[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:47

meiden, goeieavond allemaal. leuk filmpje ilona, dat gaat zeker goed komen op de veluwe. je bent al een heel stuk verder dan des en ik. maarja ik doe het ook erg rustig aan.
gabrielle ook al mooie foto's.
mies: fijne dag gehad dus, lekker
saida: hihi jasmijn... nee er bloeit niets op hoor. ze komt over 2 weekjes 2 daagjes hier kennismaken ivm "au pair" komende zomer als wij op vakantie zijn. maken we er maar gelijk een soort minimeetinkje van haha.
vandaag vrouw's verjaardag gevierd, lekker in t klein: vanmorgen een koffie-ochtendje, vanmiddag zijn we met prince en de kids bezig geweest. zojuist lekker pannekoeken wezen eten.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:51

Amanda: Yay wat n lekker paardje:Ð
borderjay: hij doet het goed zo te zien!
gaat al de goeie kant op.. jah de ontspanning zijn de meeste paarden wat moeilijk mee maar ziet er goed uit!

Zelf vandaag niet echt veel gedaan... Meisje ging Tiran bekijken die wou daar graag straks op rijden dusja.. even kennismaken dus. Ging goed ze heeft hem even gelongeerd en hij deed het prima! ben benieuwd of het wat word tussen die twee!
Zou vandaag eigenlijk rijdenmaar het was zulk lekker weer dus Feikje en Amelie er maar even met ze ntweetjes uitgedaan. Feikje houd van bruin worden.. *kuch* Tjardo had ook geen zin vandaag dus hij kreeg een dagje vrij... Morgen maar weer es kijken! paarden houden ook van vakantie...
Snuffie word ook al wat dikker ondanks haar leeftijd.. Het groene gras doet haar goed.\
Straks ff met Limke uit ... Word vast weer dikke lol details krijgen jullie niet van vanvond.. *onschuldig*
wel.. see ya!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:26

Ik baal...wilde vanavond gaan rijden,is de sleutel van de zadelkamer pleite :(

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:29

Frank: gefeliciteerd met je vrouw!
Mies appollo: WOW, wat een prachtige sieraden!
Naatjuh: Gelukkig heb ik het nog nooi meegemaakt maar wat een vreselijke rotziekte zeg...hoop dat het snel over is op jullie stal.
EvdPanne: Was het gezellie bij je vriendin? Krommenie woon ik vlakbij :D (Heemskerk)

Ik heb vandaag zo'n MEGA bos, strandrit gemaakt. Eerst van Castricum, Heemskerk en Beverwijk naar Wijk aan Zee via het bos en toen kwam er opeens uit het niets (zijn denk ik net uitgezet) een hele kudde koningspaarden....Dito wist niet hoe die erop moest reageren dus maakte dat hij weg kwam.....gelukkig had ik hem snel terug en was het paardje waar ik samen mee was niet zo onder de indruk van de kudde paarden en ging Bandito veilig achter hem aan. Vervolgens bleef de hele kudde heel lang achter ons aan hobbelen (hele manege sliert hahaha) toen we bijna bij het hek waren gingen ze gelukkig afslaan en drinken bij een meer poef wat was ik opgelucht vondt het best spannend allemaal en Dito ook. Zo'n raar gezicht van die wilde paarde om je heen, dan komt toch hun instict naar boven en dat maakt het voor mij zo spannend....
Daarna lekker het strand op en GAAN jeetje wat hebben we even lekker de benen gestrekt Bandito vondt het HEERLIJK ook effe lekker door de zee heen gegaan zo'n lol gehad!!!! Van Wijk aan Zee over het strand naar Castricum en toen weer via het bos lekker uitgedraaft terug naar stal, onderweg een groep Hooglanders tegen gekomen maar die kent Bandito en ik al dus dat was niet zo eng, die bleven ook gewoon staan. Totaal hebben we een rit van 4,5 uur gemaakt oe wat zullen we beide heerlijk slapen vanavond hihi en dromen....wat een heerlijke rit vandaag. Morgen ga ik hem lekker longeren want hij zal wel spierpijn hebben net als ik hahaha!

Fijne avond allemaal

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:36

Gabriella -> Dat is idd een lekker ding in die advertentie!
Zag ook nog 2 zoons van Fauno te koop staan op die site, een zwarte (die op z'n papieren als bruin geboekt staat) maar die vond ik niet zo, en een schimmel, die vond ik wel erg leuk!
Wauw! Wat een mooi setje heb je op Morrie! Staat echt heel gaaf!

Denise -> Lekker blijven oefenen, trainen en voelen, en die knopjes vindt je dan vanzelf een keer! ;)

Ilona -> Hihi! Chico was het niet eens met je tikken!
Doet Rints ook vaak, trappen of bokken naar de zweep......
Ik heb je filmpje even bekeken en oh wat is Chico nog aan het zoeken naar zijn balans, zeg!
Geeft niets, is heel normaal en komt vanzelf goed.
Verder valt het mij op dat hij vrij veel op de voorhand valt, dit kan je voorkomen door hem langzamer in tempo te laten draven waardoor hij zijn achterhand wel móét gaan gebruiken.

Natalia -> Getver, dat klinkt behoorlijk ernstig over de droes!
Hopelijk blijft het Betunero gespaard!
En mocht ie het wel krijgen; vooral géén antibiotica laten geven/inspuiten!
Nu zowiezo niet, want je hebt best kans dat hij wel is blootgesteld aan deze bacterie, maar zelf genoeg weerstand en antistoffen heeft.

Amanda -> Gefeliciteerd met je apartementje!

Sanne -> Kan je niet beter eerst een mestonderzoek laten doen voordat je er weer een kuur in stopt?
Dan weet je tenminste zeker of hij nog een besmetting heeft, en zoja, met wat voor wormen, hoe zwaar de besmetting is en wat je het beste kan geven.

Marielle -> Even een tip voor je bevallingsbak; maak er met dunne pvc-buizen rondom randen in zodat de pups daaronder kunnen liggen maar als moeders gaat liggen er niet bovenop kan liggen en ze verstikt......

Esther -> Eindelijk weer eens foto's van jou en Atlas! Leuk!

Michelle -> Show je mooie armband en oorbellen eens! *-:)
*Oh! Ik zie net de foto's van je mooie sieraden, gaaf zeg!*

Frank -> Joh wat leuk dat je dat zo hebt kunnen regelen met Jasmijn!
Dan kan je tenminste met een gerust hart op vakantie!

Banditto -> Lijkt mij idd ook erg spannend om midden in zo'n kudde wilde paarden te rijden!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 00:09

dit ff geen reactie wel bij gelezen maar ben erg moe
ben de hele dag in me oude dorp geweest en moet nu de hele tijd naar de wc ivm de vele koppen thee ahahhahahha
was leuk om de meesten weer te spreken kon niet eens bij iedereen langs had er gewoon geen tijd voor
maar dat komt snel weer ik weet de weg nog hahaha ondanks dat we blond zijn he

en marielle was weer toppie he en meiden de rest van de fotoshoot was helemaal geweldig van patrice
en voortaan voor die mannen wel die koek gelijk pakken he ze zaten zo lang zonder ahhahahhahah

morgen naar me vriendje, heb hem wel gemist en daarna nog ff wat leuks doen met elkaar spreek jullie later

dan reageer ik ff bij duik nu zo me bedje in heb knalkoppijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:22

okey, even een foto om te showen dat we heel hard vooruit gaan :D

Afbeelding

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:07

haha ja hard en vooruit, duidelijk :D

Ziet er lekker uit hoor, maarre waarom die wortelmuts?

Moet je natuurlijk wel even plagen he O:)

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:09

Saida: ik heb ook de adv. van Gabrielle gezien maar ik kan geen link naar de site vinden over de 2 zoons van Fauno, heb jij die voor mij? :9 Ben namelijk wel nieuwsgierig aangezien Bandito ook een zoon van Fauno is! :D

Robijntjah:
Dat ziet er goed uit joh! Ga zo door! Heerlijk he zon nageefelijke galop!

Oeh ik heb spierpijn van de rit van gister }> zometeen komt oma op visite en mijn ouders daarna lekker naar mijn paardje die zal ook wel spierpijn hebben, ga hem even lekker los werken. En ik heb gister een mooie goede toileteerschaar gekocht dus ik ga mijn mannetje even onder handen nemen hahaha! Vanavond komen er wat vrienden langs en gaan we lekker een vakantie boeken YOEPIE!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:30

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:34

SAIDA
Marielle -> Even een tip voor je bevallingsbak; maak er met dunne pvc-buizen rondom randen in zodat de pups daaronder kunnen liggen maar als moeders gaat liggen er niet bovenop kan liggen en ze verstikt......

DAN HEB JE NIET GOED GEKEKEN ER ZIT HELEMAAL EEN RANDT VAN HOUT BINNEN IN DE BAK EEN DOODE RAND IS DAT

peet vondt het ff weer fijn om je tezien hoor
ook nog leuke foto`s gezien .
reageer nu niet bij hoor best wel weer veel mss vanavond even .

melvinneke waar blijven die foto`s nou van jou en van dat paardt van je ????
iedereen een hele fijne zondag toe gewenst doeiiiiiiiiiiiiiiii

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:56

robijn: jullie gaan inderdaad HARD VOORUIT ! :D :P hahaha leuke foto, vind jullie ook zo goed bijelkaar passen
:D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:35

lekker dat het zo goed gaat robijn.
banditto: heerlijk joh zo'n rit
peet ook weer genoten.
marielle: melvinneke??? bestaat die nog?

zo, nu weer verder met werk...

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:59

Prinslover schreef:
Verveling heerst, dan ga je maar mooie paarden kijken :D .
Mennn, wat een plaatje is dit zeg: http://link.marktplaats.nl/233723808 :9
Toevallig iemand met deze knapperd bekend? Zonde dat ie verkocht wordt!

Wat een leukerd! :D

Mies: Voor Nino is er ook plek geregeld. Leuke armband trouwens :).
Frank: Nog gefeliciteerd met je vrouw!
Joyce: Zo wat een lange rit! Leuk hoor.. :D Spierpijn ervan gekregen. Veel plezier vandaag.
Jolijn: Echt een verschil al. Goed van je.

Ik heb een appartement! Gister dus wezen kijken. En was erg leuk. Moet alleen nog veel
aan gedaan worden. Vanaf 1 mei krijg ik de sluitels en in de zomer ga ik erin.
Meteen Nino zijn toekomstige onderkomen gebeld en toevallig komt er dan daar ook een plekje
vrij! Hij komt zo mooi te staan. www.paardencentrumdronten.nl

Nu naar Nino zijn stalletje even doen en vanavond even rijden!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:04

Marielle: Wat knap van je man, dat hij die bak heeft gemaakt!

Esther: Haha, dat dekje met die koeienprint :')

Ilona: Ja!!! Heb zoooooooooooooooooo'n zin in vrijdag (en zaterdag en zondag natuurlijk)!!!
Ik stuur zo meteen even een pb-tje met de foto's. Johan was gisteren jarig, dus vrijdag en gisteren heb ik geen tijd gehad om de foto's te sturen.. Komt ook nog even een verslagje van vandaag bij!
Zo! Dat filmpje, wat gaan jullie goed!!! Je ziet dat hij nog wat zoekt naar de balans, maar ik vind zijn hoofd hals houding en het ritme waarin hij loopt al best constant!

Mies: En was het burgerlijk ;)

Gabriella: Ziet er netjes uit jij en Moreno! Door dat zadel zit je echt veel beter!

Karina: Het geheim met Vaidosa pb ik je wel eventjes ;)
Vind het nog steeds wel een eng idee met die wormen van Igneo, want ze waren ook echt wel 20 cm lang, hij had een flinke besmetting. Gelukkig eet hij nu heel veel! Dan kan hij weer lekker aankomen!

Frank: Gefeliciteerd met je vrouw!

Bandito: Hihi, ik zie nu pas dat je in Heemskerk woont! Mijn hele familie woont in Heemskerk :D Behalve wij dan... Ik ben echt vaak in Heemskerk te vinden! Waar heb je Bandito staan?
Gelukkig was de rit de spierpijn waard ;)

Saida: Ik heb overleg gehad met de dierenarts, en we zijn samen tot dat besluit gekomen.

Gisteren heb ik voor het eerst los gereden met Bonita, en jeetje wat een ontzettend braaf paard was dat. We hebben lekkere stukjes gestapt en gedraafd en dat ging super goed! Een vriendin van mij reed tegelijkertijd met Dosie in de bak en daar stoorde Bonita zich ook niet aan. Ze heeft zelfs Spaanse pas gedaan onder het zadel, gekke dame :=
Ze draaf trouwens zalig! Ze zit echt super vlak, ik wilde er eigenlijk niet meer vanaf, maarja dat arme paard had hard gewerkt, dus ik ben er niet te lang op blijven zitten :P
En!!!! Er zijn Foto's!!!!!

Verder heb ik vandaag weer op Dosie gereden, nadat mijn vader op haar heeft gereden. Mijn vader heeft vandaag voor het eerst zonder longeerlijn op Vaidosa gereden en dat ging al best goed, hij vind het alleen nog moeilijk om in draf te sturen.
Daarna heeft mijn zusje nog even gereden en dat ging ook wel goed.
En toen ik nog even, en Vaidosa liep lekker ontspannen, een stuk stabieler in haar hoofdhouding, dus ik heb niet te lang doorgereden en haar flink beloont!

Met Igneo gaat het gelukkig goed, zijn mest ziet er goed uit, en er zitten geen wormen meer in. Verder eet hij heel goed en drinkt hij ook goed. En hij kijkt al weer wat vrolijker uit zijn ogen. Alleen die ribbetje, tja, die verraden nog wel wat er aan de hand was.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:04

Amanda: fijn dat het appartement beviel! Zit je in je eentje of heb je nog huisgenoten?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:41

Gab: Neeuuuhhh! Wat k.lote zeg... ga je hem nog wel vinden denk je?

Sanne: Jaaaaa :):) Het duurt nu nog maar even! :D Ik heb je pb gevonden! Tijden is goed, ik kom je ophalen! Gaan we hopen op mooi weer en dat we paardjes hebben voor op t strand :D . Gefeliciteerd met Johan! Was de verjaardag nog gezellig met wijn ;) haha?
Blij te horen dat de paardenboel zo lekker gaat :j Vind dosie knap hoor, dat ze al beginners toelaat! Dat durf ik bij chick nog niet aan haha :+ . En die Bonsoda! Wat een knapperd, ik hoop dat ze lekker zo blijft zou ideaal zijn :D ! Krijg jij ook een heerlijk paardje eraan!

Amanda: Gaaf van je apartement zeg! *D Helemaal top hoor! :j

Frank: Werken? Op zondag? Pfff, wat een leven := . Ik moet er niet aan denken! haha

Banditto: Lijkt mij ook eng, wilde paarden! Zeker omdat wat jij ook zegt, dat natuurlijke instinkt komt boven, is toch spannend := . Maar gelukkig is Dito erg stoer ;)

Jolijn: Mooie foto van jullie samen!

Saida: Chico trapt normaal nooit naar de zweep, hij was even aan het testen denk ik. Hij liep die dag anders dan anders, ik had hem ook niet gelongeerd te voren. Uiteraard is hij nog niet in 100% in balans nee, dat zal nog even duren, hij is pas kort onder het zadel natuurlijk ;) . En op de voorhand vallen, tsja wat wil je? Hij is jong! Hij heeft nog niet alle kracht om 3 kwartier 100% op de achterhand te lopen. Ik wil niet alles tegelijk. ;) Ontspannen lopen, rustig in hoofd-halshouding en reactie.. dat vind ik belangrijk. Daarna komt vanzelf het aan de teugel en het achterhand gebruik wel. Hij is van zichzelf vrij relaxed en daardoor soms 'sloom'. Ik kies er daarom niet voor om hem contant in een lager tempo te laten draven :) . Dat is voor hem niet de manier vind ik.. Uiteraard rijd ik wel veel (schijn)overgangen, na 3 passen terug in tempo, ook weer vooruit. ;) Dat werkt bij hem wel goed.

Mies: Wauw, mooie armband hoor! Die oorbellen passen er echt prachtig bij :+: . Voelt zeker wel heel fijn het om te hebben?

Fhryso: Welkom hier! Waar woon je? Gewoon regelmatig MP in de gaten houden? Of zelf een adv. plaatsen?

Zo en nu snel naar stal. Ik moet de paarden allemaal voeren! En Chick wacht op me 8-) . Doeiii

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:50

Eventjes 2 foto's van Boni!

Knappe meid!

Afbeelding

Afbeelding
Drafje, niet echt een mooi moment :P maarja, mijn zusje ziet dat niet :P
We zetten hier net een volte in. Ze snapt het sturen als best wel goed en het opzij gaan voor been druk doet ze ook heel netjes!
Eindelijk eens een makkelijk paard :P

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:42

Wat leuk Sanne dat ze zo braaf is :j
Leert jouw vader paardrijden op Vaidosa? Fijn!

Amanda, gefeli met het appartement!

Ik kom me hier ook nog eens melden.
Met Licor gaat alles super, ik heb hem de laatste twee weken niet veel gereden omdat de wedstrijd toen zo goed ging en hij wat rust kreeg van mij. Gisteren was Licor model voor een fotoworkshop van Hypofocus (enkele medebelgenbokkertjes hadden deze workshop ingericht) dus ik ben in blijde verwachting van Licor-plaatjes :j Er zijn zowel portretfoto's gemaakt als rijfoto's.

Met Terroso gaat alles geweldig. Met het mooie weer mag hij nu ook vaker op de weide en hij staat dan samen met een hengstenjaarling. Ik vind het echt super dat hij op die manier toch contact heeft met zijn soortgenootjes, het is niet aan elke hengst gegeven. Sinds kort rijd ik hem ook in onze giga buitenbak en dat doet hij weer wonderwel. Je moet weten, de bak is zo'n 60 meter op 80, heeft geen omheining, staat vol hindernissen en ligt tussen weides met rondgalopperende paarden en langs een dijk waar heel wat auto's, wielertoeristen, ruiters etc passeren. Niet zo evident voor een jong paard, maar hij kijkt werkelijk nergens naar en is supergeconcentreerd op het werk. Zonder omheining rijden heeft ook zo zijn voordelen, hij kan niet aan de kant kleven en leert dus beter op eigen benen te lopen.
Het is echt zo'n crème van een dier. :+:
Masaro, wannneer kom je hem bewonderen? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:47

Wortelmuts vind ik leuk :+:

Leuke foto's ook Sanne!

Nou, vanochtend proeflesje gehad, ging echt super!
Grondwerken ook heerlijk!

Hoop nieuwe indrukken gehad, ben echt helemaal zo van woow :o

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:52

Amanda: geliciteerd met je appartament :D leuke stalling ook wel ziet er allemaal ruim en licht uit.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:58

Marielle -> De rand die ik zie op jouw foto is een verhoging, en daar kunnen de pups niet onder rollen.
Zoals hier; Afbeelding

Ilona -> Was geen aanval, hoor, alleen wat ik zag in het filmpje.
Natuurlijk is hij nog jong en ik weet ook dat hij nog maar net onder het zadel is. ;)
Maar als jouw gevoel goed is bij de manier waarop je met hem bezig bent dan zegt dat al heel wat! :D

Net een wandeling gemaakt met Rints buiten, pffffff wat een druktemaker zeg.......
Mijn schouders en armen en ellebogen doen er nog zeer van, zoveel kracht moest ik gebruiken om haar in toom te houden.
Ik had m'n handen vol!
Naja, wordt vanzelf wel beter, we gaan gewoon door met oefenen.......

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:19

Lobke: Wat super gaaf!! Ik wil Licor ook nog heeeeel graag een keertje op de foto zetten. Als ik mijn rijbewijs heb kom ik langs ;) Als het mag natuurlijk :P
Mijn vader leert inderdaad paardrijden op Vaidosa. Heel leuk, sinds ik Igneo heb gekocht wil hij leren paardrijden en komt hij ook heel vaak langs om Igneo te zien! Hij heeft nu 4 keer op Vaidosa gereden en doet het al best aardig.

Ilona: Je moet wel paarden regelen hoor ;) ik heb me er al op verheugd :P En gratis zal wel beter zijn, want ik ben een beetje blutjes :o

Vanavond ga ik voor de 3de keer Johan zijn verjaardag vieren := Jaja, hij doet het uitgebreid :P

Oja, Igneo zijn paspoort heb ik woensdag binnen gekregen :D

masaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:02

idra; dat wordt helaas toch pas na de bruiloft |( ben er toch drukker mee dan ik dacht en ik zit nu op het moment zonder auto. een dombo is er opin gereden terwijl hij geparkeerd stond auto in de prak baaaaaaaaaaaalen maarja het is niet anders.
Wat goed dat terrosso zo braaf is ondanks alle afleidingen wat is het toch een wereldvent *D *D *D .

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:05

Het geheim van Vaidosa......

Afbeelding

Afbeelding

De reden waarom...

Vaidosa is waarschijnlijk in Portugal al beleerd geweest onder het zadel en sowieso voor de kar... Omdat Vaidosa op geen enkel bit en zelfs bitloos niet goed reageerde waren Lisa en ik een beetje ten einde raad. We hadden het vermoedde dat ze in Portugal met stang beleerd is, dus hebben we besloten om eens te kijken hoe ze reageert op S&T. Dit bleek super goed te zijn, afgelopen maandag heb ik haar hier voor het eerst mee gereden onder begeleiding van Lisa. Ze liep heerlijk ontspannen, lekker over haar rug en was lekker rustig in haar mond. Vrijdag heb ik haar hier weer mee gereden, daar zijn de foto's ook van en weer was ze ontspannen, liep ze echt te swingen en was haar mond fijn en stil.
Vandaag heb ik haar weer met haar rubbere bit gereden en ze liep nu ook anders daarmee, ook veel rustiger, ook veel ontspannener. Voor ons werkt S&T dus, voor mij is het belangrijkste dat Vaidosa lekker kan lopen en haar rug los kan laten. Ik wissel de S&T af met haar rubbere bit en wil zo langzaam aan de S&T afbouwen. Op deze manier hoop ik dat voor Vaidosa het kwartje valt en dat ze ook lekker ontspannen blijft lopen op haar rubber bit.