Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jackytje schreef:Hier krijgen de paarden gewoon een balancer, in de vorm van de Pavo Vital. Daarnaast ca 300 gr Fibrenuggets voor wat 'gezonde vulling'. Dit week ik. Mijn merrie met CPL krijgt ook nog bietenpulp omdat ze snel schraal staat en lijnzaadolie.. Qua supplementen heb ik net een kuur kleefkruid en goudsbloem gegeven. Ik las daar hele goede ervaringen over in een internationale FB groep over CPL. Het is van het merk Hilton herbs en je kan het bestellen op medpets. Ik vind het wel moeilijk om te bepalen of ze er werkelijk baat bij heeft gehad, maar kwaad kan het alleszins niet.
Tootz schreef:Ik zie die nieuwe pavo in shape voorbij komen, laag in suiker maar wel weer hoog in eiwit. ook iets wat ik niet moet willen toch?
Tootz schreef:Die souplessemix is een goeie tip, die zet ik op mijn lijst als ik door de brandnetel heen ben.
Ik zie die nieuwe pavo in shape voorbij komen, laag in suiker maar wel weer hoog in eiwit. ook iets wat ik niet moet willen toch?
8nnemiek schreef:GMO vrije soja? Dat zou wel mooi zijn, daar zou ik ook best wat meer voor willen betalen.
Jaan81 schreef:Eiwit is een lastige, hebben ze wel nodig voor de spieropbouw en de ene CPLer kan het wel goed handelen en de ander totaal niet. Luzerne bv werkt voor die van mij niet, al zet hij er wel lekker van aan en is het heel fijn voor de spieropbouw. Grasklaverbaal kan hij dan wel weer handelen, heel apart.
Denk dat het belangrijk is dat de combi suiker+zetmeel onder de 10% is, granenvrij en melassevrij.
Ik zou vooral je brok onder de loep nemen, daar zit vaak veel zetmeel in. Sinds wanneer heeft hij de plekjes en de jeuk?
Mizora schreef:8nnemiek schreef:GMO vrije soja? Dat zou wel mooi zijn, daar zou ik ook best wat meer voor willen betalen.
Ik ga het nog even navragen, maar deze pagina suggereert het wel.
https://www.pavo.nl/pavo/over-pavo/gmo-vrij
Mizora schreef:Er zijn eigenlijk geen goede eiwitbronnen waar alle paarden tegen kunnen anders dan gras, maar het is juist om het gras in balans te brengen, dus dat schiet niet op.
Rais schreef:Interessant al dat voer. Heb me er zelf ook aardig in verdiept, ben wel altijd aan het kijken of het nog beter kan.