[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:29

Huh..? Snap ik de grap niet of wat bedoel je? Tong uitsteken Verward

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:39

leonietje schreef:
Picassox schreef:
Zoals beloofd, Picasso at work > Lachen viewtopic.php?f=10&t=701574

---

75 cent is inderdaad niet duur.
In Tsjechië waren wij op wintersport, hadden voor €500,- met 10 man, 2 weken lang, een hotelkamer, ontbijt, avondeten, snowboard huur, ski-huur, lessen, taxi; echt alles. Ook vet goedkoop. We betaalden €0.50 voor een pizza 's middags. Lachen

Hihihi mijn eerste reactie was , en hard op hahahaha, dat zal dan wel een lekker pizza geweest zijn Bloos

Leuke foto's trouwens !!!

Nagelbijten / Gniffelen

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:41

Haha!

je weet nooit... Knipoog

Elmiran, als je je paard goed van achter naar voren rijdt en niet 'in de krul trekt' komt ze vanzelf straks meer omhoog voor als ze wat verder in de training is...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:43

Hé Nouvel, even iets anders. Als jij weer met dat clubje in Kootwijk komt [dat was jij toch? Haha!], zou je dat dan willen melden. Dan wil ik misschien wel een pad of iets dergelijks kopen. Dat scheelt weer in verzendkosten. Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:47

idd bel maar aan als je er bent Tong uitsteken
hoor zo vaak van bokkers dat ze pas geweest waren maar dan weet ik nog niet wie degene is.... Clown wil de nouvelpads ook wel eens een keer zien en kijken of t wat voor Umi is.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:50

Een grap idd. Ik lees 0.50 centen mij reactie was meteen dan zal ie ook wel niet te eten zijn geweest ! Maar misschien was ie wel harstikke lekker. Haha!

Lusitana, voor ons lijkt het inderdaad allemaal erg goedkoop, maar als wij op vakantie gaan in een toeristen dorp zijn de prijzen vast hoger.
En het minimum salaris is ook erg laag, dus het komt in verhouding misschien wel overeen (?).
Daar willen wij nederlanders niet eens voor werken...erg eigenlijk, wij zijn in nederland zo vreselijk verwend, en klagen ook nog altijd.
Geweldig dat jij deze stap hebt durven nemen, ik denk dat veel mensen het wel zouden willen maar om finaciele redenen het nooit zouden durven of doen.
Goede tijden kiezen om te douchen, met de hand wassen,dat kunnen wij ons niet eens voorstellen.
Ik zat vanmiddag al te zeiken dat mijn vaatwasser niet goed meer droogt, schaam me nu diep.

Hoe koud is het momenteel bij jullie ? ik zal morgen beter opletten bij het weer/nieuws Bloos

@Nouvel, ik lees iets over pads,en verkopen, heb je een winkel of webwinkel ? Ik zal zo even in je profiel spieken Bloos Haha!

Nou ik weet nu niet meer wat er nog meer is verteld,en geschreven....
Laatst bijgewerkt door Lonan op 26-12-06 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:54

Ik moet zeggen, de pizza's waren wel te eten daar. Haha!
Maar we waren dus gister naar 'Holiday on Ice Fantasy' en m'n vader zegt: '5 porties poffertjes aub.', meneer achter de bar: 'Da's goed, 20 euro aub.'
M'n vader helemaal boos. €4,- voor 5 poffertjes op een papiertje. Ik vind het echt belachelijk.
Morgen ga ik naar Apassionata, ik denk dat het net zo duur is, dus ik neem zelf wel wat Sultana's en pakjes drinken mee.

leonietje schreef:
Hoe koud is het momenteel bij jullie ? ik zal morgen beter opletten bij het weer/nieuws Bloos

Heel koud. Ik ben altijd zo'n koukleum, als het onder de 20 graden Celsius is, heb ik het al koud. Haha!

---

Nouvel ik pm je even. Heb nog een leuke foto's voor je pads site. Ik heb namelijk een Two in One dekje gekocht. Haha!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:09

weltrusten....morgen werken,bleeh, dus ga mijn bed maar opzoeken.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:27

Lusitana wist niet dat de lonen daar zo laag waren, portugal zit toch ook in de EG ik dacht dat de lonen dan ook wel wat zouden stijgen, in Spanje liggen de lonen dan een stuk beter.

Maar het klinkt wel heel erg leuk om daar te wonen, mag dan wat behelpen zijn, maar ik denk dat het leven opzich daar ook wel wat rustiger ligt als hier.
Inderdaad wel jammer van vrouwen en kindermishandeling

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:05

Goeiemorgen! Haha!

Picassox, ja tegenwoordig is alles duur...
Als wij een dagje ergens heen gaan neem ik ook vaak wat broodjes en drinken mee.
Bij Appasionata zal het ook vast duur zijn! Knipoog

Ik heb je pm ontvangen.
Bedankt voor je aanbod om je foto's te gebruiken!
Ik houd het in gedachte voor als ik nog andere foto's nodig heb.
Heb toevallig van dat dekje ook best leuke foto's!

Dit is Piëla, de vosmerrie die bij ons op stal staat (Lusitano), ik heb van het voorjaar gereden tot ze een peesblessure kreeg...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leonietje, zie mijn onderschift voor foto's en info over de dekjes en pads... Knipoog

Het zou volgens mij 's nachts rond het vriespunt zijn en overdags even erboven.
Vanaf het weekend wordt het weer 10 graden zag ik op teletekst!
Of bedoelde je in Portugal... Clown

Picassox/Elmiran,
Het is al een aantal jaartjes geleden dat ik op de Kamp ben geweest.
De laatste jaren ben ik niet meer mee geweest met de club.
Ik weet ook niet of deze paarden (op dit moment) geschikt zijn om mee te nemen...
Maar ik kom daar vast nog wel een keertje in de buurt, dan zal ik pads voor jullie meenemen! Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:04

Wat een leuke foto's Nouvel! Leuk paardje zo te zien. Jammer van de blessure, is het alweer over of rijd je haar niet meer?
Ja, 's nachts vriest het, was vannacht ook behoorlijk koud,en overdag als je buiten lekker bezig bent heb je het gauw warm..
En Picasso, Veel plezier vandaag, laat je weten hoe het was?

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:03

Dank je!

Ik heb haar een paar maanden gereden omdat haar vaste berijdster zwanger was.
Door de peesblessure is het wat korter geworden dan gepland en heeft ze een half jaar rust gehad.
Ze wordt nu weer gestapt en ondertussen ook wat gedraafd door haar vaste berijdster.
Ik stap (en draaf nu weer een beetje) af en toe voor de wagen met haar.

Het is nu ook fris zeg!
Ik zal straks toch even voelen of m'n blote dame het niet te fris heeft, dan moet er maar een onderdekentje onder...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:29

Bij mij staan ze lekker bloot. Geen gedoe met dekentjes hihi.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:56

Ook wel lekker makkelijk! Knipoog

Maar bij ons worden ze vrij intensief gereden, ook aangespannen, en dan duurt het zo lang voor de droog zijn...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:11

ah, ja, dan is het logisch natuurlijk. Momenteel kan ik niet rijden, dus dan heb ik er geen last van

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:16

leonietje schreef:
Lusitana, voor ons lijkt het inderdaad allemaal erg goedkoop, maar als wij op vakantie gaan in een toeristen dorp zijn de prijzen vast hoger.
En het minimum salaris is ook erg laag, dus het komt in verhouding misschien wel overeen (?).

Het komt aardig overeen, maar er is toch wel grote armoe hier. Mensen sterven hier dus gewoon nog letterlijk van de honger hoor. Vooral kinderen hebben veel te lijden. Soms is de schoolmaaltijd de enige maaltijd die ze krijgen op een dag!
Aan de kunst en in de steden zijn de prijzen inderdaad hoger. Ik zou zeggen, kom naar Góis op vakantie Knipoog

Het is hier nu 13 graden overdag, en de zon schijnt volop, maar ´snachts vriest het. De dag en nacht temperaturen schommelen enorm.
We hebben vaak een regen periode in het najaar en in het voorjaar, maar voor de rest is het bijna altijd stralend weer. Meestal kunnen we met kerst en nieuwjaar wel lekker buiten zitten en in februari begint de lente al. Korte winter dus.
De zomer wordt bloedheet, tot 40 graden in de schaduw en brand elk jaar een derde van Portugal af. 99% aangestoken, wel te verstaan. Vorig jaar was het beduidend minder en ik denk dat de WK daar wel wat mee te maken had. Hadden ze wat anders te doen. Het profiel van de typische brandstichter:Arm, asociaal, alcoholist en niet erg snugger. (Om het woord "achterlijk" te vermijden). Daarin past denk ik de helft van de bevolking van het binnenland. Tong uitsteken

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:18

de mijne staat nu onder een dikke staldeken en daarover heen nog een winterdeken Bloos pony's lopen gewoon naakt rond Nagelbijten / Gniffelen
kwpnr is in november geschoren doe t niet nog een keer en vandaag was t wel heel koud dus doe ik er een extra deken bij op. Rijd best intensief en de bijrijder ook.

Gereden in de bak ging wel goed! veel overgangen. Wil vanuit een draf snel halt kunnen houden, daarna gelijk weg draven. Ging heel netjes. Meer op zit terug gereden. Ene lange zijde meer verzameld, andere lange zijde middendraf deed ze heel netjes. Wil de achterhand er nog actiever bij hebben dus wil dat ze af en toe goed weg gaat, wil gelijk reactie op been.
stap galop deed ze ook heel netjes! sprong gelijk goed aan in een rustig galopje dus dat is voor mij al een teken dat ze veel beter aan m'n been is.
Ook wat slangevoltes geoefend, omstellen gaat al beter maar af en toe nog niet helemaal foutloos. Daarna ben ik met picassox buiten gaan rijden en Umi was zich weer eens aan t aanstellen (bang voor een soort kerstboom op de grond naast t ruiterpad) Ga morgen ook maar wat meer oefenen op de overgangen, vooral de overgang galop-draf...wil d'r in een rustig galopje terug laten vallen in draf. Merkte wel dat ik van voor amper wat hoefde te doen ze kwam wel makkelijk naar beneden.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:22

oja heb m'n kwpnr geschoren omdat het voor haar gezondheid beter is.
Zit namelijk met m'n werk als ik dan gereden heb en ze nog nat is durf ik haar niet 8 uur met een zweetdekentje stil op stal te zetten, lang uitstappen is ook geen optie want daar heb ik weinig tijd voor.
Nu is ze amper bezweet tijdens het rijden, als ze zweet is het na het rijden al lang opgedroogd dus dan kan d'r normale deken op en vat ze ook geen kou. Ik kan met rijden ook veel meer met haar doen, ze is ook nog eens beter voorwaarts sinds ze geschoren is Vork

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:38

jemig, waarom een dikke staldeken én een winterdeken?
Goya had voorheen bij de vorige eigenaar altijd een, ik denk, 320 gram staldeken. Gelijk afgeschaft, ik vind altijd dat ze veel meer weerstand hebben als ze lekker zonder buiten staan.
Als je zoals Nouvel zo rijdt kan ik het me voorstellen ja..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:11

ik wil haar vacht zo kort mogelijk houden. winterdeken is een beetje aan de dunne kant, dus als t wat kouder wordt zoals nu....(verwacht ook wel dat t gaat vriezen) dan gooi ik er een deken onder. Ben het wel met je eens dat het beter is om zo min mogelijk dekens op te doen. Onze pony's staan al jaren zonder deken maar zodra ik ga rijden kan ik ook wel 30min stappen en dan moet er op stal als nog even een zweetdeken op, en dat wil ik bij m'n paard gewoon niet. Ik begin wel zo laat mogelijk met de winterdeken, zie het vaak dat er mensen zijn die in september al een deken op gooien.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:04

hoi allemaal!
Ik ben er een tijdje niet geweest maar had het druk met solliciteren en kerst vieren Haha!. Ik hoop dat iedereen gezellig kerstdagen heeft gehad en het nog een beetje uithoudt in de kou buiten! vandaag vroren mijn tenen er bijna af buiten, maar toch ziet het er allemaal wel gezellig uit zo met dit weer! Bloos

Lusitana: ik las net even je profiel, wat leuk zeg dat je in portugal woont en daar paarden houdt. Ik zit er ook aan te denken zoiets te beginnen in het buitenland, maar het is een hele stap lijkt mij. Ik heb 7 maanden op curacao gewoont, en verlang weer naar het buitenland. Dus als je nog goede tips hebt, hoor ik die graag!

Hier overigens nog wat foto's van noah en mij, hij heeft al een aardig baardje zoals jullie zien Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:06

Ik scheer in principe ook liever niet als het niet nodig is.
Tulp is niet geschoren en staat onder een waterdichte winterdeken, zij heeft echt een super mooie vacht en zweet ook niet snel, ideaal!

Fifi zweet snel en veel en heeft daarbij ook nog eens een flinke vacht ontwikkelt, het duurde de laatste weken meer dan 2 uur voordat ze droog was na het rijden...
Dat is gewoon te lang, vandaar dat ik toch maar de knoop heb doorgehakt om te scheren...
En ik ben blij dat ik het heb gedaan, ze zweet nog steeds behoorlijk, maar nu is ze vlot droog en kan ze lekker haar gewone deken weer op en evt. nog lekker naar buiten, want anders niet meer kon...

Ze had alleen een 380 grams waterdichte winterdeken op, ik heb er net toch maar een dun staldekentje onder gedaan, het was echt koud zeg, brr!

Noah, leuke foto's!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:20

Ja, als ze geschoren zijn is het maar beter.. Claudia (mn shetje) is nu een lekkere teddy beer en schuurt aan alles wat ze tegen komt (ze is aant verharen :S ) En Goya krijgt ook een lekker baardje en een beetje teddy. Schuurt overigens ook vrij veel. Op het moment poets ik ze ook weinig, omdat het me beter lijkt dat ze de beschermlaag en het huidvet houden. Meestal 's avonds als ze op stal staan even.
Noah, welkom terug! Is het gelukt met het solliciteren? Leuke foto's!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:18

Mooie foto's Nouvel! Ja

>

Ik ben dus vandaag naar Apassionata geweest. Haha!

Het was werkelijkwaar fantatisch, één en al spectakel. IJslanders met sterretjes om hun benen, stuntteams, vrijheidsdressuur, friezen enkel verlicht met blauwe lampjes, Lippizaners, Andalusiërs en Lusitano's van de Hoge School uit Portugal, Spanje en Hongarije, mini-paardjes, Quaterhorses, het was gewoon te mooi om waar te zijn.
Er werd zelfs door een Lippizaner een schoolsprong en een springjambette uitgevoerd, erg mooi.
En er werd Garocha gereden door 2 Hongaarse Halfbloeden, prachtig om te zien. Ja
Alles draaide om barokke paarden, en alles was prachtig aangekleed. Er hing ook echt zo'n Spaanse sfeer in de RAI. [Alleen de IJslanders, Quaterhorses en mini-paardjes hoorde er niet helemaal thuis.]

Ik zal proberen filmpjes te plaatsen. Ik heb er namelijk wel wat.
Wie weet hoe ik die filmpjes kan uploaden? Haha!

>

Noah, welkom!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:30