[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:50

Mijn kaartje is al even geweest een paar paginas terug hi hi.
Wedensday: Gelukkig, eindelijk je stal af. Werd tijd...
Marit: Sterkte ermee. Ook lekker banketstaaf, zo voor de kersdagen... Laat het (proberen) niet verpesten!!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:05

Marit: Wat een kloothommel, zo net voor kerst je eruit zetten. Belachelijk gewoon.
Ik hoop dat je wel een plekje hebt war je terecht kunt en dat je niet bij Sam op stal moet slapen?? Anders kun je hier wel terecht, is wel een logeerkamer over Knipoog

Wat een leuke en lieve kenstwensen allemaal... bedankt!!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:12

Marit bij mij geld hetzelfde aanbod als bij Patries

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:21

Jeetje Marit, wat een gedoe!

Ik moet ook alles nog bijlezen maar vandaag wordt hier al lekker gegeten en vanavond pakjes, dus het is hier een drukke en gezellige boel!

Picasso sterkte met je voet!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:25

Jee Marit, heel veel sterkte! Dat is echt s h i t!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 16:30

Jemig Lusitano wat naar! Ach gut

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:06

Vrolijk Kerstfeest iedereen!!

Jeetje Marit, vreselijk zeg! Kan je ergens naartoe? Dikke knuffel Ach gut

Ik ben hier al even niet meer geweest, heb het ook zo druk door de week... Hopelijk kan ik ooit nog eens bijlezen?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:10

Ja, vrolijk kerstfeest allemaal!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:12

goeiemorgen! Iedereen goed gefeest gisteren?

Ik ben vanochtend pedro terug in de wei gaan zetten na zen eerste nachtje stal. Het weer valt wel mee dus mag hij terug buiten!
Dit is een fotootje van de stal
http://www.mijnalbum.nl/Foto=AWCVIXUM
wachtend tot ik hem eruit haalde Haha!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=X7S6IJAG
het eerste wat hij deed toen hij in de wei stond (net iets te laat getrokken)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GUWR3HS3
volgende ding dat hij dringend moest doen
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RQT7UHVH

en tenslotte de jaloerse buur
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RF3JQJVL

Zoals jullie zien op de foto's kan je van wei niet meer echt spreken. Het is eerder een modderpoel.
Nu weet k niet wat het beste is voor Pedro. Hem gewoon de hele dag in de stal laten staan en dagelijks met hem een half uurtje gaan wandelen of hem snachts in de stal laten en als het door de dag niet te slecht weer is, in de modderpoel en ook dagelijks met hem wandelen?
Ik heb de indruk dat hij het nog niet zo erg vindt in de modderpoel.. Maar toch? Wat is jullie mening?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:17

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:31

Hier is het ook een modderpoel. Volgens mij vinden ze het niet echt erg, als ze maar buiten zijn Knipoog
Maar nette stal hoor!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:48

wednesday mooie stal, inderdaad zijn alle weides nu een modderpoel, ik ben alleen bang altijd voor Rod zijn benen als het zo drassig is, en voor het feit of er nog wel gras komt in het voorjaar vandaar dat ik Rod nu even niet meer op het land zet.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:17

Ik wil even melden dat ik nu net voor Kerst, kaartjes voor Holiday on Ice Fantasy heb gekregen. Cool hè.. Haha!
Met 2 uurtjes moet ik in Utrecht zijn. Lachen

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:26

@wednesday leuke foto's!! Pedro was duidelijk blij buiten te zijn.
Ik zou hem ook gewoon een paar uurtjes per dag buiten laten, ze vinden het zo lekker om buiten te zijn..lekker beweging, spelen etc..

@Picassox wow da's een fijn kado!! Veel plezier Haha!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:38

Gistermorgen naar stal, het was de derde keer sinds drie weken dat ik er weer was, alle drie de de keren wilde Jacolien niets van me weten (moet zeggen kwam ook steeds onder eten tijd, dat ze in de bak hooi stonden te eten).
Gisteren eerst met wat stalgenootjes thee gedronken en een gebakje (was iemand jarig geweest)even bij kletsen en de moeder van een van mijn stalgenootjes doet aan reiki, die vertelde mij dat haar moeder voelde dat Jacolien zich ontzettend schuldig voelde, ik zo van "nou daar merk ik weinig van, ze wil niets meer van me weten ". Daarna even kijken bij Jacolien...ja hoor ze zag me alweer aankomen, en weg liep ze.
Ik vond dat zo erg..want voordat ik er af was gevallen kwam ze gewoon naar me toe. Uiteindelijk wat lekkers opgehaald, samen met de shet het gedeeld, toen werd ze wel heel nieuwsgierig en kwam ze toch dichterbij...toen ze ook wat lekkers had gehad, bleef ze bij me staan, ik kon dr lekker kriebelen en ze legde zelfs haar hoofd op mijn schouder...ik heb staan janken...dat wil je niet geloven. Echt was super emotioneel.

Ik had een barefoot dresuur zadel op proef besteld, het zou drie , vier weken duren tot hij zou komen, kwam net mooi uit want dan zou ik weer mogen rijden van de dokter.
Nu was hij po afgelopen donderdag al binnen gekomen.
Ik baalde, gisteren heb ik hem mee naar stal genomen , ik dacht misschien kan een ander hem dan even uit proberen.
Ik twijfelde al vanaf donderdag zo van "ik kan toch wel even gaan stappen alleen als er iemand bij is ".....
jacolien had meer weer zoveel zelfvertrouwen gegeven dat ik er toch zelf even op ben gestapt, wat een lekker zadeltje..net alsof je in een stoeltje zit. Ik heb zelfs een klein stukje durven draven, jacolien deed dit ook super langzaam.
Wat wel grappig was dat Jacolien steeds uit ging wijken als ze langs de paal kwamen waar ik met mijn hoofd op ben geknald.( ik reed met losse teugels.)
Voor mezelf was dit heel goed...alleen de rest van de dag was ik kapoet...maar had het er graag voor over !
Trouwens het schuim in mijn cap was gescheurd zag ik gisteren tot mijn verbazing op de plek waar ik mijn hoofd heb gestoten,dat word dus een nieuwe kopen.
Weet iemand of dat net zo werkt als bij een brommerhelm, dat als je cap een harde knal heeft gehad, je hem weg kan doen?
Laatst bijgewerkt door Lonan op 25-12-06 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:44

Picassox, Leuk kado...alles vertellen als je terug bent...

wednesday, ik zou pedro lekker buiten laten staan,die van ons staan snachts op stal en overdag in de bak.(niet de rijbak..wij hebben nog een soort van bak gemaakt achter de stal waar de hooi voertonnen staan en waar ze lekker kunnen lopen, als het rot weer is kunnen ze ook nog schuilen, ik zal eens op zoek gaan naar fotos van onze stallen).
Maar ze staan nu in het land de kerstdagen. Vinden ze zelf helemaal geweldig en wij hebben er minder werk van met Kerst.
Het is dan wel een modderpoel maar ik denk dat je hem blijer maakt met zijn bewegingen en zijn vrijheid dan dat ie stil staan op stal. En het gras komt wel weer terug voor van het voorjaar, dat trekt snel genoeg bij.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:44

jah da dacht ik dus ook !

leonietje: het is inderdaad zo dat je best na elke val een nieuwe helm kan kopen of je oude laten keuren. Ikzelf heb het met men vorige helm ook moeten doen. De piepschuim was aan een kant helemaal plat :s dus het moet een harde smak zijn geweest!

Goed van je dat je er weer bent opgekropen! zo komt alles wel terug in orde!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 16:38

Vrolijk kerstfeest allemaal! Pling

wednesday, leuke foto's, leuk plekje ook zo!

Ik zou 'm toch elke dag wel eventjes los doen, kan lekker rollen en even beentjes strekken.
Ik zou 'm zelf niet de hele dag in de bagger zetten denk ik, dan krijg je weer kans op mok enzo.
Maar een paar uurtjes is denk wel lekker voor hem!

leonietje, lekker dat je er weer even op hebt gezeten!
jacolien is waarschijnlijk ook erg geschrokken ervan, dat ze ook die paal nog ontwijkt...
Ik zou voor de zekerheid denk maar een nieuw cap aanschaffen of in ieder geval deze even bij een ruitersportzaak laten controleren...

Picassox, gaaf joh!
Veel plezier! Knipoog

Amable, ik zal zo even je columm bekijken!

Hier eindelijk foto's van mn blote dame!
niet zo heel duidelijk, ik van de week nog even nieuwe maken...

met longeren
Afbeelding

erna op stal
Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:41

leonietje schreef:
Gistermorgen naar stal, het was de derde keer sinds drie weken dat ik er weer was, alle drie de de keren wilde Jacolien niets van me weten (moet zeggen kwam ook steeds onder eten tijd, dat ze in de bak hooi stonden te eten).
Gisteren eerst met wat stalgenootjes thee gedronken en een gebakje (was iemand jarig geweest)even bij kletsen en de moeder van een van mijn stalgenootjes doet aan reiki, die vertelde mij dat haar moeder voelde dat Jacolien zich ontzettend schuldig voelde, ik zo van "nou daar merk ik weinig van, ze wil niets meer van me weten ". Daarna even kijken bij Jacolien...ja hoor ze zag me alweer aankomen, en weg liep ze.
Ik vond dat zo erg..want voordat ik er af was gevallen kwam ze gewoon naar me toe. Uiteindelijk wat lekkers opgehaald, samen met de shet het gedeeld, toen werd ze wel heel nieuwsgierig en kwam ze toch dichterbij...toen ze ook wat lekkers had gehad, bleef ze bij me staan, ik kon dr lekker kriebelen en ze legde zelfs haar hoofd op mijn schouder...ik heb staan janken...dat wil je niet geloven. Echt was super emotioneel.

Ik denk toch dat die moeder gelijk heeft. Ik denk dat ze je ontwijkte omdat ze het erg vind dat je bent gevallen en wellicht verwacht dat je boos op haar bent. Paarden kunnen soms heel erg ontdaan zijn van ongelukjes. Het feit dat ze de paal ook nog ontweek wil dus wel zeggen dat ze er niet zomaar overheen gestapt is en probeert te voorkomen dat zoiets weer gebeurd...
Het hoofd op de schouder is dus echt weer gewoon herbinden en vergeven, daar heeft ze misschien lang op gewacht. Dat je haar op de hals zou hangen of aan de schoft zou kriebelen. (Beide goede "paardse"manieren om iets goed te maken).

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:07

Krijg er opnieuw brok van, bedankt dat je het zo mooi omschrijft.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:21

picasso leuk wel vertellen hoe het was
leonietjeinderdaad erg mooi omschreven van Lusitana, en fijn dat het zo goed ging, maar zou mijn cap wel even laten controleren

Nouvel mooi hoor je "blote dame" netjes gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:56

Hé wat gezellig! Mag ik er nog bij? Zie het topic nu pas joh!

Ik zal me dan maar even kort (ik zal m'n best doen Clown ) voorstellen.
Zelf ben ik Mirthe (noem me maar gewoon zo, de dubbel i in m'n Boktnaam was omdat de naam zelf al bezet was). Ik ben 16 jaar, geboren in Den Haag (lange tijd gewoond) en inmiddels woon ik in een klein dorp in Zuid-Holland, Hazerswoude genaamd. Ik zit in 4VWO op het Bonaventuracollege in Leiden, volg de Maatschappij-stroom met Biologie, wat ik hierna wil gaan doen moet ik nog maar uitvinden; heb werkelijk geen idee.
Veel vrije tijd heb ik niet over; Maar ik ben graag te vinden op het strand, achter de computer of met m'n neus in de boeken. Varierend van 'gewone' leesboeken tot informatieve boeken over paarden.

Ik ben in bezit van een 3jarige Friesche merrie, Katie. Sinds Mei 2004 zijn we samen en zeker dit jaar heeft het álleen maar tegen gezeten, de enige mooie prestatie was dat ze stermerrie werd, leuk, maar verder totaal niet belangrijk. In Juli toen ze net ingereden thuis kwam ben ik eraf gevallen; naast 3 weken een spalk om m'n verbrijzelde vinger en 6 weken geen sport ook een getraumatiseerd paard waarbij het echt weer back to the basics is. En dan ook echt he-le-maal terug, want het enige wat je erop kan is een beetje sturen. En daarnaast ben ik ontzettend bang geworden met rijden. Dat te bedenken dat ik voorheen met een grote glimlach optomingloos over hindernissen vloog..
Binnenkort ga ik een leskaart aanvragen en waarschijnlijk Western eens proberen, één keer een proefles gehad en dit beviel me zeer. Je zou kunnen zeggen 'Western met Fries?!' maar ik zie wel wat de toekomst brengt, iig dat ik het rijden zelf (het 'gevoel' ) weer een beetje terugkrijg.
Hét lichtpuntje waarop ik mijn hoop had gevestigd was het feit dat ze drachtig was. Maar vorige week werd een nachtmerrie werkelijkheid toen ik een verworpen veulen vond.. Echt gruwelijk. Topic staat bij Kraamstal onder de naam 'Waarom nou?' .
En toen lag ze klem in één vd boxen, toen ontsnapte ze midden in de nacht en werd ze door een stel zotten opgejaagd met de auto tot ruim een kilometer verderop.. etc. Rolleyes
Hoop dan ook op een wat voorspoediger jaar in 2007!

En nou hou ik op met schrijven. Schijnheilig

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:14

Hoi Mirthe welkom, wat een verhaal zeg jammer dat je er zo afgevallen bent, ik hoop ook dat 2007 je meer geluk brengt.
Jammer van je veulen, hoe was je merrie eronder?
Mooi paard trouwens heb even in je profiel gespiekt.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:16

Nouvel heeft jouw paard een nummer als brandmerk?
Rod heeft een raar teken als brandmerk, op zijn kont

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 22:13

Zo,weer even tijd om te bokken Haha!
De familie is weer naar huis en ik heb de hele dag m'n best gedaan,dus nu lekker uitbuiken en onderuit gezakt even achter de pc.

@Mirthe> Allereerst welkom!
Mooie merrie heb je.
Erg triest van het verworpen veulen,ik hoop met je mee op meer geluk in 2007.

@Wednesday> Fijn plekje zo voor je paardenvriend.
Hij vind het vast helemaal super.

@Picassox> Ben benieuwd hoe het was vandaag.

@Leonieje> Zal super gevoeld hebben weer op de rug van je paard.
Lief van haar dat ze zo voorzichtig met je was.

@Nouvel> Mooi stukje scheerwerk Clown
Sexy hoor,zo'n blote dame Haha! Haha!

@Amable> ik moet je verhaal nog gaan lezen,dus reactie volgt nog Clown
Ik ga je eerdaags even een pb sturen,probeer met Mynke te clickeren maar het lijkt tegenovergesteld te werken Boos!
Misschien kan / wil jij me verder helpen?