[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blackparel

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:27

sorry er ging iets mis ?
Afbeelding
hier zijn kleine kontje , hij staat hier lekker samen met macho in de wei Vingers aflikken

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:35

@Djemo: wat een kanjer!!! Haha!

@Saida: wat vervelend zeg, maar heb even gemist wat er tot nu toe allemaal met hem aan de hand was....

Muggetjes zijn er weer!! Mijn eerste 2 excemers beginnen alweer te schuren. Ik gebruik wiemerskamper, dat helpt bij exceem, 90 % minder schuren!! (had ik al een foto van hem geplaatst? Geloof wel he?)

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:43

frisiangirl ... mijn fries deed ook schuren ik had al teer schampoo op gehaald nou dat werkte echt niet,
ik heb djemo nu gewassen met head & shoulders nou het werkt echt super !!!!
en ja djee djee lekker ding he !!! Pling

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:22

Djemo wat een leukie, kan je hem niet gewoon castreren dan?

FrisianGirl sorry was nog vergeten op jou te antwoorden! Mijn paard is nagekeken door Steffi van der Laarse, hij is echt al heel lang aan het kwakkelen met zn gezondheid en was ook best vaak kreupel. Dus we hopen dat het nu eens de goede kant op gaat!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:41

frisiangirl... ja dat kan wel maar dat wil ik niet
mijn eigen paardt heb ik ook laten ruinen maar we zijn nu 4 weken verder en het gaat nog niet zo als het zou moeten ik doe het geen 2e keer weer je moet ze elke dag spuiten met water en waar djee djee staat is die mogelijk heid er niet ,dus dan moet je een keus gaan maken . en houden kan ik hem niet zo ik heb er een merrie bij in staan dus dan kun je wel na gaan wat hij de hele dag doet Vingers aflikken hij laat me merrie niet echt met rust.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:59

Mmm. head & shoulders...moet ik maar eens proberen...
@Dinkeygirl: kreupel? mijn vriend is hoefsmid, als je de symptomen beschrijft kan ik hem wel eens vragen wat hij eraan zou doen...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 13:12

Fuego is officieel goedgekeurd!!!!

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Hij moest voordat hij naar Nl ging, officieel goed gekeurd worden door iemand helemaal uit Valencia. Ook zijn papieren moesten gechekt worden, en alles. Als dat niet goed zat, of Fue was niet goedgekeurd geweest, mocht hij ook niet naar Nl gevoerd worden. Ik ben dus heel heel heel heel blji!!! Haha! Zijn been gaat het ook super mee, is bijna over, en hij heeft zich lekker uitgesloofd in de bak hoorde ik van me moeder. Mijn lekkerding, zie ik Woensdag weer!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 13:15

Das goed nieuws Es!! Ik ben ff niet onnline geweest maar zie dat je inmiddels in Nederland woont. Ff wennen zeker?!

Het waren zoveel blz dat ik niet alles ga bijlezen sorrie mar ga het gewoon wat beter bijhouden.

Gaan er nog mensen naar de Lipizzaner show morgen?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 13:47

Essmee dat is goed nieuws! Yeeey dan zie je hem snel weer Go jij! Go jij!

Regine welkom terug! Hoest met Maes en Cap?

FrisianGirl het lijkt me het handigst als je even het verslag leest wat ik geschreven heb over het bezoek van Steffi. Als je op berichten zoekt, en op mijn naam met de zoekterm Steffi dan kom je hem zeker tegen. Dit verslag is namelijk bijna 3 (!) paginas lang en daar staan alle recente dingen in. Maar de laatste 4 jaar hebben we getobd met een peesblessure, 2 jaar lang heel veel onderzoek/problemen ivm een voedingsallergie (die nu onder controle lijkt te zijn). Daarna griffelbeen rechtsachter gebroken en los stukje operatief verwijderd, nog geen half jaar erna griffelbeen voor gekneusd. Daarna af en aan kreupel maar aan de benen was niets te zien of voelen, het kwam vanuit zijn lijf. Daarvoor verwijs ik je weer naar het verslag van Steffi.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is je mening en die van jouw vriend over de straalgroeven van Suevo. Maar dit staat ook in het verslag. In ieder geval vast bedankt voor het lezen!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 13:55

Oef, denk dat ik vanmiddag maar vrij neem....(starting to read...)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 13:57

Haha ja sorry! Bloos!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:16

esmee joeppieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee lekekr van genieten he Haha!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:33

Die straalgroeven kan heel goed straalkanker/ staalvuil zijn. Daar kan hij namelijk ook kreupel van lopen...Mijn friezen hebben dit ook af en toe. Mijn vriend gebruikt hier een paarse vloeistof voor en dat werkt zeer goed. Is geen violetspray, maar kom nu niet op de naam,maar ik vraag hem vanavond.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:38

DinkeyGirl schreef:
Regine welkom terug! Hoest met Maes en Cap?

Capriola doet het heel goed op het moment! Ze is zo relaxt op buitenritten dat het lijkt of ik een ander paard heb! Ben dan ook erg veel in het bos te vinden Haha! .

Maestro staat in Frankrijk en doet het daar heel goed. In juni ga ik hem opzoeken, ben benieuwd hoe groot hij nu weer geworden is want hij had me een groeispurt voor hij wegging!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:42

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!

Mijn Banditje is goedgekeurd!!!! Later komt nog wel een uitgebreid verslag hoor Lachen,
nu eten en dan een verjaardag.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:49

frisiangirl schreef:
Die straalgroeven kan heel goed straalkanker/ staalvuil zijn. Daar kan hij namelijk ook kreupel van lopen...Mijn friezen hebben dit ook af en toe. Mijn vriend gebruikt hier een paarse vloeistof voor en dat werkt zeer goed. Is geen violetspray, maar kom nu niet op de naam,maar ik vraag hem vanavond.

Heet het niet hoef & zool? Kan je ook bij de paardendrogist bestellen. Dat is een paarse dunne vloeistof.
Het zit in een kleine doorzichtige jerrycan.

Es Super dat hij helemaal goedgekeurd is en op transport kan! Maar waar komt hij nu te staan? Had het al eens eerder gevraagd, maar misschien dat ik het antwoord heb gemist.. Je woont nu toch in Arnhem? Ik weet dat Stal Mansour een goede stal is daar.

Malin Erg hè die Westlandse taal? Haha! Ik ken alleen dit zinnetje. Weet niet eens wat van de paaien betekent! Weet wel dat het erop neer komt dat iemand aan je vraag hoe het gaat en dat jij dan terug antwoord dat het goed gaat! Pling

Gisteren weer les gehad. Moest nu ook wat meer commando's met mijn stem gaan geven en op het laatst ook met zweepje erbij gaan rijden zodat hij gaat begrijpen dat hij bij een zacht tikje vooruit moet gaan. Hij vindt namelijk steeds na 2 à 3 rondjes dat hij wel heel braaf is geweest en mag gaan stappen of stilstaan. Koe Ik kan hem dan nog niet aandrijven, want dat kent hij nog niet.
Willy is nu de komende 2,5 week op vakantie. Balen! Maar ik mag het wel alleen gaan proberen van hem. De verzorgster van X komt me dan helpen, dus helemaal alleen ben ik ook weer niet gelukkig!

Bedankt ook nog voor alle leuke reacties op het huisje! Maandag wordt het bouwkundigrapport opgesteld. Als dat allemaal ok is dan gaan we vrijdag tekenen. Spannend!

Regine Welcome back! Heb je Maestro naar Frankrijk verkocht?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:08

Hoi,

even kort berichtje!

Saida: Het is zonde arme chipke, het zit hem ook niet mee! Hopelijk voelt hij zich snel weer beter, en dan voor wat langer!

Ess: Gelukkig!!! Hij is nu toch bijna weer bij je?

Jasmijn: Gefeliciteerd!!!!!!! Wanneer ging je hem ophalen!! Leuk hoor!!! Snel foto's van hem maken!

IK moest een paper maken, met verplichte samenwerking (je werd ingedeeld) Niet leuk dus, het is af maar het ging niet helemaal geweldig....En ik was natuurlijk weer zo slim geweest om er een hele middag aan te werken, en de volgende dag erachter komen dat ik het niet goed had opgeslagen, kon het nergers vinden...en kon ik dus weer van voor af aan beginnen!
Ik ga nog maar een keer naar die merrie kijken, vanmiddag even bellen Lachen IK blijf toch twijfelen...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:24

Ilona: Dat idee, 3 dagen tussen de paarden en dan inderdaad Anda's is echt zalig Haha! Nu hopen dat het wel mooi weer blijft!
Hoe klein is de bak bij Amanda op stal dan? Dat is soms wel vervelend op een pensionstal, het is hartstikke gezellig, maar je hebt eigenlijk nooit de bak voor jezelf.
En niet zo raar praten hoor, daar snap ik niks van, anders ga ik in het Gronings beginnen Knipoog (niet dat ik dat goed kan, maar goed Schijnheilig )

Anita: Leuke foto's! En die draffoto ziet er goed uit.

Jasmijn: Oja! Ik was de keuring door alle drukte helemaal vergeten!! Hoe is het gegaan en ik wilde je nog heel veel succes wensen en voor je duimen!!
Joehoe!!!!! Gefeliciteerd!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Echt super, wanneer komt hij naar huis?

Djemo: Wat een scheetje!

Esmee: Gefeliciteerd!! Kan je mannetje eindelijk naar huis komen!

Regine: Jeetje, in Frankrijk! Dat is ver weg! Zijn het Nederlanders die hem gekocht hebben of Fransen?

Michelle: Dat is echt balen, als je zoveel werk al hebt verricht en je opnieuw moet beginnen! Is het wel gelukt uiteindelijk?

Vanmiddag ga ik bij Patricia langs om foto's te maken van haar Spaanse mannen. Het zonnetje moet nog even zijn best doen, want het is hier nog bewolkt.
Morgen is mijn zusje jarig en ze wilde een grote duizendpoot knuffel van 2 meter lang voor haar verjaardag. Ik dat ding gisteren dus kopen, nou 2 meter is lang, zeker als dat geval ook nog een doorsnee van zo'n 15-20 cm heeft, stop dat maar eens in een tas Nagelbijten / Gniffelen Maar het is redelijk gelukt en ik had veel bekijks Tong uitsteken

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:35

Jasmijn, gefeliciteerd!!!!!

Sanne, hier is het weer ook nog niet denderend. En het zou prachtig weer worden. Even kijken wat ik ervan ga maken. Heb ook mijn hondevriendje weer een dagje op bezoek. Gezellig! Het is zo'n schatje. Hihi, die knuffel.

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:40

Heeey! ik heb ook een verhaaltje:
Ik kwam op een wedstrijd met mijn 3 jarige fries, werd ik keihard uitgelachen! dat ik met een fries op een DRESSUUR wedstrijd kwam, belachelijk gewoon. Dat slaat natuurlijk nergens op want friezen zitten veel meer in de dressuur tegenwoordig. Ik heb ze gewoon genegeerd, met hun kant en klare kwpnertjes. Vervolgens reed ik vol trots met mijn friese ruin lekker door en je raad het niet : Eerste proef: 3e van de 29, 203 punten
tweede proef: 6e van de 29 , 191 punten!
3 winstpunten! en weet je wat het leuke was, mijn beklagers hadden beide niet meer dan 174 Haha! hihi
dus dat deed mij weer goed, lang leve de fries en alle andere barokke paarden wat mij betreft Haha!

Groetjes!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:31

Goed zo!!! Barokkies zijn prachtig en kunnen net zo goed een dressuurproefje rijden als een ander paard.

Al vindt ik 3 nog veel te jong voor wedstrijd.... ik vindt het zelfs al te jong om er überhaupt op te gaan ziten Tong uitsteken

Jasmijn gefeliciteerd!!!!! Wanneer komt ie?? Of is dat nog niet bekend? Er zijn toch wel foto's gemaakt? Tong uitsteken

Zo, nu eerst naar stal mijn mannen onder handen nemen.... ze moeten natuurlijk wel een goede indruk op Sanne maken straks Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 11:38

Jasmijn gefeliciteerd met Bandito!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 11:43

Karina: Ja Baron staat er weer in de Amazone Haha!
Ik ben erg trots erop Bloos

In de vorige Amazone stond hij er ook in en macho ook het ging over Rubbere stal tegels / Matten en toevallig was er iemand op stal die net bezig was met rubber matten in haar stal te leggen dus gingen we foto's maken.
Maar omdat haar paard bruin was en de foto,s niet lukte hebben we Baron erin gegooid en daarna Macho voor de foto's Haha!

Ilona: Jij staat er ook weer in de nieuwe Amazone samen met mij met Duco en Monte in de zonsondergang Tong uitsteken
op blz 30/31
Baron staat op blz 32 Haha!

the_leOnii: laat ze maar lekker lachen Haha!
maar onder tussen heb jij ze wel eruit gereden Go jij! Go jij! Huilen van het lachen
Friezen kunnen degelijk dressuren hoor
wat denkje hoge dressuur met allerlei kunstjes zijn ze erg goed in (kijk maar naar shows)

Ik heb ook een fries gehad (Wiebe) waar ik wedstrijden mee reed en werd ook uit gelachen maar onder tussen konden ze wel janken omdat ik met een prijs van door ging en hun niet Tong uitsteken
Wie het laatst lacht lacht het best toch en dat ben jij Afgod

gewoon ze een poepie laten ruiken hahahaahhaha Tong uitsteken

Saida: sterkte met chipke dat ie snel mag op knappen Ach gut

Jasmijn: gefeliciteerd veel foto'ssssssssssssssssssssssssssssssss Tong uitsteken

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:30

es en jasmijn gefeliciteerd Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!