Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cyrina schreef:Dat plaatje van Nombrado is zo mooi!!!! Maar hij is nog te hoog voor een levade, wanneer je tot een achte levade komt zullen alle hoeken toch nog iets kleiner moeten, dus ook die bij het sprongewricht en blijft het paard horizontaler.
Jolynn schreef:@Danielle, klopt, dat was Xantha met Elise op haar rug.
Ik liep er naast maar ik denk dat je mij niet herkende met mijn kale koppie
nadina schreef:Dank je wel Karina!
Ik overweeg om Nadina ook eens bitloos te rijden, omdat ik meer wil afwisselen en de dressuurondjes zat ben, wil ik eens wat nieuws proberen. Ik heb een harry's horse bitloos hoofdstel gezien, maar ik heb er geen verstand van. Ik vraag me af waar ik het best mee kan beginnen, ook omdat ik wil uitproberen of het iets voor ons is.
.
. En eigenlijk had Gab het verzonnen, dus die moet er zelf ook maar eentje
Amable schreef:Jolynn schreef:@Danielle, klopt, dat was Xantha met Elise op haar rug.
Ik liep er naast maar ik denk dat je mij niet herkende met mijn kale koppie
Ik zeg heel eerlijk dat ik me niet eens meer herinner uberhaupt iemand naast het paard gezien te hebben, weet alleen dat ik me erg banketstaaf voelde omdat Jauke zich zo ongelovelijk misdroeg, vooral omdat hij normaal altijd zo braaf is! En daardoor dus ook nog een ander paard in de weg liep... Ik heb ook geen idee meer wat er precies gebeurd, volgens mij steigerde hij in Xantha's richting ofzo, weet alleen dat Xantha er ook op reageerde maar zich heel snel herstelde. Itt Jauke, die ging maar door
cloris schreef:Ik stap op, ga een rondje stappen en begin tijdens dat stappen direct met de controle of hij 'van mij' is, ik wil gewoon zijn aandacht en niet maar 60% dus ik leg af en toe even mijn been spontaan aan en dan wil ik reactie en waar dat hoofd dan is vind ik niet intressant, dan ga ik vaak even met de lange teugel daar mee verder, doet hij dat goed? ff lekker stappen lange teugel, pak ik hem daarna op en gaan we wat zijwaardse gangen meepakken, SV afgewisseld met Travers op de volte, wat halbe tritte enz, maar elke keer wanneer hij iets goed doet, of goed probeert is het stappen lange teugel, dat is namelijk zijn beloning.
Het kan ook zomaar zijn dat ik een training alleen maar stapwerk heb gedaan, of voornamelijk galop heb meegepakt, mijn paard laat zich heerlijk werken in galop maar een vast schema of een vaste tijdsduur (soms rijd ik 20 minuten, soms 45 maar als mijn gevoel klaar zegt is het ook klaar) van training heb ik echt niet. Hoe doen jullie dat? Zijn jullie routine mensen?

Hij mag uiteraards niet over je heen lopen, maar het is een beetje de kunst met een hengst om hem ervan te overtuigen dat hij best wat mag brullen en stoer doen, maar dat hij rekening met je dient te houden. Hopelijk gaat hij zich wat rustiger gedragen, tenslotte komt de winter eraan, dan gaan de hormonen ook wat rusten 
, jammer van Joekeltje, maar hij heeft het wel super zo te lezen 
Helaas geen rum of whisky in huis
Jolynn schreef:Amable schreef:Ik zeg heel eerlijk dat ik me niet eens meer herinner uberhaupt iemand naast het paard gezien te hebben, weet alleen dat ik me erg banketstaaf voelde omdat Jauke zich zo ongelovelijk misdroeg, vooral omdat hij normaal altijd zo braaf is! En daardoor dus ook nog een ander paard in de weg liep... Ik heb ook geen idee meer wat er precies gebeurd, volgens mij steigerde hij in Xantha's richting ofzo, weet alleen dat Xantha er ook op reageerde maar zich heel snel herstelde. Itt Jauke, die ging maar door
Kan je Jauke niet kwalijk nemen als hij zo'n mooie dame ziet![]()
Xantha schrok meer van jouw brul naar Jauke, haha
Nou weet je, hij was de hele ochtend al bezig, echt niet normaal, werd er helemaal simpel van. En helemaal als je paard normaal super braaf is dan is dat zo vreemd, bijna eng. Je vraagt je werkelijk af wie hem een pilletje gegeven heeft
Hij heeft nogal wat gebrul aan moeten horen die ochtend, niet dat 'ie onder de indruk was
Maar slaan ofzo heeft ook echt geen zin en van moe rijden was ik vele malen eerder moe als hij
Misschien wilde Jauke het me laten ervaren zodat ik nog eens goed na kon denken over of Llevado zijn ballen wel of niet mag houden tzt
zooo leuk altijd! Ben benieuwd! 
Ik weet niet waar je precies op de veluwe woont, maar ik woon in de Betuwe en rij meerdere keren in de week richting Deventer, dus misschien kan ik hem ophalen? Dan weet je meteen aan wie je hem uitleent 
laulau85 schreef:Jellie oeh balen zeg dat hij niet goedgekeurd was! wat was er niet goed aan?

laulau85 schreef:Hihi Suus ik had over jou laatste berichtje heen gelezen dus dacht dat het gepost was net voor mij haha.. En daar stond vanochtend gereden ik dacht echt van WOW die is er vroeg bij haha en toen keer ik pas naar de tijd haha....
Danielle Oeh dan had hij het echt flink aan! Was het niet dat jij veel stress had wat hij overnam???
Dus zij lachen, maar we hadden nog zo iets van, het zal wel. Totdat we samen de NVVR demo gingen rijden. Jauke was helemaal hyper en kon geen seconde stil staan, Joy was de rust zelve en liep super braaf haar proefje
Terwijl die 's ochtend voor Jauke's aanwezigheid de boel al op stelten gezet had
Schiet toch niet op!