[FOTO] trekpaarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

izzy1985

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:58

Lindy d'r mams was ook 20 toen ze haar kreeg en 21 bij haar volle zus... Weet niet of ze nog leeft en hoe oud ze is/geworden.

Wat een mooi paard is panache!

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:18

Dankjewel.
Voor de liefhebber:
het is een oudere foto en een beetje mislukt :+ , maar daar door niet minder leuk :)
Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:02

ik vind hem mooi compact zonder echt een "vette" nek te hebben :o

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:39

Ik zit trouwens met een probleem, misschien kan iemand mij helpen. om het verhaal kort te houden: Vorig jaar heeft Panache een beenblessure gehad, daardoor is hij zijn achterbenen anders gaan zetten. Met nu het gevolg dat hij zijn achterbenen op haalt met rijden, nu ben ik dus opzoek naar strijklappen. Ik ben al bij een ruitershop hier in de buurt geweest, die help mij meestal en verlengt ook dingen voor mij, maar sinds kort kan dit niet meer. Ik had daar de BR strijklappen geprobeerd, die passen wel om de kogel heen maar niet om hem vast te zetten. Nu kan ik ze wel zelf aanpassen (hoop ik) maar is dit verstandig en als er dan wat gebeurt dan zeggen ze van de winkel natuurlijk dat het niet hun schuld is. Weten jullie een ander merk dat past?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:55

In die maat is inderdaad lastig. Die van mij tikte zichzelf ook aan. Dat is uiteindelijk
Goedgekomen met heel veel zijgangen lopen. Maar dat kwam uit zijn knie. Dus toen die spieren beter werden, hield dat aantikken ook op.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:00

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:43

Gebruikte ook die van br en zelf n stuk verlengd
Werkte prima
Terug ermee kun je na 1 x toch al niet meer als ze gebruikt zijn
Bij sommige paarden winkels kun je het laten doen als er een tuig maker zit
Weet niet waar je woont maar Paul Paree in zeeland maakt ze ook op maat van leer. Dan gaan ze langer mee.

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:59

Gelukkig zijn ze bij mij niet zo heel moeilijk met terug geven, ze raden het zelfs aan om te passen. Vroeger deden ze dat ook, maar helaas niet meer, omdat de naaimachine stuk is en geen nieuwe willen aanschaffen. De rede daarvoor is omdat ze dat niet vaak genoeg doen. Maar goed helaas is zeeland te ver. Ik denk toch maar dat ik ze bij een vriendin ga laten verlengen, want erg makkelijk vinden doe ik ze niet :(

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:20

cherell0 schreef:
duhelo, zijn er foto's van haar benen gemaakt ?

edith: röntgen foto's bedoel ik :o

ik dacht al, hu? :D
rontgenfoto's zijn er volgens mij nog nooit gemaakt nee. Kunnen dierenartsen dat aan huis doen? wat zou de toegevoegde waarde zijn om dat te doen?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:46

ik pb je even ...

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:47

Waar blijven nou die mooie trekpaarden? Ik kan die van mij wel blijven showen, maar daar wordt op een gegeven moment ook saai.. :+

Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:59

U vraagt wij draaien :P
Helaas is Vera erg kreupel, ze is snoeihard getrapt door een pensionpaard van stal. Haar rechterachterbeen belast ze wel maar ze wil hem amper buigen. Maar we zien al vooruitgang dus nu rust rust en nogeens rust... oh en foto's maken :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:09

Die van mij krijg ik lastig op de foto omdat die telken in de weg staat met d'r neus, maar zal morgen eens een poging wagen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 03:04

Ik zal morgen ook nog nog eens mijn best doen.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:01

Ik meng mij even in dit topic met een vraag en dat hier denk ik het meest op zijn plaats :)

Ik zoek een foto van een liggend paard , een koudbloed
De foto hierboven , van renatuuh, vind ik echt prachtig en ook zo de bedoeling , een bloot paard , alleen het hekwerk op de achtergrond vind ik heel jammer.
Maar dat is misschien weg te shoppen? Weet iemand dat?
Wij gaan deze winter de tuin veranderen en maken een loungeplek hier zou ik graag dus een lekker relaxt paard bij hebben hangen .
Heb op meerdere plekken al mooie foto's van koudbloeden maar een liggende ontbreekt.
Het heeft nog geen haast dus maar als jullie zoiets hebben , graag !

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:32

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:51

ik heb wel foto's zonder hek , maar daar heeft ze weer een halster om :+...
dit was een van de eerste dagen dat ze bij mij was.

Afbeelding

Afbeelding

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:15

*\o/* allemaal knappe paarden.
Ik heb zelf gaan foto zonder hek. Maar zo te zien zijn er andere mooierds zonder hek.
Ik vind het altijd gaaf om te zien hoe zo groot paard ligt of rolt, al is dat lastig op de foto te zetten. Ik heb er wel een filmpje van. Ik ben aan het kijken of ik dat kan uploaden..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:57

Allemaal knapperds!! <3 <3

Ik zal binnenkort weer wat foto'tjes plaatsen van Sjoekie de percheron.
Helaas is er besloten dat Sjoekje binnenkort op reis gaat naar de paardenhemel, vanwege chronisch blessureleed, waar na jaren van goed management en veel bloed, zweet en tranen helaas niet meer tegenop te boksen is. Ze staat momenteel nog even lekker van haar korte pensioen te genieten en zich tonnetje rond te vreten op een paradijselijk stukje grond, zolang als dat voor haar comfortabel blijft.
Voor een groot deel heb ik er vrede mee. We wisten altijd al dat ze niet oud zou worden, dat ze eigenlijk al op geleende tijd stond, en als het op was, dan was het op. Maar op dit moment zijn het vooral de kleine dingetjes die flink steken, zoals de routines op stal die doorbroken zijn. Bij het klaarmaken van het voer gooi ik nog steeds haar vaste recept in 'haar' emmers, die inmiddels van haar opvolger zijn die heel iets anders krijgt. Soms raakt het me opeens dat ik nooit meer met haar door het bos zal sjokken, nooit meer vloeken op haar vliegendeken die nét te krap is als je m' niet op de centimeter recht trekt, nooit meer haar dagelijkse pedicure verzorgen. Zelfs haar slechte gewoontes ga ik missen. Het feit dat ze niet giga mensgericht is, waardoor de keren dat ze toenadering zoekt extra speciaal zijn. Nooit meer mijn gezicht begraven in haar hals, zo breed dat ik nauwelijks mijn armen er omheen krijg.
Gelukkig kunnen we nu nog even vol op van haar genieten, en doet ze dat zelf ook op haar stukje paradijs.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:59

Afbeelding

Hier nog eentje...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:51

Afbeelding

Ik vind deze wel heel relaxt, maar niet geschikt voor bij jou aan de muur, denk ik zo :+

Nou weet ik niet waarom hij er dwars op gekomen is. :?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:22

Hier eentje van een Belgisch Trekpaard veulen.
Afbeelding

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:31

Een liggend paard hè?
...
:+ :+

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:03

_O-

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:20

Afbeelding

_O- gespierde vrouwke doet buikspier oefeningen...