[FOTO] trekpaarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suuske

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:45

Ik rij ook boomloos met een barefoot cherokee zit tussen Engels en western in echt een heerlijk zadel heel blij mee en paardlief loopt er goed onder

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:46

Ik begin nu wel te twijfelen....Heb een bod gekregen op mijn Massimo die hoger ligt dan ik in mijn hoofd had. Als dit zadel nu weg gaat blijft dat zware westernzadel over. Voor mij geen optie. Heb er aan gedacht om desnoods tijdelijk over te gaan op boomloos. (weet het nog niet heel zeker).
Wil wel een western modelletje dan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:46

Maar waarom wil je he massimo kwijt, dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:21

Ik kan zelf ook eindelijk foto's showen *\o/* . Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een jaarling NL trekpaard merrie :D

Wilde al heel lang een grote koudbloed maar omdat ik andere ambities had, heb ik destijds een bloedpony gekocht. In de tussentijd is er in mijn privé leven veel veranderd waardoor ik vaak maar 1 per week kon rijden en dat werkte niet met een fanatieke pony. Dus fanatieke pony verkocht aan een fanatieke ruiter en mijn droom van een koudbloed in vervulling laten gaan *D . Aan het lompe moet ik nog wel wat wennen |o de coole instelling na een lompe actie is dan wel weer prettig :')

Floor van 't Dorshout
v. Udo van de Zaaidijk
mv. Florian van 't Rietenhof

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de fokker
http://i58.tinypic.com/11810nn.jpg

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:24

leuk dametje

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:38

Ach, wat een leukie! Heel veel plezier met haar

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:09

Schatje!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:14

Leuk ding, ben benieuwd hoe ze is als ze uitgeroeid is.

Die van ons is maar vreemd, die denkt dat ze zeepaard is :P

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:17

das een stille hint , tijd voor een meer op het land :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:53

Wat schattig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:17

Thanks voor de leuke reacties :D Ik ben ook wel benieuwd hoe ze uit gaat groeien. Moeders was in ieder geval heel erg mooi en met manen tot op dr borst <3

Hihi wat een geweldig filmpje _/-\o_ Maar misschien is het meer een olifant gevangen in het lichaam van een paard en denkt ie nog een slurf te hebben :)*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-09-15 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:27

Waar ik wel benieuwd naar ben is of jullie ook een sprongetje maken met jullie trekpaardjes? Wil morgen gaan beginnen met balkjes draven met dr :) longeren kende ze niet, was ook lastig :=

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:38

ik sprong nooit met kate , en met een zwaar trekpaard zou IK dat ook nooit gaan doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:45

Ik heb wel veel balkjes gedraafd met Beau. Heel goed voor zijn kniespieren. Nu kan dat niet meer, ivm zijn blessure.

Hij heeft wel ruim een meter gesprongen. Was niet mijn bedoeling. Hij was nog jong en wilde niet meer meedoen met de training. Dus sprong hij over het lint _O-

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:01

Ik heb toendertijd het ruiterbewijs met hem gehaald. Heb toen 90cm gesprongen. Was de dag erna kreupel, niet gek want alles komt op de voorbenen van gewicht. Ik laat hem soms wel vrijspringen voor de afwisseling.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:18

Fabster: Mijn Massimo heeft zo`n hoge lepel dat hij me steeds naar voren gooit.
Ook andere mensen die er op gereden hebben beamen dit.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:25

anca schreef:
Ik meng mij even in dit topic met een vraag en dat hier denk ik het meest op zijn plaats :)

Ik zoek een foto van een liggend paard , een koudbloed
De foto hierboven , van renatuuh, vind ik echt prachtig en ook zo de bedoeling , een bloot paard , alleen het hekwerk op de achtergrond vind ik heel jammer.
Maar dat is misschien weg te shoppen? Weet iemand dat?
Wij gaan deze winter de tuin veranderen en maken een loungeplek hier zou ik graag dus een lekker relaxt paard bij hebben hangen .
Heb op meerdere plekken al mooie foto's van koudbloeden maar een liggende ontbreekt.
Het heeft nog geen haast dus maar als jullie zoiets hebben , graag !

Een beetje een late reactie maar wilde je deze kans niet onthouden..... :P

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:11

Ik heb wel eens gesprongen met Tycho. Hij kan t best en zag er zeker ook de lol van in. :j Maar sinds de artrose niet meer. Ga het lot natuurlijk niet lopen tarten ;)

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:54

Ik spring heel af en toe is max 40 cm. Dat gekke ding van mij negeert de balkjes als ze op de grond liggenm dus dan wat hoger (10 cm) en dan springt hij er over.. Ook kan hij heel goed over prikkeldraad van een ong een 1 meter springen uit stand. Maar dat is een ander verhaal.. |o

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:04

Wahahaha.... dat gekke ding ook echt....

Die van mij doet eigenlijk nooit een stap verkeerd.

Even een vraag aan jullie allemaal. Wat krijgen jullie trekpaarden aan voer?? Hoeveelheid enzo?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:20

10 tot 20 kg. hooi
2 kg. havens natural balance
(indien nodig 2kg. havens mash slobber & 1 A 2 kg. bietenpulp, omdat kate erg afviel in de winter).

in de zomer stond ze 24/7 op gras.
bij veel arbeid komt de natural balance erbij.

kate reed ik dressuurmatig afgewisseld met longeren of los in de bak laten lopen of een buitenrit (dit was bijna alleen maar stappen)

als ik nu een trekpaard zou kopen.
10-20 kg. hooi.
2 kg. meusli (havens natural balance).
indien mogelijk 1 uur gras.

(ook afhankelijk van hoe en wat bij het dier)

arbeid.
dressuur , mennen , buitenrit, longe, los in de bak .
trainingstijd is afhankelijk van de omstandigheden. gemiddeld 30-60 min. (al komt een buitenrit van 4 uur ook wel eens voor)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:25

Die van mij krijgt hooi. Zal ongeveer een baal per dag zijn. Aangezien hij nogal wat problemen met zijn darmen heeft, is brok een probleem. Hij greeg vitaminebrok van Metazoa, maar dat gaat toch niet goed. Dus nu krijgt hij niks bij, behalve af en toe een spuit vitaminepasta. Hij is niet mager hoor. Vóór ik m kreeg, kreeg hij 3 kilo brok per dag. Dat heeft hem geen goed gedaan.....

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:33

meeste trekpaardjes kunnen prima met alleen voldoende hooi af is mijn ervaring. (koudbloeden in het algemeen eigenlijk wel tenzij je echt de sport in gaat o.i.d.).

fabster, balen van +/-25 kg ?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:44

Ik ben van maart verhuisd naar een nieuwe stal. Sinds hij daar is valt hij af en heeft hij honger(ontwormd en is niet ziek). Hij loopt sportgericht( 4 a 5 uur in de week dressuur). Ik ben met de eigenaresse van stal in gesprek over de hoeveelheid voer. Hij krijgt steeds meer (hooi) maar blijft afvallen. Ik ben voorzichtig met ditect veel krachtvoer geven aangezien ze daar gevoelig op kunnen reageren. Ik zie nu alleen geen andere optie meer dan hem ook flink in krachtvoer omhoog te zetten.
Ik schrok me toen ik hem gister zag (ben twee dagen niet geweest door werk, heeft wel op de wei gestaan)Afbeelding
Afbeelding

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:51

Hoeveel hooi krijgt ze nu? Onze perch mocht volgens voedingsdeskundige een baal per dag. Op een halve baal per dag (+ magere weide en O+A 'kracht'voer [80% (geperste)zemelen + slobber en handje basisbrok]) zat ze op een mooi gewicht en had ze de hele dag door te knabbelen, dus bij haar heeft het nooit zo veel hoeven zijn, maar vergis je niet in hoeveel zo'n groot paard mag/moet hebben!