Century schreef:Heb je nog paarden gekeken Audesta?
Ik wil Navaro vandaag gaan rijden, voor het eerst sinds ik hem heb, en ik ben echt zenuwachtig
Mediteren helpt (mij) ook tegen zenwuen. En valeriaan.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Century schreef:Mooie foto's Autumn! Ik vind die waar je op de camera af komt het mooist.
FB Succes morgen bij de kliniek!
Ik heb wat minder goed nieuws. Ik ben helaas gevallen. Dus het ging niet zoals gehoopt. Misschien was het nog een stap te ver voor hem, ik weet het niet zo goed. Ik heb niet van te voren gelongeerd - wel over getwijfeld - en was van plan gewoon wat rondjes te stappen in ontspanning. Ik was wel zenuwachtig maar had dat best netjes onder controle, was niet meer dan toen ik hem proefreed.
Hij wilde niet bij het krukje dus heb zonder krukje opgestegen. Eerste poging schrok hij van me, ik zat nog niet maar kon gewoon weer op de grond staan. Heb hem wel vast kunnen houden en hij kalmeerde weer. Daarna nogmaals geprobeerd, bleef hij keurig staan. Toen we gingen stappen ging hij eerst wat draven, maar daarna terug naar stap. Losse/losachtige teugel, rustig stappen, hij leek te ontspannen. Na twee rondjes schrok hij ergens van en ging in galop. Dat was niet erg, maar hij wilde niet terug, en hij leek eigenlijk te willen bokken maar zich in te houden omdat ik op z'n rug zat. Ik probeerde hem op de volte te krijgen om hem naar draf te krijgen, maar hij kon de bocht niet zo goed maken en ging toen rechts en ik links toen we het hek tegenkwamen.
Ik viel op mijn rug.
Hij ging daarna ergens in een hoek staan. Ik heb met hem wat gelopen, dat was prima. Iemand is komen helpen hem vast te houden, maar ik mocht niet bij zijn linkerflank in de buurt komen. Na wat pogingen wel, toen rustig aan beugels gerommeld. Toen een keer wat getrokken. Toen voet in de beugel. Toen wat hangen (x2). Elke keer belonen als hij tot rust kwam of rustig was.
Ik ben er niet meer opgegaan. Heb longeerlijn gepakt en nog even gelongeerd (met zadel enzo) en dat ging zonder problemen.
En nu? Ik weet niet wat wijsheid is.
Autumnn schreef:Ik neem aan dat jullie mij bedoelen?
Geen idee wat Balou_k bedoelt met 'deftig geleerd', maar dat was Nero niet. Die werd daar ook niet zo veel gereden. Daarnaast is hij in 1,5 maand 2 keer verhuisd en stond hij voor het eerst in een kudde en werd hij al onrustig op de poetsplaats dus ik vond het zelf prettig om hem eerst zijn plekje te laten vinden thuis en in de kudde voor ik erop ging. Maar ieder zijn ding toch?
Audesta schreef:Vergis jullie niet dat een onzeker dier, hoe bevestigd ook, ook weer onzeker kan worden van een eerste keer vallen he.
Ik heb dat ook meegemaakt, fijn gereden dier, alleen nog nooit iemand afgevallen. Toen dat wel gebeurde was het alsof je opnieuw kon beginnen.