang Verdrietig
hij heeft al iets langer iets aan zijn achter benen. en de dieren arts had toen gezegd als het een jong dier was geweest dan moest het naar de slacht Verdrietig Verdrietig
maar omdat hij al 10 was mocht hij blijven leven. nu begint hij weer niet goed te lopen.
en de dieren arts zei als het erger word of weer terug komt dan word het een ander verhaal met een minder leuke afloop. Huilen

ben zo bang nu om mijn maatje kwijt te raken.
Huilen Huilen Huilen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:20

djemo schreef:
Go jij! Go jij! van middag even lekker bij mijn kanjer Vingers aflikken geweest.
peet was er ook ze vroeg of ik mee naar buiten ging, ze ging tjillert weer naar het land brengen,
ja nee ja nee ben toch lekker mee gegaan het was zo mooi !!!!! weer , maar zo ver was ik nog niet met djemo naar buiten geweest, ik zij zie wel hoe het gaat en ben lekker mee geweest .
heen weg ging allemaal super ,en toen moest ik alleen met mij 2 kids ( die waren op de fiets )
tereug ik had zo iets van heb je vertrouwen in je paardt of niet , tuurlijk heb ik vertrouwen in mijn kanjer Vingers aflikken ( ben natuurlijk wel erg allert) nou het ging super !!! hij is gewoon zo super !!! super !!! lief Lovers en lievere paardt kan ik me niet wensen , hij vertrouwdt helemaal op mij gewoon super !!! Lovers Lovers Lovers . morgen lekker weer naar buiten met een groepje van de manege ,peet vroeg of ik dan ook lekker mee ging nou dat kan ik niet weigeren Nagelbijten / Gniffelen het ging zo goed vanddaag .
morgen verder het verhaal hoe dat ging, Doei! nog nooit met een groepje naar buiten geweest is toch weer anders .

ja marielle het was super leuk he OK dan! je paardje was een topper vanmiddag
kon die van mij een voorbeeld aan nemen zeker op de heen weg hihihi Bloos! die was zo gek als een huis weer!!!!lekker hinneke en niet zo een klein beetje maar echt heel hardwerdt zelf bijna doof
en met opzadelen begon tsjil toch te stijgeren niet normaal meer echt zo hoog
me vriendin singelde hem aan en celine stond lekker naast hem ik had hem vats hij liep me bijna omver meneer
en uit het niets kwam hij toch omhoog,,,,,,,,,,,,
gelijk hebben we een paal in het land gemaakt waar we ze aan vast kunnen maken want dit was toch wel een beetje gevaarlijk als ze dan los komen lopen ze op de weg en dat moeten we niet hebben
morgen uit het land ga ik weer naar stal toe om de buitenrit op tehalen en marielle en djemo Ja Ja
en gaan we er een leuke rit van maken
ben wel benieuwd hoe tsjil nu doet als ik hem morgen meeneem
verder lekker genieten van de vakantie
celine haar rij pony komt ook bij ons staan voor twee weken dus die kan ook heerlijk genieten van de vakantie Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
tot laterrrrrrrrr

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:41

flamon : hey meid heel veel sterkte en de moed niet opgeven hoor zal *LOL* voor je maatje en jou gaan duimen. de wonderen zijn de wereld nog niet uit .

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:43

Spokie -> Leuke foto's van jou en Sun Dance!
Vooral die eerste vind ik erg leuk, jullie kijken er allebei zo blij op!

Karina -> Ik lees goede berichten over Veludo en jou!
Gaat lekker hè? Clown

Djemo -. Djee Djee lijkt wel zo'n beatle met die pruik! Hahaha!
Wat een stoer shetje!
Heerlijk zo'n buitenritje! Wat kan je dan genieten hè!
Veel plezier morgen!

Ingeborg -> Cipke is iets te vroeg geboren en wegens ruimtegebrek stond Grytsje tijdens de bevalling nog in haar eigen (te kleine) box. (dit was niet de bedoeling, maar goed...)
Waarschijnlijk is ze toen bij het opstaan na de bevalling op Cipke zijn achterbeen gaan staan, want deze was dik en hij kon de eerste dag niet zelf opstaan.
De dagen daarna lukte het hem wel, alleen had hij er veel moeite mee en schoof telkens alle stro opzij waardoor hij op de kale betonnen vloer kwam te liggen en de buitenkant van zijn spronggewricht heeft open geschaafd.
Deze wonden kregen maar geen tijd om te genezen doordat ze telkens weer open schaafden en op 1 been is er zelfs wildvleesgroei.
3 weken geleden is Grytsje weer op Cipke gaan staan maar nu op zijn hals waardoor deze weer heel erg was opgezet.
Het leek beter te gaan tot afgelopen donderdag......

Esmée -> Hee wat een supernieuws! Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

Jasmijn -> Jaaaaa! Nogmaals gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

Sanne -> Vraag me af hoe je die duizendpoot gaat inpakken zonder dat het duidelijk is voor je zusje wat ze krijgt..... Knipoog

Fanny -> Oh meissie toch, wat naar nou. Ach gut
Hopelijk is het niet zijn oude blessure maar gewoon een verrekking, ik ga voor je duimen dat het goed komt!

Met Cipke gaat het ietsje beter, maar nog niet goed genoeg.
Afgelopen donderdag toen de VA kwam had hij 39,3 koorts, en de punctie wees uit dat het geen abces was.
's Avonds kon ik idd goed zien dat de zwelling nog erger was geworden, maar de hele middag en avond op het land staan had hem goed gedaan.
Gistermorgen was de zwelling nog niet verminderd dus werd de VA er weer bij geroepen.
Hij constateerde wat AnneMarie ook al zei; dat het een bloeduitstorting was, maar waarschijnlijk is er bindweefselvorming bij gekomen.
Dus maw dat het ingekapseld is.
Het kan dan erg lang duren eer de zwelling weg is en de kans is groot dat er nog iets blijft zitten omdat bindweefsel niet verdwijnt.
De VA maakte zich meer zorgen om de wildvleesknobbel op Cipke zijn achterbeen.
Deze moet nu elke dag 2x worden schoongespoeld met een scherpe straal zodat het goed schoon wordt, ook in het gat in de knobbel.
Daarna moet er met aluin over gestreken worden, dat zorgt ervoor dat het verschrompeld.
En elke keer moet zijn temperatuur worden gemeten.
Grytsje en Cipke mogen niet meer in een kleine box of er moet een schot tussen zodat Grytsje niet meer op Cipke kan staan of tegen hem aan drukken.
Als er na een week geen verbetering optreed dan moeten we weer bellen.
Gisteren was zijn temperatuur 39,2 en vandaag 39,1 en 39,4; nog steeds koorts dus.
's Morgens worden ze op een stukje land gezet en 's avonds haal ik ze binnen en gaan ze in een kraamstal waar ze lekker veel ruimte hebben.
Het spoelen gaat goed, er komt veel troep uit, maar vandaag zagen we al dat het loslaat.
Wat dat betreft gaat het dus goed met hem, maar nu moet zijn temperatuur nog gaan zakken.
We houden vol!

Gisteren is tot 2x aan toe de ambulance met gillende sirenes bij de boer gekomen.
Zijn suikerspiegel was veel en veel te laag waardoor hij een hyper kreeg en wegviel.
De 1e keer knapte hij weer wat op na een infuus dus mocht hij thuisblijven, maar de 2e keer werd hij meegenomen.
Gisteravond schoot zijn suikerspiegel alle kanten op, maar vanavond hoorde ik van zijn zoon en schoondochter dat het nu stabiel is.
Het zit die arme man niet mee.

En ik heb ook nog leuk nieuws!
Ik heb vanmiddag gespeeld met Goloso in de bak, geweldig!
Goloso is één van Mayke haar hengsten, een echte clown en zeker geen allemansvriend volgens haar.
Maar het lijkt erop dat wij vriendjes gaan worden.
Het was nog wel wat aftasten tussen ons; van hem uit dat hij het vreemd vond dat er zomaar iemand met hem ging spelen, dat is hij niet gewend, en van mij uit dat ik niet precies wist hoe hij zou reageren.
Maar het ging heel leuk, op gegeven moment ging hij mij ook uitdagen, schijnbewegingen maken, rondjes om me heen draaien, stijgeren enz.
Echt heel leuk!

En ik heb EINDELIJK! weer op Grytsje gereden vanavond!!! Go jij! Go jij!
Ik wilde eigenlijk rustig stappen, maar ze schoot er telkens vandoor, maakte zich dan sterk en pakte het bit vast.
Geeft niet, het is natuurlijk ook weer vreemd om mij op haar rug te hebben na zo'n tijd.
Later gaf ze zich over en ging ze heel netjes lopen.
Ik heb denk ik zo'n 20 min. gereden en mevrouw was licht bezweet.
Daarna mocht Lisanne nog uitstappen en toen was ze klaar.
Morgen ga ik er weer op! Joehoe! Pling

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:48

hier een paar foto`s die celine met de telefoon heeft gemaakt vanmiddag samen met dejmo

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

in het blauw is djemo en tsjillert is de andere hihi voor de duidelijkheid

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:56

zo dan saida wat een verhaal weer van de kleine
ik zal mee duimen dat het snel goed gaat en de koorts snel weg zal zakken Ach gut
wel een lichtpuntje dat het loslaat en dat ze lekker in het land staan overdag

ook de boer zit het niet mee lees ik erg hoor hoop voor de boer dat hij ook snel opknapt en weer lekker thuis kan zitten

wel fijn dat je weer gerden hebt super en het stilstaan ach doene r wel meer niet komt wel weer goed hoor na een paar keer weten ze niet beter meer

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:58

flamon: jeetje dat is echt schrikken zeg Verdrietig
Ik hoop dat alles goed komt Ach gut
Nou heeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte ermee Vriendjes zijn?

Saida: gelukkig gaat het een beetje de goede kan op met Cipke Ach gut
Hoop dat er geen blijvend letsel van over houd Bloos
Ik gebruik voor zwellingen en bloed uitstortingen Traumeel zalf van Heel.
dit heb altijd wel goed geholpen
Ik heb het standaard in de kast liggen voor als er wat aan de hand zou zijn.

peetisgreat: nog best wel goede foto's hoor zo van je telefoontje Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 23:08

Machonito, morgen veel plezier met je 1 jarige trouwdag Go jij! Go jij! OK dan! Lovers maak er een romantiesche dag van met ze tweetjes

en ja best wel redelijk he de foto`s

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 23:12

Dankje Bloos hahaha goed dat je het zegt een fototoestel mee nemen Haha!

denk dat we eerst met de paarden wat gaan doen een buiten ritje. Tong uitsteken
en om 19.00 een etentje in Elzehage in Poeldijk waar we verleden jaar een groot feest gaf Go jij! Go jij!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 23:22

heel veel plezier dan

en foto`s maken he

ilona ga voor je duimen dat je de baan krijgt leuk voor je Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 23:24

Oja de foto's van Bunschoten staan eindelijk op paardenfoto Go jij! Go jij!

Hand in hand Lovers
We zijn echt niet verliefd op elkaar hoor Bloos Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de rest zie je hier op paardenfoto Tong uitsteken

zie Marcel
http://archief.paardenfoto.nl/080413Pvd ... /index.htm

Ik
http://archief.paardenfoto.nl/080413Pvd ... ndex_6.htm

samen Tong uitsteken
http://archief.paardenfoto.nl/080413Pvd ... dex_10.htm

Karina met een Big smile op Baron Haha!
Afbeelding

Baron maakt er gelijk gebruik van om eventjes te schuren met zijn hoofd tegen zijn been Tong uitsteken
Afbeelding

zie de rest en volgende blz Clown
http://archief.paardenfoto.nl/080413Pvd ... DZ0525.jpg

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 23:57

Machonito :gaaf die foto`s.... wil ook graag met mij fries vrijheids dressuur gaan doen , als ik die buigins zie helemaal geweldig, en dat is nog maar een heeeeeel klein beetje . Doei!
en al vast gefeliciteerd met jullie 1 jarige huwelijk , maak er een super dag van met heel veel Lovers Lovers Lovers liefde en plezier Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! . en het gaat al zo snel 1 jaar is al niets meer (in augustus ben ik al 15 jaar getrouwd) het gaat zo hard waaar blijf die tijd toch. Doei! Doei! Doei!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 01:11

Heidi & Marcel, van harte met jullie 1-jarig gehuwd bestaan samen OK dan! Go jij! Go jij!

Ik was al getipt dat er foto's van Barón en mij opstonden! Wat issie toch geweldig, daar kun je toch alleen maar op lachen op zo'n paard Haha!

Flamon: Sterkte, laten we hopen dat het meevalt Vriendjes zijn?

Saida: Leuk dat je met Goloso aan het spelen geweest bent, bijzonder heerschap is hij! Ik blijf duimen voor kleine Cipke Ach gut

Met Veludo gaat het inderdaad lekker, ik begin wel heeel benieuwd te worden hoe hij onder het zadel zal zijn! Maar ik heb zo ook al heel veel lol met hem, geniet er echt van met hem bezig te zijn.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:39

goedemoggel allemaalllllllllllllllllll wakker en lekker geslapen hihi ik wel hoor en nu mooi weer dus wat willen we nog meer niks toch
ga zo lekker me aankleden en naar de paardjes even voeren en dan klaarmaken voor te rijden
ik moet een buitenrit begeleiden van stal en marielle gata gezellig mee met djemo Haha!
voor iedereen een leuke dag gewenst
en heidi en marcel van harte met jullie 1 jarig huwelijk Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:48

Heidi: wat leuk dat jullie vandaag jullie 1-jarige trouwdag hebben. Ik heb zelf ook een jubileum... vandaag 5 jaar bij mijn Peter Haha!
Jullie straalden echt zo met z'n tweetjes samen... je ziet het op de foto's ook wel wat... maar in het echt was het nog veel duidelijker..... overduidelijk liefde Haha!

Leuke foto's van Djemo en Tjillert Haha!

Flamon... balen...sterkte. Hopelijk verbeterd het weer.

Saida, balen dat het niet sneller beter gaat met Cipke. Ik zal voor hem duimen. Traumeelgel/zalf is idd ook heel goed. Heb het ook standaard in mijn kast staan, naast de bach-rescue Knipoog

Wat erg van de boer weer.... die man heeft ook echt geen geluk Boos!

Fijn dat je weer eventjes gereden hebt. Die 20 minuten waren lang zat zo te lezen. Super dat je op tijd bent gestopt.

Goloso is zo'n clowntje... echt leuk dat je met hem bent wezen spelen. Baal echt dat het bezoek van me aan Mayke is misgelopen laatst. Had haar en haar mannen graag weer gezien.

Vanmorgen dikke bos bloemen gehad van Peter:
Afbeelding
Heb voor hem een beertje gekocht met een leuke foto van ons beiden erop Lachen

Verder maar lekker van het weer gaan genieten denk ik... Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:58

patrice en peter ook heel veel geluk nog samen mooie bloemen hoor
lief dan he als de mannen daar mee aan komen en je beerjte vond hij vast ook wel leuk geniet van elkaar

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:12

idd...vorig jaar heeft ie een bos rozen op m'n werk laten bezorgen..... heel attent.. Lachen

Hij is helaas niet erg cretief.. maar goed... hij vergeet het niet tenminste Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:19

heidi en marcel en patries en peter...
GEFELICITEERD!! Go jij! Go jij! Haha!

probeer het verder allemaal nog trouw bij te houden in meeleesmodus... Cool