[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PatriesjeMR2

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:13

Malin... nee niks bijzonders met mijn mannen... ga ze afspoelen. wordt wel een keertje tijd Tong uitsteken

Ben al wel druk bezig met Bailando... laatst wilde ik zijn staart uitspoelen en toen dook hij in paniek aan de kant en bleef trillend staan het arme dier... weer ene projectje dus.
Mag ondertussen wel aan zijn oren friemelen zonder dat hij paniekt.. hij kijkt er alleen nog wat ongerust bij. dat as ook al een hele overwinning.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:47

wie heeft er een tip tegen vliegjes/vliegen

dacht aan iets van knoflookolie met azijn ofzo iets maar wat doen jullie altijd

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:47

Djemo: Haha, dat is nog eens een verrassing, hopelijk blijft het een schatje en krijgt hij geen hengstenmanieren.

Saida: Bah, dat lijkt me ook niet fijn voor de boer! Hoe oud is de man?

Is Oost-Groningen dat gisteren de enige plek zonder regen geweest Haha!:D

Madelief: Ik kan er ook nooit tegen als ik helemaal alleen ben en ik niks te doen heb. Slapen Gelukkig heb je nu voorlopig een tijdje vrij Haha!

Ik ga maandag t/m woensdag naar Aline (fokker van het veulen), gaan we lekker met de paardjes tutten Haha! Heb ik wel zin in, kan ik ook weer wat mooie foto's maken Haha! En zaterdag ga ik even bij Patries buurten Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:50

Moet effe wat kwijt hoor, zo tussendoor......
Werd een half uur geleden gebeld door iemand van stal over Cipke.
Ze liep door de stal en hoorde een vreemd geluid waar ze op af ging en dat bleek Cipke te zijn die heel zwaar ademde.
Zijn hals was weer behoorlijk dik geworden en de zwelling drukte op zijn luchtpijp waardoor hij moeite had met ademhalen.
Er is meteen een VA bij geroepen die hem heeft onderzocht.
Hij had hoge koorts en ze heeft dmv een naald onderzocht of de zwelling een abces is of niet.
Er kwam alleen bloed uit, maar het kon ook een abces in wording zijn vertelde ze.
Er werd mij gevraagd wanneer het is gebeurd, en wat voor antibiotica hij heeft gekregen, hoelang en hoeveel en wanneer hij de laatste dosis heeft gekregen.
Cipke heeft nu een flinke dosis pijnstiller gekregen en een ontstekingsremmer en de zwelling moet vanavond minder zijn.
Is dit niet het geval dan moet direct de VA weer gebeld worden.
Grytsje is ook meteen onderzocht, ze had geen koorts maar de VA vond haar wel wat troebel uit haar ogen kijken.
Ze zijn nu samen op een stukje weiland gezet, want samen in een box is geen optie meer.
Het is te krap en Grytsje is te lomp.
Mochten ze toch op stal moeten dan moet er een hekje worden geplaatst tussen hun zodat Grytsje niet meer op of tegen Cipke aan kan staan.
Maar aangezien het toch niet zo koud wordt vannacht denk ik wel dat ze buiten blijven staan.
Vanavond ga ik naar ze toe, maar ik hou mijn hart vast.......

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:57

He bah! Het zit Cipke echt niet mee Ach gut En het ging net weer wat beter met hem!
Ik hoop dat het allemaal weer goed komt, heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:26

Madelief, jaa, Goya vind ook alles wat beweegt leuk Haha! Zolang het maar niet bijt hihi
Frankie, de ene moeder had uierontsteking en het lammetje bij Goya kon het uier steeds niet vinden, zat in wol te zuigen, overal, behalve aan het uier. Zal straks fotos uploaden dat ze buiten zijn, echt leuk Lachen
Ga nu weer, tandarts komt zo voor Goya, dus reageer niet overal op..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:40

Madelief: Weet je wat me ook heel leuk lijkt. Zo'n groot bont ding met singel eraan. Maar je rijd dus eigenlijk zonder zadel, alleen je zit wat lekkerder zeg maar Haha! En dan een bitloos hoofdstel, en zo over het strand gaan Haha! Haha! . Hoop dat nog eens voor mekaar te krijgen als ik me eigen paardje krijg... Cool

Patries en Sanne: Ik lees dat jullie zaterdag eens lekker de handen uit de mouwen gaan steken bij de paarden. Maken jullie nog een foto van voor en erna . Haha! Ben benieuwd, vooral bij Ensueno Clown En hopen dat Bailando een beetje vertrouwen krijgt in het wassen en schrobben Knipoog

Sanne: Leuk dat je 3 dagen naar de fokker gaat. Zou me super lijken, lekker 3 dagen tussen de paarden, en dan nog anda's ook! Haha!

Saida: Ojee...... wat een rotbericht zeg... Ach gut Arme Cipke, ik hoop dat ie het wel haalt... Ach gut Zou toch zonde zijn als het alleen maar nog slechter gaat in zn korte leventje. Het zit jullie even niet mee he.. Sterkte ermee! Misschien knappen ze op van het land Lachen (Gelukkig word ze niet weer een x gedekt, en heb je er volgend jaar meer plezier van dr kwa rijden en alles.)

Heid: Plukkiieee all Tong uitsteken (op ze westlands ROFL )

Malin: Wanneer komen er weer foto's van Dink en Suevo in actie? Cool Vind ze zo knap, wil ze weer is zien Haha!

Frisiangirl: Oeeh, een veulentje van Quillo! Geweldig lijkt me dat!! Ben heel benieuwd wat er uit komt Ja

Soeske: Leeeeuk foto's van lammetjes in de wei Haha! Haha! Dartelen ze ook zo leuk ?

Zo het is gezellig druk hier! Haha! Vanavond mandatje weer rijden. Weer eens aan het werk zetten. Laatste keren naar buiten geweest, dus madam moet er weer aan geloven. Als het droog blijft wil ik lekker op het grasveldje gaan rijden, want daar heb ik lekker de ruimte. De bak is voor het mooie helaas te klein, en zelden voor jezelf Tong uitsteken Eens kijken hoe het vanavond gaat.. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:02

Iloon: Moah!!! Ja, blad. Van de paaien! Haha! ROFL (zal het wel niet helemaal goed geschreven hebben)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:48

Hahahaaha, jij kent de westlandse taal ROFL Haha! Haha! . Vaak is het "Plukkiee allll?" en dan "Neeeujj in bos nog! " ROFL Gekke westlanders ook Huilen van het lachen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:28

oh wat erg voor cipke
het zit het arme beestje echt niet mee he
mss wel fijn voor ze op het land
hoop dat het kleine ding echt snel opknapt zorg maar goed voor hem Ach gut

hier regent het nu en baal nu wel een beetje dat tsjillert op het land staat maar goed wordt hij wel hard van hij kan ook in een stal lopen als hij wil schuilen hoop wel dat hij het doet als hij het koud krijgt Verdrietig
ga zo ff buienradar kijken hoe het weer wordt en blijft

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:36

Oh wat erg voor Cipke, hoop dat het op het land beter gaat, beestje heeft nu wel erg veel voor zijn kiezen gehad Ach gut

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:42

Nou ik ben net weer terug van stal en kan melden dat het beter lijkt te gaan met Cipke.
Zijn hals is idd weer erg opgezwollen maar de hele tijd op het land staan heeft hem goed gedaan.
Vanavond heb ik ze toch maar binnen gehaald omdat het regende en Cipke al koorts heeft.
Omdat hij al zwak is leek het mij geen goed idee om hem buiten te laten vannacht.
Een pony die in de kraamstal stond staat nu in Grytsje d'r stal, en Gryt en Cip staan nu in de kraamstal in de hoop dat ze daar voldoende ruimte hebben.
Cipke heeft nu net een schapenvachtje door de regen. Pling
Ik kreeg van iemand nog een zoutblok te leen voor Cipke omdat deze wel opgehangen kan worden zodat Cipke erbij kan.
Toen hij het had ontdekt ging hij er meteen een hele tijd aan staan likken.
Morgen gaan ze weer de hele dag naar buiten toe, hopelijk knap hij dan weer snel op.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:53

Ach arme Cipke Verdrietig

Gelukkig leek het vanavond weer wat beter. Zal voor hem duimen. Zo jong en dan al zoveel moeten doorstaan...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:55

Jeetje, wat naar van Cipke weer zeg...
Heel veel sterkte ermee... Ach gut

verder nog weer even in meeleesmodus... Cool

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:10

FF foto's spammen. Heb een beetje moeite met uploade, want ze zijn een beetje groot. Maar de rest komt ook hoor Deb Knipoog.

Afbeelding

Afbeelding

Ik lijk wel ieniemienie op hem Lachen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:11

Arme Cipke!!! Gelukkig dat het wel al iets beter ging!

Yenneke, gefeliciteerd met je woning!! Super hoor Lachen.

Sorry, ik heb geen tijd om te reageren, wilden jullie nog even laten weten dat morgen natuurlijk de keuring van Bandito (Billy Clown) is, maar dat ik morgen waarschijnlijk niet de tijd heb om het op bokt te zetten, heb namelijk ook nog een verjaardag en zaterdagochtend moet ik weer vroeg werken dus zal kijken of ik vrijdag het red en anders word het zaterdagmiddag voor de uitslag van de keuring!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:12

he wat vervelend voor die kleine, wel fijn dat je hem binnen kon zetten en dat hij niet nat en koud wordt als hij al niet 100% is
we lezen wel weer hoe het morgen gaat met de stakker

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:32

Spannend Jasmijn!! Ik zal voor jullie duimen!! Haha!:D

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:45

Ah wat naar van Cipke.
Yenneke, een mooi huis hoor. Ziet er gezellig uit.
Ik lees braaf mee, zijn veel nieuwe mensen bij gekomen, ik ben te lang weg geweest Knipoog dus moet nog even plaatsen wie wie is...en bij wie wie hoort Haha! Komt wel...

Mooie foto's spokie.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 23:08

Aniet echt waanzinnig leuke foto's! De lol straalt eraf en jullie passen echt bij elkaar Lovers

Jasmijn ik duim nog steeds, ben erg benieuwd! Kan je niet iemand SMSen die ons iig even verteld of hij wel of niet goedgekeurd is? Tong uitsteken

Iloon en Yen ik snap dr nix van Blond

Saida wat erg voor Cipke, die arme kleine man. Het zit hem echt niet mee Ach gut

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 23:34

Ik sms mn zus sowieso wel, dus misschien dat die het neer kan zetten, zal even kijken Knipoog.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 23:50

Ik vind het zo triest voor Cipke allemaal... zoveel ellende in zo'n ontzettend jong leventje Huilen

Heidi veel geluk in de nieuwe baan! Heel wat anders om te doen... hoop dat je het er naar je zin gaat hebben. Zag nog een mooie (bekende) foto van Barón in de nieuwe Amazone vandaag Haha! . Ben ik altijd weer helemaal blij. Waren er nog foto's gelukt van mijn ritje in Bunschoten?

Over homeopathie, ik had Veludo toen het zo onwijs dik werd allemaal na de castratie arnica en calendula drupjes gegeven, en de volgende dag leek de boel wel zowat ontploft Ziek ... nog veel erger. Maar na twee dagen was het in een paar uur tijd ineens helemaal weg... of je een ballon had leeggeprikt. Dus ook eerst verergering voor verbetering.

Ik baalde vreselijk, want na twee warmere dagen barste het hier alweer van de mugjes (ook al kijk ik zo door naar de duinen als ik uit het raam kijk hier, ze hebben blijkbaar geen boodschap aan 'redelijk dicht bij zee'...) en ging Veludo schuren... kon wel janken Huilen ... Eindelijk een paard mét manen, doet ie ernstige pogingen om ze eraf te krijgen... Ik hoop dat ie er weer overheen raakt, ik heb dit wel vaker gezien bij paarden die even veel veranderingen voor hun kiezen hadden gehad, en hij heeft natuurlijk ook net een narcose gehad, het schijnt allemaal niet erg bevorderlijk te zijn... weerstand is sowieso nu niet zo hoog. Vandaag was er niks aan de hand maar toch maar meteen een nep-boett gehaald bij Ooteman voor de zekerheid. Ik hoop dat het mee gaat vallen allemaal.

Verder doet ie het echt geweldig Go jij! Go jij!
Vandaag voor het eerst dubbele longe, en hij is zooooo cooool... Super allert en gevoelig, dat wel, maar hij blijft keigoed nadenken en paniekt nergens op. Ik was in m'n eentje, maar ik heb hem ook nog even tussen hek en krukje in geparkeerd en even over zijn rug gehangen weer, dus zonder dat iemand hem vasthield. Vond hem heel knap. Meteen ook maar een korter singeltje gehaald bij Ooteman, dus nu kan ik het zadel ook wat meer gaan uitbouwen.

Hij staat lekker op de wei met Peanuts samen, van het weekend brengen we de merrie naar het hengstenstation en gaan we hopen dat ze drachtig terug komt. In de tussentijd misschien maar eens gaan proberen of hij wel al bij Rico kan lopen. Ik hoop dat ze straks met z'n viertjes bij elkaar kunnen lopen, want dan kunnen we beter weides wisselen en bij laten groeien.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:09

Ben ik ook weer even. Jullie gaan wel hard zeg. Heb wel bijgelezen maar kan het allemaal niet onthouden.
Dat van Cipke wel, wat sneu voor z'n jong beestje.
Ik heb zondag wedstrijd en het wordt geloof ik erg warm... Nou ja we zien wel.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:27

Karina, inderdaad die mugjes. Vreselijk. Sun gaat niet schuren, maar hij heeft er wel last van. Staat heel de tijd te happen naar zijn benen en borst en te schoppen naar zijn buik. Ik vind het zo sneu.
Leuk dat het allemaal zo goed gaat met Veludo.

Saida, arme Cipke. Hopen dat hij snel een beetje voorspoed heeft.

Debski, veel succes met je wedstrijd.

Heidi, veel plezier met je nieuwe baan. Ik vond het altijd erg gezellig in de tuin. Is allemaal veel ongecompliceerder, want je hebt vaal veel mannen daar aan het werk. En ik zag je inderdaad in de Amazoen staan. Leuk.

Jasmijn, wat spannend. Ik benw el ebnieuwd hoor, dus zo snel mogelijk laten weten of je bandietje wordt goedgekeurd.

Malin, dank je voor je complimentje. Ik vind hem ook echt heel leuk. Het is een heerlijk draakje met een gouden hart.

Peet, Sun staat ook op het land. En als het regent, denk ik ook heel de tijd aan hem. Maar hij vind het niet zo erg hoor. En voordeel is, is dat de vacht zo lekker zacht is na een regenbui.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:24

wat gaan jullie toch snel Party!!
saida... heel veel sterkte met cipce en dat het maar Ja heeeeeel snel beter gaat zielig hoor Huilen
zasread ... nou djee djee heeft al hengsten keuren en nu helemaal dat winnie onze merrie er bij loopt ik wil hem ook weg doen het is voor hem niks zo tussen en merrie in telopen en voor onze merrie winnie is het ook niks dus als ik een goed baasje voor hem kan vinden .
nou hier de beloofde foto`s van ons mienie hengstje djee djee
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-G76JZCKD.jpg[/img
hier ff zijn kleine kontje Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
hier zijn kleine stoere koppie Vingers aflikken
Afbeelding
nou en dit is hem helemaal Vingers aflikken lekker ding he !!!!!
hij heeft wel hengsten keuren (logies volgt toch zijn natuur) maar het is wel een lekker ding en hij is wel erg lief Lovers