barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esaqar

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:09

Ah super! *\o/*

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:50

Afbeelding
Gister fotoshoot gehad, zal nog meer foto's plaatsen ! <3

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:28

Prachtig saraviavia!
Wat goed readtherules!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:39

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:44

Superstoer! +:)+

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:48

De volgende x de stijgbeugels wat korter en een ander bok riempje eraan :)

Ik kijk wel een beetje tegen het moment aan dat ze meer ruimte krijgt en sneller kan gaan.
Niet dat zij heel raar doet maar ik ben zelf gewoon niet zo'n held :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:55

Ik ben in het begin alleen opgestapt en weer afgestapt. Toen hij daar echt niet meer van op keek, deed ik 1 stap, dan 2. Wel altijd in de longeerring. Kan hij geen snelheid maken op de rechte lange stukken. Daarna eens in draf. 1 stap, dan 2. Moet wel zeggen, ik werk met de clicker. Zodra er een klik is, staan ze allemaal stil. Dus ik had wel een noodrem. Was ook wel nodig, want meneer wou geen hoofdstel. Dus ik reed met een touw im zijn hals. :D

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:00

Netjes @ReadTheRulez! Is ook niet niks een paardje inrijden, ben nu zelf ook met een 3-jarige bezig. Hard werken haha
Afbeelding

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:04

Fabster schreef:
Ik ben in het begin alleen opgestapt en weer afgestapt. Toen hij daar echt niet meer van op keek, deed ik 1 stap, dan 2. Wel altijd in de longeerring. Kan hij geen snelheid maken op de rechte lange stukken. Daarna eens in draf. 1 stap, dan 2. Moet wel zeggen, ik werk met de clicker. Zodra er een klik is, staan ze allemaal stil. Dus ik had wel een noodrem. Was ook wel nodig, want meneer wou geen hoofdstel. Dus ik reed met een touw im zijn hals. :D

Ondanks dat we heel veel kijken naar hoe zij reageert , dus eenmaal ontspannen is het goed, is het klaar. Zijn we zelf ook verbaasd dat het zo snel gaat. We hadden afgesproken dat ik nu zonder aarzeling zou gaan hangen.
Na dat 2 x gedaan even overlegd; wil ik er zelf op gaan zitten?
Nja toch wel :j
En toen ik eenmaal zat was het eigenlijk maar een kleine stap om haar te laten stappen.

Ik ben nu met het longeren ook meer met de korte overgangen bezig. Dus redelijk kort draf-stap-galop dat ze dus leert goed op te letten

Fabster, volgens mij gaat bij jou niks 'gewoon' :') ik vind he altijd erg positief overkomen, heerlijk!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:16

SaraViavia schreef:
Netjes @ReadTheRulez! Is ook niet niks een paardje inrijden, ben nu zelf ook met een 3-jarige bezig. Hard werken haha
[ [url=m/u5Mr2C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi dier!

Ik vind het heel leerzaam maar ook wel moeilijk, wil toch dat het goed gebeurt. Ik had nooit gedacht zelf zover te komen :o

Woensdag gaan we weer aan de slag, tussendoor ook maar even weer wat anders doen :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:24

Heel gaaf dat jullie het zadelmak maken zelf doen! Ik heb het uitbesteed. Gelukkig pakt Doressa het ook goed op :)

Filmpjes wil ik best uploaden, maar ik weet dat heel veel mensen tegen deze manier zijn van zadelmak maken.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:36

Laat ze gerust zien, ik ben benieuwd :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:42

ze moeten nog geupload worden, dus duurt even :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:56

Ik hoor vaak nate verhalen van inrijden van paarden uitbesteden. Doe t dan liever zelf. Bijkomend voordeel vind ik, dat je dan wel langzaam meegroeit met je paard. Was voor mijn vertrouwen ook wel fijn. De stapjes hadden mss best groter gekund voor Sjaak. Maarvoor mij was dit spanndnd genoeg <<)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:00

Naja diegene aan wie ik het aan uitbesteed heb doet dit als beroep en maakt elk paard braaf.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:08

Nou hier is ie dan :)

Voor de tijd heeft paard nog los gerend met zadel op. Toen ging ze wel ff lekker los.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:11

LiiNd_Y schreef:
Naja diegene aan wie ik het aan uitbesteed heb doet dit als beroep en maakt elk paard braaf.

Lindy, ik wil niet jouw trainer afzeiken hoor! Helemaal niet. Ik ken hem/haar niet, dus kan er niks over zeggen. En er zijn genoeg mensen die hun vak wel verstaan. Maar helaas ook genoeg die dat niet doen. En aangezien ik niet zou weten wie wel en wie niet, deed ik het liever zelf.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:17

Ik zou het heel graag zelf willen doen, maar dit durf en kan ik niet. Vind ik ontzettend jammer. Maar als ik er zelf mee aan de slag ga, verpest ik het zelf. Dus daarom maar de keuze gemaakt om het uit te besteden.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:51

Wat gaaf al die paarden die zadelmak gemaakt worden! Leuke filmpjes ook allemaal, leuk om de verschillende manieren van zadelmak maken te zien.

Lindy, ga je haar wel zelf doorrijden of laat je dat ook doen? Met goede begeleiding kan alles zelf, ik heb Sterre destijds met 0,0% ervaring doorgereden. Heeft wat langer geduurd maar is zo leuk om te doen! :)

Ik ben benieuwd hoe ze het over een maand al doen! :D

edit; Saraviavia, wat een gave foto's en wat een mooi paard heb je! :D

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:43

Leuke filmpjes. Film van liindy gaat toch prima, mooi paardje ook.
Ik ga ook weer proberen zelf te beleren en door te rijden. Ik heb t een keer eerder gedaan en neem de ervaringen daar weer van mee.spannend is t zeker maar een hele overwinning als er een stapje vooruit wordt gezet. Ik kan ook begrijpen als je het uitbesteed, als je te onzeker voelt bijv. Vooral doen wat goed voelt voor jezelf.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:15

Thanx! Ik hoop dat ze nog wel wat zwaarder wordt.

Ik laat haar wel wat doorrijden, dat ze wel stap, draf, galop en de rem goed kent. Daarna ga ik zelf verder. Eerst nog een pensionstalling regelen :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:53

Lindy, ik vind daar niets verkeerd aan, als ik zou moeten zeuren zou ik zeuren over het feit dat hij geen cap op heeft.

Ik heb 2 paarden zadelmak laten maken bij piet sibma, lykke was al gereden toen ik haar kocht.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:03

Ik moet eerlijk zeggen, dat als er ooit nog een paard bij komt, het er dan wel 1 is die al goed onder het zadel is. Veel makkelijker :D .

Maar inderdaad, kleine overwinninkjes zijn wel heel leuk. Vind het ook leuk, dat ik 2 paarden heb ingereden. Maar mij wel te veel werk. Maar dat komt mss ook door Sjaak. Bij hem gaat inderdaad niks normaal. Bij mijn Belg ging dat toch een stuk makkelijker.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:12

In eerste instantie had ik ook zoiets van hmmmmmmm. Maar goed, ik ben een (overrijp) pennymeisje en heb het anders aangepakt. Niet beter! Anders...

Stukje film verder bekeken en het wordt voorwaarts opgelost. Enige (op cap na, maar goed, volgens mij heeft deze meneer 1-secondenlijm aan zijn bips en is Eigen keuze) minpuntje voor nu: ik vond hem redelijk snokken aan het hoofd. ik kan zo snel niet zien of ze een bit of een kaptoom heeft, maar het snokkend de bocht doorgaan, vond ik wat minder. Verder ziet het er in mijn ogen relaxt uit.

En zeker als je jezelf niet capable (genoeg) acht, is dit een prima oplossing

Fabster, mee eens hoor. Ik heb meerdere paarden ingereden en eentje naar M2 (in een grijs verleden) gereden. Dat geeft ook veel voldoening hoor

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:29

Leuke filmpjes. Wat doet ze het knap RTR! Ze laat haar spanning mooi afvloeien. Knap hoor, van jullie beide!!
Andere filmpje, ik zou het zelf ook anders aanpakken maar imo is er geen goed of verkeerd. Er zijn heel veel verschillende wegen :j mijn weg is ook een weg die lang niet iedereen volgt ;)
Die van mij staat nu ook uit handen, ik ben benieuwd hoe snel hij het verder oppakt :j hij staat iig bij iemand waar ik veel vertrouwen in heeft, die snapt en ziet hoe hij in elkaar steekt en daar respect voor heeft maar die ook(!) no nonsense is en hem nuchter oppakt. :D