Na de hoosbuien grondwerk gedaan met noor. Buikkie groeit gestaag.
KirstenChes
Geplaatst: 03-03-17 22:36
Super dat het met Sjaak beter gaat!
sblom wat een leukerd heb je ook. Ja je weet soms niet wat je nou van het weer kan verwachten deze dagen.
Gelukkig hebben we de manege op 3 minuten verderop. Vanavond voor het eerst erop gezeten en gestapt! Zoals ik al verwacht had erg braaf en best ontspannen.
Oja en ik heb toch der manen getrokken en haar benen geschoren. Wel een beetje wennen maar lijkt wel sportiever.
Laatst bijgewerkt door KirstenChes op 03-03-17 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Beter. We zijn hard aan het trainen. Veel stappen, halthouden en draven. Elke training gaat het weer iets beter en doen we wat meer... gisteren weer hals strekken gedaan, iets wat ik heel eng vind omdat ik dan voor mijn gevoel de controle kwijt raak. Maar het gaat allemaal telkens een stukje beter. Ik ga haar in ieder geval niet meer verkopen!
Had na het ongeluk ook een tijd dat ik echt geen zin had om uberhaupt naar Sterre te gaan... en als ik er was moest het allemaal zo snel mogelijk zodat ik gewoon weer snel weg kon. Maar nu heb ik ook echt weer zin om heen te gaan en te rijden en poetsen.
Hutcherson
Geplaatst: 04-03-17 12:31
Finn begint het een beetje zat te worden in de stal. Hij staat nu in de winteropfok met 2 1,5 jarigen. Finn wordt in april 3 jaar. hij heeft geen klik met ze, dat is te zien maar hij gedraagt zich prima. Helaas heeft die stal zoon hekwerk waar de paarden met hun hoofd doorheen moeten om te kunnen eten. Er ligt ALTIJD hooi, dus dat is heel mooi..Alleen door de wrijving van de spijlen tegen Finns hals, zijn zijn manen nu afgebroken. Dus hij heeft een gigantische hap uit zijn manen. Nu mocht het opzich wel wat minder die haren (ben n uur bezig met helemaal uitkammen) maar dit is wel echt lelijk helaas. Ik kijk uit naar de dag dat ze weer de weide in mogen.
Jammer genoeg komt hij niet veel buiten omdat hij in een stal staat met 3 en die andere 2 zijn hengsten. De boer en eigenaresse zijn niet in staat om mijn paard uit die stal te vissen en hem buiten te zetten met de pension paarden. Dat is me voordat mn paard er stond wel beloofd, dat de paarden meeste uren per dag buiten zouden zijn. Heb eigenaresse hier ook over aangesproken maar ze geeft aan niets te kunnen doen. Er wordt nu ook druk gebouwd aan de nieuwe stal en bak dus nu kunnen alle paarden niet naar buiten de paddocks in. Laatst sprak ik de eigenaren van de jongere paarden bij Finn in de stal en zij gaven ook aan dat hen was beloofd dat de paarden veel buiten zouden komen. Verder ben ik heel tevreden over de stalling, echt. Alleen had ik liever gezien dat ie vaker buiten komt. Toen hij hengst was mocht hij ok niet met de rest mee naar buiten (gros is merrie en er zit alleen een stroomtouwtje tussen). Gelukkig mag ik met Finn gewoon gebruik maken van de pension faciliteiten. Ga morgen weer naar hem toe. Maar tel echt de dagen af dat ie weer mee naar buiten kan.
RoyceMack, ah wat zonde van de manen! Gelukkig is het niet heel ver afgebroken en heeft hij nog een dikke, lange pluk over! Wel balen dat hij niet buiten komt... dan snap ik wel dat je de dagen aftelt.
Ik ga vanmiddag vrijspringen met Sterre, even haar energie er uit sinds we onder het zadel niet zo veel doen. Ik ben benieuwd, zal wel foto's plaatsen aan het eind vd middag / vanavond.
Esaqar, ik snap dat t tijd nodig heeft om weer vertrouwen op te bouwen, t heeft tijd nodig. Stoer dat je doorzet
Roycemack, jaa kom maar o met dat mooie weer! Bij onze pensionstalling gaan ze overdag lekker de wei in. S avonds weer stal in. Per 1 april gaan ze weer naar ons eigen landje met inloopstal.
Ik had vandaag ook een mijlpaaltje, Noor voor t eerst n bit in en hoofdstel om. Ze bleef er rustig onder, wel wat met dr tong in de weer. Trots op haar
En ja, ik doe lekker rustig aan. Tijd genoeg! Ik spam even deze foto omdat ik zo trots ben... na een half jaar geen hindernis te hebben gezien, springt mevrouw zo even een meter! Nieuw record!
Chameur staat nu een dikke week op zijn nieuwe stal en het gaat super. We moeten nu wel iedere week met de trailer naar les en dat ging ook super tot vanavond. Vanuit het niets vertikt meneer het ineens om de trailer op te gaan. Heen weg nog geen probleem maar op de terug weg hebben we na bijna een half uur hulp gevraagd en ze hebben hem net 3 man sterk op de teailer moeten zetten. Toen we weer thuis waren was hij zeiknat van het zweten op zijn hals. Er is niets gebeurd wat hem bang Ou kunnen hebben gemaakt want ik ben er telkens bij geweest vanaf dat hij veulen was. Dus snap niet exht waar dit zo ineens vandaan komt. Wat ik wel weet is dat ik deze week elke dag ga oefenen om hem op de trailer te krijgen. Gelukkig wil mijn staleigenaar me daar wel bij helpen en hopen dat het gaat lukkken. Andera moet ik rond gaan kijken naar iemand die ervaring heeft met trailerladen. Ik hoop dus dat ik het zelf opgelost ga krijgen
Heb je eerder met de trailer gereden met hem? Of alleen met de verhuizing? Ik heb een soortgelijk iets met Sjaak gehad. Altijd geoefend met trailerladen en op een gegeven moment mee genomen naar les. De eerste paar x ging prima en daarna wilde hij niet eens meer in de buurt komen van de trailer. Dat heeft me heel lang gekost om dat weer goed te krijgen. Ik denk, dat het niet de trailer zelf was, maar meer het idee, dat hij alleen weg ging en dat je niet weet waar je uit komt.
Tegenwoordig neem ik hem mee samen met een ander paard naar de les. Die laat ik san in een weitje, terwijl ik met hem les. Inmiddels gaat dat goed. Eerst was dat de leider van de kudde (die laadt altijd). Nu is dat zijn vriendin. En die laadt alleen als er al een ander paard in staat. Dan moet hij dus als eerste erin. Dat gaat ook goed. Alleen heb ik nu nog iemand nodig (alleen op vreemd terrein) die even de stang erachter doet. Dus de volgende stap is alleen kunnen laden en daarna alleen mee. Ben ik wel wer bijna 4 jaar verder.
Laat je daardoor niet ontmoedigen, want we hebben het wel over Sjaak....
Hahaha nee hoor laat me niet ontmoedigen. Hij ia als veuelnzijnde in de trailer geweest voor veulenkeuring. Hiij is naar de opfok geweest en verhuist naar mijn vorige stal. Nu vorige week zondag naar deze stal en afgelopen vrijdag naar les. En dan gisteravond. Dus hij heeft wel vaker in de trailerbgeatan. Wij kunnen niet met 2 paarden weg omdat we een anderhalf paards trailer hebbenn.dus dat word moeilijker. Maar we gaan gewoon oefenen en dan zien we qel wat er gebeurt.eerst dat maar een proberen
Maar dat is echt nog niet veel in de trailer geweest, dan. En mss heeft de verhuizing stiekem toch meer impact gehad dan je denkt. Vorige keer in de trailer was vreemde omgeving. Week later in de trailer was weer ergens anders eruit (les). En dan moet hij wéér in de trailer. Dat is best raar voor een paard.
Balen maar dat komt vast goed! Gewoon lekker oefenen, consequent zijn en duidelijk zijn en dan komt het wel goed!
Het is best begrijpelijk dat hij nu even lastig laat. Wat Fabster ook al zegt... eerst verlaat hij zijn oude vriendjes en komt hij op een vreemde plek, en daarna moet hij twee keer zijn best doen op les, ook op een plek die hij niet kent. Daar moeten ze vaak gewoon even aan wennen.
Mocht het nou echt niet lukken stuur me dan even een prive bericht, ik ken iemand die je sowieso kan helpen, want deze man heeft mij destijds ook geholpen
Maar dat weet hij niet, waar hij heen gaat. En mss dacht hij wel, dat hij weer thuis was en moest hij weer weg. Wie weet wat t geweest is. Ze kunnen niet praten.