Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:36

Ik had hem al op Facebook gevonden, zal hem een bericht sturen. Vind dit wel een aparte.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:39

Ik kan de juisre pre (seni kripton) niet vinden op ancce. Weet niet precies welke het is, zijn er meerdere met die naam.

Zsazsa, anders Nyckle zelf even een pbtje sturen?

Laat je hier even weten wat de reactie is over seni kripton? Wel benieuwd naar. Hij staat niet heel ver van mij vandaan zag ik :-)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:41

Ik heb hem via Facebook een bericht gestuurd, over seni krypton is echt niks te vinden.
Ga Indd Nyckle even een bericht sturen. Ik heb de merrie hoogstwaarschijnlijk gekocht dus ik mag ook op zoek naar een hengst voor mezelf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:42

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:25

Oké, ik heb zijn ruiter en ook Nyckle PB gestuurd.
Ik had ook Buena Suerte gemaild maaR daar krijg ik de hele tijd foutmelding van.

Iemand bekend met de hengst Favorito CVL?

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:11

Buena Suerte kan je misschien via Facebook contacteren?

Favorito is de zwarte hengst van Geesje toch? Ken heb van foto's, maar verder niet :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:15

De hengst waar ik ben geweest was correct en super stabiel. Heerlijk gekroeld en hij gaat het ook zeker worden. Waarschijnlijk volgend jaar een (of 2) veulen(s) :D

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:21

Azmay schreef:
De hengst waar ik ben geweest was correct en super stabiel. Heerlijk gekroeld en hij gaat het ook zeker worden. Waarschijnlijk volgend jaar een (of 2) veulen(s) :D

Welke is het geworden?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:48

Bumblehorse schreef:
Azmay schreef:

Welke is het geworden?

Don Quichote :j

luron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:30

Don Quichote

is daar ook een website van, ik ben ook nog op zoek naar een passende hengst voor onze pre merrie. maar het valt niet mee om inderdaad een goed beeld te krijgen van een hengst om daarna te gaan kijken...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:11

luron schreef:
Don Quichote

is daar ook een website van, ik ben ook nog op zoek naar een passende hengst voor onze pre merrie. maar het valt niet mee om inderdaad een goed beeld te krijgen van een hengst om daarna te gaan kijken...

Ik denk niet dat hij dekt voor het publiek eigenlijk. Hij werd me privé aangeboden en heeft geen website en nog geen nakomelingen :o

luron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:16

Ja dat kan natuurlijk ook:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:24

_Zsazsa_ schreef:
Iemand die deze hengst herkent? Hij was bij de dag van het Iberisch paard.

[ [url=m/LuRFyB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf is hij he :P

Azmay: heb je een foto van Don Quichote?
Wat is Diva koel haha..makkelijk met beleren straks.

Herkenbaar dus die hengsten manieren zsazsa, het is natuurlijk ook voorjaar...die van mijn moeder is vorig jaar pas gecastreerd als 5 jarige..denk dat hij nog gedekt heeft ook.

Hoe is je buitenritje gegaan willemlover? leuk dat hij een echte carta heeft, kun je tenminste wat meer over hem te weten komen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:18

Krypton kost €1500,-, die van Nyckle dekt ook die zou mij nog even laten weten wat Especial kost. 1500,- vind ik een beetje veel eerlijk gezegd.
Vanavond weet ik eindelijk of mijn ruin verkocht is, en morgen of de fokmerrie voor mij is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:25

_Zsazsa_ schreef:
Krypton kost €1500,-, die van Nyckle dekt ook die zou mij nog even laten weten wat Especial kost. 1500,- vind ik een beetje veel eerlijk gezegd.
Vanavond weet ik eindelijk of mijn ruin verkocht is, en morgen of de fokmerrie voor mij is.

Wat spannend *\o/*

Vind ik ook heel veel dekgeld ja :oo

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:55

Tja, 't is ook een erg kwalitatieve hengst. Het is maar wat je wil en wil betalen natuurlijk. Er staan hier ook dekhengsten ter dekking voor minder geld maar nog genoeg, die dan ook een fractie hebben gekost van wat Kripton in aankoop wellicht was. Het verschil zit ergens natuurlijk! :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:31

Ja klopt, hij zal het ook zeker waard zijn hoor, maar ik kan geen nakomelingen vinden, dus je kunt ook niet kijken hoe hij fokt.
Ik denk dat ik met een andere hengst dan liever probeer, het zou pas het eerste veulen worden voor de merrie. Ik wil max 1000,- uitgeven. Denk dat ik voor dat geld wel iets leuks moet kunnen vinden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:50

Ik bedenk met net dat bij een fokkersnummer ook een stalnaam hoort, oei ik ben niet zo creatief :+

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:26

Wat leuk al die plannen voor toekomstige veulentjes! :D ik ben totaal niet thuis bij de hengsten dus kan jullie niet verder helpen.

Elisa: leuk dat je het vraagt! Het ging boven verwachting goed! Was samen met mijn 2 andere pony's en hun ruitertjes gegaan en had verwacht dat Rufian heel erg aan hun zou hangen maar dat viel reuze mee. Hij kon er ook prima 10 meter achter lopen. Dus super fijn!
Moet hem nu een week missen :(, ben op weg naar schiphol voor een weekje gran canaria.
Ja ik wil heel graag meer over hem te weten komen maar dat lukt nog niet zo goed helaas. Heb ook een topic op bokt geplaatst in de hoop de mensen te kunnen vinden die hem in 2012 uit spanje hebben gehaald maar helaas tot nu toe zonder succes.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:31

Daar ga je zeker wat leuks voor moeten vinden Zsazsa!
Ik ben wel érg benieuwd naar je toekomstige fokmerrie. Je gaat haar toch voorstellen hier, hoop ik? ^^

Willemlover: Wat fijn dat hij het zo goed deed. Het is niet fijn als een paard per se moet 'plakken' aan de voorganger, een zelfstandig paard is wel zo leuk. Super!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:41

Ja ga zodra ze er is foto's maken! Ze heeft al lang niks gedaan dus lekker al fokmerrie model.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:45

En wat zijn je plannen met haar? Ook rijden?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:58

Ja uiteindelijk wel, ik ben 25 weken zwanger dus dit jaar zal er van rijden ook niet veel komen. Daarom wil ik graag een veulen. Zit alleen mee dat ze geen apta is. Als ik haar wat later laat dekken kan ze volgend jaar in mei misschien nog wel mee. Die is volgens mij vlakbij ons elk jaar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:03

neile schreef:
Tja, 't is ook een erg kwalitatieve hengst. Het is maar wat je wil en wil betalen natuurlijk. Er staan hier ook dekhengsten ter dekking voor minder geld maar nog genoeg, die dan ook een fractie hebben gekost van wat Kripton in aankoop wellicht was. Het verschil zit ergens natuurlijk! :)

Kripton heeft wel enorm veel kwaliteit en al bewezen op GP niveau te lopen..ik snap het dekgeld wel..ook al vind ik het ook veel. Maar het is natuurlijk ook net met welk doel je fokt.

Ik ben erg benieuwd naar de merrie zsazsa

Weet je ook niet via welke handelstal hij hier in NL terecht is gekomen willemlover? fijn dat het boven verwachting goed is gegaan en een fijne vakantie!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:21

_Zsazsa_ schreef:

Kunnen er dekbonnen uitgegeven worden omdat er op link naar stamboek staat dat er geen carta bij is?