[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:58

Idra, woooow wat een foto :oo

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:09

tsjillert schreef:
Afbeelding
hier alles bij elkaar muis,baby en junior

vondt hem zo leuk ondanks dat het geen barokke zijn hahahahahahaha
:D

nou vind die rechtse toch wel een aardig barokke cavia, ronde vormen en veel haar :P :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:25

Goedemorgen,

Ik kom hier eigenlijk even binnenvallen omdat ik graag wil weten waar ik wat informatie kan vinden over de dag van het Iberische paard.

Ben al een hele tijd gefascineerd door de Spaanse paarden en ga 19 april ook naar deze dag toe maar zou me graag een beetje willen inlezen in wat er die dag allemaal te zien is.

Heb gister voor het eerst in mijn leven op een Andalusier gereden in een echt spaans zadel. Even wennen maar wat een gevoel!

SteefViana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:27

Hallo!!!

Ik ben niet hier en weet nog niet helemaal hoe het werkt! Ik lees al een tijdje met jullie mee maar heb nog nooit gepost omdat ik dus niet wist hoe t moest!

Ik ben Stephanie, ben 23 jaar en heb drie Lusitano merries. Een 6 jarige Viana, mijn slimme trutje en de beste vriendin van het paard die op marktplaats stond (waarvan Prinslover de link had geplaatst). En twee 3 jarigen Balburdia en Badeja die nog lekker aan het genoeten zijn van hun luie leventje in de wei!

Groetjes stephanie

Hoe kan ik fotos plaatsen?? Kan iemand me dat uitleggen?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:32

Stephanie, welkom hier! Ik zal je even pb'en! ;)

Kelly: Hey wat leuk dat je is in dit topic komt. Even in je berichten zitten koekeloeren :o en wat leuk, je bent bij Jacqueline de Ridder geweest of niet?
Ik vind dat paard echt prachtig zeg!! Kijk maar op deze site voor meer info: http://www.paardenvandezon.com/ Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Andalusiers zijn ook heel gaaf, maar jou Taco is natuurlijk ook niet mis hihi :+

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:35

Boris!!!!! Najaaa Hij heet Joris hoor :P

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:43

Haha, :o Oh wat erg... :D :D . Ik weet echt wel dat ie Joris heet!!! Maar zat er ff niet bij ofzo.. oepssieee :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:49

Prinslover schreef:
Stephanie, welkom hier! Ik zal je even pb'en! ;)

Kelly: Hey wat leuk dat je is in dit topic komt. Even in je berichten zitten koekeloeren :o en wat leuk, je bent bij Jacqueline de Ridder geweest of niet?
Ik vind dat paard echt prachtig zeg!! Kijk maar op deze site voor meer info: http://www.paardenvandezon.com/ Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Andalusiers zijn ook heel gaaf, maar jou Taco is natuurlijk ook niet mis hihi :+

Ja dat klopt, wat een geweldig mens is dat zeg :j
Super dag gehad.
Heel uitgebreid uitleg gehad en ze is zo vol liefde over haar dieren.

Ik wilde het hier niet zo in het topic zetten van Bello omdat ik verder ook niet echt met jullie meegekletst heb tot nu toe :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:52

Jemig zeg,hebben jullie haast om dit topic vol te krijgen ofzo :P kan het niet meer bijhouden!

Lobke Hij is echt zó geweldig :+: droomknol 8-)

Peet wat een uitstraling! Lekker ding *D

Mies heb je al winstpunten gehaald met springen? :P

Sjaad Echt súper die kleur op hem!! Perfekt!

Steffie wat een knapperd!

Stefanie Ik verheug me op de foto's van je paarden!

Zo,volgens mij heb ik de meesten weer gehad :Y)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:53

Gelukkig begint het tempo weer wat af te zakken hier. Ik ga zo eerst even eten halen, en dan ga ik eens even op mijn gemak teruglezen en reageren. Zit nu nog half aangekleed op mijn bed, te lui om me verder aan te kleden. Maar ja, het eten komt niet naar mij toe, en mijn maagje knort. Ik las een paar pagina's terug wel wat over cocktails bij de meeting die julie dit weekend hebben. Mag ik jullie er vriendelijk op wijzen dat het wettelijk verboden is om cocktails te nuttigen zonder dat ik erbij aanwezig ben? Jammer maar helaas dus. Word de Veluwe :+. Cocktails, bordspelletjes, doelloos toeren, mensen kijken, en natuurlijk rondjes rijden op het paard, komt helemaal goed.

Ik wilde vandaag met Utixo lekker een conditierondje naar buiten doen, maar als ik het weer zo zie, denk ik niet dat ik er zin in heb :n. Mats liep gister fijn. Was wel wat trekkerig, maar in ieder geval flink aan de impuls gewerkt, en dan voel je hem echt gaan sjouwen. Irma is gekraakt, zat van haar linkeroor tot haar rechterhelft van haar bekken vast, maar niet zo erg als ik dacht. We zulen zien, over 6 weken komt hij weer en dan laat ik ook gelijk Utix en Mats controleren, alles tegelijkertijd maar.

Ik was van de week weer bij Laarakker, en vroeg daar om wat supplementen, vertelde Mats zijn verhaal. Dat heb ik geweten ook, kreeg gelijk voor 120 euro aan medicijnen mee. Maar goed, als hij er maar van opknapt. En daarna voorlopig even niets meer krijgt.

Sorry voor alle nog onopgemerkte spelfouten, maar sinds de laptop koffie heeft gedronken, doet het toetsenbord het wat slechter.

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:07

tsjillert: Leuke foto's! Hij ziet er vrolijk uit..
Frank: Ik weet niet hoe je dat kan zien.
Michelle: Ik zit alleen in dat app. Leuke foto's van dat springen.
Ilona: Toch maar niet rijden. Ik wou gister avond ook rijden, maar is ook
niet gelukt.
Idra: Wow! :wow: Wat een super mooie foto's.
Kelly: Welkom! Andalusiers zijn verslavend. Dus pas op! :D Op paarden
van de zon vindt je idd meer info.

Zo naar Nino en even lekker rijden!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:08

Ilona: Je kan het zaterdag goedmaken met hem ;)

gabriella: Bijna.... ik moet eerst mn dressuurpunt nog binnen halen..maar zoals je ziet is dit veel meer mijn ding ;)

Benthe: Hier schijnt de zon :P Inladen die knol ;) En op de veluwe zullen de lekkerste coctails zeker nog een keer gemaakt worden ;)

Kelly: praat over andalusiers is altijd welkom! Heb ook even in je berichten gegluurd maar wat een gaaf paard!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:14

Ilona - leuk filmpje van chico ziet er echt goed uit hoor ga vooral zo door :D
en gisteren lekker aan de dubbele lijnen gewerkt super hoor :D

Mies - mooie armband en oorbellen heel appart
en lekker gesprongen met joris haha en lekker het bos in super hoor

Amanda - zo wat is nino gegroeid zeg echt van een baby een mooie barok geworden

Banditto - lekkere bosrit gemaakt zo te lezen lekker hoor

Saida - lekker met rints wezen wandelen gewoon lekker blijven oefenen en dan loopt ze dadelijk mak achter je aan ;)

Jolijn - ziet er goed uit hoor de foto's lekker zo door blijven trainen

Sanne - super zeg hoe bonita het doet,
en als het zo beter werkt voor vaidossa waarom niet he zolang je hem goed gebruikt
en gelukkig gaat het met igneo een stuk beter
en nog gefeliciteerd met johan

frank - nog gefeliciteerd met je vrouw

Peet - leuke foto's weer

Lobke - oh wat is licor gaaf zeg :9 ziet er echt mooi uit

nou zaterdag echt zo'n super les gehad echt ben helemaal blij

en zondag lekker naar huis wezen rijden met me ventje ging helemala super

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:26

Sanne -> Hihi! Hoe je dat aankondigt; Het geheim van Vaidosa.......
Klinkt als een heel spannend boek! :D

Nishada -> Wat een ontzettend mooi paard met een mega uitstraling is Urbino toch!
Staat erg mooi je nieuwe zadel!

Steffie -> Om te smullen die witte kanjer van je! :9

Michelle -> Schijnovergangen rijden is zeker goed, maar daar heb ik niets over gezegd.
Ook niet over dat je een jong paard alleen maar in een langzaam tempo moet rijden en niet meer in z'n eigen tempo.
Ik heb het alleen gehad over dat je met een langzaam tempo laten lopen je de achterhand sterker kan maken en er zo voor zorgt dat hij z'n achterbenen meer/beter onder gaat plaatsen.
In het begin vond Rintske het ook erg moeilijk, ze moest spieren gebruiken die ze nog nooit had gebruikt, en ze werd zich toen pas bewust van dat ze ook nog achterbenen had.
Na ongeveer een maand of 4-5 zo bezig te zijn ging ze ook vwnw lopen in het langzame tempo, dus het kan echt wel.
Mijn ervaring, én die van mijn instructrice, is dat je je paard helemaal niet sloom maakt.
Ik hoef Rints maar los te laten en ze gaat in haar eigen tempo, dus lekker voorwaarts lopen.
Ze hoeft ook niet de hele tijd van mij in dat tempo te lopen.
Tussendoor laat ik haar regelmatig lekker even gaan en de ene keer wil ze stappen met haar neus over de grond en de andere keer wil ze even keihard draven. ;)
Wat een superleuke foto's van jou en Joris!

Petra -> Jaaaa! Eindelijk weer foto's van Rints d'r vriendje! :+:

Frank -> Wandeling ernaast.
Rints is 3 maanden geleden voor het laatst buiten de weg op geweest, en maar 5x met mij erop.
Het leek mij dan ook niet echt verstandig om er maar meteen op naar buiten te gaan, ik ken madam een beetje, en ik ben blij dat ik het niet heb gedaan.
Ernaast heb ik meer te vertellen en valt ze meer op mij terug dan wanneer ik erop zit.
Ze had een halster om met de ketting eraan, maar evengoed had ik m'n handen nog vol aan haar. :D

Marielle -> Oh! Nu zie ik wat je bedoelt!
Op de foto lijken het net verhogingen, maar nu ik het beter heb bekeken zie ik het! (hèhè!) :o

Ilona -> Ja idd, ik zeg ook meestal; het einddoel is hetzelfde, alleen de weg er naartoe is anders. ;)
Ik had Rints idd een halster om, maar wel met de ketting eraan.
Zelfs daarmee had ik m'n handen vol aan haar......
Zou een hoofdstel meer inwerken denk je?

Idra -> Wauw! Zien we Licor eens op een andere manier! Wat is ie toch knap! :~

Bianca -> Wat kan Yippie dat al goed zo'n compliment geven!
Knap hoor!

Kelly_Taco -> Je kan meer info vinden op de website http://www.paardenvandezon.com :Y)
*zag dat je de link al had doorgekregen......*

Stephanie -> Welkom hier! :+

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:29

Benth: Ik geef je gelijk, het ziet er somber uit :(:) . Wel jammer. Tix is gister gelongeerd, die ging als een raketje weer de bak door. Meneer vond het helemaal spannend worden toen er 3 balkjes lagen _O- . Chico ging er zelfs fluitend overheen. Utixo vond een harde galop en dan er over heen sjeezen véél cooler ;) .

Denise: Lekker paardenweekend zeg :D . Naar je eigen huisje gereden met Heike?

Kelly: Oh, maar je bent van harte welkom om gezellige mee te kletsen over het geweldige ras hoor :D . We gaan hier alleen best wel hard met berichten plaatsen := , maar af en toe wat laten horen van je anda-avonturen mag best 8-) .

Mies: Ik maak het helemaal goed met Jorisje :D

Amanda: Lekker hoor, veel plezier met rijden!

EDIT:
Saida: Ik wandel soms met halster, maar soms ook wel met hoofstel (als ik verderweg ga wandelen). Ik vind het toch een hoop schelen hoor :j . Ze zijn toch gevoeliger in de mond, en als je daar al lichte druk op geeft, blijft chico toch beter bij me als die schrikt! Misschien ook handig bij Rints! Ik kan me nl voorstellen dat madame met haar grote (toch een slag groter/zwaarder dan chico) behoorlijk sterk kan zijn!
Laatst bijgewerkt door Prinslover op 09-03-09 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:29

kjoetie schreef:
tsjillert schreef:
Afbeelding
hier alles bij elkaar muis,baby en junior

vondt hem zo leuk ondanks dat het geen barokke zijn hahahahahahaha
:D

nou vind die rechtse toch wel een aardig barokke cavia, ronde vormen en veel haar :P :D

ja dat ben ik wel met je eens hahaahha is dus de papa van het gezin maar dat zag je wel gezien de grote van de beer :D wel ene voordeel dat haar .........hoef er niks aan te doen zoals bij die zwarte van me,vlechten kammen,ontwarren, enz enz

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:37

Saida - ik snap precies wat jij bedoelt toen ik heike ook op verschillende tempo's liet lopen besefte die ook dat die nog 2 achterbenen had die waren bij hem echt zo slap als een vaatdoek :o

Ilona - ja ik ben naar me eigen huis gereden is niet zo ver hoor en me ouders wonen 5 deuren verder dus daar ben ik ook even naar toe gegaan.
want we wonen er nu officieel in haha en ik moet zeggen het bevalt me prima ;)

peet - leuke caafs hoor :P

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:44

Zo dicht bij je ouders joh? Vind je dat niet vervelend? Of juist wel heel erg prettig zo dicht bij :D . En wel super dat Heike ook zo braaf is dan! Geen foto's gemaakt?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:08

Ja, maar Il, Utixo kan dan ook heul hoog springen!

steffie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:54

Dank je wel allemaal! ben ook super blij met mijn kanjer!

Idra wat een gaaf paard zeg hoofdstel staat hem ook echt helemaal super van welk merk is die?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:01

SteefViana schreef:
Hallo!!!

Ik ben niet hier en weet nog niet helemaal hoe het werkt! Ik lees al een tijdje met jullie mee maar heb nog nooit gepost omdat ik dus niet wist hoe t moest!

Ik ben Stephanie, ben 23 jaar en heb drie Lusitano merries. Een 6 jarige Viana, mijn slimme trutje en de beste vriendin van het paard die op marktplaats stond (waarvan Prinslover de link had geplaatst). En twee 3 jarigen Balburdia en Badeja die nog lekker aan het genoeten zijn van hun luie leventje in de wei!

Groetjes stephanie

Hoe kan ik fotos plaatsen?? Kan iemand me dat uitleggen?

Hoi Stephanie, heb je je ook maar eens op bokt gewaagd???
Hoe gaat het met Viana.

Groetjes Debby (Xantha)
Laatst bijgewerkt door Xantha op 09-03-09 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:05

Licor is zeker een mooi paard :~
Moet altijd even zijn topics bekijken, ook die van Piropo.

Verder ken ik niet zo heel veel spaans geweld op Bokt maar ga zeker eens verder zoeken.

Even een fototje van de spaanse man die mijn hart gister heeft gestolen...

Afbeelding

Genieten van het kriebelen...
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:28

Haha, ja benth die van jou is me er 1 ;) .

Kelly: :~ Vind die manen ook zo gaaf, en die bruinschimmelkleur ook erg apart! Als ik het niet verkeerd heb staat deze ook te koop toch? En vertel eens, hoe kom je zo bij Jacqueline verzeild geraakt :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:31

Hij staat idd te koop, maar ssssst niet te hard zeggen ;)

Via google kwam ik bij haar terecht.
Wat een heerlijk mens... zoveel informatie geven en zo liefdevol naar haar paarden, geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:42

Hij is echt mooi Kelly :oo