[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:14

yke_lover schreef:
@Steffiee_ Oeh wat een knapperd!! <3

@jUst_eVa Ziet er Super goed uit!! Wauwww

@chriske woow wat een vershil :D

@sandra1312 super mooie foto's!! Daar mag je trots op zijn vooral die tweede :)

~~~

Jammer genoeg kan ik niet zo vaak naar Yke :( in de middag is het te warm en in de avond werk ik meestal en omdat dinsdag mijn eerste examen is valt dat ook vies tegen om naar Yke te gaan door al dat leerwerk :(

Dankje! Veel succes met je examens!

Kris_P schreef:
Ik had gister Liewkje gewassen, vond ze super leuk <3
Ze was zo mooi schoon dat ik nog even foto's had gemaakt toen ze droog was.
Dus hier een paar foto's :D
[ [url=m/GlIa85.png]Afbeelding[/url] ]
<3
[ [url=m/iF6yov.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn mooie meisje <3

Maandag heb ik mijn eerste rijles op Lieuwkje *\o/*
Niet op de manege maar bij een heeeeelleee goede instructrice, spannend :x :')
Ik ga daar een paar keer lessen, is erg nodig...
In stap gaat het goed en dan wil ze ook al beter ontspannen en haar hals laten zakken, maar ik draf gaat het fout. Dan gaat ze heeeell hard draven en kan je niet meer sturen, haar hals laten zakken lukt niet, als je haar wilt terug halen doet ze iets raars met haar hoofd en rent ze gewoon door.
Dus ja het is wel een beetje nodig :x :+
Maar voor de rest is ze wel heel lief hoor :D

Hier nog even een laatste foto van Lieuwkje in haar nieuwe zomer jas *\o/* (vandaag gehaald <3 )

[ [url=m/FPqfz3.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3

Wauw mooie zomerjas heeft ze :) komt goed, lekker gaan lessen en genieten van elke vooruitgang!

renskep schreef:
Gaaf LadyKim, zo'n mooie zwarte en dan met dat blauw aan de kar!! Heel gaaf! Jullie vallen wel goed op op wedstrijd zeker?

Knappe Pablo :~ (volgens mij zeg ik altijd hetzelfde over Pablo :') )

yke_lover heel veel succes met je tentamens!! Straks heb je alleen maar extra veel tijd voor Yke!

Chriske dat is zeker een heel verschil. Leuk om te zien zeg!

Sandra1312, altijd leuk als er iemand mee foto's gaat knippen! Die tweede is heel erg leuk! (Je dekje ook! Ik zag 'm laatst ergens en wat erg benieuwd hoe 'ie op een zwarte zou staan)
En wat zit jij er keurig netjes op. Bij mij lukt het meestal niet zo goed met mijn beentjes en Siebes bolle buik B-)

Steffie, Jet is weer helemaal voorjaarsklaar dus? Enne jammer van dan beschuitje... Hier ook zo'n veelvraatje :7 Als Sieb ooit mee op tour was en mijn tante ging op het terras wat eten kreeg Sieb altijd het koekje van de koffie, of de rauwkost van de omelet. Hij was blij met alles :')
Veel plezier met je clinic! Aan die foto's te zien moet dat helemaal goed komen!!

Ik heb afgelopen donderdag lekker in de buitenbak gereden. Heerlijk in het zonnetje, wel gruwelijk stoffig! (toen ik mijn mond dicht deed, knarste het een beetje :') )
[ [url=m/cTHhm1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik rij eigenlijk altijd in de binnenbak. En in de buitenbak zit een poortje naar het bos. Dus iedere keer op de lange zijde richting het poortje, dacht meneer dat we naar het bos gingen. :+ Na 10 rondjes had hij toch in de gaten dat dat niet ging gebeuren en toen zaten er natuurlijk boskabouters }:) Ieder blaadje was eng en daar moest hij vooral zijn kont voor intrekken als hij voorbij was... Draak. Op een gegeven moment met de lange teugel erlangs: NIKS aan de hand.
Ik heb maar gewoon heel hard om meneer gelachen :')
Daarna even lekker afgespoeld, dat was ook niet overbodig met al dat stof. Heerlijk vond ie het!

[ [url=m/D4LJUe.png]Afbeelding[/url] ]
En nog ff een foto van twee weken geleden tijdens een bosritje. Ik vind 'm gaaf :D

Dankje haha, heerlijk die stoffige bakken hier ook al! Die bakkabouters zijn ook wel levensgevaarlijk :P

yke_lover schreef:
@renskep ja gelukkig wel!! Heb al veel dingen gepland en in gedachten om te doen met Yke hihi. En heel erg bedankt :)
Haha je hebt echt een Super leuke fries om het zo te lezen die grappenmaker :') en Super mooie foto's <3

~~~~
Hebben jullie het ook? Van de week was het Super mooi weer dus Yke had ook geen deken op en ze had een Super mooi zomervachtje :) lekker dun,glad en mooi glanzend <3 Ben er 3 daagjes niet bij haar geweest door school en werk en het weer coolde al wel wat af maar nog steeds lekker warm Enzo en ik kom bij Yke en mevrouw heeft opeens een wintervacht lijkt het wel :( het lijkt me sterk dat ze binnen 3 dagen opeens veel nieuw haar kan krijgen hihi. Iemand een idee hoe het komt of Ben ik gwn gek hahahh

Klinkt bekend maar had ik al een week nadat we de dekens eraf haalde, hele winter geen wintervacht gehad en nu was had ze ineens zo veel meer vacht haha! Wat jUst_eVa al zegt een ideale uitvinding :)

Kris_P schreef:
Ik vind trouwens Pablo echt een prachtig paard <3 (maarja volgens mij vind iedereen dat := )
En @chriske ik hoop echt dat ik over een tijdje ook zo op lieuwkje kan rijden, dat lijkt me echt een droom <3

Komt vast! Had ook nooit kunnen dromen zo met haar te kunnen werken, ze kan nog wel eens paniekerig worden wanneer ze denkt dat ze het niet goed doet maar dit word ook al steeds minder ;)

Eloya schreef:
Hallo allemaal :)
Mag ik hier meekletsen en lezen?

Vanaf vrijdag komt hopelijk mijn nieuwe bijrijdpaardje Twikke op mijn stal te staan :D
Twikke is een 10/11 jarige merrie. Ik heb haar nu 1x gereden dus we moeten elkaar nog wel leren kennen.
(Foto is van eerste keer rijden na lange tijd, houding moet nodig aan gewerkt worden :'))
[ [url=m/W5ouUF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie paarden hebben jullie allemaal!

Groetjes iris

Welkom Iris! Succes met je knappe parel, lekker van genieten :)

Celine_Famke schreef:
Natuurlijk ben je hier welkom, Eloya! Alleen maar gezellig! :D Leuk bijrijdpaardje heb je! :j

Afgelopen donderdag met Famke wezen zwemmen, zo ontzettend gaaf!
[ [url=m/rcFh6L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BopmGV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had al gereageerd op fb maar nogmaals, zo onwijs gaaf!

Captain schreef:
Super fijn renskep! Ik snap 'm wel! :') Zou ook liever in het bos rijden!
Kris_P: waarom zou het stom zijn als je op iemand reageert?
Welkom Eloya! :D Mooie fries, grappige naam ook! Wel vind ik je te zwaar voor haar. Hoe ben je bij haar terecht gekomen?
Ah wat een fijne foto's Celine_Famke! :D Waar was dat? Was het niet te koud?

Vandaag Menno nieuwe slobber gegeven. Had alleen iets teveel water bij gedaan. :')
[ITP] Foto's van knoeiende etende kinderen..

Haha heerlijke kliederboel! Hij heeft er goed van genoten :D

LiindseyV schreef:
Siebert is volgende week jarig. Als kleine ukkepuk bij mij gekomen en volgende week 3 jaar oud, wat vliegt de tijd... Zijn 'verjaardagscadeau' zegt hem blijkbaar niet zo veel, altijd leuk zijn arrogante blik _O-

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Alvast gefeliciflapstaart!!

Zo weer op iedereen gereageerd! Morgen met Floor EINDELIJK weer naar het bos, sta al een week te stuiteren haha zo veel zin in :D

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:24

Steffie. mooi paardje heb je. rijden ziet er al netjes uit. cap ziet er wel grappig uit zo scheef haha :D heel verschil ook ja als de baard enz weer bijgewerkt is. weer helemaal netjes. Ik heb vandaag ook een tondeuse aangeschaft. dus kan ook aan de slag..
xIndyraah vervelend die examens.. daarna wel vakantie? alle tijd om lekker te beginnen met zadelmak maken :)! en mooie foto van je oudste.
Just eva. wat loopt pablo netjes. zijn draf ziet er heel fijn ruim uit.
Sandra. leuke fotos. vooral die 2e met die achtergrond zo is mooi! en dat dekje is leuk. Wil ik ook wel :D
Kris P wat blinkt ze :) fijn dat jullie les hebben maandag. kunne jullie lekker aan de slag samen.
Renskep wat een grapjas. je kunt er ook maar het beste om lachen toch:D
Eloya wat leuk dat je vanaf vrijdag dan weer een nieuw bijrijdpaardje hebt. :)
Celine Famke ohhhh ik ben jaloers. wat een leuke fotos <3 lijkt me zo leuk om met het paard te zwemmen. gaat ze zo makkelijk het water in?
Captain. zal dalijk even je topic bekijken. maar ik kan me zo al voorstellen hoe dat dan eruit ziet haha. merci kan niet eens hooi uit haar hooizak eten zonder dat ze het door haar hele manen heeft zitten :')
Lindssey Ik vind siebert zijn arrogante blik wel heel knap *D leuke kleur dat dekje! en dat zadel is moooi. ziet er ook echt uit alsof het heel lekker zit.
Laatst bijgewerkt door _Lonneke op 14-05-16 21:28, in het totaal 2 keer bewerkt

_Lonneke

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:24

chriske Veel plezier morgen! hoop dat het weer mee zit :)

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:46

jUst_eVa schreef:
Haha ze kunnen als het goed is de haren zelf laten "staan" of niet. Daardoor lijkt de vacht de ene keer dikker dan de andere keer! Ideale uitvinding van moeder natuur want daar door hebben ze het bijna nooit koud!

Aaha op die manier :D dat is idd erg ideaal :) thnxx voor het reageren hihi

ilaydadg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:55

Heey, ik volg sinds eergister dit topic en toch wil ik ook even bijvoegen. Haha :D Ik ga binnenkort mijn eerste paardje ophalen (Eind mei) En tis natuurlijk een fries (wat doe ik hier anders, haha) Maar ik volg dus even dit topic mee en laat wss nog wel meer weten! Hij heet Kenai, officeel Teun en hij is 19 jaar en heeft echt een gouden karakter! Hier wat fotos :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 23:00

Welkom ilaydadg! Wat een mooie naam, Kenai :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 23:25

Chriske blijf het knap vinden hoe jij je merrie rond kan sturen.

Sandra mooie foto's van Jesse, hij ziet er goed uit. Nu z'n hals nog, die ziet er beetje eng uit.

Nog even dan kan je na alle stress weer lekker tijd besteden aan Yke!

Kris, lieuwkje ziet er goed uit, goed dat je les krijgt. Zal je echt heel goed helpen, ben ik van overtuigd!

Renske, heel herkenbaar die bak kabouters... Gelukkig kon je er om lachen!

Welkom iris! Leuk dat je een bijrijdpaardje krijgt en ook nog eens een Fries :D

Celine wat stoer! Dat Famke dat durft, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Haha captain, heerlijk hè zo'n smullend paard, slobber is gewoon een knoei bende.

Siebert is knap! Maar past dat zadel straks nog wel, als hij in training gaat en spieren krijgt?

Chriske lekker genieten van je bosrit, niets is fijner! (Nouja strand dan haha).

En nog een keer welkom, knappe Fries en al een mooi grijs snoetje. Hopelijk kan je nog lang van hem genieten!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 23:30

Zo vanavond waren Geeske en ik minder goede vriendinnen, maar heb je welles... Volgende keer beter.

Deze week heeft ze een liksteen gekregen, was ze erg blij mee :D

En de dierenarts is geweest voor de enting, dus we kunnen nu op pad :)

En ik moet natuurlijk mij vlecht kunsten even showen. Door een vlecht kan ze haar warmte bij hals wat beter weg. Dus dit doen we nu telkens voor het rijden.

Afbeelding
jammiee

Afbeelding
<3 (sta trouwens op een krukje, zo'n ukkie is het niet :D)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 23:34

Dankjewel gett, haha jah ooit gaan we nog naar het strand! Ooit.. haha :P

Haha jah klinktbekend, ze zal wel blij zijn met de liksteen met dit warme weer! Mooie vlecht ook :)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 23:36

gett schreef:
Chriske blijf het knap vinden hoe jij je merrie rond kan sturen.

Sandra mooie foto's van Jesse, hij ziet er goed uit. Nu z'n hals nog, die ziet er beetje eng uit.

Nog even dan kan je na alle stress weer lekker tijd besteden aan Yke!

Kris, lieuwkje ziet er goed uit, goed dat je les krijgt. Zal je echt heel goed helpen, ben ik van overtuigd!

Renske, heel herkenbaar die bak kabouters... Gelukkig kon je er om lachen!

Welkom iris! Leuk dat je een bijrijdpaardje krijgt en ook nog eens een Fries :D

Celine wat stoer! Dat Famke dat durft, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Haha captain, heerlijk hè zo'n smullend paard, slobber is gewoon een knoei bende.

Siebert is knap! Maar past dat zadel straks nog wel, als hij in training gaat en spieren krijgt?

Chriske lekker genieten van je bosrit, niets is fijner! (Nouja strand dan haha).

En nog een keer welkom, knappe Fries en al een mooi grijs snoetje. Hopelijk kan je nog lang van hem genieten!

Dit is een wow-zadel die zijn op alle vlakken aanpasbaar/vervangbaar, ideaal voor mijn jong paard dus :) !

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 00:16

Knappe Siebert! Gave kleur, dat dekje! Ik vind Sieberts hoofd zo leuk :* enne alvast Happy Birthday!! Y)(^)

Welkom Eloya en ilaydadg!
Ondanks die lieve grijze haartjes, wat een hunkie is Kenai, zeg!

Celine, Gaaf!! Het was er ook weer voor.
wat ik me altijd afvraag... als je gaat zwemmen met je paard, wat heb je zelf dan aan? :o? Korte broek, lange broek, sneakers, blote voeten? Tell me :o

Menno de kliederaar! Siebe smeert het altijd tegen de muur. En ik maak me altijd uit de voeten... ik hoef niet zo zeer een wekelijks slobber masker :+

Bij Sieb moeten ze altijd die liksteen in de gaten houden. De beste kerel wil nog wel eens knagen ipv likken >;) raar dier.

ilaydadg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 00:53

Hij is zeker een knappie! Dan wel een beetje grijs maarja moet kunnen toch? :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 01:41

_Lonneke & gett: Famke gaat inderdaad heel makkelijk het water in. Ze vindt het heerlijk! Ik hoef niet veel moeite te doen om haar te laten zwemmen!
renskep: Ik had gewoon mijn paardrijbroek aan en een hemdje, met daaronder bikini. Verder blote voeten :P

Lindssey, ik zag de foto's al voorbij komen op Facebook, wat een blik zeg! Hahaha!
ilaydadg, welkom! Leuk paard, wat een vriendelijke uitstraling!

Vandaag de laatste TREC les gehad voordat we op wedstrijd gaan van de zomer, ging super goed, super veel zin in ook! :D Foto's volgen later :D

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:41

@ilaydadg wat een leukerd zeg!! Hij heeft wat op een fries bij mij op stal :) en die fries is het nichtje van mijn fries misschien zijn hun ook wel familie :D <<)

@gett wouw je vlecht is echt Super mooi!! Wat is je geheim :D O:)

@celine_Famke ik Ben echt jaloers op je!! Ik wil ook zo graag zwemmen met Yke of naar een strand gaan :) helaas is het strand 2 uur rijden we hebben wel een plas zeg maar daar mag je niet met paard in ;(

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:23

Lindsey dat wist ik niet, fijn en handig zadel dan!

Haha renske je hoort wel vaker dat jonge paarden overal aan knagen. Geeske begreep gelijk dat ze er aan likken moest. Maar heb het ook aangeschaft, omdat het leek dat ze er behoefte aan had.

Ilaydadg (wat een naam haha), vindt het een pracht grijs hoofdje.

Mijn geheim voor de vlecht is, youtube filmpjes kijken en veel oefenen. Het is een onderhandse vlecht. :D

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:18

Welkom Eloya en ilaydadg! :D

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:26

gett schreef:
Mijn geheim voor de vlecht is, youtube filmpjes kijken en veel oefenen. Het is een onderhandse vlecht. :D

Hmm Dan moet ik maar weer eens beginnen met oefenen en vaak onderhands doen :D vaak gaat het wel goed onderhands maar op een of ander manier kom ik bij een punt waar het niet meer lukt om onderhands te doen :?
Heb laatst wel een manier gevonden zodat de vlecht niet uitzakt :):) Happy me!!!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:36

ilaydadg schreef:
Heey, ik volg sinds eergister dit topic en toch wil ik ook even bijvoegen. Haha :D Ik ga binnenkort mijn eerste paardje ophalen (Eind mei) En tis natuurlijk een fries (wat doe ik hier anders, haha) Maar ik volg dus even dit topic mee en laat wss nog wel meer weten! Hij heet Kenai, officeel Teun en hij is 19 jaar en heeft echt een gouden karakter! Hier wat fotos :)
[ [url=m/Q2NNOx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ofi39f.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TtPPWD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! Wat een mooie grijze fries heb je! <3 Geniet er maar lekker van!
Wat een mooie vlecht gett!
Ben benieuwd naar de foto's Celine_Famke! :))

Vind het wel echt leuk dat iedereen hier verschillende dingen doet met hun fries! Springen, TREC, dressuur, vrijheidsdressuur, aangespannen, grondwerk.. LEUK! :D

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:22

@gett super mooie vlecht!
@liindseyV fijn zo'n zadel en dan ook nog zo mooi, wil ik ook wel :+
@celine_famke Wat leuk om te zwemmen met je paard <3 Het ziet er altijd zo grappig uit hoe dat paarden kijken als ze doen zwemmen :+ Ik zou ook heel graag naar het strand willen maar dat is best ver rijden :( Maar over een paar jaar dan rij ik zelf wel met de trailer er naar toe :+

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:54

Eloya schreef:
Hallo allemaal :)
Mag ik hier meekletsen en lezen?

Vanaf vrijdag komt hopelijk mijn nieuwe bijrijdpaardje Twikke op mijn stal te staan :D
Twikke is een 10/11 jarige merrie. Ik heb haar nu 1x gereden dus we moeten elkaar nog wel leren kennen.
(Foto is van eerste keer rijden na lange tijd, houding moet nodig aan gewerkt worden :'))
[ [url=m/W5ouUF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie paarden hebben jullie allemaal!

Groetjes iris

welkom!

Celine_Famke schreef:
Natuurlijk ben je hier welkom, Eloya! Alleen maar gezellig! :D Leuk bijrijdpaardje heb je! :j

Afgelopen donderdag met Famke wezen zwemmen, zo ontzettend gaaf!
[ [url=m/rcFh6L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BopmGV.jpg]Afbeelding[/url] ]

oohh gaaff!

Captain schreef:
Vandaag Menno nieuwe slobber gegeven. Had alleen iets teveel water bij gedaan. :')
[ITP] Foto's van knoeiende etende kinderen..

haha wat een knoeiers :')

LiindseyV schreef:
Siebert is volgende week jarig. Als kleine ukkepuk bij mij gekomen en volgende week 3 jaar oud, wat vliegt de tijd... Zijn 'verjaardagscadeau' zegt hem blijkbaar niet zo veel, altijd leuk zijn arrogante blik _O-

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

had hem al gezien op fb wat issie mooi <3 <3

chriske schreef:
Zo weer op iedereen gereageerd! Morgen met Floor EINDELIJK weer naar het bos, sta al een week te stuiteren haha zo veel zin in :D

hoe was het?

ilaydadg schreef:
[ [url=m/Q2NNOx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ofi39f.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TtPPWD.jpg]Afbeelding[/url] ]

nog meer mensen! *\o/* welkom! heel mooi paardje <3

fijn gett! mooie vlecht ook!

leuk celine ben benieuwd naar de fotos!

Captain schreef:
Vind het wel echt leuk dat iedereen hier verschillende dingen doet met hun fries! Springen, TREC, dressuur, vrijheidsdressuur, aangespannen, grondwerk.. LEUK! :D

maarja friezen zijn natuurlijk heel veelzijdig :o

ik ben ff een weekje of 2 niet meer op bokt geweest want had het druk met hw maar ik ben er weer :D vandaag op het pinksterconcours gestart in heerjansdam en heb 200 en 196,5 punten gehaald we zijn nu dus B+12 en L1 startgerechtigd *\o/* als het wijken dr in zit en de aanleuning bevestigd is gaan we denk ik een keer een onderling L1 proefje rijden :) Afbeelding

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:48

Goed bezig @hannelover !
Ik had eens wat foto's terug gekeken van eerst en nu en je bent zeker flink vooruit gegaan! :j
(niet dat ik er alles van weet, maar je ziet wel een duidelijk verschil :+ :D )

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:54

Super @hannelover!! Jullie gaan met sprongen voorruit!! Jullie zijn echt een topteam <3

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:32

heel erg bedankt Kris_P en yke_lover :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:53

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:42

Daarnet heb ik Siebert gemeten , hij is volgende week 3 jaar oud en nu 1m60 *\o/*