[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:52

haha, Lau, had wel op Goya kunnen stappen toen ik thuis kwam ja.. Neehoor, ben niet zo`n ochtend mens, is dat is vanmorgen een afspraak heb..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:54

Een manege is een bedrijf, elke cent hebben ze nodig dus ook die van de hondenclub ;) ik zou met een jonge hengst zeker niet meer op zo'n bedrijf willen staan, het is gewoon te druk, teveel indrukken en afleiding en dat de hormonen met ze aan de haal gaan is niet meer dan logisch, dan kunnen wij straffen wat we willen maar daarmee bereik je uiteindelijk niet dat wat je wilt. En als je dan ook nog eens niet op je gemak kan gaan rijden mag het een mooie stal zijn maar wellicht niet geschikt voor jullie? Het is voor een hengst ook niet prettig hoor, die hebben ook liever rust ;) Is er nergens een boer in de omgeving met een paar stallen?

Oops Kelly hahaha Stro-rum is 80% jij zal het warm gehad hebben :+

Danielle, ik heb dat ook wel eens gehad met Piropo, hij gaat zo vaak mee op pad en ineens lijkt het wel of ze door iets gestoken zijn zo druk, dan is er gewoon iets in de omgeving waar ze zo op reageren, iets wat ons weer minder opvalt.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:59

Uhmm Cloor.. en nog steeds heel veel dorst _O-

Taco werd bv altijd heel erg geprikkeld als er mensen over de bakrand heen hingen.. dan schoot hij echt uit zijn panty vandaan.
Wellicht dat Jauke ook een bepaalde prikkel heeft gehad op HE.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:04

Cloris ja het probleem is dat hier bijna niks is in de omgeving waar hengsten welkom zijn. Moet zeggen dat ik al vaker rond heb gekeken maar er is bijna niks... 1 andere mooie stal die hier in de buurt is gaat stoppen wegens vergunningsproblemen ofzo...

Haha nee Suus als je al om half 9 klaar was met rijden had ik het wel heel fanatiek gevonden haha...

Danielle oh dus Jauke heeft het gewoon van een ander paard overgenomen... Dan ga ik maar eens kijken wie ik vandaag Hinc zn streken ga geven haha.... eens kijken wie ik niet mag bij ons op stal :P

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:04

Ja je dorst gaat er niet van weg, de Skimmel vindt mensen over de bakrand niet eng, die moet altijd even wennen aan tribunes die in een bak worden geplaatst, dat hoort niet :+
Maar hij houdt zijn panty altijd netjes aan _O- :')

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:21

nadina schreef:
Karina: dat is heel lief aangeboden! Ik zal eerst de sites eens gaan uitpluizen :D Ik weet niet waar je precies op de veluwe woont, maar ik woon in de Betuwe en rij meerdere keren in de week richting Deventer, dus misschien kan ik hem ophalen? Dan weet je meteen aan wie je hem uitleent ;)

Goedemorgen verder!

Ah! Ja dat kan ook, ik woon in Nieuw Milligen, is 3 min. vanaf de afslag Kootwijk aan de A1, daar kom je langs toch?

Bleh..... ik ben nu best wel serieus aan het griepen zeg, echt wel beroerd van. Irritant want er moet een hoop gebeuren vandaag. Ga maar weer doos paracetamol opzoeken...

Ik heb even een moedeloze bui w.b.t. Veludo, hij heeft zo ontzettend veel jeuk en weet echt niet meer wat ik moet doen. Durf de deken er amper een keer een uurtje af te doen om te luchten, maar af en toe denk ik ook weer dat het juist door de deken komt die steeds weer nat regent en opdroogt... hij schuurt zich nu in iedergeval met deken en al helemaal de ziekte, duwt de bomen zowat om... en dat vind die deken ook niet prettig, dus die moet echt even in reparatie. Zucht. Zoveel zorgen, en kan ook nog niks verzinnen voor hem wat ie leuk genoeg vind om te doen. Misschien straks weer als hij niet meer zo afgeleid is door de jeuk...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:39

He getver Karina, wat waardeloos om hem zo te zien wetende dat je zo weinig kunt mbt die jeuk :\ ik kan me je zorgen goed voorstellen..
Beterschap trouwens :(:)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:49

cloris schreef:
Ja je dorst gaat er niet van weg, de Skimmel vindt mensen over de bakrand niet eng, die moet altijd even wennen aan tribunes die in een bak worden geplaatst, dat hoort niet :+
Maar hij houdt zijn panty altijd netjes aan _O- :')

Hahaha, jaa, paarden kunnen dingen echt raar vinden die niet horen.. _O- Hoe herkenbaar!! Ging laatst naar het strand, komt er een fietser op ons af, met een giga surfboard onder de arm gehouden, echt een gevaarte.. Chico die had echt zulke ogen :wow: . Ik kneep m wel ff, want Chico wou hem peren haha! Maar gelukkig deed Chico alleen (fietser was op 4m afstand haha) nog een flinke stap opzij _O-

Idra schreef:
Ik rijd wel vrij gestructureerd, maar leg wel elke dag wat andere accenten in mijn training. Ik rijd Licor eerst voorwaarts-neerwaarts, zo lang en laag mogelijk op cirkels in stap, draf en galop. Ik let daarbij erg op dat hij in de overgangen steeds naar mijn hand blijft reiken en zijn rug blijft gebruiken. Voor Licor is dit erg belangrijk, hij wordt eerder te licht in de aanleuning (waardoor je verbinding verliest) en ik moet er dus ten allen tijde op letten dat hij naar de twee teugels blijft reiken.

Alsof ik over Chico lees :D ! Ik moet nu ook precies hetzelfde doen in me les.. Chico moet echt voorwaarts neerwaarts gaan lopen, kan dan ook echt zn rug voelen bollen! Maar Chico is nog té licht op de teugels, daardoor kan ik er soms weinig mee, hij moet echt de hand willen gaan volgen. Moet nu heel veel basis doen (heel veel vw-nw) en dan moet chico gewoon nog heel constant inworden, ook in de overgangen en figuren moet hij goed vw-nw blijven. Nog best lastig soms.. := . Maar leuk om Chico zo terug te herkennen in jou stukje :D .

Jellie: Tsjee.. balen!!! En je verteld voor het gemak niet even dat je een paard op proef hebt... :o ? Wat voor 1 was het er, weer een fries? Of een anda?
Jammer hoor.. het zit niet echt mee he?

Zag dat Elise nog een plaatje had geplaats van een stippen paard :D ! Is dat BB die erop zit? Ja toch?! Knap dat hij dat paard nog zover gekregen heeft, mooi!

Frank: Hey foei, rasist hahaha :+ . Nee, zou best kunnen, en kids tsja.. lekker op zo'n school enzo, dat wil ook wel! Fijn dat je nu wel weer beter bent!

Debby: Kan ik geloven.. het is niet niks wat je lichaam te voorduren heeft gehad.. Maar wel fijn dat je toch ook weer bezig kán zijn.. Hopelijk knap je nog meer op!!

Daniele: aaohh, Jauke leek dus een echte hengst op HE := . Hihi, opdondertje... Maar gelukkig issie verder áltijd braaf, dus mag 1 misstapje wel.. al zou het wel heel vreemd zijn als hij altijd braaf is.. Je zou idd nog gaan denken over het pilletje :P

Kelly: HAHAHAHHA, jij bent volgens mij echt té grappig met drank op! Ik weet nog wel dat ik je zag met Bello in de ring in Bunschoten :D ! Nou die sherry's gingen erin als water _O-

Cloris: Dat klinkt best goed!!! Hij kan dus zonder blijven staan denk je :D ?

Karina: Ach veludo toch :(:) . Jeuk is echt geen pretje :n . En zo vervelend dat je niks (of weinig) er tegen kan doen... Ik was bij Sanne, en Bondosa werd toen ook geplaagd toen haar deken afging.. ook zo'n jeuk.. Best sneu om te zien, want je bent machteloos.. Succes ermee :(:)

Gisteren weer gelest! :D Hij ging weer goeehoed. Chico pakt alles echt heel snel op, hij is zo slim :D ! En dat rijd wel fijn. Verder nog steeds met de basis bezig, en dat kost nog heel wat tijd eer dat het goed bevestigd is.. maar dan hebben we straks ook wat :D . Ben iig totaal niet ontevreden hoe het gaat, ben mega trots op mn kanjer :+:

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:02

Zo ben belandt op blz. 14, maar volgens mij kom ik nooit bijgelezen.

Dat is behoorlijk schrikken Yenneke als ze je vertellen dat je baan wordt opgeheven, ik hoop dat het Outplacebureau wat voor je kan doen. ik hoop dat het wat wordt met je sollicitatie
Naatjuh, mooie foto’s hoor van je paarden.
Zilfstar: Fijn dat je zo’n band met je paard krijgt.
Bedouin: ik hoop dat het goedgekomen is met Omar

Verder heb ik hele leuke foto’s voorbij zien komen, waarbij ik bedacht dat ik ook wel eens weer wat foto’s kan maken van mijn kanjers.

Ingrid.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:14

Karina, kan je hem tijdelijk niet aan de Prednison zetten of heb je dit al eens geprobeerd.
Een natte deken die opdroogt veroorzaakt idd misschien ook wel jeuk.
Heeft hij vooral jeuk aan staart en manen of overal?
Op de veluwe stikt het ook van die rot kluten.
Wellicht biedt MTG ook een verlichting.
Vies vet goedje maar verlicht vaak wel :j

Iloon, uhmmm ja die sherry was lekker :9 :):)
En ik was wat gespannen dus dat boodt een mooie oplossing _O-

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:26

Ik heb een afspraak gemaakt voor Macho :(:)
volgende week Dinsdag avond brengen we hem weg naar de dierenarts.
en woensdag word ie geopereerd.
via zijn lies worden zijn ballen verwijderd :(:)
Ik voel me wel een beetje schuldig ;( maar het is de beste voor hem :(:)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:27

Kelly_Taco schreef:
Karina, kan je hem tijdelijk niet aan de Prednison zetten of heb je dit al eens geprobeerd.

Pretnison >;) >;) :(

die troep komt er echt bij mij niet in!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:31

Machonito schreef:
Ik heb een afspraak gemaakt voor Macho :(:)
volgende week Dinsdag avond brengen we hem weg naar de dierenarts.
en woensdag word ie geopereerd.
via zijn lies worden zijn ballen verwijderd :(:)
Ik voel me wel een beetje schuldig ;( maar het is de beste voor hem :(:)

Als we Elvis nou gelijk laten doen krijgen we dan korting (grapje) :D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:34

hahaha ze zien me al aan komen hahah
2 voor de prijs van 1 _O-

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:38

wie komt er bij mij woensdag Tomaten soep eten met heerlijke echte ballen erin :Y)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:39

Machonito schreef:

Ze zien ons denk ik liever niet aankomen met twee van die heerschappen, de kliniek is te klein :=

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:40

nombrado schreef:
Kelly_Taco schreef:

Pretnison >;) >;) :(

die troep komt er echt bij mij niet in!

Zou voor mij ook laatste optie zijn maar een paard dat vergaat van de jeuk is ook niet echt een optie ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:41

Cloris en Heidi... hehe dat zou ik weleens willen zien... die 2 brulaapjes in 1 kliniek..
kunnen die kleintjes een herrie maken he :+

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:47

Nou mensen ik weet het echt niet meer nu.....

HIJ GING VANDAAG HELEMAAL SUPER!!!!!
Hij heeft geen stap verkeerd gezet. Niet met poetsen, niet met losgooien en ook niet met rijden. Hij liep echt heerlijk.....

Denk echt dat er gister iets is gebeurd op de wei ofzo want zou anders er niet weten waar die maffe buien ineens vandaan kwamen. Heel vreemd.

Ah mn moeder had trouwens echt schrik gekregen door hem en dat heeft ze echt niet snel. Ze zei zelfs dat ze had zitten denken dat als iemand er zaterdag op wedstrijd veel voor bied dat ze het zou doen. NOU MOOI NIET DUS! hij gaat echt niet weg! Zelfs niet voor een klein fortuintje haha...
En gelukkig dacht ze na hem vandaag weer gezien te hebben er ook anders over.

Ik heb wel net nog leuk nieuws gekregen! Mn diploma is binnen bij mijn opleiding dus die mag ik nou eindelijk officieel op gaan halen. Weer een leuk papiertje op zak! :D
Werd toevallig vandaag gebeld dat ik maandag en dinsdag ochtend aan de bak kan dus das ook wel lekker. Eindelijk weer werken want dat werkeloos thuis zitten vind ik ook niks.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:47

cloris schreef:
Machonito schreef:

Ze zien ons denk ik liever niet aankomen met twee van die heerschappen, de kliniek is te klein :=

:roll: >;) := := :=

Kelly_Taco schreef:
Cloris en Heidi... hehe dat zou ik weleens willen zien... die 2 brulaapjes in 1 kliniek..

nou dat niet alleen ik ben bang dat er vele karate slagen worden uit gedeeld :=
Macho is echt een killer tegen andere hengsten := :=

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:49

Kelly_Taco schreef:

Vergelijkbaar met een big wat gilt maar dan harder ongelofelijk... ik zal eens kijken of ik het kan filmen met geluid hahaha :+

Enne Heidi, ze moeten elkaar echt niet zien, Elvis sloopt ook }:0
Laatst bijgewerkt door cloris op 17-09-09 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:50

Kelly_Taco schreef:
Een natte deken die opdroogt veroorzaakt idd misschien ook wel jeuk.
Heeft hij vooral jeuk aan staart en manen of overal?
Op de veluwe stikt het ook van die rot kluten.
Wellicht biedt MTG ook een verlichting.
Vies vet goedje maar verlicht vaak wel :j

Hij heeft inmiddels eigenlijk overal wel jeuk lijkt het, hij staat ook in zijn benen te bijten... maar het meest natuurlijk manen en staart. Hij staat altijd al dik in de MTG, meestal helpt het wel maar nu ook niet meer afdoende. Ik ga hem zometeen even goed wassen met kerato-shampoo en dan een verse lading er op.
Ik heb eigenlijk echt ook veel weerstand tegen prednison, je zult ook weer net zien als ik cortisonen laat spuiten dat precies Veludo er weer hoefbevangen van wordt ofzo, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel al heb overwogen de afgelopen dagen... dit is echt geen doen, ik denk dat het erger is als alle pijntjes bij elkaar.
Ik zit er echt mee. Zeker omdat ie verder ook weinig leuk heeft. Ben al heel hard aan het rekenen geweest of ik hem naar Texel ofzo kan sturen, maar daar zijn ook weer meer bezwaren als alleen financiele tegen... en hij is pas 7...

Heidi, ik ben benieuwd hoor hoe Macho zich balloos zal gaan gedragen. Ga in ieder geval voor hem duimen dat het allemaal goed gaat. Jullie hebben wel een verstandige methode gekozen voor een oudere hengst, heel goed!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:50

Haha oww wat kunnen die kleintjes toch druktemakers zijn...
Het is maar goed vaak dat ze zo klein zijn :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:53

Karina, ik woon aan zee en ook hier staan genoeg schuurders.
Het zal wellicht iets verlichten maar dé oplossing is het ook niet :n
Jeuk is echt het ergste wat er is omdat je er gewoon niets aan kunt.
Onder de fjorden heb je ook vaak zomerexceem en ik ken er genoeg die hun paardje hierdoor in hebben moeten laten slapen.

Draagt hij al een Auriplak in zijn manen?
Zal geen wereld van verschil maken maar alle beetjes helpen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:54

Er is vorig jaar of dat jaar daarvoor een paard op de stal gekomen waar Alegra stond op Texel met extreme exceem, die was binnen no-time van de jeuk af op Texel en staat daar nu elke zomer als ik het goed heb begrepen, maar dat moet wel haalbare kaart zijn voor het paard als voor de mensen.. ik heb zelf ook een keer naar de prednison gegrepen bij exceem, de kwaal was erger dan het middel en op een gegeven moment moet je wel om een keerpunt te ceeeren maar het blijft bagger.