[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:05

nombrado schreef:
cloris schreef:
. En wie kan er nog een keertwending om de voorhand of renvers rijden? ;)

persoonlijk ben ik meer een wending om de achterhand figuur :D
omdat juist daarmee het paard sterker op de achterhand gezet wordt.
renvers of travers, is voor mij alleen belangrijk bij een paard wat juist vanuit het achterhandje beweegt ;) en de kracht en rechtheid in zijn lijf al heeft.
dit ga ik niet doen met jonge paarden, of verprutste paarden, die nog niet eens weten waar de achterbenen zich bevinden, of laat staan ,wat ze er mee moeten doen :P

basis is recht paard...ruiter recht, paard recht..., gewone volte die recht is :+

dan lanzamerhand eens wijken..., maar kleine stukjes.

Ik gaf de voorbeelden om aan te geven dat veel mensen een oefening die niet gevraagd wordt in de proeven ook nooit meer gebruiken niet om het te gaan doen met jonge en/of verreden paarden. ;)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:05

Suelza schreef:
Niet alleen blind meen ik...

Nee, ook nog zeer overbouwd en sprongen fiks kapot geweest. Of sowieso z'n benen, ik weet het niet meer precies wat hij er over vertelde. Een medisch wondertje. Maar als je het paard gewoon in z'n blootje op stand gezien hebt dan is dit plaatje biomechanisch (om die er maar weer eens in te gooien ;) ) wel zo ongeveer het hoogst haalbare.

Verder bijreageren lukt weer niet, ga nu ff naar Moreno (eh, naar Gab dus, wij rijden leuk heen en weer tussen elkaar vandaag), hoop dat het nog een keer lukt want wel allemaal leuke kost te lezen hier op het moment.

Nadina, wat voor bitloos-vraag had je? Ik zal er overheen gelezen hebben maar weet er wel vrij veel van. Misschien kan ik je helpen. Voor been naar voren, dus echte spaanse pas ga je hetgeen je nu geoefend hebt vragen in een traag staptempo aan de hand. Vertragen tot bijna stil, pas vragen, en zo ongeveer in de beweging weer een of twee passen naar voren en belonen.

nadina

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:13

Dank je wel Karina!

Ik overweeg om Nadina ook eens bitloos te rijden, omdat ik meer wil afwisselen en de dressuurondjes zat ben, wil ik eens wat nieuws proberen. Ik heb een harry's horse bitloos hoofdstel gezien, maar ik heb er geen verstand van. Ik vraag me af waar ik het best mee kan beginnen, ook omdat ik wil uitproberen of het iets voor ons is.

Elise: ik ga foto's maken :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:14

laulau85 schreef:
Ja was ook echt kwaad op hem. nadeel is dat hij niet bang is voor de zweep ofzo...
Als hij uithangt en ik geef een tik reageert hij daar ook helemaal niet op. Niet als ik onder zijn buik tik maar niet eens als ik er tegenaan tik... En ja kan hem moeilijk er echt een lel tegenaan geven...

:P

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:19

Haha ja dat bedoel ik dus haha.... er moest staan maar volgens mij niet eens als ik er tegenaan tik... en ja je kan hem moeilijk er echt een lel tegenaan geven..

Met die laatste zin bedoel ik dus ook dat dat niet kan.... wat twee ontbrekende woordjes al niet kunnen veranderen aan een tekst....
Volgens mij kan ik beter naar bed gaan in plaats van nog een keer gaan rijden...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:30

marialva: sterkte met de verkoop van je bloedmooie veulens, ik vind ze schitterend.

de zwarte veulen, die mooie koppie zeg, zo eentje heeft de draver ook die ik ga overnemen, als hij niet gekwalificeerd wordt voor de drafsport.

Idefix4: Ja ik had eerder een draver gehad, die kon niets in de bak, maar heb hem geleerd in de bak het werk te doen, nou hij kon dat prima hoor, heeft wel wat tijd nodig, kon zelfs vanuit halthouden gelijk in de galop weg, en of in draf een volte rijden op beide handen, hij vond het wel erg moeilijk maar het lukte met wat oefening. Het kan dus wel, maar heeft tijd nodig en als ie helemaal gezond is, en geen last heeft van iets zoals de rug of benen of wat dan ook, dan moet dat kunnen. en deze draver wat ik op het oog heb, is helemaal gezond en nog jong (3 Jaar) dus dat moet goed komen, gewoon tijd geven en als ie eraan toe is een stapje verder gaan, eigenlijk kan een draver alles.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:32

Tsjaaa leuke discussie over de piaffe lekker mee te lezen , ben overal in de weer , advertenties zetten heb nog wat spullen , te facebooken op forums , regent hier hard dus niks te doen behalve binnenzitten.

Heb foto voorbij zien komen van Chico , mooie galop hoor Iloon.

Veel fotos van piafferende paarden , is net een paard binnengekomen met hogeschool opleiding , mijn dochter gister er even op fantastische piaffe en passage , mooi paso español , toen kwam er een bekende doma vaquera ruiter uit de omstreek om het paard te proberen en wat was ik trots op mijn dochter hij haalde de helft er niet uit vergeleken bij haar.

De hengsten hier worden wel gelijk even rechtgezet als ze beginnen te klieren een ding is het piemeltje er even uit laten hangenom te luchten en iets anders is dat hij er echt niet meer bij is en alleen maar bij zijn testosterone is dat word namelijk gevaarlijk.

Bijv mijn hengsten hebben helemaal geen interesse in gedoe met andere paarden dus dat probleem heb ik nooit meegemaakt,

Anoek de discussie gaat over de PRE in topsport.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:34

Suelza schreef:
Niet alleen blind meen ik...

Klopt. Hugin is ernstig gewond geweest aan zijn sprongewrichten en gebroken hoefbenen. Juist door de juiste dressuuroefeningen en systematische training is dit paard nu op heel niveau opgeleid. Hij beheerts Piaffe, passage, courbette, wissel om de pas en galoppirouettes.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:42

ik kom ff :wave:
het gaat weer wat beter met me. vanochtend was het om 5 uur nog wel onverwacht :r
daarna op de bank gelegen en toch nog geslapen. van lieverlee weer wat opgeknapt. grrrr, ik baal daar zo van hè, voorheen vrijwel nooit ziek, de laatste jaren toch wel een keer of 3 per jaar. maarja schoolgaande kinderen en werken met veel buitenlandse werknemers (met alle respect hoor, maar ik ben van mening dat die toch wel het een en ander aan ziektes meebrengen uit die warme landen) zal daar wel aan bijdragen denk ik.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:58

komt vast door je ouderdom hoor Frank :+ :P

maar kan best dat de mensen andere ziektekiemen meenemen uit hun land. :o
is wel lastig dan voor je :(:)

nou ziekze uit en sterkte ermee :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:06

Ahhh Frank.... heel veel beterschap voor jou :(:)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:10

Ouderdom haha ik was voorheen ongeveer tot 5 jaar terug nooit ziek en na mijn 35e elke winter wel 4 x verkouden , is echt balen ik hou van lekker eten en ben dan de hele winter mijn smaak kwijt.

Beterschap en een paar goede glazen spaanse sinaasappelsap !!!!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:18

Ben ik weer.

@sanne, fijn dat je duidelijkheid hebt wb Igneo's hoest.

@Danielle, klopt, dat was Xantha met Elise op haar rug.
Ik liep er naast maar ik denk dat je mij niet herkende met mijn kale koppie ;)

@Laura, spannend je eerste wedstrijd!
Wel vervelend dat Hincapie zo veel praatjes begint te krijgen.

@Kelly, Mayke verkoopt zadels!

Interessante discussie trouwens over overstappen en verzamelen en zo.
Ben altijd blij dat Elise het zo goed kan uitleggen.
Wij staan op een lijn maar ik kan het niet zo goed verwoorden als zij. :o

Over hoe je paard rijden.
Het ligt er eigenlijk aan in wat voor bui Xantha is.
De ene keer doen we veel stapwerk, de andere keer na een paar minuten al een lekker galopje.
Zijgangen horen ook bij het losrijden en we stappen regelmatig vierkantjes. ;)

Vanmorgen gewerkt, wel vermoeiend hoor drie ochtenden achter elkaar.
Ik merk wel dat ik nog niet mijn oude conditie terug heb.

Morgenochtend ga ik weer lekker rijden.
Heb er nu al zin in!! :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:20

Jus : wat vervelend nou :)

ben net terug van stal , op Bo (de haf 3jr) gereden en
ging super (lekker zonderzadel) .. zelfs een poging gemaakt
voor de eerste zonderzadel galopje :j en dat ging goed!!

hij liep vandaag lekker ontspannen en veruimde zich mooi wanneer
ik t vroeg ...

Yes we Can!!!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:21

Met nynke ging het vandaag ook super :
2 minuten zonder gekreupel gedraafd :))
ga zo door lieve ponypon !!

misschien over een half jaar weer normaal rijden !

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:34

kelly: helemaal vergeten te zeggen, maar bij callista van trekkingsaddles.com ben je aan een heel goed adres

judith: lekkerrrr, alleen ik zit niet in spanje he.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:37

Citaat:
judith: lekkerrrr, alleen ik zit niet in spanje he

Mijn schoonvader als hij verkouden is drinkt hij thee met een scheut whiskey , bij hem werkt het haha.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:39

Elise legt het inderdaad goed en makkelijk uit , denk ook niet dat ze veel moeite heeft met een solicitatiebrief , is dat nog gelukt ?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:40

Als ik keelpijn heb drink ik ook (bruine!) rum. Brand de zaak lekker los, veel effectiever dan allerlei middeltjes enzo. :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:54

Haha ja dat neem ik ook weleens Shan.. nadeel is alleen dat je je meteen dronken bent haha...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:57

Oh ik niet... hahaha. Ik zei ook niet dat je een hele fles moest drinken :')

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:02

Nou,dan zal ik ook aan de rum moeten,barst van de keelpijn ;(
wel leuk een dagje Karina,alleen beetje jammer dat ik meteen haar griep ook over neem :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:06

Paar slokjes helpt bij mij al... en daar word je niet dronken van, haha. Malibu oid werkt ook wel.
Ik heb echt heerlijke rum staan van Gran Canaria ofzo... bruine rum met honing. Helemaal goed als je verkouden bent en last hebt van je keel!! :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:09

Oehhhh,honingrum is écht lekker! Ik heb een keer zo'n fles bij Gall&Gall gekocht! Maar als je er te veel van drinkt ga je echt héééél erg eng dromen,wist je dat?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:11

Is van de meeste alcohol zo _O-