[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:02

hannelover schreef:
Steffiee_ schreef:
Mijn instructrice is op vakantie, en ben benieuwd of jullie tips voor me hebben :o

Zoals jullie in de vorige foto's konden zien, ben ik met actiever van achter naar voor aan het rijden, en probeer ik dat ze zich iets minder opkropt, en achter de loodlijn loopt... Nu vind ik dit zelf echt vreselijk moeilijk.
Het probleem is, dat ze uit zichzelf vrij voorwaarts is, dus ga ik haar meer naar voren rijden, word het beeld heel ''rennerig''...
Nu is mijn vraag, Weet iemand van jullie de gouden tip, om je paard dus wat meer ''opgericht'' te laten lopen, dus van achter naar voor, en iets minder opgekropt? Naar voor rijden doen we al veel, maar daar word het een heel onrustig beeld van...

Ik ben benieuwd of jullie me tips kunnen geven :)


Ik doe tegen het rennerige de laatste tijd heel langzaam draven/ verzamelen en als ik dat bv een halve baan heb gedaan of ik voel dat ze gaat dribbelen ga ik weer in arbeidsdraf. Dat helpt bij ons altijd goed!

Ah leuk kabayo! Mentuig staat zilver goed!



Dankje voor de tip! Het probleem is alleen dat ze dan echt vreselijk de krul in duikt, en dan zitten er dus echt stukken bij met haar neus op haar borst, terwijl ik mijn hand dan "extreem" naar voor steek omdat ik liever heb dat ze mijn hand volgt, en niet zo in de krul loopt...
Struggles :=

M_arjolein

Berichten: 1462
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:29

Steffiee_ het ziet er netjes uit! Denk wel dat het goed komt
met het L1!

Gefeliciteerd met je knappe veulen Nadezda

Kabayo gefeliciteerd met je 2e premie! netjes

Welkom Jesss_amigo, mooi paard en jullie gaan netjes met
de wedstrijden

jesss_amigo

Berichten: 1814
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:45

Bedankt allemaal!

Wij gaan woensdag weer op wedstrijd. Gelukkig is Jelmer geen fries dat snel opgekropt gaat lopen. Lijkt me erg lastig. Wij hebben dan wel weer vaak het probleem dat hij "boven de teugel" loopt. Voornamelijk in draf. In stap en galop loopt hij erg netjes.

En het wijken is nog al een dingetje.. dat vind hij erg lastig. Hij gaat wel iets opzij maar schaart nog niet..
als iemand tips heeft. Roep maar!

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:02

jesss_amigo schreef:
Bedankt allemaal!

Wij gaan woensdag weer op wedstrijd. Gelukkig is Jelmer geen fries dat snel opgekropt gaat lopen. Lijkt me erg lastig. Wij hebben dan wel weer vaak het probleem dat hij "boven de teugel" loopt. Voornamelijk in draf. In stap en galop loopt hij erg netjes.

En het wijken is nog al een dingetje.. dat vind hij erg lastig. Hij gaat wel iets opzij maar schaart nog niet..
als iemand tips heeft. Roep maar!


Ik kreeg als tip voor het wijken om het een paar keer aan de hand te proberen! Dat heeft wel geholpen!
En vooral gewoon héél véél oefenen :Y)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:04

Steffie, als ik het zo lees is je paardje niet verzameld genoeg. Dat zal je toch eerst voor elkaar moeten krijgen met de juiste lengte voordat je opgericht wil gaan rijden :)

Mijn tip voor wijken? Zorgen dat je M1 gaat starten, dan kunnen ze opeens spontaan wijken terwijl ze dat daarvoor niet konden :+

Celine_Famke

Berichten: 6741
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:03

Steffie: Dat is ook gewoon iets dat veel tijd nodig heeft. Mijn vorige paard heeft dat de eerste jaren ook gehad dat ze je hand niet volgde en gewoon maar met haar kin op haar borst liep. Probeer veel te gaan halsstrekken, zorg dat ze goed aan het been is en ga heel veel overgangen en figuren rijden! Hou haar actief, blijf constant bezig, dan gaat ze als het goed is op een gegeven moment wel een correcte aanleuning zoeken!

Hier wat foto's van mijn knappe puppy, gister heeft mijn bijrijder er voor het eerst op gezeten! Ging heel goed! Zoals verwacht ook eigenlijk, want ze was toen ik erop zat ook super braaf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:10

Bedankt Celine & Droversrun, we gaan er mee aan de slag!

Wat gaat ze goed Celine!! <3

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:18

Sorry mijn reactie was misschien niet helemaal compleet zie ik nu, maar als ze achter sterker wordt dat zal ze ook vanzelf meer lengte van voren gaan pakken namelijk en als ze daar sterk genoeg in is kun je richting de oprichting gaan denken. Ik denk als je dat nu doet je het te diep probleem alleen maar groter maakt namelijk.

Knappe merrie Celine! :)

M_arjolein

Berichten: 1462
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:55

Dat boven de teugel probleem heb ik ook eerder dan te diep :') Al gaat het de laatste tijd een stuk beter sinds we weer fanatiek bezig zijn.

Wow ziet er goed uit Celine, vindt haar ook erg gaaf.

Gister de fotoshoot gehad. Alvast 1 foto gekregen en die is erg gaaf. Ben met name heel erg benieuwd naar de losgooi foto's want daar ging mevrouw helemaal los. Lekker showen enzo. :) Krijg ze voor 8 augustus dus duurt niet lang gelukkig.

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:24

droversrun schreef:
Sorry mijn reactie was misschien niet helemaal compleet zie ik nu, maar als ze achter sterker wordt dat zal ze ook vanzelf meer lengte van voren gaan pakken namelijk en als ze daar sterk genoeg in is kun je richting de oprichting gaan denken. Ik denk als je dat nu doet je het te diep probleem alleen maar groter maakt namelijk.

Knappe merrie Celine! :)


Dankjewel, dit is inderdaa diets helderder!
Vandaag was ze enorm sterk, en we hebben vooral heel veel overgangen gereden, iets waar ze dus ook zo dribbelig van word, maar ben consequent geworden met het normaal stappen, dus na een tijdje begon ze het te begrijpen!

Nogmaals bedankt :)!

annavdvelde

Berichten: 23
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Nijega

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:38

Kabayo : Ziet er goed uit! Wij beleren Jente nu ook voor de kar, gaat super. Nu 3x tuig op gehad. 2x gaan hangen in het tuig. En ze doet alsof ze het haar hele leven al doet :D

jesss_amigo

Berichten: 1814
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:48

Mijn wedstrijd ging lekker vandaag!
Met een groot deelnemersveld van 17 toch mooi eerste en derde geworden en twee winstpuntjes erbij! Friese power :Y)

Wel drie keer een 5 voor het wijken, en een 5,5 :+ Maar vorige keer waren het 4en, dus we gaan vooruit :')

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:53

droversrun schreef:
Steffie, als ik het zo lees is je paardje niet verzameld genoeg. Dat zal je toch eerst voor elkaar moeten krijgen met de juiste lengte voordat je opgericht wil gaan rijden :)

Mijn tip voor wijken? Zorgen dat je M1 gaat starten, dan kunnen ze opeens spontaan wijken terwijl ze dat daarvoor niet konden :+

Haha precies :+

Sowhe doe loopt lekker Celine! <3

Super jess_amigo!

Daks

Berichten: 5837
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 07:50

Afbeelding

Knappe Daks ook weer eens in the picture

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:01

Mooie fotos allemaal weer! Celine mooi voorbeen heeft jou nieuwe topper! Echt gaaf.... benieuwd naar film materiaal!

M_arjolein

Berichten: 1462
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:16

Mooie foto van Daks.
En gefeliciteerd met je punten Jesss_amigo!

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:40

Mooie door daks <3

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:48

Wij gaan lekker! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Celine_Famke

Berichten: 6741
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:05

Vandaag weer even erop gezeten. Veel gestapt, klein drafje gedaan. Achterkant van de bak was erg spannend en andere paarden die langs haar reden ook, maar later ging ze mooi ontspannen en ben ik gestopt. Brave merrie :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M_arjolein

Berichten: 1462
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:58

Leuke foto's zie ik voorbij komen!!

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:20

Ziet er goed uit dames!

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:02

Mooie fotos weer allemaal! Lekker door gaan zo!!

Zaterdag ochtend is bij onze 5 jarige merrie (maeije x tsjerk) een prachtig hengst veulentje geboren (van keimper van hylpen, een jonge nog niet gekeurde hengst)

We zijn zo blij! Naam blijft nog even een dingetje... twijfelen nog tussen 2 namen haha!

Gelukkig gaat tot nu toe alles goed, en we zagen haar on half 6 sochtends met een nog klets nat veulen die al wel net wankel stond, en de nageboorte nog aan haar! Ik ben zo blij!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:06

jesss_amigo schreef:
Mijn wedstrijd ging lekker vandaag!
Met een groot deelnemersveld van 17 toch mooi eerste en derde geworden en twee winstpuntjes erbij! Friese power :Y)

Wel drie keer een 5 voor het wijken, en een 5,5 :+ Maar vorige keer waren het 4en, dus we gaan vooruit :')


Goed bezig!

Daks schreef:
[ [url=m/jXb6Vp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe Daks ook weer eens in the picture

Wat een prachtige foto <3

Maanlicht schreef:
Wij gaan lekker! *\o/*

[ [url=m/nQs8MK.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/k0BHo7.png]Afbeelding[/url] ]

Ook goed bezig!! :)

Celine_Famke schreef:
Vandaag weer even erop gezeten. Veel gestapt, klein drafje gedaan. Achterkant van de bak was erg spannend en andere paarden die langs haar reden ook, maar later ging ze mooi ontspannen en ben ik gestopt. Brave merrie :)
[ [url=m/jPZJrA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Tyzicj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SLwXoh.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8omrQ1.png]Afbeelding[/url] ]

Gaaf zeg, goed dat je bij ontspanning stopt, ik denk persoonlijk dat jullie een heel leuk team gaan worden :j!

kusvoorjou schreef:
Mooie fotos weer allemaal! Lekker door gaan zo!!

Zaterdag ochtend is bij onze 5 jarige merrie (maeije x tsjerk) een prachtig hengst veulentje geboren (van keimper van hylpen, een jonge nog niet gekeurde hengst)

We zijn zo blij! Naam blijft nog even een dingetje... twijfelen nog tussen 2 namen haha!

Gelukkig gaat tot nu toe alles goed, en we zagen haar on half 6 sochtends met een nog klets nat veulen die al wel net wankel stond, en de nageboorte nog aan haar! Ik ben zo blij!
[ [url=m/pGfdFs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/N3lJfW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Qd1Lqw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MhLJtN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JnQVDq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JEp49k.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3 <3

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:12

Ik heb gisteren dus m'n eerste L1 wedstrijd gehad, wát een drama was het :+
We moesten al vrij vroeg, dus hop om half 7 stonden we op stal, en dat op een zondagochtend!
Toen we eenmaal aankwamen, werd ik dus gebeld door de eigenaresse van Jet, (die leest me ook altijd voor), dat ze onderweg twee loslopende pony's tegen gekomen waren, en die zijn gaan vangen, en dat ze dus niet op tijd konden zijn voor beide proeven...

Ik heb echt op het punt gestaan om af te melden, en terug naar huis te rijden :o , maar thank god had ik mijn lieve vriendje bij, die het uiteindelijk allemaal voor me heeft opgelost :o, uiteindelijk is zijn nichtje gekomen, maar waren de eigenaren van jet toch nog op tijd. Nichtje vond het gelukkig niet erg, en heeft nog meegeholpen met afzadelen en op de trailer zetten, en mee gewacht op de prijsuitreiking.

Mijn eerste proef ging echt dramatisch, we waren nog nooit op deze locatie geweest, ik kende de locatie van school nog, want onze schoolpaarden stonden er voorheen. Helaas was de locatie zo veranderd dat ik alleen nog maar de binnenbaan kon vinden :+
Maargoed eerste proef dus 156.5, negen 4'en verder, helemaal mee eens, want het was echt erg...

Tweede proef ingegaan, ging al wat beter, daar uitgekomen met 183, dus we zijn officieel L1 nu *\o/*
Mijn instructrice heeft de filmpjes eens teruggekeken, en vond dat ik best tevreden mocht zijn, en trots op Jet en mezelf moet zijn, ookal voelt het voor mezelf niet zo, trots op Jetske ben ik zeker! :o

Ze begint wel echt steeds beter te lopen, ik ben er blij mee, nog wat screenshots :)
Ze mag inderdaad nog wel een stuk met haar neus eruit, maar dat vinden we beide gewoon erg moeilijk..

Afbeelding

Verruimen:
Afbeelding

binnenkomen 2e proef:
Afbeelding

M_arjolein

Berichten: 1462
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:59

Het ziet er goed uit steffie! Kan ne ook voorstellen dat je door de stress in de ochtend miss ff dr in moest komen de 1e proef.

Ik krijg vandaag waarschijnlijk de fotos binnen van de fotoshoot. *\o/*