Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar door niet met krukje opstijgen is één van de kussens wat platter. Dat is natuurlijk ook niet prettig, dus ik zal die even laten opvullen. 
Elisa2 schreef:Fijn dat het goed is gegaan Century, alleen dat omhoog komen met opstappen..hoelang is hij onder het zadel? En deed hij dat bij de vorige eigenaresse ook? Ik weet wel dat veel jonge paarden die nog niet zo bevestigd zijn onzeker kunnen zijn bij het opstappen.
Ah Dartel dat is sneu, bij PSSM zit er natuurlijk meer niet goed..dat klinkt echt als een enorme paniekreactie. Kan me voorstellen dat je voorzichtig wordt na zulke ervaringen.
FB, ik hoop dat dit het is en het verder onschuldig is en met inspuiten verholpen is.
Dartel schreef:Elisa2 schreef:Fijn dat het goed is gegaan Century, alleen dat omhoog komen met opstappen..hoelang is hij onder het zadel? En deed hij dat bij de vorige eigenaresse ook? Ik weet wel dat veel jonge paarden die nog niet zo bevestigd zijn onzeker kunnen zijn bij het opstappen.
Ah Dartel dat is sneu, bij PSSM zit er natuurlijk meer niet goed..dat klinkt echt als een enorme paniekreactie. Kan me voorstellen dat je voorzichtig wordt na zulke ervaringen.
FB, ik hoop dat dit het is en het verder onschuldig is en met inspuiten verholpen is.
Elisa, dat klopt. Ik vermoed dat de spanning van de verhuizing in het begin gezorgd heeft dat haar spieren al gespannen waren. En dat de spanning van de eerste keer op vreemd terrein met een tik tegen het krukje teveel was. Later leerde ik herkennen wanneer ze last had. Ze was dan nerveuser en haar nek was dan ook echt keihard. Bij mij als vertrouwde persoon bleef ze dan nog aanspreekbaar maar bij anderen op stal kon ze dan echt ineens onvoorspelbaar worden en wegschieten.
wel mee blijven lezen al die tijd

hij ligt niet fantastisch maar ook niet heel gek. Opvullen moet sowieso. Ik verwacht dat hij ook nog wel wat gaat veranderen in z'n lijf dus even kijken of we er (naast opvullen) nu al iets mee moeten of nog niet.
) bedacht ik me hoeveel dit eigenlijk verklaard! Ik kon hem ineens niet meer over de rug krijgen, contragalop lukte ineens niet meer. Waar we eerst 10-15 meter voltes konden doen in contra, lukte het nu niet eens een halve grote volte... Blij dat ik naar mijn gevoel geluisterd heb! Maartje_M schreef:Leuk paard Milka! Als je toch bitloos werkt, kan ik je aanbevelen te longeren met een kaptoom, dan is de inwerking net wat fijner.

Elisa2 schreef:Dat hij nog heel jong overkomt, iel, nog niet uitgegroeid zeg maar.
Wat fijn Tarzan! Durf je er ook al mee het bos in?

Helemaal opgenaaid haha, ze ging echt prachtig lopen. Helaas had ik geen camera bij me.