[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:51

Martine & Denise : Denk het niet hoor :( Ik heb de hoop al opgegeven. In mijn zwangerschap van Samantha vloog die voor me.. (Ik mag verder niet klagen hoor, weinig mensen die hetzelfde leventje leiden als mij) Mijn mannetje is niet zo moeilijk, maar als ik vraag masseer me even krijg ik als antwoord : Ik heb heel de dag buiten op de ladder gestaan, jij hoor mij te masseren.. Hmm okee dan niet hahah

Veel plezier op de veluwe Madelief!! :) Je heb wel heel erg lekker weer! Het word niet koud & ook niet te warm.. Wel lekker een zonnetje erbij.. Ik ben jaloers!!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:52

nouvel het is altijd afwachten hoe groot ze worden.

Wil nog wel even zeggen dat ik het knap van je vind hoe ver je gaat met je merrie.
Echt respect _/-\o_

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:52

Madelief thanks :)

Ellis da's een mooie maat ja, jij bent zelf ook best lang he?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:58

Michelle oei hihi nou masseren daar is die van mij ook niet zo weg van hoor, tenminste, net als die van jou, niet als hij het zelf moet doen :') maar verder helpt hij wel altijd lief mee met koken, boodschappen doen etc. Ben al lang blij want veel mannen hier zijn enorm verwend en verwachten dat hun vrouw hun soort van persoonlijke dienaar is :P

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:58

Ellis Ferro krijgt dan ook een leuke maat! Vind ook groter moet je niet willen, heb in Spanje wel eens een PRE gezien van ruim 1.70, wat een tank is het dan zeg. Wel handig voor de grotere onder ons uiteraard (maar ik ben zelf klein haha).

Michelle, oja, nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Ja het weer lijkt inderdaad perfect te worden, niet te warm maar wel een mooi zonnetje en regen verwachten ze nog niet.. Ik heb er ook echt héél veel zin in, eerste keer op vakantie met Furia dus super leuk. En ga natuurlijk met een leuk groepje ;)

Martine hoe gaat het met jouw zwangerschap? Weer is weer mooier bij jullie? En merken jullie nog iets van de politieke onrust of is dat inmiddels helemaal over? In het nieuws hier hoor je er nog weinig over, behalve over dat de gevluchte tunesiers hier niet het land in mogen...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:13

Oei een PRE van dik 1.70 lijkt mij ook wel een beetje erg groot, wordt wel erg imponerend dan :') ik ben ook lang, 1.80, maar vind zo rond de 1.60 nog wel gaan dan.. Stiekem vind ik die kleintjes ook wel erg leuk, maar Mabrouk en Mouza zullen wel aan de kleine kant blijven voor mij met hun 1.50 ofzo.. Flaaf en Kalife zitten rond de 1.60, dat vind ik op zich wel een ideaal maatje. Hier heb je natuurlijk sowieso niet echt van die grote paarden, de grootste berber die ik ken is 1.64 hoog (wel een onwijs gaaf dier, die nog hele donkere schimmel die ik hier wel eens heb gepost).

Madelief hier loopt alles op rolletjes, heb er nog weinig last van gelukkig. Het weer is eindelijk weer helemaal lekker! Vandaag en morgen wordt het al rond de 30 graden, hellup! Hier is het relatief rustig geweest hoewel er wel wat vervelende dingen zijn gebeurd, maar dat is allemaal wel goed onder controle gehouden gelukkig. Er zijn nu flink wat toeristen op het eiland, voor de paasvakantie nog deze week, vooral veel Fransen en Zwitsers geloof ik.. Het is nog niet zoals vorig jaar, maar het lijkt erop dat de mensen er wel weer vertrouwen in hebben. Gelukkig want het werd wel erg saai en doods hier :') hier onder de locals is er wel wat angst over de aanstaande verkiezingen, er is nogal een grote tweedeling hier in het land tussen modern en traditioneel ingestelde mensen, en nu is er weer een islamitische politieke partij opgericht waar dus een deel voor is, maar ook een groot deel tegen. Je hoort dus veel vrouwen nu die zich verenigen om zich samen sterk te maken voor hun rechten enzo, vergeleken met de meeste andere arabische landen hebben vrouwen hier veeeeel meer rechten en die willen ze natuurlijk niet kwijtraken!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:19

Denise, ja, hoop het ook.

Daks schreef:
heb je spirit staand laten castreren of op de tafel of op het land?
gewoon pure intresse hoor

Ik heb Spirit in het land, liggend laten castreren. Staand vond de DA niet zo'n goed idee, Spirit is maar 86cm ;)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:22

Aha ik hed me beter in moeten lezen.

Gewoon in het land vind ik ook de beste optie hoor.
Heb het bij Daks toen ook gedaan.
Ben je er gewoon bij geweest?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:23

Oja Suus, fijn dat de castratie goed is gegaan. Liggend in het land vind ik ook een goede optie, Furia is zo ook gedaan... Volgens mij ook in april kan ik mij herinneren, vlak voor z'n 4e verjaardag :(:)

Martine, ja was ook best imponerend, maar niet mooi. Vind dat je dan toch de essentie van een PRE een beetje weghaalt, kan me ook voorstellen dat zo'n slagschip toch iets minder kan verzamelen.. Fuur is natuurlijk ook maar klein (ruim 1.50), maakt mij niet veel uit. Volgende PRE wordt toch wel eentje rond de 1.60m denk ik... Maar niet al te groot want dan is het 'paard waar ga je met dat meisje heen' :')
Gelukkig dat er weer wat toeristen zijn! Bij jullie helemaal warm, hoewel het vorige week ook bij ons richting de 30 gr. ging... Volgende week wordt het wat koeler, dat vind ik wel lekker met het buitenrijden. Hopen dat de juiste partij daar dan komt te zitten :j Heb jij eigenlijk ook stemrecht, ben jij echt een tunesier? Denk van wel maar ik weet het eigenlijk niet ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:27

Ja, ben er er gewoon bij geweest, ik vind dat soort dingen nooit zo erg :)
Madelief, aah, het is ook net voor Spirit zijn verjaardag, die word 20 mei 4 ;)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:28

Haha, Fuur de 26e... Grappig, beetje zelfde moment dus ;) Maar Furia wordt alweer 8! Een echte volwassen kerel, unbelievable...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:41

Madelief ik vind Fuur altijd best groot ogen, hij is iig lekker barok.. Hoe lang ben jij dan? Elke keer als ik in NL kwpners ofzo zie van rond de 1.70, 1.75 schrik ik weer een beetje, hier bestaat dat gewoon sowieso niet en ben zo gewend geraakt aan die ukkies dat alles boven de 1.60 al als een kasteel oogt :') Het is nu weer wat frisser geworden bij jullie toch? Maar jullie hebben wel enorm mooi voorjaarsweer gehad zeg, dat komt ook niet elk jaar voor, was wel ff genieten he.. Hoop dat het volgende week nog zo lekker weer is in NL als jullie op de veluwe zitten! Ik heb geen stemrecht, ben hier wel 'resident' maar ben geen echte Tunesier.. De oude president die dus gevlucht is was wel heel erg actief voor vrouwenrechten en wilde de religie niet te veel invloed laten hebben, hoofddoeken waren zelfs verboden als vrouwen voor overheidsinstanties werkten bijv.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:54

Martine, zeker ohz of los oogt ie erg groot, als ie gewoon staat oogt ie wel klein (helemaal in de winter). Iedereen zegt ook áltijd, goh, hijs wel klein he ;( Terwijl ik dat altijd al heb gezegd haha.
Ik vind alles boven de 1.60m ook HUGE. Ik ben zelf 1.66m (valt opzich nog mee), voordeel is dat ik op veel kleinere paarden/pony's dus nog heel mooi pas :j Weersverwachting is wel mooi, het is nu inderdaad frisser maar wel mooi zonnetje!
Ooh dat waren dus wel goede voorwaarden van de oude president. Hopelijk krijgen jullie er weer zo 1 daar dan, toch zonde als zoiets verloren gaat..

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:02

Met jou erop lijkt het toch ook een flinkerd, maar ja 1.66 is ook niet zo groot natuurlijk :) haha hier heb ik het ook wel met Mabrouk, ik waarschuw mensen maar steeds van 'hij is echt niet zo groot hoor!' Hij is wel een stuk groter en ook wat breder geworden, maar was echt enorm smal dus hij blijft een slank paardje qua front.. Maar hij is nog jong natuurlijk dus zal vast nog wel wat breder worden, hoewel hij wel nooit zo breed als Fuur zal worden. En ja wat je zegt, het is toch wel een voordeel als je ook op de kleinere paardjes past, ik vind het soms dan wel jammer hoor dat ik zo groot ben :( onze arabier is dik 1.50 en dat gaat op zich nog wel, hij is redelijk breed, maar het is wel echt NET. Aah nou dat zijn op zich wel goede weersvoorspellingen voor jullie uitstapje! En ja dat was wel een van de voordelen van die oude president, maar verder was hij zo corrupt als de pest.. Ik ben wel benieuwd wat er zal gaan gebeuren, maar denk dat het hier echt niet zomaar een tweede iran ofzo wordt :')

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:06

Haha, ja ik waarschuw mensen ook altijd, maar toch verbazen ze zich nog haha. Ik ben echt zo benieuwd naar je paardjes, wil ze echt eens in het echt zien, en jou ook uiteraard ;) Hopelijk volgend jaar, maar dat komt vast goed.

Ja als je zelf wat langer bent heb je dat idd, maar doordat de paardjes in jullie land allemaal wat kleiner zijn wordt er ook wat minder van opgekeken dan hier in NL denk ik. Maar jullie paardjes zijn volgens mij toch ook lekker breed :j

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:15

ellis mooi maatje wordt zwartje idd groter moet je idd niet willen en ik weet dat uit ervaring

daks 1.63 is nu al een mooi maatje

ikzelf ben maar 1.53 en heike is 1.74 en dat is eigenlijk echt te groot
heike had ook niet zo groot moeten worden :+ zijn ouders zijn namelijk allebei ''klein''

michelle zolang dat je het goed hebt en jullie lief voor elkaar zijn

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:16

Haha ik moet wel zeggen dat ik een breed paard vaak toch al veel groter vind ogen ook.. Die van ons zijn echt niet zo breed hoor, toch een stuk smaller dan de gemiddelde PRE! Tsja ik weet dat ik op zich niet echt te zwaar ben voor een goed in z'n lijf zittend paard maar 1.50 is voor het oog toch net niet je van het. Vanaf de 1.55 valt het minder op zegmaar.. Enne volgend jaar zou ook leuk zijn, heb je verder je plannen voor de zomer een beetje kunnen regelen?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:34

Een P.R.E. van 1.70m is mij ook te groot, ik vind 1.65m zelfs al te groot :=
En ik vond dat ik zeker niet misstond op Furia overigens, dus zelfs met een 1.80m lukt het nog prima op een barokke P.R.E. van 1.50m. Mijn ideale maat ligt wel iets hoger, maar echt niet hoger dan 1.60m :+

En dan nog zegt maat ook niet altijd alles, zie dit maar eens:

Afbeelding
ik op een paard van 1.64m

Afbeelding
en op een paard van 1.52m

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:38

Bouw maakt zeker een hoop uit! Zo vind ik bij mij tussen Vajnic/Win weinig verschil zitten, maar Win was 10 cm kleiner dan Vaj. Alleen veel ronder in haar ribben, waardoor het niet veel uit leek te maken. :+

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:39

Dat zijn zeker leuke vergelijk plaatjes Sanne, grappig zeg! En je staat op Furia idd altijd prima :j
Mijn ideale maat is denk tussen de 1.55m en 1.60m. Bedoeling was ook dat Furia die kant op zo gaan haha, maar die is echt heel weinig bijgegroeid sinds zijn 3e.

Denise, ja jij en Heike is helemaal bijzonder haha, maar goed misstaat toch ook niet!
Martine, nou als ik wat leuks kan vinden wil ik even lekker werken, en écht mijn rijbewijs halen. Misschien nog met m'n zus en nichtje mee op fietsvakantie, maar dat weet ik nog niet zeker.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:45

Martine, Maja boodschappen doen enz deden we altijd al samen. Tenminste de grote/zware dingen deden we altijd dan al int weekend halen.

Gewoon wat we dan vergeten zijn en avondeten haal ik op de dag zelf. Kattenbak doet die wel braaf verschonen voor me. Terwijl de afspraak was toen ik die 2 katten nam. Ik de kattenbak zou doen, maja helaas ;) Verder mag ik echt niet klagen!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:01

Haha denise, Heike is echt een groot paard!! Wij hebben nu op stal ook een nieuwe fries staan en die is ook dat je zegt aan de grote kant! En ja me vent is een schatje voor me.. Anders ben ik niet al bijna 5 jaar bij hem. En dan moet ik zeggen hij houd het nog goed uit met mij.. Ik ben niet zo heel makkelijk..

Ligt er inderdaad ook maar aan hoe een paard toont hoor. Maheeba is heel rank en zal ook nooit een breed/dik paard worden. Die hoop heb ik op gegeven. Al is zij voor een arabier weer heel hoog. Zij zit op de 1.57.

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:38

daarom michelle ik ben ook niet de makkelijkste en mijn man ook niet maar ook wij houden het al bijna 5 jaar uit met elkaar,
gewoon zelf lekker rustig aan doen geniet van je zwangerschap en dadelijk hebben jullie weer een mooi wondertje in jullie armen

en heike is idd heel groot, maar die was ook nooit echt breed en die begint nu ook pas uit te dijen dus het kan altijd nog hoor

en madelief wij zijn idd een appart stel zoals sanne altijd zeg de reus en de dwerg maar het misstaat zeker niet en ik kan hem lekker rondsturen dus daar gaat het om :D

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:38

Bouw maakt zeker veel uit, Fifi is maar 1.58 maar heeft een heel diep lijf, waardoor ze veel groter toont als ik er op zit en ik er niet te lang op lijk...
Op paarden van dezelfde maat met minder lijf steken mijn benen gelijk veel meer uit...
Ik ben zelf 1.76 met vrij lange benen...

Ferro zal ietsje groter worden dan Fifi denk ik, maar hij is ook wel luxer gebouwd, dus hij zal misschien wel iets smaller blijven...

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:59

Denise, Maheeba word niet breeder/dikker hoor. Het is gewoon echt een arabiertje, Rank gebouwd & heel hoog op der benen. Ze is ook niet dik te krijgen, dit jaar word ze 9 en misschien zal ze iets grover worden na een veulen maar denk niet zo heel veel.
Maar ik ben natuurlijk niet groot, als ik zelf de 1.66 haal mag ik in me handen klappen :) Ik kom dan ook niet onder Maheeba vandaan. Omdat zij zo rank is is het ook niet echt een raar gezicht als ik erop zit. Ik ben natuurlijk niet zo heel breed gebouwd. Al zou ik er met 9 maanden zwangerschap niet meer op moeten zitten want dan is het geen gezicht haha..

Fifi, toont wel groter op de foto's Ellis!!
Maar Ferro is een hengst toch?