Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:03

Dat is nu eens echt goed nieuws Azmay! Fijn! *\o/*

Gelukkige verjaardag trouwens Y)(^)

dekoezegtboe: mijn fokmerries krijgen bijna 2 kg pavo podo lac. Voor de rest staan ze 24/7 in het gras. Ze krijgen geen hooi bijgevoerd. Ze staan goed rond, maar zijn eigenlijk niet te dik.
Mijn hengst staat niet of heel erg beperkt in het gras en krijgt 2 baaltjes hooi, 1,5 kg luzernebrok, 300 gr vitalbix (vitaminekorrel), 1,5 emmer bietenpulp, 0,5 kg tarwezemelen en een ruime scheut olie door het voer. En die staat te mager. Dus die gaat nu zo snel mogelijk het gras in.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:15

Dat is fijn Azmay! hoezo bijzonder?

Wat voor een zadels hebben jullie op de paarden?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:21

Elisa2 schreef:
Dat is fijn Azmay! hoezo bijzonder?

Wat voor een zadels hebben jullie op de paarden?

Het ene moment komt ze dapper aanlopen en het andere vliegt ze weg terwijl je wil aaien, ik heb nog steeds periodes dat ik zelf een halster moeilijk om krijg, wandelen doet ze super braaf maar ze kan ook ineens door een poortje drammen dwars door me heen. Ze heeft vooral weinig vertrouwen in zichzelf en dus ook in mensen.

Vandaag trof ik jut en jul zo aan in de wei :')
Afbeelding

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:22

Zadels zijn al eens eerder voorbij gekomen in dit topic. Ik rijd op een Harry Dabbs, heel mooi kort zadel.
Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:14

Dat is inderdaad een mooi zadel..ik ben even aan het kijken voor de 6 jarige..want die heeft nu een wintec pro maar dat ding schuift iets te snel. {rond paard he}

Haha grappige foto Azmay! ik herken dat gedrag wel..dat kan die kleine bij ons ook doen als hij bang is of opgefokt.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:29

Ik rijd hem nu met een rossner veelzijdigheid, die schuift helaas ook wat. Als hij nog wat meer is afgevallen komt de zadelmaker weer langs. Heb mijn eigen dressuur zadel (Stubben) geprobeerd maar die was te smal en leek ook te lang. Lastig zo'n korte rug!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:15

Ah lastig ja..wij hadden er eerst ook een stubben op, maar daar was ie erg snel uitgegroeid. Ik denk dat een zadel met een uitgesneden kamer misschien beter is..dat die meer achter de schouder blijft liggen ook.

Ik heb vanmiddag met onze kleuter een rondje langs de weg gewandelt voor het eerst...dat vond ie erg spannend! maar hij bleef goed bij me..ook toen er auto's achter hem kwamen en hem inhaalden. {vond ie wel eng} maar toen hij door had dat er niks gebeurde en ik ontspannen bleef..bleef hij ook ontspannen. Best een beetje trots op hem!

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:26

Afbeelding
Dit zadel gebruik ik nu op Jack. Het is één Tekna dressuurzadel. Ik vind het een fijn zadel en het past hem perfect! Voorheen had ik een rossner en Harry's horse welke ik ook fijn vond maar hij werd breder dus ging ik op zoek naar een ander:)

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:33

Ik heb een Custom Advantage mono met ponypanel eronder ivm korte rug

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:30

Ik heb een WoW zadel. Een 17,5 inch zadel met 17 inch kussens.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:46

Ik ga weer wat nieuws boomloos zoeken of kijken of tekna past.
Afbeelding
Afbeelding

Net de eerste kies van Dief gevonden <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:54

Ik heb een MacRider...

Ooh dames ik moet echt iets met jullie delen.
Na een heel roerige privé periode heb ik eergisteren een super emotionele shoot gehad en daar heb ik net een voorproefje van binnen gehad....

Sprakeloos!

Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:00

Prachtige foto's Robijntjah <3

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:07

WoW gave jurk!!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:51

Wauw! Wat een mooie jurk (en foto;s) Robijntjah!

En wat een mooi veulen <3

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 00:06

Wauw wat mooi zeg!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:05

Héél mooi!!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:14

Waw. Die foto's zijn echt geweldig hoor!! Prachtig :j

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:45

Hebben jullie pre's trouwens ook van die kleine mondjes. Er was een bitfitter bij ons op stal, die ook naar de mijne heeft gekeken (ik rij al met dubbel gebroken onderleg trensje) en zei dat hij dikker als dit niet mag hebben. Maar dat dat wel vaker bij de Spanjaarden was. Ik was juist bang dat mijn bitje te dun was.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:48

Wauw echt prachtige foto's hierboven! <3

_Zsazsa_ schreef:
Hebben jullie pre's trouwens ook van die kleine mondjes. Er was een bitfitter bij ons op stal, die ook naar de mijne heeft gekeken (ik rij al met dubbel gebroken onderleg trensje) en zei dat hij dikker als dit niet mag hebben. Maar dat dat wel vaker bij de Spanjaarden was. Ik was juist bang dat mijn bitje te dun was.

Ja klopt, die van mij heeft echt zo'n klein mondje. alles zit heel dicht opelkaar, dus er kan bijna geen bit tussen.

Ik heb een Anatomica op mijn PRE. Had eerst ook een Mac Rider maar vond deze zelf niet fijn zitten :n

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:55

Ik heb nog geen bitfitter laten komen, maar ik heb uit mezelf eigenlijk gekozen voor een fijn bitje. Niet omdat ik het scherpe ervan wilde, maar gewoon omdat ik het zo aanvoelde dat dit het fijnste in zijn mond lag. Helemaal zeker ben ik natuurlijk niet. Ik zou er eens een bitfitter moeten bij halen, maar dat is er nog niet van gekomen.

Bij mijn ene merrie heb ik trouwens ook dat gevoel, die heeft dus ook een fijn dubbelgebroken bitje gekregen.

Mijn tweede merrie is nog geen bit gewoon, dat moest ze dus nog leren, maar gij haar denk ik dat het niet zo fijn hoeft te zijn als bij de anderen. In ieder geval ga ik haar eerst trachten bitloos op te leren en pas daarna een bitje introduceren voor de verfijning :) Althans, dat is het plan :+

Intussen wil ik toch nog heel eventjes wat foto's spammen van kleine sprotje die 6 mei geboren werd.
Hij doet het nu (na een moeilijke start) heel goed :D
Zijn naam is Espero YCD
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:06

Wow wat een prachtige foto's!

Mijn pre heeft ook een klein mondje zij de tandarts vorige maand. Die had het er ook over dat dat vaak zo is bij dit type paard.

Wat een super schattig veulentje!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:17

Hiij is leuk Crines!

Bij ons heeft alleen de kleine een klein mondje..de andere niet, maar wij rijden alles op niet te dikke bitjes {meestal gewoon dubbelgebroken & anatomisch gevormd} omdat ik dat sowieso fijner vind.

Maar jullie hebben allemaal heel verschillende zadels dus..word voor de onze dus maar gewoon kijken wat er goed past.

Mooie foto's Robijntje

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:39

Supermooie foto's Robijntjah!

Ik heb een zadel van Crassaerts, vrij breed in de kamer en op de schoft en korte kussens voor de rug.
Ik heb deze laten aanpassen door een zadelpasser.

Crines, fijn dat kleintje een naam heeft gekregen en NOG fijner dat 't 'em goed gaat. Hier dit jaar geen veulens op de fokkerij. Niet erg, ik geniet van de jaarlingetjes en mijn eigen meisie die nog kleuterstreken vertoont soms! :D Volgend jaar misschien weer wel!

Binnenkort gaat Dio op keuring, ik ben superbenieuwd maar ik denk dat het wel goed gaat komen. De galop aan de longe staat nu ook op commando. Da's iets gemakkelijker tijdens het voorbrengen natuurlijk. Ze doet alles superflink.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:51

Aah goed Neile! Wanneer is de keuring? Misschien kom ik wel eens kijken. Helaas kan mijn merrie niet meedoen ivm een peesblessure. Echt balen, maar helaas :(

Leuke naam Crines! Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter en beter met hem :D

Kleine mond is wel herkenbaar. Ze kan haar mond ook niet zo ver open doen. Ze heeft al moeite met het aanpakken van een appel. Herkenbaar??