Ik vind het zo triest voor Cipke allemaal... zoveel ellende in zo'n ontzettend jong leventje
Heidi veel geluk in de nieuwe baan! Heel wat anders om te doen... hoop dat je het er naar je zin gaat hebben. Zag nog een mooie (bekende) foto van Barón in de nieuwe Amazone vandaag
. Ben ik altijd weer helemaal blij. Waren er nog foto's gelukt van mijn ritje in Bunschoten?
Over homeopathie, ik had Veludo toen het zo onwijs dik werd allemaal na de castratie arnica en calendula drupjes gegeven, en de volgende dag leek de boel wel zowat ontploft
... nog veel erger. Maar na twee dagen was het in een paar uur tijd ineens helemaal weg... of je een ballon had leeggeprikt. Dus ook eerst verergering voor verbetering.
Ik baalde vreselijk, want na twee warmere dagen barste het hier alweer van de mugjes (ook al kijk ik zo door naar de duinen als ik uit het raam kijk hier, ze hebben blijkbaar geen boodschap aan 'redelijk dicht bij zee'...) en ging Veludo schuren... kon wel janken
... Eindelijk een paard mét manen, doet ie ernstige pogingen om ze eraf te krijgen... Ik hoop dat ie er weer overheen raakt, ik heb dit wel vaker gezien bij paarden die even veel veranderingen voor hun kiezen hadden gehad, en hij heeft natuurlijk ook net een narcose gehad, het schijnt allemaal niet erg bevorderlijk te zijn... weerstand is sowieso nu niet zo hoog. Vandaag was er niks aan de hand maar toch maar meteen een nep-boett gehaald bij Ooteman voor de zekerheid. Ik hoop dat het mee gaat vallen allemaal.
Verder doet ie het echt geweldig
Vandaag voor het eerst dubbele longe, en hij is zooooo cooool... Super allert en gevoelig, dat wel, maar hij blijft keigoed nadenken en paniekt nergens op. Ik was in m'n eentje, maar ik heb hem ook nog even tussen hek en krukje in geparkeerd en even over zijn rug gehangen weer, dus zonder dat iemand hem vasthield. Vond hem heel knap. Meteen ook maar een korter singeltje gehaald bij Ooteman, dus nu kan ik het zadel ook wat meer gaan uitbouwen.
Hij staat lekker op de wei met Peanuts samen, van het weekend brengen we de merrie naar het hengstenstation en gaan we hopen dat ze drachtig terug komt. In de tussentijd misschien maar eens gaan proberen of hij wel al bij Rico kan lopen. Ik hoop dat ze straks met z'n viertjes bij elkaar kunnen lopen, want dan kunnen we beter weides wisselen en bij laten groeien.