[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:12

Yeahhh vandaag eindelijk weer eens Menno wassen! Vieze stofknol is het nu haha.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:21

Hier ook even afwezig geweest. Gewoon heel druk met werk en paarden en tuin enzoo...

Balen van je dip Chriske... maar alles komt goed :(:) +:)+

Captain, hier hetzelfde goeie idee! Ik zit al weken te mikken, wel/niet, misschien nog te koud. Masr vandaag moet het lukken! :) dat er weer een mooie knol onder vandaan komt!

LadyKim, dat waren zeker Pablo-waardige foto's :wow:

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:02

Afbeelding
Heerlijk, kan hier zo van genieten <3

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:03

O wat heerlijk he als het zulk mooi weer is om dan lekker te wassen en gewoon naar je paard te kijken Als hij lekker staat te grazen en te genieten.
Haha pablo waardige foto's _O-
Alle Friezen zijn mooi <3

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:35

Siebert zijn nieuwe wow-zadel is aangekomen, kunnen we binnenkort fijn van start gaan met rijden <3
Afbeelding
Afbeelding

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:02

Mooi zadel

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:51

Gaaf zadel! Heel mooi!

Hier vandaag weer TREC les gehad, helaas niet op Famke. Maar ik kon een ander paard mee nemen, namelijk knappe Ocho! <3 Was heel anders dan op Famke, hij was één brok spanning en flipte af en toe. En vond alles heel spannend haha! Maar het ging veel beter dan verwacht, knappe man!
[RIJ-ITP] TREC training met knappe PRE man Ocho!

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:14

Ik dacht ik laat ook weer eens iets horen :+
Lieuwkje is morgen alweer 10 weken bij ons!!!
Vandaag was er een vriendin bij mij komen rijden en zouden we samen oefenen of dat Lieuwkje onder het zadel wilde galoperen omdat ze dat niet heeft gedaan sinds ze weer onder het zadel is (ze was 10 maanden niet gereden toen we haar kochten, ze deed het toen ik daar ging rijden bij de vorige eigenaresse ook al niet).
Dus ik en mijn vriendin eerst gewoon rijden en daarna geprobeerd aan te galoperen, helaas lukte dat niet. Dus mijn vriendin er op en toen eindelijk ging ze in galop *\o/* Wel het verkeerde been dus snel beloond, terug gehaald en nog een keer. En toen zat ze goed en ik was zo trots op der!!!
Toen ging ik erop (toch vond ik het best spannend) en toen heb ik gewoon allebei de kanten met haar gegalopeerd! <3 Ik ben zo trots op haar!!
Ik moet wel heel erg aan haar galop wennen, ze gooit heel hoog op. De eerste keer voelde het alsof ze de hele tijd bokte... Maar dat deed ze gelukkig niet, wel deed ze een keer een vreugde sprongetje :+
Ze galopeerd nog helemaal niet gecontroleerd en heeft dan ook nog niet zo'n hele goede balans daarbij, maar we bouwen het gewoon rustig op.
Ik heb wel een vraag, ik weet niet zo goed hoe ik soms op haar moet reageren (natuurlijk weten jullie dat ook niet perfect omdat jullie haar niet zien of erop zitten, maar jullie hebben hopelijk wel wat tips) Vooral na het galoperen of gewoon tijdens het draven (vooral als je haar dan dus net in draf zet) loopt ze heel ongecontroleerd, klemt ze het bit, loopt met haar hoofd heel hoog en kun je haar niet meer sturen of terug halen. Dat is dus heel vervelend maar ik weet gewoon niet zo goed hoe ik daarop moet reageren. Hebben jullie tips.... (het gaat alweer iets beter als eerst en ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, maar dan moet ik wel weten wat ik moet doen)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:41

Lindsey ben heel benieuwd hoe dat zadel zit :D
Ziet er wel mooi uit.

Knappe pre hoor Celine! Wat is er met Famke, omdat je het niet met haar kon doen.

Kris fijn dat het goed gaat, het is vooral veel oefenen en je hoeft niet veel rondjes te galopperen, want dat neemt heel veel kracht. Maar kleine stukjes leren ze het meeste van.

Krijg je les? Dat is mijn tip, daar leer je zoveel van. En zij weten meestal precies hoe je het oplossen kan.

Geeske gaat echt super, laatst was ze ineens sloom. Ben ik niet gewend van haar, maar bleek dat ze hengstig moest worden en nu heb ik m'n voorwaartse merrie weer terug.

Ben echt benieuwd hoe het op wedstrijd gaat, als ze daar ook zo loopt als thuis. Dan ben ik echt heel erg blij!

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:45

@gett bedankt voor de tips!
Helaas kan ik nu nog geen les nemen met lieuwkje. Ik rij zelf op een manege met een groep, maar lieuwkje staat bij ons thuis. Het is wel mogelijk om bij ons in de buurt les te nemen, alleen dat is heel duur.. Ik ga wel over een tijdje met lieuwkje naar de manege les, maar ik vind dat nu nog te vroeg.
Ik kan misschien wel vragen aan de eigenaar van de buitenbak waar ik mag rijden of ze mij wil helpen daarbij, zij rijd ook wedstrijden dus ze weet wel waar ze het over heeft. Maar zij is ook vaak weg.

Ik ga vooral veel oefenen en goed opbouwen!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:43

Zelf heb ik een instructrice die bij mij langs komt. Dat is ideaal.

Zou wel leuk zijn dat de eigenaar van de bak je af en toe kan helpen :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:55

Fijn het gett, lekker genieten van chillende paarden! <3
Gisteren kon ik helaas niet naar Menno, alles was afgezet voor een fietstocht. Dus vandaag maar even gewassen. Heerlijk! <3
Celine_Famke ga nu je topic bekijken! :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:55

Ah ja met dit warme weer spoel ik Famke ook dagelijks lekker af :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:13

Celine_Famke schreef:
Gaaf zadel! Heel mooi!

Hier vandaag weer TREC les gehad, helaas niet op Famke. Maar ik kon een ander paard mee nemen, namelijk knappe Ocho! <3 Was heel anders dan op Famke, hij was één brok spanning en flipte af en toe. En vond alles heel spannend haha! Maar het ging veel beter dan verwacht, knappe man!
[TEN-ITP] TREC training met knappe PRE man Ocho!

Hij staat op FB! :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:14

gett schreef:
Daarom hebben wij meestal ook geen ruinen bij de merries.

Ik heb nu weer beeld bij jou, maar jullie zijn een super setje. Wel balen dat je niet even lekker met haar naar buiten kan

Haha dat zij ik ook altijd maar zou toch echt niet meer zonder een merrie kunnen! Awh dankjewel :)

gett schreef:
[ [url=m/QIKjOL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk, lekker op de wei!

LiindseyV schreef:
Siebert zijn nieuwe wow-zadel is aangekomen, kunnen we binnenkort fijn van start gaan met rijden <3
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wauw ie die is mooi, in stijl van start ;)

Celine_Famke schreef:
Gaaf zadel! Heel mooi!

Wat een onwijs knap paard, trec lijkt me toch ook wel leuk om eens te proberen als ik die foto's zo zie :D

Kris_P lekker blijven oefenen, de galop is erg lastig en wanneer ze mee kan naar de manege lekker meenemen ook goed voor der! Succes :)

Captain schreef:
Gisteren kon ik helaas niet naar Menno, alles was afgezet voor een fietstocht. Dus vandaag maar even gewassen. Heerlijk! <3

Tss fietsers ook, nee grapje maar wielrenners vind ik vaak wel vervelend.. groot gelijk was heerlijk weer!

Vandaag weer fijn vanaf de grond gewerkt en kan niet trotser zijn, ze vind naast me mee draven altijd erg spannend en vooral op links maar nu durfde ze steeds iets meer naast me te komen en zelfs lekker met der koppie naar beneden <3 vriendin heeft hele mooie foto's gemaakt dus misschien komt er een topic aan hihi, was zo fijn na zo'n lange dip weer fijn samen te kunnen werken!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:17

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 12:32

Celine_Famke schreef:
Gaaf zadel! Heel mooi!

Ik zag het , en wat een knapperd mag je berijden zeg ! Helemaal mijn type! <3

chriske schreef:
gett schreef:
Daarom hebben wij meestal ook geen ruinen bij de merries.

Ik heb nu weer beeld bij jou, maar jullie zijn een super setje. Wel balen dat je niet even lekker met haar naar buiten kan

Haha dat zij ik ook altijd maar zou toch echt niet meer zonder een merrie kunnen! Awh dankjewel :)

gett schreef:
[ [url=m/QIKjOL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk, lekker op de wei!

LiindseyV schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wauw ie die is mooi, in stijl van start ;)

Celine_Famke schreef:
Gaaf zadel! Heel mooi!

[RIJ-ITP] Rijden In The Picture<a href="tel:1886851">1886851</a>

Wat een onwijs knap paard, trec lijkt me toch ook wel leuk om eens te proberen als ik die foto's zo zie :D

Kris_P lekker blijven oefenen, de galop is erg lastig en wanneer ze mee kan naar de manege lekker meenemen ook goed voor der! Succes :)

Captain schreef:

Tss fietsers ook, nee grapje maar wielrenners vind ik vaak wel vervelend.. groot gelijk was heerlijk weer!

Vandaag weer fijn vanaf de grond gewerkt en kan niet trotser zijn, ze vind naast me mee draven altijd erg spannend en vooral op links maar nu durfde ze steeds iets meer naast me te komen en zelfs lekker met der koppie naar beneden <3 vriendin heeft hele mooie foto's gemaakt dus misschien komt er een topic aan hihi, was zo fijn na zo'n lange dip weer fijn samen te kunnen werken!

Altijd met ruinen gewerkt en hiervoor ook een ruin gehad ... En waar eindig ik mee ? Juist , een merrie :+
Gelukkig is ze opgegroeid tussen de mannen en vertoont ze nauwelijks (op sterke karakter na ) merrie gedrag ... Gelukkig .

jUst_eVa schreef:
O wat heerlijk he als het zulk mooi weer is om dan lekker te wassen en gewoon naar je paard te kijken Als hij lekker staat te grazen en te genieten.
Haha pablo waardige foto's _O-
Alle Friezen zijn mooi <3

Eens , ze zijn stuk voor stuk uniek en mooi ...
En dan heb je daarboven nog een gradatie en dat zijn pablo's ... Ook wel sprookjes Friezen <3

Nou , better late than never ! Hier dan de foto's van de marathon . Voor ons beide de aller eerste keer en wat deed ze het goed !!
3 E ! In de dressuur ( ondanks dat ze de bak uit sprong ...) en 6 e overall . Mega trots ! Ze is er helemaal voor gegaan , zooo gaaf !

Foto spam ~~}>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:37

gefeliciteerd! dat blauw staat der mooi <3 ook echt alleen maar blije oortjes zo lief!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 12:38

chriske schreef:
gefeliciteerd! dat blauw staat der mooi <3 ook echt alleen maar blije oortjes zo lief!

Dankjewel !
En ze vond het ook echt leuk om te doen ... Ik zelf ook , genoten !

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:21

https://youtu.be/QtO-u8EikKk

Merci ademd de laatste tijd raar met borstelen (steeds maar even) en ook alleen met borstelen. Dan word ze super relaxt/slaperig en dan doet ze dit. Jullie enig idee wat dit is of dat ik er iets mee moet ?

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:30

Chriske je friesje ziet er echt super goed uit zeg, heb al even gereageerd :D

En wauw wat een stoer paard zeg, zoor voor de kar en super prestatie. Vindt het super knap dat je dat zo kan doen.

Lonneke ik heb geen idee, ze ziet er heel relaxt uit. Maar ook wel beetje van de wereld? Heb alleen het geluid niet aangehad...

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:33

Hoi iedereen!

Sorry dat ik een tijdje niks van me heb laten horen! Overigens heb ik alles vanaf mijn mobiel meegelezen hoor! Maar echt tijd om te reageren had ik niet.
Sinds kort heb ik een fulltime baan bij Jumbo, en dat vergt nogal veel energie, vandaar!

Ik ga vanaf nu weer mijn best doen om te reageren!
Nogmaals excuses..

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:20

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:25

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:56

Gefeliciteerd.
Chriske, ik reageer straks!
Steffie, geeft toch helemaal niks?
LadyKim SUPER! Reageer zo op je topic!