Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fredt

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:29

Weer een aantal op wedstrijd geweest dit weekend met wisselende resultaten!
Jammer dat je zoveel spanning had R_G. Dan kan het volgende keer alleen maar beter gaan toch!
Toch een puntje te pakken, fijn!

Laura, je punten zitten in de buurt, netjes toch! En Jenny heeft er wel 2 weten te scoren. Gefeliciteerd!

Ik ben ook weg geweest dit weekend.. helaas beetje teleurstellend resultaat. Was al een indoorwedstrijd en het was bloedheet. Moest er keihard aan trekken om hem aan het sjouwen te houden en waren echt helemaal gesloopt na de proeven. Was geen ventilatie in de bak of een deur die open stond.. niet te harden. Uiteindelijk eerste proef winst (181 := ) en 1e prijs en tweede proef 179 punten...........
Had nog 2 punten nodig voor het Z1... grrr! Nu moet ik nog zo'n verdomde M2 wedstrijd rijden. Ben daar zo klaar mee :P .

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:32

haha aah joh nog 1 punt je kan het!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:54

Fredt schreef:
Weer een aantal op wedstrijd geweest dit weekend met wisselende resultaten!
Jammer dat je zoveel spanning had R_G. Dan kan het volgende keer alleen maar beter gaan toch!
Toch een puntje te pakken, fijn!

Laura, je punten zitten in de buurt, netjes toch! En Jenny heeft er wel 2 weten te scoren. Gefeliciteerd!

Ik ben ook weg geweest dit weekend.. helaas beetje teleurstellend resultaat. Was al een indoorwedstrijd en het was bloedheet. Moest er keihard aan trekken om hem aan het sjouwen te houden en waren echt helemaal gesloopt na de proeven. Was geen ventilatie in de bak of een deur die open stond.. niet te harden. Uiteindelijk eerste proef winst (181 := ) en 1e prijs en tweede proef 179 punten...........
Had nog 2 punten nodig voor het Z1... grrr! Nu moet ik nog zo'n verdomde M2 wedstrijd rijden. Ben daar zo klaar mee :P .

ahhhh dat is zeker ruk zeg haha
ik vond het ook warm, wilde pas weer starten na de zomer en vedorrie gewoon nog heet;)
gelukkig inrijden alleen binnen en buiten stond een windje :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:02

Berdien, ik heb Strezz van Phytonics bij Medpets besteld. Is eigenlijk voor paarden en honden maar het werkt bij mij super.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:06

Fredt, Ja precies!

Kloten van de hitte in de binnenbak, ik had precies het zelfde echt niet te doen gewoon.
Gefeliciteerd met je punt! Wel balen idd dat je nu nog een keer moet starten, maar de volgende keer rijd je vast een hoop winst zonder zo'n hitte

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:24

want zijn ze bij jullie trouwens vroeg met indoorseizoen
hier altijd vanaf 1 oktober

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:27

Dat zijn locaties die geen mogelijkheid hebben om buiten te te organiseren, dus die starten vroeg in het jaar met binnen concoursen. Ik baalde er wel flink van dit weekend. Ik rij veel liever buiten :D .
Binnenseizoen probeer ik ook tussen november en maart ook een soort van wedstrijdstop aan te houden..

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:29

Jenny_S schreef:
Lvie ik huur toevallig dat weekend een chalet daar met doutz dus ga heerlijk kijken

Oh leuk! Ben benieuwd, ik ben er nog niet eerder geweest

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:30

L_Vie schreef:
Jenny_S schreef:
Lvie ik huur toevallig dat weekend een chalet daar met doutz dus ga heerlijk kijken

Oh leuk! Ben benieuwd, ik ben er nog niet eerder geweest

zaterdag toevallig nog geweest voor de welshcup, stalgenoot was geselecteerd

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:31

Fredt schreef:
Dat zijn locaties die geen mogelijkheid hebben om buiten te te organiseren, dus die starten vroeg in het jaar met binnen concoursen. Ik baalde er wel flink van dit weekend. Ik rij veel liever buiten :D .
Binnenseizoen probeer ik ook tussen november en maart ook een soort van wedstrijdstop aan te houden..

ja zo'n pauze is wel fijn, als ik de B door ben wordt het flink trainen voor de L1 om het wijken goed onder controle te krijgen
wil volgend jaar graag de selecties rijden :+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:18

Fredt ik moest ook keihard werken om douwe aan het lopen te houden. Zat net mijn protocollen te bekijken en zag dat ik in de eerste proef nog best veel 7s had. Proef 2 bijna alleen maar 6en maar dan totaal geen opmerkingen bij de oefeningen. Ondanks dat hij leeg was vond ik sommige oefenen/stukken toch wel een 7 waard.
ach ja we hebben het weer gehad op naar de volgende wedstrijd

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:21

Ik hield paard tegen (merkte ook aan mezlef dat ik veels te veel met mijn teugels bezig was)
verder mocht het wat luchtiger, was te veel aan het werk ;) mee eens, maar probeer een hengstig paard maar allert aan been te houden, die hangt aan je been
kreeg zelfs een 3 overgang naar stap niet getoond, zou niet weten hoe dat kan want was bij A afwenden en daarna groeten. zal wel in de wending pas in stap zijn gegaan, maar een 3 is wel overdreven.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:18

Wat balen Fredt! Maar dat laatste puntje komt er ook echt wel, zet 'm op :D

Hier ook al een indoorwedstrijd voor a.s. zondag. Maar in diezelfde bak reed ik mijn eerste winstpunt, dus kom maar op ;)

Els: Ik heb je geappt!

Wat raar van die 3 Jenny? Als het zo slecht zou zijn geweest moet je je dat wel herinneren lijkt me..

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:30

Berdien ja beetje vreemd haha nou ja ik zou balen als dat mij een winstpunt had gekost maar had al voldoende punten voor eentje
Heb een keer gebaald bij 194 punten

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:08

Jenny_S schreef:
Berdien ja beetje vreemd haha nou ja ik zou balen als dat mij een winstpunt had gekost maar had al voldoende punten voor eentje
Heb een keer gebaald bij 194 punten

Ohja net dat ene puntje kan dan soms zo zuur zijn! Net als 179 punten rijden, vind ik ook altijd zo gemeen haha
Ik heb ook 2 keer een 3 gereden, maar dat is omdat de onderdelen niet getoond waren dan is dat terecht maar dit klinkt wel overdreven :o

-

Ik heb een vraagje, misschien weten jullie het
Op je protocol staat onder het logo van de knhs een vakje met een letter, waar staat dat voor?
Tot nu toe stond daar bij mij altijd een C en deze keer een H, wat is dat? :Y)
Dit vakje bedoel ik

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:45

Dat is waar de jury zit!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:00

Fredt schreef:
Dat is waar de jury zit!

Ooh! dan snap ik hem!
Dank je wel :D
Wel raar want de jury zat gewoon bij C en toch staat er H, zal wel zijn omdat het naar binnen verplaatst was

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:55

Haha klinkt logisch. Nooit geweten ;-)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:58

Ik wist niet eens dat dat vakje er zat! Weer wat geleerd iig.

Ben benieuwd of dat spul werkt Berdien! Moet je dat ver van te voren beginnen met nemen?

Hoe vaak id week trainen jullie en wat voeren jullie?

Ik rij/longeer nu 5x pw en merk dat Mike opgebrand is. Ze krijgt 2x daags bijna een kilo basisbrok. Eigenlijk wil ik niet over op andere brok omdat ik vd winter 3x pw train denk ik.
Maandag en dinsdag gereden, woensdag had ik wedstrijd, donderdag vrij, vrijdag buitenrit van 1.5uur (alleen stap), zaterdag bak gesleept met haar en zondag les. Vandaag was ze echt niet blij dus ben na 15 minuten gestopt. Morgen heeft ze vrij!
Iemand tips voor een tijdelijke boost oid? Of gewoon minder trainen?
Heb 17e en 28e nog wedstrijd.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:14

Doutz wordt 6x per week gereden
Maandag dressuur
Woensdag dressuur
Donderdag dressuur
Vrijdag springen
Zaterdag dressuur of bos
Zondag dressuur of bos

Krijgt :
Ochtend 1 schep brok
Middag 1 schep brok
Avond 1/5 schep brok
En van mij na het rijden kwart muesli en vitamine brok

Als je vind dat ze opgebrand raakt dus uithoudingsvermogen vermogen mist is een olie een goede toevoeging en uiteraard duur training belangrijk. Met als wij bv. hardlopen

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:18

Welke vitaminen brok? En krijgt ze gewone brok 3x daags? En wat van olie? Sorry voor zoveel vragen. :+
Heb dr vnaamd iig lekker slobber gegeven (had gewoon medelijden)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:22

Pim zijn schema:

Ma: rijden
Di: longeren
Woe: rijden
Do: rust
Vr: longeren
Za: rijden
Zo: rijden, longeren, buitenritje, rust net waar ik zin in heb.

Qua vier krijgt hij;
1 1/4 schep havens dravers brok en 0,5 muesli in de ochtend.
En natuurlijk voldoende ruw voer.
En in de avond het zelfde als bovenstaande.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:52

Splinterz schreef:
Welke vitaminen brok? En krijgt ze gewone brok 3x daags? En wat van olie? Sorry voor zoveel vragen. :+
Heb dr vnaamd iig lekker slobber gegeven (had gewoon medelijden)

Die van pavo uit zo'n 10 liter emmer. Je doet er 100 dagen mee
Ze krijgt sportbrok
Olie kan in vaste vorm 369 omega of vloeibaar van Puur bijvoorbeeld. Ik geef dit trouwens niet voor dressuur hoor alleen bij cross

Stoppen na 15 omdat ze moe is zou ik niet zo snel doen. Beter even over de grens heen. Tenzij ze ziek overkomt

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:03

Nee ze komt niet ziek over maar wou haar niet teveel pushen omdat we nog veel te gaan hebben.
Ik zal es gaan uitzoeken wat het beste bij haar past, bedankt voor de schema's en uitleg!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:22

Ik rij denk ik zo'n 4 of 5 keer per week. Meestal doe ik 3 dagen achter elkaar iets. Rijden, rondje polder of longeren. De 4e dag heeft ze dan vrij zeg maar, maar ze heeft ook wel eens na 2 dagen alweer een dagje vrij en een enkele keer zelfs na 1 dag. Ik kijk het altijd een beetje per week, hoe ik met mijn rooster/schoolwerk zit en of ik dat weekend wedstrijd heb. De merrie die ik rij is niet zo moeilijk, daar rij je na 3 dagen rust nog zo mee weg.

De dag voor de wedstrijd heeft ze wel altijd vrij, dat heb ik altijd met mijn paarden ook gedaan en dat is gewoon iets wat voor mijn gevoel goed is.

Wat ze aan voer krijgt weet ik niet precies, dat regelt de eigenaresse.